Skocz do zawartości
Gość mardi33

Problem z nową pompą wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mardi33

Witam! Kupiłem i zamontowałem dziś nową pompę do wspomagania, bo stara już całkiem padła. Zalałem nową zielonym płynem Febi i odpowietrzyłem. Wspomaganie działa idealnie (dosłownie można kręcić kierownicą jednym palcem nawet na wolnych obrotach), ale pompa wyje jak się kręci kierownicą.

 

Może ktoś wie, czemu tak się dzieje?

Czy może jeszcze gdzieś w maglownicy jest powietrze?

Czy to tak zawsze jest z nowymi, że na początku się docierają?

Założyłem starą podkładkę pod śrubę od przewodu tłoczącego płyn do maglownicy, bo nie miałem nowej.

 

Dziś też zauważyłem, że jak się skręca w lewo a potem szybko w prawo to czuć przez chwilę taki zeskok jakby coś w maglownicy się blokowało lub o coś uderzyło lub o coś obtarło.

 

I jeszcze jedno jak skręcę do poru to piszczy mi pasek ale jest naciągnięty normalnie, boję się go za mocno naciągać.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ty juz masz za mocno pasek naciagniety, dlatego pompa wyje. poluzuj i to szybko, bo szkoda lozysk. poza tym trzymanie na max skrecie i sprawdzanie w ten sposob czy sobie pasek piszczy to wiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mardi33
ty juz masz za mocno pasek naciagniety, dlatego pompa wyje. poluzuj i to szybko, bo szkoda lozysk. poza tym trzymanie na max skrecie i sprawdzanie w ten sposob czy sobie pasek piszczy to wiesz...

 

ale pasek ugina się ok. 1,5 cm, więc chyba to nie to.

A pompa kosztowała 250zł i kupiłem ją na motomaximu, i ma być nowa a nie po regeneracji (tak twierdził sprzedawca).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cosik mi sie wydaje że, raczej ta pompa nie była nowa. Nowa w sklepie to koszt ok 500 zł. natomiast po regeneracji odając starą ok 200 zł.

 

Sądzę że to "wycie" to wina łożska. Wymiana koszt ok 30 zł.

 

Może też być tak, że kółko od pompy jest inaczej osadzone niż koło na wale więc sprawdź czy są równolegle ułożone bo to też może być przyczyną wycia.

 

co do piszczenia na max skręcie, to jest to norma, powino się unikać maxsymalnego skręcania kołami (pompa jest wtedy bardzo przeciążana)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mardi33
cosik mi sie wydaje że, raczej ta pompa nie była nowa. Nowa w sklepie to koszt ok 500 zł. natomiast po regeneracji odając starą ok 200 zł.

 

Pompa wygląda na nową, przynajmniej obudowa jest nowa i zupełnie inna niż ta stara, nie wiem jak środek może i coś z nim nie tak. Łożysko też ma nową obudowę.

Fotka tej nowej pompy:

http://www.motomaximus.pl/images/20070305093849.jpeg

 

 

Może też być tak, że kółko od pompy jest inaczej osadzone niż koło na wale więc sprawdź czy są równolegle ułożone bo to też może być przyczyną wycia.

 

Co do tego ułożenia to wydają się byc równoległe.

 

Dzis rano zauważyłem, że na wolnych obrotach na betonie mogę kręcić jednym palcem a jak dodam gazu na 2000 obrotów to jest lekko ciężej. Przy 3tyś jest jak na wolnych. Dziwne to troche:669:

 

Mam jeszcze jedno pytanie otóż stary płyn tylko zlałem z układu a nie przepłukałem go. Z maglownicy pewnie nie wszystko zleciało bo płyn w zbiorniczku jest teraz nieco ciemniejszy niż nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta pompa na zdjęciu jest do paska z silnikiem vr6, a tam jest inna maglownica, inaczej działają zawory nadciśnieniowe. Być może do pasków z zawieszeniem na 5 szpilek takie montowali. W każdym razie do 1.8 ADZ powinna być inna pompa, w takiej obudowie jak miałeś poprzednio.

Ta pompa nie pasuje do twojej maglownicy i pewnie dlatego "wyje"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mardi33

To mnie zaskoczyłeś monter czy to by była wina wycia?

Starą Pompę miałem o oznaczeniach 1H0 422 155 D i ten numer podałem sprzedawcy. Może poprzednik już wymieniał pompę i kupił na szrocie co było, byle by pasowało.

 

Jaką macie w silnikach ADZ? Czy ta moja poprzednia byłą dobra? Niestety nie mam jej fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa wygląda na nową, przynajmniej obudowa jest nowa i zupełnie inna niż ta stara, nie wiem jak środek może i coś z nim nie tak. Łożysko też ma nową obudowę.

Jażeli nie ma uszkodzeń mechanicznych obudowy to pompy po regeneracji od nówki nie rozróżnisz. Obie wygladają jak nówki.

 

Pompa ze zdjęcia jest typu ZF, mam identyko.

 

Pompa powina być dobrana do maglownicy są chyba jej trzy rodzaje (nie jestem pewien,ale napewno była o tym mowa na forum) jeżeli dał ci inną to to może być przyczyną wycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

Dziś wymieniłem pompę wspomaganie w moim passku i nic sie nie zmieniło. Kierownica chodzi tak samo jak przed wymianą. Pewnie to wina maglownicy. :( jak by ktos chciał to mam do sprzedania ogl w dziale sprzedam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość george1980

Witam. Mam pytanie odnośnie pompy wspomagania. Czy można w passacie b3 2.0 16v GT zastosować pompę od golfa III 2.0 8v GT ? Mechanik powiedział że można a przynajmniej można spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy w zasadzie są te same sam to przerabiałem niedawno, jak pytałem sprzedawcy o rodzaje pomp to kazał mi wejść pod auto i sprawdzić, czy piastka do której się przykręca koło pasowe jest przy samej pompie czy trochę od niej odstaje. Na tym polega różnica, tak więc pod auto wejdź i sprawdź przed zakupem tą piastkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość george1980

Dzięki Kolego. Pompę dostałem za darmo. Znajomy wymieniał silnik w golfie i tak mu się walała po garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mardi33

Wczoraj wymieniłem maglownicę na używkę (USA XTR), bo w tygodniu zauważyłem, że stara leci no i maiła luzy, byłem u mechanika i on tym obwiniał to wycie. Nowy magiel jest ok. zero luzów ani wycieków, jednak problem wycia nadal pozostał, no może lekko ciszej ją słychać bo zalałem ja znów nowym płynem bo w starym (przejechane ok 150 km) było dużo opiłków z pompy.

Czy ktoś kupował już coś na http://www.motomaximus.pl ? Bo firma wydaje mi sie pewna ale chyba pompa jest fabrycznie uszkodzona i chyba ją oddam w ramach gwarancji tyle że to potrwa ze 2 tyg. a mi mój pasek jest potrzebny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coprawda mam Passacika B3 92r pompe tez wymieniłem (nowa z allegro za 199zł-podobna do twojej) i mam podobne objawy jak twoje auto.Napisz gdzie jest ta maglownica,o jakiej śrubce pisałeś,musze chyba pasek popuścić bo zamocno naciągłem.Pompy używane na szrotach i złomach chodą po 130-170 zł-więc lepiej dołożyć pare zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale pasek ugina się ok. 1,5 cm, więc chyba to nie to.

kolego jak ci sie pasek ugina o 15mm to on raczej w ogole nie jest naciagniety.

Prawidlowo naciagniety powinien ugiac sie o jakies 5mm.

Naciagnij go a wycie powinno zniknac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat pomp. Wymieniłem pompę taka jak na foto wcześniej, regenerowaną. Pompa strasznie jęczała jak tylko ruszyło sie kierownicą i na wolnych obrotach brakowało tego wspomagania. Założyłem drugą pompę i to samo. Powróciłem do swojej starej pompy i jest cicho. Co może być źle, nie przypuszczam że obie pompy. Zauważyłem, że wąż ciśnieniowy w mojej starej pompie przykręca się do śruby która ma dłuższy kołnierz ( jakieś 2,5cm a w tych nowych niecały 1 cm ) Czy to może być przyczyną złego działania pomp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomtom

Witam, pół roku temu stałem się posiadaczem Passata B5 1.8 20V, po trzech miesiącach padało mi wspomaganie tzn: na wolnych obrotach wogóle nie było a gdy zwiększałem obroty działało bez problemu. Wymieniłem płyn do wspomagania ale to nie pomogło, więc kupiłem z allegro nową lub po regeneracji pompę (dostałem fakturę i 1rok gwarancji).

Teraz wspomaganie działa bez zarzutów ale powstał drugi problem-wycie!!!. Gdy silnik jest zimny to wyje mi ta pompa, pózniej stopniowo przestaje i odzywa się przy gwałtownych przyśpieszeniach. Gdy silnik nabierze swoją temp. pracy pompę nie słychać.

 

Co to może być i czym spowodowane??

 

Przy zakupię pompy nie podawałem typu starej tylko opisałem wygląd (czyli w jaki sposób są zamontowane przewody) bo sprzedawca stwierdził ze po wyglądzie bedzie wiedział jaka to pompa.

 

Czy to zły typ pompy powoduje te wycie??

 

 

Możliwe ze po jakimś czasie przestanie??

 

 

Co mam teraz zrobić ???

 

Nieprawidłowo naciagniety pasek odpada bo właśnie przyprowadziłem auto z warsztatu gdzie był wymieniany rozrząd/paski itp. Mechanik zale zaproponował mi oddać pompę na gwarancję, ale po przeczytaniu forum stwierdziłem ze to raczej zły pomysł. A poza tym miałbym uziemnione auto.

 

Proszę o rady

 

 

z góry DZIĘKUJE.

Edytowane przez tomtom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności