Skocz do zawartości
sojkis

Koło dwumasowe - czy może stukać

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

mam passata b5 1.9 tdi ahu 90km z 1998r. i mam metaliczne stuki ale bardzo zbliżone do wybitego łożyska. Samochód dobrze zapala jak jest ciepły, ale gorzej jak jest zimny, nie dymi, równo pracuje, moc jest ok. Stuki te są bardzo silne jak jest zimny, ale jak się nagrzeje to też stuka ale tylko w zakresie obr 1000-2000. Jak jest ciepły stuki te pojawiają się po ok 10sek na przytrzymanych obrotach np. 1500

Czy koło dwumasowe może wydawać takie dźwięki.

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to twój silnik nie posiada koła dwumasowego. Dopiero w silnikach 110km i pozniej w tych z pompowtryskiwaczami były stosowane.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

to bardzo bym się :D, a może coś stukać w rytmie łożyska ale metalicznie

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tornado

To co opisujesz moze wskazywac na: panewke , sworzen tloka lub poprostu szklanke popychacza. Pamietaj jednak ze to co napsialem to spostrzezenia na podtsawie Twojego opisu. Powinines skierowac sprawe do warsztatu w okolicy bo bagatelizowanie problemu moze okazac sie kosztowne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, mój znajomek ma passka 2000rok, silnik 90km i nie ma dwumasy na 100%. Mam jeden numer Autoświata w którym jest test używanego golfa IV TDI (90km) i tam piszą że jego zaletą jest właśnie to ze nie ma dwumasy i przez to jest mniej awaryjny.Silniki passat-golf to to samo więc pewnie to samo tyczy sie twojego passka. Jeżeli chodzi o to metaliczne stukanie to kiedyś miałem podobny przypadek i było to właśnie łożysko w kole-było tylko niedokręcone.mechanik mi dokręcił i jak ręką odjął ale to było podczas jazdy i nie zależało od obrotów.Ty piszesz ze pojawia ci się to przy pewnych obrotach.Może masz coś luźnego pod maską i wpada w wibracje przy jakiś obrotach.Wsadź kogoś do samochodu niech trzyma na tych obrotach a ty popatrz pod maską czy nic nie lata,próbuj przytrzymać osłonę silnika itp. Ja tak też zrobiłem jak mi na wolnych coś brzęczało. Okazało się że brzęczały biegnące przewody (nie wiem od czego) wzdłuż podszybia.zamocowane są one na takiej wystającej śrubie(coś w stylu blachowkręta) i powinny być przykręcone do niego czymś w stylu nakrętki której nie było. Zastosowałem zamiast tej nakrętki taki plastik od kołka do ścian bo akurat pasowało i git.powodzenia. jakby ci się coś przydało z tego co napisałem to wdzięczny bym był za punkcik bo jak widzisz jestem jeszcze "goły".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

czy jeżeli była by padnięta ta panewka to jak powinien zachowywać się silnik. Dźwięk słychać bardzo głośno z tyłu silnika na wysokości sprzęgła, jak się nagrzeje to jest trochę lepiej występuje to głównie przy obrotach ok 1500 ale dopiero po ok 5-10 sek. czyli jak się przytrzyma gaz na tych obrotach i robi też tak podczas jazdy ze stałą prędkością.

 

Samochód ma zrobione / sprawdzone:

-nowe poduszki pod silnik 5 szt

-elastyczny łącznik - tłumik drgań

-filtry powietrza i paliwa

-sprawdzone wtryski miały ok 19 jeden miał 17,5

-ciśnienie w cylindrach ok 22-24

 

Samochód ma zalany olej który spełnia normę 505.00 i CF ale jest to mineralny, bo półsyntetyku bałem się wlać (rozpuszczanie nagaru)

 

Dźwięk ten się pojawił podczas jazdy i klepie po dziś.

 

Jak sprawdzić tą panewkę, czy da się bez rozbierania silnika i czy dźwięk wtedy byłby słyszalny z każdej strony silnika, ale najbardziej z tyłu, ciekawe czy łożysko oporowe może robić taki dym, albo docisk (biegi wchodzą dobrze, ale zmienia się dźwięk po wciśnięciu sprzęgła)

 

Panewka to chyba nie jest bo dźwięk wogóle nie jest podobny do tego

http://video.google.com/videoplay?docid=-8368787262393216253

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tornado mam pewne uwagi do tego co napisałeś: gdyby był problem ze szklankami popychaczy to klepało by cały czas (chwilę po uruchomieniu silnika i pełnym obiegu oleju w instalacji).sojkis pisze , że hałas dochodzi z okolic łączenia silnika ze skrzynią.Skąd pewność , że ten Passek nie posiada koła dwumasowego , przecież przy wymianie tarczy sprzęgła można zmienić cały komplet. Dwumasowe koło zamachowe ma zespół sprężyn i elementów tłumiących, aby zmniejszyć przenoszenie drgań skrętnych wytwarzanych przez silnik.Poza tym zmniejsza się również przenoszenie hałasów w dolnym zakresie prędkości obrotowych. Tarcza sprzęgła współpracująca z takim kołem składa się tylko z piasty,płyty zabierakowej i okładzin ciernych.Nie ma w niej sprężyn tłumiących.Myślę, że jednak tutaj należy szukać przyczyny.

 

EDIT wysłuchałem tego co nagrałeś, mocno niepokojący dżwięk trudno będzie pomóc na odległość .

 

EDIT uszkodzone łożysko wyciskowe powodowało by hałas przy wciśniętym sprzęgle - to odpada.

sprzgoxqs5.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

1Z podobno go nie mial za to AHU na 90%ma kolo dwumasowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

czy koło dwumasowe może stukać w rytmie łożyska takie brym,...brym,...brym,... bardzo rytmiczne i tylko przy obr 1500 po ok 5 sek. na ciepłym silnik, a na zimnym to podczas przyspieszania

 

 

W moim samochodzie kierownica lekko drży, zrobiłem test z otwartymi drzwiami i nie trzęsło, samochodem można spokojnie przyspieszać z każdych obrotów bez jakiś nadmiernych drgań. Myślę że to nie jest nic od nie przykręcenia bo dźwięk jest podobny do zniszczonego łożyska, ale metaliczny. Podejrzewam również czy turbina może wydawać takie dźwięk jak trze wirnik o obudowę (olej w dolocie jest ale bardzo mało). Czy te 2 urządzenia co są z tyłu silnika czyli n18 i ten drugi co mierzy ciśnienie w dolocie może wydawać takie dźwięki

 

Dźwięk mnie już dobija bo ja lubię mieć ciszę w moim furaku.:669:

 

Dam pkt każdemu co wniesie do tego tematu coś nowego:cool:, więc warto. Proszę zrozumieć moją frustrację przez ten dźwięk częściej jeżdżę xsarą niż passkiem, a jak jadę paskiem to radio na max :-(

 

P.S

kąt wtrysku skacze od 51 do 54 w BS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1Z podobno go nie mial za to AHU na 90%ma kolo dwumasowe.

 

 

Głowy sobie nie dam uciąć ani nic innego, ale z tego co wiem i czytałem w różnych źródłach to koło dwumasowe zaczęło się od silnika AFN 110km i w żadnej 90-ce na zwykłej pompie wtryskowej go nie ma. Zresztą temat dotyczy tego stukania a nie tego czy ten silnik je ma czy nie.Moim skromnym zdaniem nie ma.

 

Do JurekW ten link z dźwiękiem stukającej panewki to jest przykładowy dźwięk stukającej panewki nie odgłos silnika sojksa.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Głowy sobie nie dam uciąć ani nic innego, ale z tego co wiem i czytałem w różnych źródłach to koło dwumasowe zaczęło się od silnika AFN 110km i w żadnej 90-ce na zwykłej pompie wtryskowej go nie ma. Zresztą temat dotyczy tego stukania a nie tego czy ten silnik je ma czy nie.Moim skromnym zdaniem nie ma.

 

Do JurekW ten link z dźwiękiem stukającej panewki to jest przykładowy dźwięk stukającej panewki nie odgłos silnika sojksa.

 

pozdrawiam

 

ale stukanie tez moze od dwumasy dochodzic pozatym na allegro maja dwumasy do 90kM TDI, a pare osob na tym forum juz je zmienialo w takich silnikach...http://allegro.pl/item338671744_kolo_dwumasowe_audi_a4_a6_superb_passat_1_9_tdi.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz na aukcji można sobie napisać co się chce. Ja miałem kiedyś w golfie III 1Z i tam na 100% nie było dwumasy. Tak jak pisałem co do reszty nie jestem na 100% pewien i powtórzę ze po prostu opieram się na artykułach w internecie, gazecie Autoświat (artykuł o gofie IV (90km) i passacie znajomka z 2000roku (nie ma dwumasy). pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziadekblack jaki problem wymienić cały komplet z dwumasą przy okazji wymiany np. tarczy sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziadekblack jaki problem wymienić cały komplet z dwumasą przy okazji wymiany np. tarczy sprzęgła?

 

Albo ja tu czegoś nie rozumiem albo nie napisałem zbyt jasno. Ja napisałem ze te starsze silniki na zwykłej pompie 90km nie miały koła dwumasowego, to jak można wymienić coś czego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo ja tu czegoś nie rozumiem albo nie napisałem zbyt jasno. Ja napisałem ze te starsze silniki na zwykłej pompie 90km nie miały koła dwumasowego, to jak można wymienić coś czego nie ma.

 

Nie rozumiesz? A widziałeś Passka 3B z Xenonami i spryskami , zaciskami,tarczami i klockami np. Brembo i in., który by opuścił taśmę fabryki - chyba nie - użytkownicy sami sobie dołożyli i to zmienili .Z kołem dwumasowym,tarczą sprzęgła oraz dociskiem jako komplet z mocniejszej wersji TDi może być tak samo.Tego nie można powiedzieć dopóki nie wymontujesz danego elementu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem na myśli seryjny silnik (to że seryjny taki silnik nie ma koła dwumasowego).widzisz sens zakładania koła dwumasowego do silnika który tego nie wymaga?ja nie... nie jest to zbyt wytrzymały element.w odwrotną stronę tak.ludzie zamieniają koła dwumasowe na normalne koła zamachowe "jednomasowe".nie wiem o co ci chodzi jurekw. kolega zapytał o jakieś stukanie ,podejrzewał koło dwumasowe ,ja mu odpowiadam ze w seryjnych ,powtarzam seryjnych silnikach tego typu nie ma koła dwumasowego i może skończmy ten temat bo tym nie pomagamy w rozwiązaniu problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz na aukcji można sobie napisać co się chce. Ja miałem kiedyś w golfie III 1Z i tam na 100% nie było dwumasy. Tak jak pisałem co do reszty nie jestem na 100% pewien i powtórzę ze po prostu opieram się na artykułach w internecie, gazecie Autoświat (artykuł o gofie IV (90km) i passacie znajomka z 2000roku (nie ma dwumasy). pozdro

wierze Ci, czytalem ten sam artykul , a twoj znajomek moze nie miec dwumasy bo moze juz mu ktos wczesniej wymienil, no chyba ze auto od nowosci ma....;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Jak swoja wiedze opieracie na brukowcu AutoSwiat to nie dziwne,ze teraz robi sie zamieszanie na forum,a czytaliscie jak wybychaja TDI po chipe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie właśnie czeka wymiana dwumasy i takie pytanko: Czy można bez problemu zastąpić ją "jednomasą"??? A jeśli tak to czy na taką jak do silnika 1Z?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja juz sam nie wiem jakie silniki mają te koła dwumasowe a jakie nie.pewnie znając życie te silniki raz ,miały jedno rozwiązanie a raz drugie w zależności od rocznika lub fabryki w której je składano.

 

Dla wszystkich zastanawiających się nad przejściem z dwumasy na jednomasę polecam link do forum golfa.Są tam naprawdę tacy "magicy" że głowa mała.Poniższy link powinien rozwiać wszelkie wątpliwości co do przejścia na jednomasę. Mnie do tego 100 procentowo przekonał. Jeżeli kiedyś (mam nadzieję że jak najpóźniej lub wcale :) )zmusi mnie moj passacik do ingerencji w koło zamachowe to zrobie tak jak oni tam radzą.

 

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380&postdays=0&postorder=asc&highlight=dwumasowe&start=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności