Skocz do zawartości
Gość robcio

Dziwny odgłos silnika 1600 - 1800 obr/min

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robcio

Witam serdecznie. Znalazłem kilka wątków o dziwnych odgłosach z silnika, ale tego nie znalazłem. Przy wchodzeniu na obroty mniej więcej w widełkach obrotów 1600-1800 obr/min silnik pracuje wyraźnie głośniej. Jest to basowy warkot. Czuć większe drgania. Nic innego się nie dzieje. Moc jest, przyspieszenie itp - wszystko ok. Słychać po prostu inny dźwięk silnika. poniżej 1600 i powyżej 1800 silnik cichnie. Może to coś w wydechu wpada w rezonans, ale raczej to sam silnik. Samochód TDI PD 115km, przebieg 207tyś.

Proszę o opinie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

ja mam podobnie w tych zakresach obrotow, ale dzwiek jakby taki metaliczny. do tego nie zawsze sie to dzieje, i nie ma jakiejs zasady kiedy sie dzieje a kiedy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robcio

u mnie nie metaliczny tylko taki basowy, jakby tłumik był wypalony. Coś jakby na za wysokim biegu pod dużą górę wjeżdżać i silnik się "męczył". Raczej u mnie jest to zawsze w tym zakresie obrotów. Zaznaczam, że nie jest to uciążliwe i jeśli ktoś nie przywiązuje wagi do odgłosu pracy silnika (u mnie to chyba chorobliwe :629: ) to tego nie zauważy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

no i dzisiaj polezalem sobie pod samochodem przy zapalonym silniku i juz chyba wiem co tak buczy. najprawdopodobniej wpada w rezonans ta aluminiowa oslona, ktora wyscielony jest spod samochodu w miejscu ktoredy biegnie rura wydechowa. no i teraz mam problem co z tym zrobic. wywalac tego nie ma sensu.sciagac wszystko i jeszcze raz przykrecac dajac jakies gumowe podkladki? moze macie jakies pomysly ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Artur Kowalski

Czesc Robcio

 

mam dokladnie tego samego paska 1.9 TDI 115 KM

mialem to samo buczenie ,bylem w pieciu warsztatach kazdy doradzal co innego,u jednego to nawet wymienilem srodkowy tlumik,i coß...i nic ,i wkoncu pojechalem do jeszcze jednego wsadzil mnie do samochodu podniosl do gory, i kazal gazowc,po chwili oposcil mnie na dol i powiedzial...przywiez pan te trzy gumy do zawieszania wydechu.

Pojechalem ,kupilem , zamontowal mi to ten GOSC i zbaranialem.POMOGLO!!!

 

Proponowali mi u innych ze to poduszki pod silnikiem , albo pompowtryski,ze to katalizator

i wiele innych.

A to byly gumy do wydechu za 30 zl.

troche czasu juz minelo od twego postu ale moze sie przydam.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robcio

Witam. Własnie kilka dni temu wyeliminowałem usterkę. Wymieniłem elastyczne łączenie wydechu to zaraz za sprężarką, przed katalizatorem. Pomogło, ale myślę, że u Ciebie mogły być te gumy. Generalnie chodzi o zawieszenie wydechu. Musi chodzić miękko i elastycznie żeby drgań nie przenosić. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat ponieważ od jakiegoś czasu mam te dziwne "basowe brzmienie" :evil: a dokładniej buczenie z okolic silnika w przedziale od 2500 do ok 3000 obrotów. Ale żadnych drgań nie mam tylko te dość głośne buczenie. Już nie można tego wytrzymać. Auto po wymianie rozrządów, pomp wody , pasków i co tylko trzeba było......wydech nie ruszany ale nic złego nie było w nim widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82

kurde tez to przerabiam... zanim wymienie cały tłumik, poduszki, pompowtryski i koło dwumasowe :evil: zacznę od tych gumek hehe . Dobra gumka to podstawa.

 

Dzieki za sugestie Artur.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie buczenie występuje tylko w trakcie jazdy a najbardziej słyszalne jest na IV i V biegu dokladnie od 2500 tys obrotów. Na jałowym przy tych obrotach tego zjawiska nie ma, więc może to być związane z przeniesieniem napędu ale co i jak to nie wiem....jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfinks

no i ja sie dolacze do tego tematu, poniewaz jest tak samo, to dziwne buczenie w przedziale 1600-1800 obrotow a ponizej i powyzej silnik ladnie ciuchutko pracuje. Bylem juz tez u kilku mechanikow i sami nie wiedza co to moze byc, bo trudno to wyeliminowac, bo na postoju tego nie robi... No wiec musze sobie z problemem radzic sam, szukac oczywiscie co to jest??? Czy te 3 gumki od wydechu maja jakis swoj nr katalogowy?? Moze bym zobaczyl to skoro tylko kosztuje 30zl, a zawsze moze pomoc... Pozdrawiam

 

A moze macie jeszcze jakies inne pomysly co to moze byc, bo mechanik wykluczyl lacznik elastyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Witam Koledzy!!!

Od kilku dni walczyłem z podobną przypadłością. Objawiało się to tym że w zakresie obrotów 1900-2100 przy powolnym przyspieszaniu na praktycznie każdym biegu silnik jakby wpadał w drgania, słychać było metaliczny(basowy) dźwięk jakby z przodu z komory silnika. Podejrzewałem którąś z rolek napinających paska wieloklinowego, albo jakieś luzy na wydech. Badałem, nasłuchiwałem i nic. Już mi się ciepło robiło bo bałem się że to coś poważnego. Dzisiaj pojechałem na kanał do znajomego i ........z dużej chmury mały deszcz.......okazało się, że jest to blaszka dokładnie na środku auta z przodu w którą wkręca się wkręt mocujący osłonę silnika ze zderzakiem. W wyniku nie skręcenia jej, a co za tym idzie dania jej trochę luzu wpadała w drgania, delikatnie ocierała o pasek klinowy a na przytoczonych wyżej obrotach uderzała o metalową rolkę i mechanicznie (basowo) dzwoniła. Byłem w szoku, że takie ustrojstwo tyle nerwów mnie kosztowało. Oczywiście ile przyczyn tyle może być rozwiązań ale może komuś pomogę i uszczęśliwię, tym bardziej że takiej pierdoły się nie spodziewałem.

Pozdrowionka dla wszystkich i do zobaczenia na drodze.......ZaiX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfinks

czyli rozumiem ze trzeba najlepiej sprawdzic czy jest tam wkret ktory mocuje oslone silnika ze zderzakiem tak??dobrze mysle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

dokładnie sfinks....przynajmniej w moim przypadku tak było...a dokładniej mówiąc powinien to być oryginalny wkręt VW, który skręca razem osłonę, zderzak i tą nieszczęsną blaszkę, która była sprawcą całego zamieszania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82
Czy te 3 gumki od wydechu maja jakis swoj nr katalogowy?? Moze bym zobaczyl to skoro tylko kosztuje 30zl, a zawsze moze pomoc... Pozdrawiam

 

No ja zamowliem dzisiaj w aso ;-(

 

Są 2 wieszaki-gumki na tłumiku środkowym ( cena za 1 sztuke 38 zł :/ ) oraz kolejne 2 na końcowym, z tym że ten przy końcówce wydechu jest strasznie skomplikowany i drogi wiec go sobie odpusciłem narazie.

 

Pozdr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukaszwroc82, daj znać czy pomogło bo jestem bardzo ciekawy c zy to jest przyczyną. A może w moim silniku jest to normalne, że jak przekroczy 2500 obr to tak dziwnie i dość głośno buczy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82

Co było raczej do przewidzenia, nowe gumki nie pomogły...to by było zbyt proste hehe ( tłumik wisiał dobrze ) ;-(

 

 

Poczekam sobie do następnego serwisu, stawiam na elastyczny łącznik, może poduchy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a ja chyba znalazłem przyczynę. Zauważyłem, że wkurzające buczenie występuje tylko wtedy gdy klima jest załączona. Więc podejrzewam, że spręzarkę będę miał do wymiany...zaciera się????? Albo napinacz paska klimy bo kiedyś mi się nieźle poluzował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamkatowice

Witam,

jak w temacie, przy obrotach 1600-1800 na minutę bardzo, basowo mi buczy auto... z tego co udalo mi się sprawdzić, wszytskie gumy wydechu są dobre, a śróbki są podokręcane. Proszę o radę i pomoc, nie mam pomysłu co to może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sawa23
:confused:U mnie to samo przy obrotach 1600-1800 cały czas słyszę to buczenie, wczoraj leżałem pod samochodem, chyba z dwie godziny, i....... nic. Już mam tego dosyć. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fijak9

Niestety dołączam do klubu :-(

 

Od przyszłego tygodnia zaczynam od 1-gumy 2-łącznik elastyczny 3-??

 

:-) Będę zdawał relacje :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności