Skocz do zawartości
Doc

Climatronic B5 samoistnie włącza/wyłącza

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Mam taką oto sytuację:

 

Na zewnątrz nie bardzo gorąco ok 10 - 14 C, włączam klimatyzację ( climatronic ) na 20 C AUTO. Jadę sobie i co jakiś tam czas, słyszę jak przekaźnik cyknie, sprężarka się wyłączy, za chwilę cyknie, znowu się włączy. Powtarza się to nie w stałym cyklu, co jakiś tam czas, powiedzmy nie często, ale jednak. Zauważam to stając na skrzyżowaniu gdy auto pracuje na wolnych obrotach. Jadąc w trasie szybko nie słyszę tego raczej i nie odczuwam, ale być może dzieje się tak samo.

 

Czy to jest normalny objaw ? Włącza się i wyłącza samoistnie sprężarka ? Da się to zauważyć oczywiście również po obrotach silnika, tj obciążeniu podczas włączania, wyłączania.

 

Dodam, że klimatyzacja serwisowana była tydzień temu, tj wymieniony olej, wymieniony czynnik, wymieniony filtr kabinowy. Przed serwisem zachowywała się tak samo.

 

Test klimatyzacji VAGiem - 0 błędów.

 

Czy zaobserwował ktoś z Was u siebie taki objaw, czy definitywnie sprężarka chodzi cały czas będąc w trybie auto i nie chłodząc na maxa przy temperaturze na zewnątrz ok 10-14C.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie. Panowie, możecie powiedzieć jak u Was zachowuje się klimatyzacja ? Nie ma takiego efektu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

climatronik ma za zadanie utrzymać taką temp. jaką mu ustawisz więc jak zrobi sie za ciepło to pewnie dlatego się załącza a jak dojdzie do ustawionej temp. to sie wyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podepnę sie do tematu

mam takie małe pytanko chodzi mi ze jak włączę kilime to wiatrak nie pracuje bezpieczniki pod kierownica sprawdzałem z boku tez sprawdzałem i jest jeszcze taki nr. ze jak jest włączona to rurki od strony silnika do zaworów sa gorące a za zaworami które wchodzą do środka auta bardzo zimne i coś syczy jakby ciśnienie sie zbierało i wypierało właśnie od strony środka auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedna rurka gorąca a druga zimna to tak ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie u mnie tak niej jest dwie są gorące do zaworów uzupełniających i za zaworami są dwie zimne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie u mnie tak niej jest dwie są gorące do zaworów uzupełniających i za zaworami są dwie zimne

 

Może masz zasyfione filterki w przwodach. W normalnym trybie pracy - jeden przewód powinien być zimny a drugi ciepły (na całej długości). rozbierz, sprawdź, przeczysć, złóż, naładuj KLIME.

 

Na zewnątrz nie bardzo gorąco ok 10 - 14 C, włączam klimatyzację ( climatronic ) na 20 C AUTO. Jadę sobie i co jakiś tam czas, słyszę jak przekaźnik cyknie, sprężarka się wyłączy, za chwilę cyknie, znowu się włączy. Powtarza się to nie w stałym cyklu, co jakiś tam czas, powiedzmy nie często, ale jednak.

A czego się spodziewałes :?: Tryb AUTO, czyli jak nagrzeje (bądź ochłodzi - w zależności od ustawionej temperatury), to się wyłącza i gdy temperatura spadnie poniżej ustalonej wartości, to włącza sie znowu i działa do momentu osiągnięcia wartości wymaganej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czego się spodziewałes Tryb AUTO, czyli jak nagrzeje (bądź ochłodzi - w zależności od ustawionej temperatury), to się wyłącza i gdy temperatura spadnie poniżej ustalonej wartości, to włącza sie znowu i działa do momentu osiągnięcia wartości wymaganej

Spodziewałem się, że sprężarka nie wyłącza się i nie włącza, że nie słyszę przekaźnika i ruchu na obrotomierzu ( obciążenie ), ale skoro mówicie, że jest ok to się cieszę.

 

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spodziewałem się, że sprężarka nie wyłącza się i nie włącza, że nie słyszę przekaźnika i ruchu na obrotomierzu ( obciążenie ),

No w trakcie jazdy to raczej cięzko jest to zauważyć bądź usłyszec. No chyba, ze "chrzescijanie" zajumali ci radio - to po pierwsze. No a po drugie, to nie wiem, jak to trzeba jechac, by usłyszec lub zaobserwowac na obrotomierzu - spadek obrotów spowodowany obciążeniem w postaci KLIMY :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No w trakcie jazdy to raczej cięzko jest to zauważyć bądź usłyszec.
Zauważam to stając na skrzyżowaniu gdy auto pracuje na wolnych obrotach.

:) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważam to stając na skrzyżowaniu gdy auto pracuje na wolnych obrotach.

 

No dobra - ale nie miałem na mysli własnie stania "na luzie" na czerwonym świetle na skrzyżowaniu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

Na forum jestem od niedawna ale z tego co widzę to chyba nie ma dla Was tajemnic jeśli chodzi o Passaty

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku również klima załączała się i wyłączała.

Okazało się że wiatrak się nie załączał.

Problemem były zawieszone szczotki w silniku wentylatora. Wyczyszczenie rozwiązało problem, szczotki kwalifikują się do wymiany ale narazie działa.

Pozdrawiam

 

 

icon1.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może lekko odbiegnę od wcześniejszych postów, ale wątek pasuje. Mianowicie chciałem się zapytać kolegów z wiedza jak to powinno być w Passacie z klimatronikiem. Mianowicie u mnie w aucie każdorazowo po dłuższym postoju (powyżej godziny) wiec każdego dnia po nocy, wsiadając do auta przekręcając zapłon włącza się klimatyzacja na ustawieniu AUTO, czy to normalne. Pytam bo trochę mnie drażni fakt, że pierwszą czynnością jaką robię każdego dnia to wylaczanie klimatyzacji przed odpaleniem. (ze względu na pobór prądu przy rozruchu) Może jest jakiś sposób, aby ostawić to inaczej, aby ręcznie załączać klimatyzacje, a przy podaniu napięcia była na OFF? Może VAG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wyłączać klimy i innych pierdół podczas rozruchu ,bo to i tak dzieje się samoistnie- wszystko co nie potrzebne jest wyłączane podczas kręcenia rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja z tym rozruchem, ale chciałbym się dowiedzieć czy każde auto z climatronikiem tak ma lub powinno mieć. Znajomi nie maja tak w swoich autach dlatego pytam czy to jest kwestia ustawienia czy tak porostu jest. Poza tym może i przy rozruchu wyłączają się inne urządzenia prądowe, ale jak silnik zimny po odpaleniu to obciążenie jest większe ze sprężarką, wyraźnie słychać różnice na zimnym silniku gdy klime wyłączam na OFF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, przeczytałem uważnie wszystkie posty. Mam dokładnie taki sam problem z klimą. Temperatura tak jak teraz ok. 10-15 st. stoję na skrzyżowaniu sprężarka pracuje, zapala się zielone, ruszam, sprężarka się wyłacza po czym 3 sek. później z powrotem się włącza! I tak jest ZAWSZE!! o co tu chodzi?! Również podczas postoju zdarza się że sprężarka się na zmianę włącza i wyłącza... nie sądzę żeby wahania temperatury były aż takie żeby były na takim pograniczu żeby co 3 sek sprężarka się musiała włączyć i wyłączyć... co to do cholery może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Tobie poradził sprawdzić czy działa Ci wiatrak od skraplacza - jak masz klimę w trybie auto to wiatrach ma chodzić. Jak nie działa to wzrasta ciśnienie gazu, klima wyłącza się równocześnie spuszczając trochę gazu (w celu obnizenia ciśnienia) przez zawór bezpieczeństwa. Stąd ciągłe włączenia i wyłączenia sprężarki. Sprawdzanie zacznijcie od tego. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiatrak ma zawsze chodzić? jak tylko się włącza klima? bo właśnie przy włączonej klimie patrzyłem a wiatrak stoi... ten koło wiatraka od chłodnicy tak? próbowałem poruszać jego łopatkami ale ruszają się leciutko... jednak zero ruchu... włączałem na econo i znowu na auto i nic. Ani drgnie... to może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiatrak ma zawsze chodzić? jak tylko się włącza klima? bo właśnie przy włączonej klimie patrzyłem a wiatrak stoi... ten koło wiatraka od chłodnicy tak?

 

nie martw sie kolego,przy wcisnieciu AUTO wiatrak odrazu sie nie zalaczy ;) tylko po jakims czasie....mam tak samo i to normalne.

 

a tak na marginesie,jestes pewnien ze masz silnik AVG z 1998r?bo ten silnik montowany od 08.1999r no chyba ze byl wymieniany ;)

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności