Skocz do zawartości
Gość MAREK PASSAT

Wymiana Oleju W Automatycznej Skrzyni Biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MAREK PASSAT

Witam. Wypusciclem Omyłkowo Olej Ze Skrzyni Biegow ( Automatycznej ) I Chcialby Go Teraz Uzupelnic, Niestety Nie Wiem Gdzie Znajduje Sie Wlew I Jaki Olej Nalac ( I Ile ) . Posiadam Passata B5 2000 Rok. Prosze O Pomoc. Ewentualnie Sms Na Nr 606 270 537 - Oddzwonie Wtedy.

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się udało to zrobić? Omyłkowo spuścić olej? Jeżeli jest to 4ro biegowy automat to korek kontrolny poziomu oleju znajduje się po lewej stronie skrzyni biegów, tuż obok półosi. Klucz ampolowy lub wielorowkowy, nie pamiętam. Przez ten sam otwór z boku wlewa się olej. Rozumiem, że nie masz wygiętej rurki do wlewania oleju. Można użyć olejarki pod ciśnieniem, a jeśli też nie masz, to można poradzić sobie w ten sposób, że bańkę z olejem postawić na silniku, wziąść igielitową rurkę na tyle długą żeby jeden koniec wstawić do bańki, a drugi włożyć w ten otwór kontrolny i zrobić to tak, jakbyś grawitacyjnie spuszczał paliwo - zassać dolny koniec rurki, jak zacznie płynąć olej to włożyć go w otwór. Trwa to jakiś czas, ale można zrobić. Ja kiedyś użyłem do tego celu pustej tuby po silikonie, napełniłem ją olejem, założyłem stożek z kawałkiem rurki, a pistolet do wyciskania działał jak pompa i wlałem go dużo szybciej. Olej to ATF orginalnie zalewany ESSO GL 71 141, lub inny o specyfikacji VW G052 162. Ilość oleju to ok. 3,5 litra. Powodenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MAREK PASSAT

ok dziekuje za odpowiedz, na pewno mi to bardzo, ale to bardzo pomoze, poniewaz wreszcie mam punkt zaczepienia. mam jeszcze jedno pytanie : posiadam olej : MOBIL ATF 220 , czy moge nim zalac skrzynie ? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość knapol

Witam. Mam problem chce wlac olej do skrzyni automatycznej przy passacie v6 2.5 tdi 99r. ale nie umie znaleźć zadnego korka ani nic takiego,:confused: jezeli ktos wie gdzie sie znajduje ten wlew to Proszę o pomoc ! :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlewa sie od spodu masz tam korek wlewowy i spustowy w misce olejowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość knapol

Ale jak wleje skoro to jest od dołu ? zresztą jutro zobacze na podnośniku jeszcze raz.

 

A tak w ogóle od której strony mam wlać olej do tej skrzyni skoro tam wchodzi ok. 5 litrów oleju:confused:

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj' i wyszukiwarki - dokleiłem Twój temat do już istniejącego. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlewa sie od spodu masz tam korek wlewowy i spustowy w misce olejowej

 

Chyba to ten korek

01vil9.th.png

 

Witam. Mam problem chce wlac olej do skrzyni automatycznej przy passacie v6 2.5 tdi 99r. ale nie umie znaleźć zadnego korka ani nic takiego,:confused: jezeli ktos wie gdzie sie znajduje ten wlew to Proszę o pomoc ! :(

 

knapol udaj się lepiej do zakładu specjalizującego się w obsłudze skrzyń automatycznych.:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podłączam się do wątku. Passat 99r, skrzynia TipTronic 5 biegowa. Samochód ma przejechane 215 tys km. Olej nigdy nie był wymieniany. Czytałem, że w takich przypadkach nie powinno się wymieniać oleju ja jednak jestem do tego zmuszony ponieważ mam wyciek oleju z miski olejowej ASB.

 

Pierwsze pytanie: mechanik, który co prawda nie zajmuje się ASB ale sporo słyszał od klientów, powiedział mi, że taka wymiana na 100% rozwali skrzynię po jakimś czasie od wymiany. Czy ma rację? Czy jest jakaś metoda na wypłukanie szczątków, które po wymianie oleju niszczą skrzynię?

 

Drugie pytanie: czytałem o wymianie statycznej i dynamicznej. Czy odkręcenie miski olejowej (muszę ją wymienić) gwarantuje wymianę całego oleju w ABS?

 

Proszę o wszelkie rady..

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wystarczy - mam uszkodzoną miskę olejową - do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety nie wystarczy - mam uszkodzoną miskę olejową - do wymiany.

 

to stary olecj zlac(jesli cos zostalo) a ubytek uzupelnic nowym tylko aby byl odpowiednio dobrany!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ubytek tylko całą (?) zawartość oleju bo wymieniam miskę. Nie wiem ile "wykropelkowało" przez tą szczelinę w misce ale póki co nie widać żadnych oznak, że coś jest nie tak.

No a wracając do moich pytań - są dalej aktualne:

 

1. Czy taka wymiana rozwali mi skrzynię? Jeśli tak, to po jakim czasie od wymiany?

Czy jest jakaś metoda na wypłukanie szczątków, które po wymianie oleju niszczą skrzynię?

 

2. Czy wymiana miski olejowej gwarantuje wymianę całego (100%) oleju w ASB?

 

No i jeszcze trzecie pytanie: czy przy wymianie miski warto też wymienić uszczelkę? W warsztatach przy wycenie nigdzie jej nie brali pod uwagę a kosztuje chyba ze 100. Nie wiem czy przeoczyli czy może zostać ta, która jest teraz.

 

Michał

Edytowane przez migor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączam się do wątku. Passat 99r, skrzynia TipTronic 5 biegowa. Samochód ma przejechane 215 tys km. Olej nigdy nie był wymieniany.

Błąd.

Cytaty ze strony automat.pl

W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.
gdyż
Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.
Czy jest jakaś metoda na wypłukanie szczątków, które po wymianie oleju niszczą skrzynię?

Tak wymiana oleju dynamiczna.

Czy wymiana miski olejowej gwarantuje wymianę całego (100%) oleju w ASB?

Wymiana samej miski nie gwarantuje wymiany całego oleju, gdyż bardzo dużo opiłków ze zużytej skrzyni zostaje w dalszych częściach skrzyni oraz sprzęgle hydrokinetycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info! Wiem, że to błąd, że olej nie był wymieniany ale co zrobić...od nowości autka niestety nie mam.

 

A z tymi 100% to wprowadził mnie chyba w błąd pewien mechanik - powiedział, że przy wymianie miski zleci cały olej ze skrzyni. A z tego co czytam tutaj:

http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf chyba tak nie jest:

"Statyczna wymiana oleju polega na spuszczeniu oleju ze skrzyni korkiem (korkami) spustowymi, lub miską olejową ( przy braku korka spustowego), zdjęciu filtra oleju (o ile znajduje się pod miską olejową) i odczekaniu pewnego czasu na swobodny wyciek oleju. Wymianie podlega około 40% do 60% całkowitego stanu oleju"

 

Czy Twoją odpowiedź mogę rozumieć tak, że jeżeli zrobię wymianę dynamiczną to skrzynia ma szanse przeżyć? (cały czas mam tu na myśli fakt, że po takim przebiegu bez wymiany oleju nie powinno się go wymieniać). Ja, z tego co czytałem, rozumiałem to tak, że po zmianie oleju na nowy to ten nowy olej powoduje powstanie opiłków i po ok 2tys km skrzynia zdycha.

 

Czy ktoś z was robił taką dynamiczną wymianę gdzieś w okolicach wawy? Przeglądałem strony internetowe i dzwoniłem do autoprecyzji, autojozefowa, samko i żadne z nich przy podawaniu ceny nie pytało się czy chodzi o wymianę statyczną i dynamiczną. Ile taka [nie]przyjemność kosztuje? W samko za (chyba statyczną) wymianę zawołali 650PLN + 250 za miskę. A juz tak informacyjnie napisze, ze w autoprecyzji zaspiewali 350+250, niezła różnica, nie? :)

 

Przy okazji pręgierz na zj$^%%ne polskie drogi, na których szlag trafił moją miskę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy Twoją odpowiedź mogę rozumieć tak, że jeżeli zrobię wymianę dynamiczną to skrzynia ma szanse przeżyć? (cały czas mam tu na myśli fakt, że po takim przebiegu bez wymiany oleju nie powinno się go wymieniać).

Tego to ja ci nie mogę zagwarantować. Ale są duże szanse że skrzynia przeżyje. Też słyszałem że po długim przebiegu nie należy wymieniać oleju. Ja wymieniałem ale tylko po awariach skrzyni (duże zużycie części). Wlewany był olej do pustej skrzyni. Radzę się popytać u "automaciarzy" czyli u źródła. U mnie wymiana oleju była robiona raz dynamicznie i raz statycznie (ale tu był wymieniany olej w czasie normalnej eksploatacji skrzyni). Auto VW T4

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzwoniłem po warsztatach i tak:

 

1. AUTOPRECYZJA

Nigdy nie wymieniali oleju po takim przebiegu, mówił, że rozszczelni się skrzynia i raczej się tego nie podejmie.

 

2. AUTOJÓZEFÓW:

Koleś nie chciał za bardzio nic radzić na telefon - powiedział, że wszystko zależy od tego jak wygląda olej. Odradzał płukanie skrzyni ale jak zapytałem dlaczego to mówił tylko, że będzie gorzej. Mówił, że może się okazać, że jest konieczny jakiś remont skrzyni.

 

3. SAMKO

Tutaj mechanik w ogóle nie widział problemu, mówił, że normalnie zmieniłby olej. Jak mu wspomniałem, że po takim przebiegu nie powinno się go wymieniać to się zgodził i powiedział, że będzie konieczny remont skrzyni. Jak wspomniałem, że jest coś takiego jak wymiana dynamiczna - płukanie to powiedział, że to tylko "oszukiwanie się". No i generalnie był nastawiony na remont skrzyni.

 

4. MIDPARTS

Tutaj nie udało mi się wyciągnąć żadnej konstruktywnej rady..

 

Generalnie nigdzie nie mogę znaleźć porady jak wymienić olej pierwszy raz po takim przebiegu...chyba jako pierwszy mam taki problem

:/

 

Jeśli dojdzie jakiś remont skrzyni to będzie to trochę kosztowało....zastanawiam się czy ubiegać się o odszkodowanie z zarządu dróg. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Edytowane przez migor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.asbpalka.eu/kontakt.html

 

zadzwon tam, moze cos ci powiedza...

 

wiem ze troche daleko z warszawy ale u ciebie moga wchodzic w gre spore koszta wiec nie powinienes sie ograniczac tylko do specjalistow z twojego miejsca zamieszkania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety - mechanicy pracują non stop i nie rozmawiają przez telefon w tej firmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po kupnie mojego AFN-a 2 lata temu wymieniłem olej także w ASB + filt statycznie u mechanika zajmującego się ogólną mechaniką ale gościu się zna olej wymienił kazał przyechać po 50 tys. km byłem wcześniej 43tyś bo padł zawór w skrzyni biegów wymienił przy okazji znów olej (dla mojej skrzyni z normą DEXTRON III F - czy coś takiego) i nie zauważyłem wycieków, moim zdaniem wymieniaj i uważaj na mechaników jak mi padł ten zawór to skrzynia wpadła w stan awaryjny dzwoniłem do kilku zakładów specjalizowanych i ta sama śpiewka remont, a co wchodzi w skład remontu? wymieniają wszystkie zużyte części :) a ten mechanik zdiagnozował zawór i po sprawie przypuszczam że wsztskie zakłądy specjalizujące się w ASB działają na zasadzie wymień na nowe co się da, a my za płacimy - to moja historia wymieniaj olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, wymienię miskę, olej, filtr i dam znać czy coś się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności