Gość liam Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2008 Witam Pewnego dnia jechałem swoim pojazdem po mieście standardowo od świateł do świateł w pewnym momencie zajechałem na miejsce docelowe i kiedy wrzuciłem wsteczny dodając gazu samochód mi zgasł. Odpaliłem i próbowałem ruszyć - na marne - samochód dławiło i silnik gasł. W miejscu pracował bez zmian ale kiedy chciałem jechać po prostu gasł. Ważną uwagą jest iż udało mi się wrócić do domu na wolnych obrotach bez grzebania przy silniku ale moc spadła nie do poznania. Od razu zasiadłem do komputera i szukałem pomocy w tematach już zawartych na forum. Poniekąd doczytałem że może wina być w przepływomierzu. Przepływomierz odłączyłem (wyjąłem kabelek) i samochód jeździ - nadmieniam że do dziś minęło 5 dni. Prawdą jest że mocą nie grzeszy gdyż jest słaby jak mały fiat ale jeździ i pali . Próbowałem czyścić przepływomierz wg zaleceń ale za każdym razem kiedy go podłączam i dodaje gazu nawet kiedy samochód stoi to silnik dławi i gaśnie. Pytania mam takie: 1.Czy to normalne że B5 1.6 jeździ bez przepływomierza? 2.Czy to aby na pewno przepływomierz? - pytam bo wstawiałem inną używkę i też nie działało ale nie wykluczam że była walnięta 3.Jeżeli to przepływomierz to po zmianie należy coś robić z komputerem? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2008 Mówiąc ogólnie. Auto z wypiętym z kostki przepływomierzem pracuje na stałej wartości powietrza 550. Sprawny przepływomierz reguluję tę wartości w zależności od zapotrzebowania silnika. Po wymianie przypływomierza nic nie robisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość liam Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2008 wracając szybko z małym pytaniem potwierdzającym: a na ile % mój przypadek to uszkodzenie przepływomierza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2008 Ciężko określić procentowo na odległość. Poczytaj jeszcze o przepustnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2008 sprawdz czy nie przetarlo przewodu od rury wlotu powietrza jakies 20 cm od przeplywki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość liam Zgłoś #6 Napisano 26 Marca 2008 no mądre głowy - zakupiłem nowy przepływomierz i NIC, to samo - odpalam, gazuje i przy ok 3500 obrotów odcina dopływ paliwa. Zasłyszałem gdzieś o czujniku temperatury na kolektorze. Ma ktoś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro2225 Zgłoś #7 Napisano 26 Marca 2008 Wygląda na uszkodzony przekaźnik odcinajacy dopływ paliwa - N 109 . Zasila on N239 - zawór sterujacy przepustnicą i N75 . Sprawdź czy przewód do N239 nie jest przetarty i nie robi zwarcia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość liam Zgłoś #8 Napisano 26 Marca 2008 sprawdzę to, proszę tylko o rade gdzie znajdę N 109 - szukam na forum ale nie mogę nic znaleźć na temat jego dokładnego położenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2008 Wygląda na uszkodzony przekaźnik odcinajacy dopływ paliwa - N 109 . Zasila on N239 - zawór sterujacy przepustnicą i N75 . Sprawdź czy przewód do N239 nie jest przetarty i nie robi zwarcia . maro2225 kolega liam ma Paska 1,6 Benzyna ,a to co wymieniłeś dotyczy TDi:D liam podepnij Passka pod VAG-a , bo metodą ''prób i błędów'' finansowo nie wyrobisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość liam Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2008 jutro jadę do elektromechanika bo przy okazji będę wymieniał wahacz i przegub to sie mam nadzieje dowiem co było przyczyną tego dziadostwa bo rzeczywiście kupując wszytko po kolei i wymieniać nie zamierzam i napiszę czy udało się naprawić tak czy siak dzięki wszystkim za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27 Zgłoś #11 Napisano 3 Kwietnia 2008 I?....? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość liam Zgłoś #12 Napisano 14 Kwietnia 2008 Noi stoje nadal w miejscu ze sprawą. Pojechałem do mechanika - stwierdził przepływomierz, pojechałęm do drugiego tym razem elektromechanika i to samo - przepływomierz. W momencie kiedy odwiedziałem tych panów nie posiadałem przy sobie dobrego przepływomierza ale wcześniej zanim pojechałem na diagnoze podłączyłem do swojego samochodu nówkę przepływkę i nie działało. Pytania moje brzmią tym razem: 1.Czy po zainstalowaniu tego przepływomierza należało zrestartować komputer? - nakonr pisał wyżej że nie 2.Jak "domowym" sposobem zrestartować komputer? pytam na wypadek podłączenia innego przepływomierza bez posiadania komputera pzodrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85 Zgłoś #13 Napisano 15 Kwietnia 2008 A ten przeplywomierz to orginal czy zamiennik ?? Ja mialem tak z czujnikiem halla ;] Kpuilem zamiennik i okazalo sie ze "fabrycznie uszkodzony" dopiero na orginale jest OK. A z tym resetowaniem kompa to rozne bywa. Mi elektromechanik powiedzial ze on sam sobie kasuje bledy po podpieciu sprawnego urzadzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość liam Zgłoś #14 Napisano 15 Kwietnia 2008 dobra mam konkrety zakupilem vaga i oto wyniki: 520 Przepływomierz/Masomierz powiet.-G70/G19 przerwa lub zwarcie do masy 523 Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY moze ktos to przetlumaczyc na jezyk lopatologiczny? co w takim przypadku powinienem najpierw sprawdzic? moze przewody? apropo to byly dwa przeplywomierze : 1 uzywka - nie dzialal 2 zamiennik nowy - nie dzialal moze problem tkwi gdzie indziej a nie w samych podzespolach? co myslicie o przekaznikach? Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2008 Jak masz juz VAGa to zrób logi dynamiczne i będzie wiadomo co się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 15 Kwietnia 2008 dobra mam konkrety zakupilem vaga i oto wyniki: 520 Przepływomierz/Masomierz powiet.-G70/G19 przerwa lub zwarcie do masy 523 Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY moze ktos to przetlumaczyc na jezyk lopatologiczny? co w takim przypadku powinienem najpierw sprawdzic? moze przewody? Wniosek z tego taki , że przepływomierz masz sprawny problem tkwi w instalacji elektrycznej. Poczytaj powinno Ci pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85 Zgłoś #17 Napisano 15 Kwietnia 2008 Miałem takie same komunikaty bledow przy moim czujniku ;] koles mi sprawdzil cala elektronike i kompa i bylo wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucharz214 Zgłoś #18 Napisano 15 Września 2010 POMOCY ja mam passata b5 97r. 1,6 AHL i mam podobne objawy. Tzn. Czasami jeździ a czasami dławi się i nie można jechać. Odpala obroty nie falują ale po chwili dławi się i gaśnie, jak gazu mu dodaje jest to samo dławienie i gaśnie. Po 20minutach zabawy (odpalanie gaśnie odpalanie) odpala i mogę znowu jechać. Podłączyłem go pod Vaga błędy: 520 PrzepływomierzMasomierz powiet.-G70G19 zwarcie do plusa 533 Regulacja biegu jałowego poza specyfikacją - wartość górna 537 Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 282 Regulator położenia przepustnicy-V60 różnica dorególowania Dodam tylko, że czasami przejadę 100km i jest ok a czasami 10km nie zrobię. Co to może być??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucharz214 Zgłoś #19 Napisano 16 Września 2010 Zauważyłem jeszcze jeden objaw. Tzn. Jak samochód ma problemy palą się delikatnie prawe kierunki i oba światła wstecznego. Natomiast jak włączę awaryjne to w czacie migania postojowe świecą się mocniej i słabiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #20 Napisano 16 Września 2010 POMOCY ja mam passata b5 97r. 1,6 AHL i mam podobne objawy.Tzn. Czasami jeździ a czasami dławi się i nie można jechać. Odpala obroty nie falują ale po chwili dławi się i gaśnie, jak gazu mu dodaje jest to samo dławienie i gaśnie. Po 20minutach zabawy (odpalanie gaśnie odpalanie) odpala i mogę znowu jechać. Podłączyłem go pod Vaga błędy: 520 PrzepływomierzMasomierz powiet.-G70G19 zwarcie do plusa 533 Regulacja biegu jałowego poza specyfikacją - wartość górna 537 Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 282 Regulator położenia przepustnicy-V60 różnica dorególowania Dodam tylko, że czasami przejadę 100km i jest ok a czasami 10km nie zrobię. Co to może być??? Na dzień dobry wyczyść pożądnie przepustnicę i zrób adaptację VAG'iem.Z tego co widzę przepływka też do bani,jak możesz to podmień z kimś i dowiesz się jak będzie,ale podejrzewam że do wymiany.Lambda-no cóż,trochę tego masz. ---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:08 ---------- Zauważyłem jeszcze jeden objaw. Tzn. Jak samochód ma problemy palą się delikatnie prawe kierunki i oba światła wstecznego. Natomiast jak włączę awaryjne to w czacie migania postojowe świecą się mocniej i słabiej. Wyciągnij włącznik awaryjnych (tam jest też przekaźnik kierunków) i sprawdź jaki będzie efekt...Ale wątpie żeby to miało coś wspólnego ze sobą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach