Skocz do zawartości
Gość MKrzyś

Odgłosy pod lewarkiem skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MKrzyś

Jako że pojeżdziłem już troszke passatem zaczynam się czepiać szczegółów...

Mówimy o B5kombi z 2001 1,9 AWX z skrzynia 5-tka.

Podczas przyspieszania czasem (ale nie zawsze) skrzynia zaczyna wydawać odgłosy. Jest to odgłos zbiżony do odgłosu drżenia lewarka zmiany biegów. Występuje tylko w pewnym przedziale obrotów i tylko na biegu podczas gwałtownego przyspieszania, przy czym sam lewarek pozostaje raczej nieruchomo. Podejrzewam jakąś przekładnie czy mechanizm łączący sam leawrek ze skrzynią.

Spotkał się ktoś z Was juz z tym ??

Gdzie szukać ewentualnych luzów ??

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Na wodzikach łączących lewarek ze skrzynią biegów. Owszem pojawia się tam taki dzwięk szeleszczenia. Jeżeli Cię to możno denerwuje to można to zrobić.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MKrzyś
Na wodzikach łączących lewarek ze skrzynią biegów. Owszem pojawia się tam taki dzwięk szeleszczenia. Jeżeli Cię to możno denerwuje to można to zrobić.

 

HHA

Hej !!

A możesz przytoczyć jakieś szczegóły ??

Czy dużo roboty, jak z częściami i czy średnio zaawansowany dłubacz samochodowy sobie z tym poradzi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Na początek rozebrać obudowę lewarka i całego mechanizmu zmiany biegów. Ja siedostaniesz do końcówek wodzików w kabinie to sprawdź czy są luzy a jak są to je dokręci i przesmaruj. Potem składasz i autem wjeżdżasz na kanał. Dostajesz się do wodzików z drugiej strony czyli od strony skrzyni biegów. NA początek będzies musiał zdemontować płaską osłonę skrzyni biegów a potem jakoś poradzić sobie z tym wodzikami na górnej częsci skrzyni biegów. Jak jest jakis luz to dokręcić i przesmarować jakimś smerem, który wytrzyma temperaturę jaką osiąga skrzynia biegów w trakcji jazdy.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MKrzyś
Na początek rozebrać obudowę lewarka i całego mechanizmu zmiany biegów. Ja siedostaniesz do końcówek wodzików w kabinie to sprawdź czy są luzy a jak są to je dokręci i przesmaruj. Potem składasz i autem wjeżdżasz na kanał. Dostajesz się do wodzików z drugiej strony czyli od strony skrzyni biegów. NA początek będzies musiał zdemontować płaską osłonę skrzyni biegów a potem jakoś poradzić sobie z tym wodzikami na górnej częsci skrzyni biegów. Jak jest jakis luz to dokręcić i przesmarować jakimś smerem, który wytrzyma temperaturę jaką osiąga skrzynia biegów w trakcji jazdy.

 

HHA

 

Dziekuje serdecznie za opis. Jak znajde tylko chwile czasu wolnego to sie zaraz tym zajme.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności