Gość collega Zgłoś #1 Napisano 31 Marca 2008 Witam Czy moze mi ktos wytlumaczyc jak wymienic termostat tak krok po kroku wiem ze to jest banalne widzialem tez post ale mam jeden problem a mianowicie jedna ze srob od obudowy termostatu jest przyslonieta pompa wody i zadnym kluczem sie tam nie dojdzie wiec zaczelem rozkrecac sroby mocujace pompe wody lecz okazalo sie ze niektore sroby sa pod alternatorem wiec zdialem pasek odkrecilem sroby od alternatora ale jak nazlosc jednej z nich nie wyjme bo blokuje ja wiskoza i tez przez to alternatora nie wyjme i na tym stanela moja praca. Jezeli ktos z was to robil to prosil bym o jakas instrukcje co odkrecac i w jakiej kolejnosci i jezeli trzeba zdiac wiskoze to jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 31 Marca 2008 (edytowane) Witaj collega musisz zluzować pasek napędzający pompę wspomagania , bo jedna ze śrub od termostatu jest przez nią przysłonięta - poniżej interesujący ciebie temat-wiskozy oraz paska wielorowkowego A to rysunek pomocny przy odkręceniu sprzęgła wiskozowego Edytowane 9 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość collega Zgłoś #3 Napisano 31 Marca 2008 Witaj collega musisz zluzować pasek napędzający pompę wspomagania , bo jedna ze śrub od termostatu jest przez nią przysłonięta U mnie to nie pompa wspomagania przyslania tylko lapa ktorej sie trzyma pompa, a jezeli chodzi o odkrecenie tej sroby to musze robic tak jak robilem tzn. wyjac alternator i odkrecic cala ta lape? Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 31 Marca 2008 U mnie to nie pompa wspomagania przyslania tylko lapa ktorej sie trzyma pompa, a jezeli chodzi o odkrecenie tej sroby to musze robic tak jak robilem tzn. wyjac alternator i odkrecic cala ta lape? Czyżby nasze silniki ADR aż tak bardzo się różniły?Jak zrzucisz pasek wielorowkowy to będziesz mógł poluzować śruby mocujące pompę wspomagania w kierunku lewego błotnika i odkręcisz śrubę termostatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość collega Zgłoś #5 Napisano 31 Marca 2008 Moj jest anglik moze dlatego zdielem pasek ale pompa ani drgnie nawet po odkrecenie jej nic nie zmieni bo wlasnie lapa mi blokuje ta srobe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 31 Marca 2008 collega uaktualniłem swój post może Ci pomoże ; Anglik Anglikiem ale takie same silniki i ich osprzęt nie powinien aż tak bardzo się różnić- tak do tej pory myślałem. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość collega Zgłoś #7 Napisano 1 Kwietnia 2008 Niby tak ale u mnie jest tak jak mowie nie wiem czemu jest innaczej niz u ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2009 Czy do wymiany termostatu w ADR wystarczy odkręcić tylko te 2 śruby ? Piszecie o jescze jednej przysłonietej pompą wody. Jakoś nie mogę jej dostrzec :635: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2009 (edytowane) Czy do wymiany termostatu w ADR wystarczy odkręcić tylko te 2 śruby ? Piszecie o jescze jednej przysłonietej pompą wody. Jakoś nie mogę jej dostrzec :635: Tak to te śruby.Ja pisałem o śrubie (M6x22), która jest przysłonięta pompą wspomagania a nie wody - na twoim zdjęciu śruba z lewej strony.Sprawdź, czy będziesz mógł ją wyciągnąć po odkręceniu , bo ja nie miałem takiej możliwości . Edytowane 9 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin2780 Zgłoś #10 Napisano 8 Lutego 2010 Witam Zrobiłem zdjęcia podczas wymiany termostatu u siebie. Silnik 1.8 ADR, a jednak są różnice - w łapie trzymającej pomę wspomagania. Część tego wspornika uniemożliwiała odkręcenie jednej ze śrub króćca, pod którym jest termostat. Na powyższych fotkach pokazany już efekt końcowy. Wystarczyło dłutem odkruszyć po kawałeczku wspornik w miejscu kolidującym ze śrubą, zaznaczone na zdjęciu na czerwono. Tyle narzędzi wystarczyło do zrobienia całości: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukizb5 Zgłoś #11 Napisano 6 Października 2010 Witam! Mam pytanie odnośnie termostatu mianowicie u mnie odkręcenie jednej śruby raczej się uda bez dłuta itd ale druga jest zablokowana wspornikiem przykręconym po jednej śrubie z kazdej strony i mam pytanie czy mogę go po prostu n chwilę odkręcić? Foto: http://img63.imageshack.us/i/termostat.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #12 Napisano 6 Października 2010 Tak możesz wręcz musisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukizb5 Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2010 Dzięki wielkie, mam nadzieję, że to jedyna pułapka;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zurek Zgłoś #14 Napisano 16 Kwietnia 2012 dzięki wielkie, mam nadzieję, że to jedyna pułapka;) witam mam pytanko jak odpowietrzyć paska po zalaniu nowego płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #15 Napisano 8 Grudnia 2012 Przyszły mrozy, silnik bardzo długo się nagrzewał. Nie osiągał temperatury 90 w ogóle (chyba, że w korku). Im szybciej i dłużej się jechało temperatura zamiast wzrastać do 90 to spadała.. nie chciał się przełączyć na gaz. Ciepło było wewnątrz, ale trzeba było naprawdę długo czekać żeby się nagrzało.. wyskakiwał mi błąd czujnika temp, ale postanowiłem wymienić termostat zaznaczam od razu, iż jestem laikiem i robiłem to pierwszy raz postanowiłem natomiast się z Wami podzielić i może komuś się przyda dotyczy silnika 1.8 (ADR): Krok 1. Ściągnąć osłonę silnika Krok 2. Nie każdy z tego co widzę ma tą łapę, która jest przykręcona do pompy, ale jeśli ktoś ma wystarczy odkręcić bodajże kluczem rozmiar 13 od pompy, a drugą poluzować kluczem torx (nie pamiętam rozmiaru). Krok 3. Zdjąć opaskę zabezpieczającą i ściągnąć węża. Przygotować sobie wiaderko i delikatnie ściągać bo chluśnie płynem Krok 4. Odkręcić dwie śruby mocujące termostat. Po odkręceniu wyjąć uszczelkę i termostat. Krok 5. Założyć nowy termostat, nową uszczelkę i dokręcić śruby (z wyczuciem) Krok 6. Założyć węża i opaskę uciskową. Do godzinki roboty samo zdemontowanie i założenie. Koszt 35zł (termostat+uszczelka). Na koniec: Krok 7. Zalać płynem chłodniczym do MAX i zakręcić korek (można też na odkręconym, ale mi nie chciał płyn zejść więc zakręciłem). Krok 8. Odpalić auto i poczekać aż silnik osiągnie temp 90C. Obserwować temperaturę i poziom płynu. Na pewno trzeba będzie dolać Ja miałem jeszcze problem i musiałem odpowietrzyć układ na wężu, który dochodzi do nagrzewnicy (lewy). Nie dało się go za chiny ściągnąć, więc podważyłem śrubokrętem. W końcu powietrze zeszło i pojawił się płyn. Należy wtedy założyć opaskę zabezpieczającą i zostawić już tego węża w spokoju. Krok 9. Po założeniu termostatu, zalaniu, odpowietrzeniu cieszyć się sauną w aucie i satysfakcją, iż nie pozwoliło się zarobić serwisowi Pozdrawiam, Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #16 Napisano 8 Grudnia 2012 tylko po co sciagasz wąż? Nie rozumiem po co robic sobie dodatkowo roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #17 Napisano 8 Grudnia 2012 stwierdziłem, że łatwiej mi będzie zlać płyn fakt dodatkowa robota, ale ściągnąć taki wąż to chwila Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki7745 Zgłoś #18 Napisano 9 Grudnia 2012 jakiej firmy masz termostat bo mam ten sam problem temperatura ani drgnie jedynie na postoju zaczyna rosnąć a po ruszeniu odrazu spada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #19 Napisano 9 Grudnia 2012 jakiej firmy masz termostat bo mam ten sam problem temperatura ani drgnie jedynie na postoju zaczyna rosnąć a po ruszeniu odrazu spada najlepiej to wahler moim zdaniem, najpewniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #20 Napisano 9 Grudnia 2012 jakiej firmy masz termostat bo mam ten sam problem temperatura ani drgnie jedynie na postoju zaczyna rosnąć a po ruszeniu odrazu spada firmy Vernet znajomy ma sklep z częściami i mi polecił, bo jeszcze nie miał na niego reklamacji miałem ten sam objaw co Ty i stwierdzam, że warto było zmienić, bo teraz przy -14C szybko osiągnął temp 90C i czy jadę w korku, czy 100km/h temp utrzymuje się cały czas i od razu cieplej w aucie się robi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach