Skocz do zawartości
Krzychu74

Temperatura zew. i klima

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

To mój pierwszy post na tym Forum więc proszę o łagodne potraktowanie jeśli złamię jakieś zasady.

 

A oto mój problem.

Niedawno zakupiłem passata b5 kombi z 1998. I jak to na początku wszystko było cymes.

Dzięki informacją z waszego forum zrobiłem autodiagnostykę klimatronika i wyszło że wszystko jest ok.

A dokładnie było OK. Wczoraj zjeżdżając z chodnika uderzyłem podłogą o jakiś wystający element.

I od tego czasu czujnik temperatury zewnętrznej zablokował sie na wskazaniu 2C (teraz jest znacznie cieplej).

Poczytałem trochę, zrobiłem powtórną diagnostykę i pojawił sie błąd 4FA czyli z tego co pamiętam problemy z przepustnicą. Więc dzielnie zabrałem sie do sprawdzania co się mogło stać. Niestety nie udało mi sie odszukać silniczka do sterowania przepustnicą więc założyłem ponownie schowek z założeniem ze w kiedyś jak będę miał więcej czasu to sprawdze to jeszcze raz. I tu sie trochę zdziwiłem, po ponownym włączeniu zapłonu klima automatycznie przeszła do diagnostyki (wszystko miga, wentylatory wyją) i poza starym błędem pojawił sie nowy 4f9 dotyczący zużycia szczotek.

 

I teraz nie wiem co dalej, wizyta w ASO czy też może podpowiecie co mogę sam sprawdzić ?

 

 

pzdr

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujni temp. zewnętrznej znajduje się przed chłodnicą w jej dolnej części, piszesz że uderzyłeś podłogą, czyli środkową częścią samochodu?

Jeśli chodzi o 4f9 - po rozebraniu i złożeniu schowka, może wypiął lub poluzował ci się wtyk od silnika dmuchawy i stąd ten błąd. sam silnik jest w miarę łatwo wymontować po wyjęciu schowka, ale najpierw sprawdź połączenia elektryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znalazłem i wygląda na oko że jest ok, nie widać uszkodzeń. Zresetowałem klimę (wyjąłem bezpiecznik) i teraz pomimo błędów nie wchodzi już w diagnostykę ale po mojemu to klima nie działa. Mimo przełączenia na AUTO powietrze ma taką samą temp. jak przy ECON, rurki pomiędzy wentylatorem a chłodnicą także mają taką samą temperaturę jak otoczenie. Czy jedna nie powinna być ciepła a druga chłodniejsza?

 

Chyba mi się udało.

Znalazłem czujnik temperatury, po dopięciu go klimatronic pokazał nowy błąd (czujnika) stąd wniosek że czujnik jest ok. Lekko zdesperowany sięgnąłem po stary indiański sposób, odłączenie zasilania z akumulatora. I tu niespodzianka, błędy sie skasowały, diagnostyka OK, wskazanie temperatury 16,5 (czyli jak najbardziej aktualna) i obudziła się klima. Zastanawiam się tylko co było przyczyną "powieszenia się" komputera, wstrząs?

 

// scaliłem, edytuj posty kolego

// kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komputer jak komputer lubi się czasem zawiesić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze na Windowsie... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności