Skocz do zawartości
Gość kajb

Stuk przy maksymalnym skręcie w prawo lub w lewo / B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kajb

Witam wszystkich fachowców.

 

Mam problem z zawieszeniem w pasku B-4, który polega na tym, że przy gwałtownym max skręcie w lewo bądź w prawo, przy małej prędkości, słyszalne jest głośne uderzenie w górnej części zawieszenia, tak jak by amortyzator udrzał o mocowanie itp. Problem nasila się latem, zimą rzadko występuje.

Znajomy z warsztatu stwierdził, że problem ten występuje w większości B-4 i trzeba dać sobie z tym spokój. Jednak nie dowierzam mu (wnerwia mnie coś co stuka w aucie) i chętnie przeczytam wasze doświadczenia na ten temat. Może ma ktoś jakieś cud lekarstwo na tą "dolegliwość"?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie jest podobnie. Podczas wycofywania z parkingu i przy max skręcie w lewo praktycznie zawsze (z małymi wyjątkami) w pewnym momencie słychać coś jakby uderzenie o siebie dwóch metalowych elementów.

Odgłos dochodzi z lewej strony. Zawieszenie sprawdzałem i żadnych niepokojących luzów itp nie udało mi się zauważyć. Nie wiem co tam się tłucze.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy

a czy łożysko górne amortyzatora macie w dobrym stanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kajb, po pierwsze zmien mechanika a po drugie wymien lozysko amortyzatora wraz z poduszka :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy owo łożysko może w jakiś inny sposób dawać znać o sobie (np. o swoim bliskim końcu) ??

Generalnie z przodu nic mi nie klekocze, nic się nie tłucze z wyjątkiem tego jednego małego łupnięcia przy wolnym wycofywaniu na pełnym skręcie w lewo.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie Ci puka a pozniej zauwazysz delikatne sciaganie w bok, raz w lewo a raz w prawo. Bedzie to na tyle wkurzajace ze bedziesz musial caly czas kontrować kierownikiem a samochod i tak bedzie jechal jakby sam saobie ustalal droge. :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Typowy objaw zużytych łożysk amortyzatora jest taki jakby samochód "pamiętał" ostatni zakręt.Czyli po skręcie w prawo ściąga w prawo a po skręcie w lewo ściąga w lewo.No i do tego dochodzą stuki itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sip

Witam

Zastanawiałem się co się dzieje z moim paskiem na drodze, jedzie jak chce a najgorsze są koleiny. Nie ma nigdzie luzów, zbieżność ustawiona a on raz w lewo raz w prawo, chyba będę musiał wymienić te łożyska. Jaki to może być koszt?

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok 80-100 zl na dwie strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

To może być łozysko na amorze, ale niekoniecznie.

 

Bardzo często zdarza sie, że przyczyną klangu przy skręcaniu moze byc ułamana górna część spręzyny. Kiedy koła skręcają, sprężyna częściowo jest skręcana wraz z rosnącą siła skrętu, kiedy koła wracają słyszalny bywa charakterystyczny klang metaliczny (pojedyńczy stuk).

Po prostu spręzyna będąc nadłamaną czy pękniętą ślizga się w dzwonie. Wtedy wraca do pierwotnego położenia jednym skokiem. I stad ten dzwięk. To są bardzo małe odległościowo skoki, ale dzwięki jak to przy każdej spręzynie bywa niepokojacy ;-)

 

Tak czy siak, zmień se chłopie mechanika ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warto kupic nakretki od seata cordoby/ibiza z kolnierzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
resora
chodzilo Ci chyba o sprezyne :609: Pomysli jeszcze ze ma resory w passacie....a co do ulamanej sprezyny to rzadko to sie zdarza a jak juz pekaja to na uzwojeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

Tak jest. Chodziło o spręzynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kajb

Witam !

Jak można wytłumaczyć fakt braku owych stuków w zimę? Przy -20 stopniach autko skręca, zawraca bez jakichkolwiek zarzutów.

Obecnie przy skręcie i zawracaniu z lewej czy prawej strony słychać stuk, z prawej bardziej z lewej mniej.

Po jakim przebiegu mniej więcej wymienialiście amortyzatory i ew. jakie można zastosować ? W poprzednim aucie miałem amory firmy kajaba i bardzo byłem z nich zadowolony. Czy w B-4 też zachowują się dobrze?

 

Pozdr.

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

Witam. Mam podobne objawy, też jest słyszalny stuk.Teraz muszę jeszcze tylko zbadać kiedy to się dzieje i czy zawsze. Generalnie słyszę to jak cofam rano i skręcone mam koła. Ale stuk jest słyszalny chyba tylko przy pierwszym cofaniu, później jest spoko. Czy w inny sposób można sprawdzić łożyska amortyzatora, czy jest na to jakiś patent?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo. Przy cofaniu na skręcie w lewo słychać stuknięcie, szczególnie jak zjeżdżam np z chodnika. Też myślę że to może być łożysko na amortyzatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, do warsztatu podjechac i za darmo sprawdza i zaznaczyc ze moze byc cos z lozyskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kajb

Mistrzowie na czym polega praca tego łożyska prxy podporze amortyzatora? Za co one odpowiada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

McPherson przy gornym mocowaniu obraca sie podczas pracy na lozysku. To tak w skrocie.Na fotce mozesz zobaczyc gdzie sie ono znajduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy cofaniu na skręcie w lewo słychać stuknięcie, szczególnie jak zjeżdżam np z chodnika. Też myślę że to może być łożysko na amortyzatorze

 

Też to mam, też jak cofam po łuku do tyłu zjeżdżając np z krawężnika. Pojedyńcze stuknięcie i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności