Skocz do zawartości
n0w3y_pl

Po odpaleniu bialy siwy dym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dwóch dni zauwazylem ze autko po odpaleniu wywali bialy klebek dymu ( szary ) i po przegazowaniu do 2 tysiakow równiez, po przejechaniu 500 metrów ustepuje i pojawia sie tylko czarny jak go mocniej pocisne.

 

Podczas porannego odpalania zauwazylem równiez szarpanie silnikiem ale to tlumacze walnieta poduszka ( pod filtrem paliwa ) pod silnikiem.trzyma sie w calosci podczas jazdy ale przy gaszeniu i odpalaniu chodzi góra dól.

 

mam pytanko:

 

przy jakich temperaturach swiece zarowe sie zlaczaja ?

 

I jeszcze jedno pytanko, ostatnio spadl mi pasek klinowy ( pekl napinacz i alternator sie rozsypal ) wszystko wymienilem na oryginaly ( alternator bosh napinacz febi ) po wymianie tych elementów przygladajac sie napinaczowy chodzi o góra dól, co moze byc tego powodem ? sprzegielko nowe, alternator nowy, napinacz nowy ?

 

licze na pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyaje mi się że temp nie ma znaczenia przy załaczaniu swiec. Najwyżej dlużej grzeją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperatura silnika ma znaczenie, jak silnik ma 90 to sie nie wlaczaja, tylko komputer sprawdza, ale nie wiem czy swiece sie maja wlaczyc przy 7 stopniach celcjusza czy nie jezeli tak to od nich pierwszych zaczne, jezeli nie to bede szukal gdzis indziej.

 

Prosze o kazda pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ci przecież napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jutro z rana sprawdze swiece.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może uszczelniacze zaworowe.???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byla by to pierwsza rzecz jaka bym podejzewal ale 10 000 mil temu robilem uszczelke pod glowica i glowica szla do planowania, zamowilem kompletny przeglad ( wymiane uszczelniaczy i sprawdzenia stanu glowicy ) powiedzieli ze glowica ok i uszczelniacze wymienione ( robil to jeden z moich najlepszych kumpli któremu ufam. )

 

Jakies inne sugestie ? myslalem o turbince ale dlaczego dymek znika po przejechaniu do pierwszzego zakretu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kasper

U mnie bylo tak samo, odpalenie i lekki dymek ,wlalem srodek do czyszczenia wtryskow i ustapilo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio taki srodek wlalem z 3000 mil temu. Jeden z najlepszych dostepnych w anglii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzilem swiece, wyciaglem kazda po kolei i chwycilem kazda z osobna w kombinerki z kablem podlaczonym do masy a główke swiecy przykladalem do plusa akusia.

 

Swieca nagrzewala sie do czerwonosci jakies 5 sekund ale tylko 5 mm odcinka grzewczego ( sama główka ) po 10 sekundach nagrzewala sie troszke dalej i zmienila kolor na pomaranczowy ( z kazda kolejna wyladalo tak samo )

 

czy swica powinna nagrzewac sie tak dlugo ?

 

czy nie powinna nagrzewac sie na salej dlugosci odcinka grzewczego ?

 

jaki kolor powinna miec po nagrzaniu ?

 

 

I jeszcze jedno pytanko - swieca w 1 cylinderze ( od strony wentylatorów ) miala na sobie troche oleju czy to narmalne ? cala reszta byla poprostu czarna okopcona a ta jedna miala na sobie troszke oleju.

 

Po ponownym zamontowaniu swiec i odpaleniu dzis nie zakopcil.

 

Dzieki za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im starsze świece tym dłużej grzeją. Najprawdopodobniej ta zaolejona nie łączyła i nie grzała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomiary jakich kanałów musial bym zrobic by wykluczyc jakies podzespoly ?

 

dzis odpalilem i zadymil ledwo co, postalem minute czekajac na brata i pozniej jedynka i ruszam zanim doszedlem do 2000obr/min chmura bialego/szarego/niebieskiego dymu.

 

Chyba pasek sie broni przed sprzedaza... boje sie ze jeszcze turbawka mnie czeka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miala na sobie troche oleju czy to narmalne

nie to nie jest normalne

u mnie tak bylo na 2ch swiecach i niestety byla to wina uszkodzenia wtryskow (sikaly a nie zraszaly)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Preziu wymieniles te wtryski odrazu czy najpierw sprawdziles wagiem ? bo u mnie na wagu wszystko wyglada dobrze,

 

Jezeli sprawdziles na wagu to jakie miales wyniki ?

 

dzis rano przy 0 stopni na zewnatrz zagrzalem tylko raz i pasek musial pokrecic z 2 sekundy i dopiero odpalil - wszystko wskazuje na swiece ...

 

dzis odkrecilem rure z intercoolera ( to na samym dole ( kolanko ) i bylo tam troche oleju ( na dnie ) ale z tego co wiem to to jest normalne.

 

na forum tdi wyczytalem ( co prawda w fiacie ) jakis kolega mial identyczne problemy, stawiali juz na wszystkoco tylko sie dalo, turbina, wtryski, uszczelka pod glowica... itd gosciu pojechal do aso fiata i powiedzieli ze zatkany egr i zaraz po odpaleniu kopcil. Nie wiem jak to w tdi wyglanda ale w weekend sprawdze egs i przeczyszcze wszystko, przeczyszcze rowniez caly intercooler jak i wszystki przewody ( by zobaczyc czy olej pojawi sie ponownie )

 

dzis przejade sie i posprawdzam wszystkie bloki czyli 000, 003, 004, 008, 011, jeszcze jakies ?

 

zapomnialem dodac ze problem zaczol sie w zeszly piatek 22.03.08 i jest do dzis kazdego ranka i zawsze jak auto zimne ( dzis pod praca, temperatura juz +10 odpalil normalnie lecz dymka puscil )

 

Czy olej powinien sie tez znajdowac w rurze od strony MFA ? bo troszke go tam jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2 swiece byly mokre. Kopcil na bialo po odpaleniu. VAG nie pokazywal zadnych bledow. Wtryski w przyszlym tygodni wyjada na stol probierczy i beda regenerowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz przebieg ? czy w anglii wtryski tez moga poleciec tak szybko ( tu jest dobre paliwo - to mialem na mysli ;) )? przebieg jakies 240 tysiecy km.

 

preziu jak bedziesz juz po zabiegu daj znac co i jak ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

205 tysi (kupilem jak mial 136 tysi)

dam znac :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to czekam, a poki co wyczyszcze caly dolot, egr, odme i sprawdze turbawke.

 

Jak cos to wymienie wtryski i do sprzedania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiazany

 

- wyczyszczony intercooler - mimo ze by czysciutki tylko gramy oleju w okolicach odmy,

 

- egr wyczyszczony

 

-odma wyczyszczona

 

ale problem byl w tym ze moja malozonka zatankowala ostatnio do pustego baku na jakiejs badziewnej stacji po zatankowaniu do pelna na stacji tej co zawsze jak reka odjol, odpala normalnie ( nie trzesie buda i brak bialego dymu )

 

 

Pasek do sprzedania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym czyściłeś i jak. mnie czeka to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności