Gość robcio Zgłoś #1 Napisano 29 Maja 2006 Witam serdecznie. Znalazłem kilka wątków o dziwnych odgłosach z silnika, ale tego nie znalazłem. Przy wchodzeniu na obroty mniej więcej w widełkach obrotów 1600-1800 obr/min silnik pracuje wyraźnie głośniej. Jest to basowy warkot. Czuć większe drgania. Nic innego się nie dzieje. Moc jest, przyspieszenie itp - wszystko ok. Słychać po prostu inny dźwięk silnika. poniżej 1600 i powyżej 1800 silnik cichnie. Może to coś w wydechu wpada w rezonans, ale raczej to sam silnik. Samochód TDI PD 115km, przebieg 207tyś. Proszę o opinie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #2 Napisano 29 Maja 2006 ja mam podobnie w tych zakresach obrotow, ale dzwiek jakby taki metaliczny. do tego nie zawsze sie to dzieje, i nie ma jakiejs zasady kiedy sie dzieje a kiedy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robcio Zgłoś #3 Napisano 30 Maja 2006 u mnie nie metaliczny tylko taki basowy, jakby tłumik był wypalony. Coś jakby na za wysokim biegu pod dużą górę wjeżdżać i silnik się "męczył". Raczej u mnie jest to zawsze w tym zakresie obrotów. Zaznaczam, że nie jest to uciążliwe i jeśli ktoś nie przywiązuje wagi do odgłosu pracy silnika (u mnie to chyba chorobliwe :629: ) to tego nie zauważy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2006 no i dzisiaj polezalem sobie pod samochodem przy zapalonym silniku i juz chyba wiem co tak buczy. najprawdopodobniej wpada w rezonans ta aluminiowa oslona, ktora wyscielony jest spod samochodu w miejscu ktoredy biegnie rura wydechowa. no i teraz mam problem co z tym zrobic. wywalac tego nie ma sensu.sciagac wszystko i jeszcze raz przykrecac dajac jakies gumowe podkladki? moze macie jakies pomysly ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Artur Kowalski Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2006 Czesc Robcio mam dokladnie tego samego paska 1.9 TDI 115 KM mialem to samo buczenie ,bylem w pieciu warsztatach kazdy doradzal co innego,u jednego to nawet wymienilem srodkowy tlumik,i coß...i nic ,i wkoncu pojechalem do jeszcze jednego wsadzil mnie do samochodu podniosl do gory, i kazal gazowc,po chwili oposcil mnie na dol i powiedzial...przywiez pan te trzy gumy do zawieszania wydechu. Pojechalem ,kupilem , zamontowal mi to ten GOSC i zbaranialem.POMOGLO!!! Proponowali mi u innych ze to poduszki pod silnikiem , albo pompowtryski,ze to katalizator i wiele innych. A to byly gumy do wydechu za 30 zl. troche czasu juz minelo od twego postu ale moze sie przydam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robcio Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2006 Witam. Własnie kilka dni temu wyeliminowałem usterkę. Wymieniłem elastyczne łączenie wydechu to zaraz za sprężarką, przed katalizatorem. Pomogło, ale myślę, że u Ciebie mogły być te gumy. Generalnie chodzi o zawieszenie wydechu. Musi chodzić miękko i elastycznie żeby drgań nie przenosić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #7 Napisano 25 Marca 2007 Odświeżę temat ponieważ od jakiegoś czasu mam te dziwne "basowe brzmienie" a dokładniej buczenie z okolic silnika w przedziale od 2500 do ok 3000 obrotów. Ale żadnych drgań nie mam tylko te dość głośne buczenie. Już nie można tego wytrzymać. Auto po wymianie rozrządów, pomp wody , pasków i co tylko trzeba było......wydech nie ruszany ale nic złego nie było w nim widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82 Zgłoś #8 Napisano 26 Marca 2007 kurde tez to przerabiam... zanim wymienie cały tłumik, poduszki, pompowtryski i koło dwumasowe zacznę od tych gumek hehe . Dobra gumka to podstawa. Dzieki za sugestie Artur. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2007 U mnie buczenie występuje tylko w trakcie jazdy a najbardziej słyszalne jest na IV i V biegu dokladnie od 2500 tys obrotów. Na jałowym przy tych obrotach tego zjawiska nie ma, więc może to być związane z przeniesieniem napędu ale co i jak to nie wiem....jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfinks Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2007 no i ja sie dolacze do tego tematu, poniewaz jest tak samo, to dziwne buczenie w przedziale 1600-1800 obrotow a ponizej i powyzej silnik ladnie ciuchutko pracuje. Bylem juz tez u kilku mechanikow i sami nie wiedza co to moze byc, bo trudno to wyeliminowac, bo na postoju tego nie robi... No wiec musze sobie z problemem radzic sam, szukac oczywiscie co to jest??? Czy te 3 gumki od wydechu maja jakis swoj nr katalogowy?? Moze bym zobaczyl to skoro tylko kosztuje 30zl, a zawsze moze pomoc... Pozdrawiam A moze macie jeszcze jakies inne pomysly co to moze byc, bo mechanik wykluczyl lacznik elastyczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407 Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2007 Witam Koledzy!!! Od kilku dni walczyłem z podobną przypadłością. Objawiało się to tym że w zakresie obrotów 1900-2100 przy powolnym przyspieszaniu na praktycznie każdym biegu silnik jakby wpadał w drgania, słychać było metaliczny(basowy) dźwięk jakby z przodu z komory silnika. Podejrzewałem którąś z rolek napinających paska wieloklinowego, albo jakieś luzy na wydech. Badałem, nasłuchiwałem i nic. Już mi się ciepło robiło bo bałem się że to coś poważnego. Dzisiaj pojechałem na kanał do znajomego i ........z dużej chmury mały deszcz.......okazało się, że jest to blaszka dokładnie na środku auta z przodu w którą wkręca się wkręt mocujący osłonę silnika ze zderzakiem. W wyniku nie skręcenia jej, a co za tym idzie dania jej trochę luzu wpadała w drgania, delikatnie ocierała o pasek klinowy a na przytoczonych wyżej obrotach uderzała o metalową rolkę i mechanicznie (basowo) dzwoniła. Byłem w szoku, że takie ustrojstwo tyle nerwów mnie kosztowało. Oczywiście ile przyczyn tyle może być rozwiązań ale może komuś pomogę i uszczęśliwię, tym bardziej że takiej pierdoły się nie spodziewałem. Pozdrowionka dla wszystkich i do zobaczenia na drodze.......ZaiX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfinks Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2007 czyli rozumiem ze trzeba najlepiej sprawdzic czy jest tam wkret ktory mocuje oslone silnika ze zderzakiem tak??dobrze mysle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407 Zgłoś #13 Napisano 27 Marca 2007 dokładnie sfinks....przynajmniej w moim przypadku tak było...a dokładniej mówiąc powinien to być oryginalny wkręt VW, który skręca razem osłonę, zderzak i tą nieszczęsną blaszkę, która była sprawcą całego zamieszania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82 Zgłoś #14 Napisano 27 Marca 2007 Czy te 3 gumki od wydechu maja jakis swoj nr katalogowy?? Moze bym zobaczyl to skoro tylko kosztuje 30zl, a zawsze moze pomoc... Pozdrawiam No ja zamowliem dzisiaj w aso ;-( Są 2 wieszaki-gumki na tłumiku środkowym ( cena za 1 sztuke 38 zł ) oraz kolejne 2 na końcowym, z tym że ten przy końcówce wydechu jest strasznie skomplikowany i drogi wiec go sobie odpusciłem narazie. Pozdr... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #15 Napisano 27 Marca 2007 lukaszwroc82, daj znać czy pomogło bo jestem bardzo ciekawy c zy to jest przyczyną. A może w moim silniku jest to normalne, że jak przekroczy 2500 obr to tak dziwnie i dość głośno buczy???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82 Zgłoś #16 Napisano 30 Marca 2007 Co było raczej do przewidzenia, nowe gumki nie pomogły...to by było zbyt proste hehe ( tłumik wisiał dobrze ) ;-( Poczekam sobie do następnego serwisu, stawiam na elastyczny łącznik, może poduchy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #17 Napisano 2 Kwietnia 2007 Hmmm a ja chyba znalazłem przyczynę. Zauważyłem, że wkurzające buczenie występuje tylko wtedy gdy klima jest załączona. Więc podejrzewam, że spręzarkę będę miał do wymiany...zaciera się????? Albo napinacz paska klimy bo kiedyś mi się nieźle poluzował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamkatowice Zgłoś #18 Napisano 25 Marca 2008 Witam, jak w temacie, przy obrotach 1600-1800 na minutę bardzo, basowo mi buczy auto... z tego co udalo mi się sprawdzić, wszytskie gumy wydechu są dobre, a śróbki są podokręcane. Proszę o radę i pomoc, nie mam pomysłu co to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sawa23 Zgłoś #19 Napisano 25 Marca 2008 U mnie to samo przy obrotach 1600-1800 cały czas słyszę to buczenie, wczoraj leżałem pod samochodem, chyba z dwie godziny, i....... nic. Już mam tego dosyć. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fijak9 Zgłoś #20 Napisano 30 Marca 2008 Niestety dołączam do klubu Od przyszłego tygodnia zaczynam od 1-gumy 2-łącznik elastyczny 3-?? :-) Będę zdawał relacje :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach