Skocz do zawartości
adams

Kompleksowa wymiana płynów i filtrów w silniku 2.8 VR6 AAA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszperałem w dziale B3/B4 i widzę że ciężko tu z konkretami dotyczącymi silnika AAA. Wpadłem na pomysł by pozbierać wszystko w jednym miejscu ;) chciał bym zrobić coś na wzór TEGO

 

Od niedawna jestem posiadaczem paska B4 VR6, tak patrzę na płyny i filtry i widzę że już czas na wymianę. Co wlać/założyć żeby było dobrze?

 

Jakie filtry polecacie? Mam teraz filtr powietrza mana, ale myślę o stożku. (nie mam LPG i nie zamierzam zakładać)

 

Jaki olej? Ile wchodzi oleju? Będę miał za darmoszkę Shela 10-40 5l więc na początek to chyba zaleję (zawsze to za friko ;) )

 

Jakie płyny: hamulcowy, chłodzący. Ile litrów płynu?

 

pytanie dodatkowe, gdzie znajduje się filtr paliwa i filtr oleju?

 

Czy sam zdołam zrobić ta kompleksową wymianę, z czym miał bym ewentualny problem? czy lepiej oddać auto w ręce fachury?

 

proszę adminów o nie zamykanie i nie wywalanie tego wątku do kosza, a userów o nie pisanie "poszukaj na forum" bo się już sporo naszukałem

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim kombi VR6 filtr paliwa znajduje się przy tylnym prawym kole, jeśli chodzi o olej to wchodzi 5,5litra ale lej minerał ponieważ VR6 wychodziły na takim z fabryki - jest to info sprawdzone przez kolegę, który pracuje w VW Poznań. Stożek jak już to K&N tylko pamiętaj, że musi być jak najdalej bloku silnika i dodatkowo osłonięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady ;)

 

nie wiem jaki był poprzednio lany olej :/ koleś w ASO radził mi lać półsyntetyk... nie chciał bym żeby porobiły mi się wycieki jakieś :/ i tak już minimalnie mi leje z miski (uszczelka do wymiany) :/

 

do filtra paliwa dostanę sie od spodu auta?

 

no stożek osłonię co by nie zaciągał ciepłego powietrza od silnika, ale i tak pewnie mało to da :/

 

chcę zawalić stożek bo chodzi mi o uzyskanie ładnego pomruku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stożek jak już to K&N tylko pamiętaj, że musi być jak najdalej bloku silnika i dodatkowo osłonięty.

Hej.Szymoneck prosiłbym o to zdjątko K&N'a co masz u siebie i opis na czym zamontować (przedłuzyć) coby pod lampę podjechał :)

Dzięki ,pozdrówka.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienialem olej i tez weszło 5,5l tak jak pisze Szymon a co do filtra olejowego to mechanior powiedział że to jakiś wkład? Gdzie to siedzi ? nie mam pojęcia.Doradzili i wleli półsyntetyk.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana filtra oleju: najpierw odkręcamy mały korek zaznaczony na zdjęciu, imbus nr6, zleci około 0,6l oleju. Później odkręcamy całą czarną pokrywę, razem z nią wyjdzie wkład filtra oleju:

filtrolejugc6.th.jpg

 

Uwaga przy zakupie filtra oleju-były 2 rodzaje, na zdjęciu wyżej to jest ten starszy typ filtra, chyba do 94r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co myślicie konkretnie o tym filtrze http://www.allegro.pl/item343614700_sportowy_filtr_stozek_k_n_sredn_79mm_127_152.html ??

 

średnica by się zgadzała, jak mierzyłem to wyszło mi ~78mm - więc chyba powinien pasować bez problemu?!

 

olej zaleję pewnie Motula. Jaka norma podchodzi do VR-a? leć syntetyk czy pół? (nie wiem co było wcześniej lane)

 

filtr paliwa i oleju firmy mann

 

plus do tego jakiś filtr kabinowy z aktywnym węglem, co o tym sądzicie? http://www.allegro.pl/item338282659_filtr_kabinowy_audi_80_90_a4_vw_passat_b4_b5.html

 

zostaną mi jeszcze do wymiany płyny: hamulcowy i chłodzący. Ile tych płynów wchodzi do układu, jakie płyny lać? jak mam g11 to czy mogę wlać g12?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dzisiaj głowy do pisania a więc masz skany

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszkę mi to rozjaśniło... ale nie czaje dalej jaki olej zalać z jaką normą :D może ktoś mi napisać czarno na białym :): ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może ktoś mi napisać czarno na białym ?

 

http://arkuszowa2a.pl/sklep/catalog/product_info.php?products_id=71&osCsid=cef5dc864401ecf10e512672cf5004bb

 

Ja jeździłem na takim :) B4, jak już zaczął pobierać to przeszedłem na minerał.Do tego passia też taki zaleje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli 15W-50 zalewasz?

 

mi koleś od którego będę brał Motula polecał do VR-a 10W-40 półsyntetyk

 

co o tym sądzicie?

 

olej - Motul 10W-40 - 5l ~100zł zamówiony (wziąłem dwie bańki po 5l)

 

filtr paliwa i oleju - Mann ~ 70zł za oba - zamówione

 

filtr przeciwpyłkowy z aktywnym węglem - Filtron ~70zł - zamówiony

 

pasek wielorowkowy do auta z klimą ~ 170zł zamówiony. Nie wiem jaka firma, ale podobno coś dobrego

 

filtr stożkowy K&N ~180zł - zamówiony

 

 

filtry paliwa, oleju i przeciwpyłkowy + do tego pasek bierze na siebie kumpel pracujący w hurtowni, więc wyjdzie mi to znacznie taniej, pasek załatwi za 100zł, + ~100zł za filtry, więc zostaje mi olej i stożek...

 

ładna sumka się nazbierała :/

 

sorka że tak post pod postem, ale pasek już śmiga na nowej "limfie" ;)

 

nowy olej, nowe filtry (+ stożek), nowy pasek wielorowkowy. Filtr paliwa wyjąłem za pomocą przecinaka i młotka :D taki syf z niego wyleciał ze głowa mała...

 

więc teraz pozostaje mi tylko płyn hamulcowy i chłodzący i jaaaaaazfa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie odnosnie tarcz i klockow - mysle o tarczach brembo went. + lepsze klocki + lepszy plyn.

 

Filtry podobnie jak adams olej zreszta tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo Motul to najlepsze oleje lej 10-w40 jak nie wiesz co było wcześniej , tylko nie wlewj jakiegoś pełnego syntetyka bo wypłucze z silnika brud i możesz się spodziewać obrócenia panewek , BOLĄCZKA VR6 , pilnuj stanu oleju musi mieć 3/4 stanu conajmiej ja osobiście wymieniam co 10 000 olej już raz panewki załatwiłem , mam u siebie stożek sparco ale go chyba zdemontuje w niskich obrotach autko ma za dużo powietrza chyba że lubisz duże obroty , jak masz abs to płynu ham. Wchodzi w cały układ 2 litry tak podaje autodata płyn dot 4 oleju 5,7 litra , a płyn chłodniczy to tylko 10 litrów ale tyle nie spuścisz , olej wspomagania 1 litr o specyfikacji vw G 002 000 ZIELONY w zależności od roku produkcji były dwa rodzaje filtra oleju , filtr paliwa jest po prawej stronie przy tylnym kole polecam bosh a przy wymianie paska wielorowkowego może się okazać że masz rolke napinacza do wymiany która występuje tylko z napinaczem koszt napinacza kpl firmy RUVILLE [PORZĄDNY NAPINACZ] TO CONAJMIEJ 220 ZŁ POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności