Skocz do zawartości
Gość collega

Krok po kroku termostat w 1.8 20V ADR

Rekomendowane odpowiedzi

Gość collega

Witam

Czy moze mi ktos wytlumaczyc jak wymienic termostat tak krok po kroku wiem ze to jest banalne widzialem tez post ale mam jeden problem a mianowicie jedna ze srob od obudowy termostatu jest przyslonieta pompa wody i zadnym kluczem sie tam nie dojdzie wiec zaczelem rozkrecac sroby mocujace pompe wody lecz okazalo sie ze niektore sroby sa pod alternatorem wiec zdialem pasek odkrecilem sroby od alternatora ale jak nazlosc jednej z nich nie wyjme bo blokuje ja wiskoza i tez przez to alternatora nie wyjme i na tym stanela moja praca.

Jezeli ktos z was to robil to prosil bym o jakas instrukcje co odkrecac i w jakiej kolejnosci i jezeli trzeba zdiac wiskoze to jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj collega musisz zluzować pasek napędzający pompę wspomagania , bo jedna ze śrub od termostatu jest przez nią przysłonięta - poniżej interesujący ciebie temat-wiskozy oraz paska wielorowkowego

 

b5adrpasekwielorowkowy.th.png

 

A to rysunek pomocny przy odkręceniu sprzęgła wiskozowego

wymontsprzwiskwv3.th.png

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość collega
Witaj collega musisz zluzować pasek napędzający pompę wspomagania , bo jedna ze śrub od termostatu jest przez nią przysłonięta

 

U mnie to nie pompa wspomagania przyslania tylko lapa ktorej sie trzyma pompa, a jezeli chodzi o odkrecenie tej sroby to musze robic tak jak robilem tzn. wyjac alternator i odkrecic cala ta lape?

 

Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie to nie pompa wspomagania przyslania tylko lapa ktorej sie trzyma pompa, a jezeli chodzi o odkrecenie tej sroby to musze robic tak jak robilem tzn. wyjac alternator i odkrecic cala ta lape?

Czyżby nasze silniki ADR aż tak bardzo się różniły?Jak zrzucisz pasek wielorowkowy to będziesz mógł poluzować śruby mocujące pompę wspomagania w kierunku lewego błotnika i odkręcisz śrubę termostatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość collega

Moj jest anglik moze dlatego zdielem pasek ale pompa ani drgnie nawet po odkrecenie jej nic nie zmieni bo wlasnie lapa mi blokuje ta srobe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

collega uaktualniłem swój post może Ci pomoże ; Anglik Anglikiem ale takie same silniki i ich osprzęt nie powinien aż tak bardzo się różnić- tak do tej pory myślałem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość collega

Niby tak ale u mnie jest tak jak mowie nie wiem czemu jest innaczej niz u ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do wymiany termostatu w ADR wystarczy odkręcić tylko te 2 śruby ?

20090626154316.th.jpg

Piszecie o jescze jednej przysłonietej pompą wody. Jakoś nie mogę jej dostrzec :635:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy do wymiany termostatu w ADR wystarczy odkręcić tylko te 2 śruby ?

20090626154316.th.jpg

Piszecie o jescze jednej przysłonietej pompą wody. Jakoś nie mogę jej dostrzec :635:

 

Tak to te śruby.Ja pisałem o śrubie (M6x22), która jest przysłonięta pompą wspomagania a nie wody - na twoim zdjęciu śruba z lewej strony.Sprawdź, czy będziesz mógł ją wyciągnąć po odkręceniu , bo ja nie miałem takiej możliwości .;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrobiłem zdjęcia podczas wymiany termostatu u siebie.

Silnik 1.8 ADR, a jednak są różnice - w łapie trzymającej pomę wspomagania.

Część tego wspornika uniemożliwiała odkręcenie jednej ze śrub króćca, pod którym jest termostat.

 

pic0141w.th.jpg

pic0139l.th.jpg

 

 

Na powyższych fotkach pokazany już efekt końcowy. Wystarczyło dłutem odkruszyć po kawałeczku wspornik w miejscu kolidującym ze śrubą, zaznaczone na zdjęciu na czerwono. Tyle narzędzi wystarczyło do zrobienia całości:

 

narzdziatermst.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie odnośnie termostatu mianowicie u mnie odkręcenie jednej śruby raczej się uda bez dłuta itd ale druga jest zablokowana wspornikiem przykręconym po jednej śrubie z kazdej strony i mam pytanie czy mogę go po prostu n chwilę odkręcić?

Foto: http://img63.imageshack.us/i/termostat.jpg/termostat.jpg1rtermostatj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz wręcz musisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, mam nadzieję, że to jedyna pułapka;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki wielkie, mam nadzieję, że to jedyna pułapka;)

 

witam mam pytanko jak odpowietrzyć paska po zalaniu nowego płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszły mrozy, silnik bardzo długo się nagrzewał. Nie osiągał temperatury 90 w ogóle (chyba, że w korku). Im szybciej i dłużej się jechało temperatura zamiast wzrastać do 90 to spadała.. nie chciał się przełączyć na gaz. Ciepło było wewnątrz, ale trzeba było naprawdę długo czekać żeby się nagrzało.. wyskakiwał mi błąd czujnika temp, ale postanowiłem wymienić termostat :) zaznaczam od razu, iż jestem laikiem i robiłem to pierwszy raz :P postanowiłem natomiast się z Wami podzielić i może komuś się przyda ;) dotyczy silnika 1.8 (ADR):

 

Krok 1. Ściągnąć osłonę silnika

Krok 2. Nie każdy z tego co widzę ma tą łapę, która jest przykręcona do pompy, ale jeśli ktoś ma wystarczy odkręcić bodajże kluczem rozmiar 13 od pompy, a drugą poluzować kluczem torx (nie pamiętam rozmiaru).

Krok 3. Zdjąć opaskę zabezpieczającą i ściągnąć węża. Przygotować sobie wiaderko i delikatnie ściągać bo chluśnie płynem :]

Krok 4. Odkręcić dwie śruby mocujące termostat. Po odkręceniu wyjąć uszczelkę i termostat.

Krok 5. Założyć nowy termostat, nową uszczelkę i dokręcić śruby (z wyczuciem) ;)

Krok 6. Założyć węża i opaskę uciskową.

1.jpg

 

Do godzinki roboty samo zdemontowanie i założenie.

Koszt 35zł (termostat+uszczelka).

 

Na koniec:

Krok 7. Zalać płynem chłodniczym do MAX i zakręcić korek (można też na odkręconym, ale mi nie chciał płyn zejść więc zakręciłem).

Krok 8. Odpalić auto i poczekać aż silnik osiągnie temp 90C. Obserwować temperaturę i poziom płynu. Na pewno trzeba będzie dolać ;)

 

Ja miałem jeszcze problem i musiałem odpowietrzyć układ na wężu, który dochodzi do nagrzewnicy (lewy). Nie dało się go za chiny ściągnąć, więc podważyłem śrubokrętem. W końcu powietrze zeszło i pojawił się płyn. Należy wtedy założyć opaskę zabezpieczającą i zostawić już tego węża w spokoju.

 

Krok 9. Po założeniu termostatu, zalaniu, odpowietrzeniu cieszyć się sauną w aucie i satysfakcją, iż nie pozwoliło się zarobić serwisowi :D

 

Pozdrawiam,

Maciek

08122012069.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko po co sciagasz wąż? Nie rozumiem po co robic sobie dodatkowo roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stwierdziłem, że łatwiej mi będzie zlać płyn ;) fakt dodatkowa robota, ale ściągnąć taki wąż to chwila ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy masz termostat bo mam ten sam problem temperatura ani drgnie jedynie na postoju zaczyna rosnąć a po ruszeniu odrazu spada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakiej firmy masz termostat bo mam ten sam problem temperatura ani drgnie jedynie na postoju zaczyna rosnąć a po ruszeniu odrazu spada

 

najlepiej to wahler moim zdaniem, najpewniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakiej firmy masz termostat bo mam ten sam problem temperatura ani drgnie jedynie na postoju zaczyna rosnąć a po ruszeniu odrazu spada

 

firmy Vernet ;) znajomy ma sklep z częściami i mi polecił, bo jeszcze nie miał na niego reklamacji ;)

miałem ten sam objaw co Ty i stwierdzam, że warto było zmienić, bo teraz przy -14C szybko osiągnął temp 90C i czy jadę w korku, czy 100km/h temp utrzymuje się cały czas i od razu cieplej w aucie się robi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności