n0w3y_pl Zgłoś #1 Napisano 23 Marca 2008 Witam. Od dwóch dni zauwazylem ze autko po odpaleniu wywali bialy klebek dymu ( szary ) i po przegazowaniu do 2 tysiakow równiez, po przejechaniu 500 metrów ustepuje i pojawia sie tylko czarny jak go mocniej pocisne. Podczas porannego odpalania zauwazylem równiez szarpanie silnikiem ale to tlumacze walnieta poduszka ( pod filtrem paliwa ) pod silnikiem.trzyma sie w calosci podczas jazdy ale przy gaszeniu i odpalaniu chodzi góra dól. mam pytanko: przy jakich temperaturach swiece zarowe sie zlaczaja ? I jeszcze jedno pytanko, ostatnio spadl mi pasek klinowy ( pekl napinacz i alternator sie rozsypal ) wszystko wymienilem na oryginaly ( alternator bosh napinacz febi ) po wymianie tych elementów przygladajac sie napinaczowy chodzi o góra dól, co moze byc tego powodem ? sprzegielko nowe, alternator nowy, napinacz nowy ? licze na pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2008 Wyaje mi się że temp nie ma znaczenia przy załaczaniu swiec. Najwyżej dlużej grzeją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #3 Napisano 23 Marca 2008 temperatura silnika ma znaczenie, jak silnik ma 90 to sie nie wlaczaja, tylko komputer sprawdza, ale nie wiem czy swiece sie maja wlaczyc przy 7 stopniach celcjusza czy nie jezeli tak to od nich pierwszych zaczne, jezeli nie to bede szukal gdzis indziej. Prosze o kazda pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #4 Napisano 23 Marca 2008 No to ci przecież napisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2008 czyli jutro z rana sprawdze swiece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2008 a może uszczelniacze zaworowe.??????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2008 byla by to pierwsza rzecz jaka bym podejzewal ale 10 000 mil temu robilem uszczelke pod glowica i glowica szla do planowania, zamowilem kompletny przeglad ( wymiane uszczelniaczy i sprawdzenia stanu glowicy ) powiedzieli ze glowica ok i uszczelniacze wymienione ( robil to jeden z moich najlepszych kumpli któremu ufam. ) Jakies inne sugestie ? myslalem o turbince ale dlaczego dymek znika po przejechaniu do pierwszzego zakretu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kasper Zgłoś #8 Napisano 23 Marca 2008 U mnie bylo tak samo, odpalenie i lekki dymek ,wlalem srodek do czyszczenia wtryskow i ustapilo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #9 Napisano 23 Marca 2008 Ostatnio taki srodek wlalem z 3000 mil temu. Jeden z najlepszych dostepnych w anglii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #10 Napisano 24 Marca 2008 Ok sprawdzilem swiece, wyciaglem kazda po kolei i chwycilem kazda z osobna w kombinerki z kablem podlaczonym do masy a główke swiecy przykladalem do plusa akusia. Swieca nagrzewala sie do czerwonosci jakies 5 sekund ale tylko 5 mm odcinka grzewczego ( sama główka ) po 10 sekundach nagrzewala sie troszke dalej i zmienila kolor na pomaranczowy ( z kazda kolejna wyladalo tak samo ) czy swica powinna nagrzewac sie tak dlugo ? czy nie powinna nagrzewac sie na salej dlugosci odcinka grzewczego ? jaki kolor powinna miec po nagrzaniu ? I jeszcze jedno pytanko - swieca w 1 cylinderze ( od strony wentylatorów ) miala na sobie troche oleju czy to narmalne ? cala reszta byla poprostu czarna okopcona a ta jedna miala na sobie troszke oleju. Po ponownym zamontowaniu swiec i odpaleniu dzis nie zakopcil. Dzieki za rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #11 Napisano 24 Marca 2008 Im starsze świece tym dłużej grzeją. Najprawdopodobniej ta zaolejona nie łączyła i nie grzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #12 Napisano 24 Marca 2008 pomiary jakich kanałów musial bym zrobic by wykluczyc jakies podzespoly ? dzis odpalilem i zadymil ledwo co, postalem minute czekajac na brata i pozniej jedynka i ruszam zanim doszedlem do 2000obr/min chmura bialego/szarego/niebieskiego dymu. Chyba pasek sie broni przed sprzedaza... boje sie ze jeszcze turbawka mnie czeka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Preziu Zgłoś #13 Napisano 25 Marca 2008 miala na sobie troche oleju czy to narmalne nie to nie jest normalne u mnie tak bylo na 2ch swiecach i niestety byla to wina uszkodzenia wtryskow (sikaly a nie zraszaly) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #14 Napisano 25 Marca 2008 Preziu wymieniles te wtryski odrazu czy najpierw sprawdziles wagiem ? bo u mnie na wagu wszystko wyglada dobrze, Jezeli sprawdziles na wagu to jakie miales wyniki ? dzis rano przy 0 stopni na zewnatrz zagrzalem tylko raz i pasek musial pokrecic z 2 sekundy i dopiero odpalil - wszystko wskazuje na swiece ... dzis odkrecilem rure z intercoolera ( to na samym dole ( kolanko ) i bylo tam troche oleju ( na dnie ) ale z tego co wiem to to jest normalne. na forum tdi wyczytalem ( co prawda w fiacie ) jakis kolega mial identyczne problemy, stawiali juz na wszystkoco tylko sie dalo, turbina, wtryski, uszczelka pod glowica... itd gosciu pojechal do aso fiata i powiedzieli ze zatkany egr i zaraz po odpaleniu kopcil. Nie wiem jak to w tdi wyglanda ale w weekend sprawdze egs i przeczyszcze wszystko, przeczyszcze rowniez caly intercooler jak i wszystki przewody ( by zobaczyc czy olej pojawi sie ponownie ) dzis przejade sie i posprawdzam wszystkie bloki czyli 000, 003, 004, 008, 011, jeszcze jakies ? zapomnialem dodac ze problem zaczol sie w zeszly piatek 22.03.08 i jest do dzis kazdego ranka i zawsze jak auto zimne ( dzis pod praca, temperatura juz +10 odpalil normalnie lecz dymka puscil ) Czy olej powinien sie tez znajdowac w rurze od strony MFA ? bo troszke go tam jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Preziu Zgłoś #15 Napisano 25 Marca 2008 U mnie 2 swiece byly mokre. Kopcil na bialo po odpaleniu. VAG nie pokazywal zadnych bledow. Wtryski w przyszlym tygodni wyjada na stol probierczy i beda regenerowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2008 a jaki masz przebieg ? czy w anglii wtryski tez moga poleciec tak szybko ( tu jest dobre paliwo - to mialem na mysli )? przebieg jakies 240 tysiecy km. preziu jak bedziesz juz po zabiegu daj znac co i jak ok ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Preziu Zgłoś #17 Napisano 25 Marca 2008 205 tysi (kupilem jak mial 136 tysi) dam znac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #18 Napisano 25 Marca 2008 to czekam, a poki co wyczyszcze caly dolot, egr, odme i sprawdze turbawke. Jak cos to wymienie wtryski i do sprzedania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #19 Napisano 27 Marca 2008 U mnie problem rozwiazany - wyczyszczony intercooler - mimo ze by czysciutki tylko gramy oleju w okolicach odmy, - egr wyczyszczony -odma wyczyszczona ale problem byl w tym ze moja malozonka zatankowala ostatnio do pustego baku na jakiejs badziewnej stacji po zatankowaniu do pelna na stacji tej co zawsze jak reka odjol, odpala normalnie ( nie trzesie buda i brak bialego dymu ) Pasek do sprzedania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #20 Napisano 27 Marca 2008 czym czyściłeś i jak. mnie czeka to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach