Skocz do zawartości
Gość piteks1976

Metaliczne stuki przy silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piteks1976

SPRAWA DOTYCZY VW PASSATA 1.9 TDI 130 KM 2002 rok

Właśnie pojawił mi się problem z metalicznymi stukami przy silniku. Odkryłem to dziś, gdy otworzyłem okno samochodu. Usłyszałem nieprzyjemny stukot dobiegający z pod maski silnika. Pojechałem do garażu zdjąłem plastikową osłonę silnika i nasłuchiwałem skąd dobiega odgłos. Wydaje mi się ze jest to odgłos z przepustnicy, pojawia się tylko na wolnych obrotach 750-800 obrotów. Wystarczy, że dodam tylko trochę gazu do 850-900 obrotów a odgłos znika. :609: Pragnę nadmienić ze przepustnica jest cała usmarowana olejem. Po podłączeniu się pod VAG-a z czytałem następujące błędy.

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 GS

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1525

Coding: 00005

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ3E143444 VWZ7Z0B5972630

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

17664 P1256 Engine Coolant Temp.Circ Open/Short to B+

Readiness: N/A

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0009

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

3 Faults Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-00 - -

Wiem, że pierwszy błąd dotyczy obwodu temperatury chłodziwa silnika, czujnika temperatury wody,(G62), ale czy on może być sprawcą tych odgłosów :609:

Co do klimatyzacji to nie bardzo wiem, co zrobić z tymi błędami, bo klima działa ok.

Proszę o wybaczenie jeśli poruszam ten temat po raz kolejny ale nigdzie w postach nie znalazłem nic na temat podobnych objawów. Po za tym jest to mój pierwszy post :641:

Proszę o radę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piteks1976

Dziękuję za informację, ale to nie są żadne odgłosy opisane w tamtym temacie. To jest na 99% odgłos z nie jak wcześniej pisałem przepustnicy, bo w TDI jak się dowiedziałem nie ma przepustnicy tylko z klapy gaszącej i zaworu w niej się znajdującej bodajże zwanego GRU.

Czy po wymianie tego elementu jest konieczna jego adoptacja, bo słyszałem ze w przypadku tego zaworu tego się nie robi :609: i czy jest konieczność jego wymiany? Pragnę podkreślić ze jest cały zalany olejem na zewnątrz. Proszę również o informacje na temat wcześniej opisanych błędów w klimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Odpowiadając do początku to:

 

błąd 17664 (P1256)

 

- Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego ma przewrę lub zwarcie z potencjałem +

 

Możliwe przyczyny usterek

 

- Uszkodzony czujnik G62

- Przerwa w ciągłości przewodu lub zwarcie z potencjałem +

 

Możliwe następstwa

 

- Czarny dym przy uruchomieniu silnika

- Swiece grzeją sie przez 20 sekund

 

Sposób usunięcia usterki

 

- sprawdzić czujnik G62 i w razie konieczności wymienić

- sprawdzić wiązkę elektryczną czujnika

 

 

 

Błędy o numerach

 

01271 - Nastawnik klapy nawiewu regulacji temperatury V68

 

01272 - Nastawnik klapy centralnej V70

 

01274 - Nastawnik klapy spietrzającej V71

 

Proponuję je poprostu skasować i obserwować za jaki czas się pojawią ponownie.

 

 

W zaworze EGR panuje cisnienie około 2 barów więc olej zawsze będzie na jego uszczelnieniach. Tego się poprostu nie opanuje. Jednak jeżeli już tym olejem tam bryzga to należy go wymienić i nie trzeba robić żadnej adaptacji komputerem. Duże ciśnienie może powodować dzwięk stuku ale raczej należałoby to zobaczyć, odsłuchać stetoskopem i wogóle przeprowadzić szczegółową diagnostykę.

 

Proponuję umówić sie w Warszawie na taką dokładną diagnostykę pod telefonami (022) 8678234 lub tel. kom. 601211832

 

 

PS. Co do GRU i adoptacji :) to raczej mają zupełnie inne znaczenie :) :) :)

GRU to raczej pomyłka z wojskowym wywiadem radzieckim :) a to drugie to wiemy :643:

 

Pozdrawiam

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piteks1976

Co do GRU i adoptacji :641: :610: to wiem ze się pomyliłem, ale niestety nie wiem jak można edytować wysłanego posta. Co do czajniczka to już go wymieniłem i skasowałem ten błąd. Niestety, co do klimy kasowałem już błąd 01274 - Nastawnik klapy spiętrzającej V71, ale znów się pojawił a wraz z nim pozostałe dwa. Ale bardzo dziękuje koledze za informacje.

 

//przy swoim poście masz przycisk edytuj tak duży, że trudno niezauważyć :>

__________________________________________

Dziękuje za informacji wybacz ze nie zwróciłem uwagi na TAK OCZYWISTY PRZYCISK JAK EDYTUJ :614:

__________________________________________

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności