Skocz do zawartości
Gość GLOWA_CK

Po Wymianie Kola Dwumasowego I Sprzegla Nadal Chrubota

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GLOWA_CK

WITAM!!!!czytam to forum na biezaco bo bardzo duzo moge sie dowiedziec o moim PASKU 1.9 TDI 115KM z silnikiem ATJ.ale teraz mam problem i potrzebuje waszej pomocy.nie wiem gdzie zamiescic to pytanie wiec wybralem ten temat.wiec tak:-Przy ruszaniu bylo slychac takie srednio glosne chrubotanie.mechanik stwierdzil ze jest to kolo dwumasowe wiec wymienilem komplet razem ze sprzeglem bo tez bylo na wykonczeniu.wczoraj odebralem samochod po wymianie sprzegla i kola dwumasowego i nadal jest to chrubotanie tylko troszke cichsze.czy jest jeszcze jakas czesc ktora odpowiada za ruszanie??POMOZCIE!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby napędowe przy kołach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

odwaznie zaczales od najdrozszych czesci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. TO wymienił ci dwumase a jej nie zdiagnozował??? - może niepotrzebnie kase wydałeś

2. łozysko igiełkowe wymieniłeś?

3. To chrubotanie to tylko jest na 1?? Może raczej coś ze skrzynia. Przeguby by raczej było słychać na skręconych kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie niestety, trzba było od razu zacząć od przegubów a nie od najdroższych rzeczy. Ja wogóle ostatnio widzę, że większość osób tutaj wymiania koła 2-masowe. Przecież to wcale nie jest awaryjny element, więc co go tak wszyscy wymieniają na potęgę. Na tym sie na łatwo zarobić bo tylko tak mogę to sobie tłumaczyć. Jeszcze klika lat temu było wiele Passatów z przeróżnymi przebiegami i nie było słychać o wymianach tych kół. Być może teraz zjechało więcej wysłużonych pojazdów i niestety wymiany takie są nieodzowne.

 

Niech kolega dokładnie zdiagnozuje przy ruszaniu ze skręconymi kołami czy to przegub, a jak tak to który z nich chrobocze i go wymiani w całymi komplecie a na dodatek jeśli drugi jest sprawny to wymienić mu samą osłone i smar.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

mi drgalo na wolnych obrotach i tez mowili kolo dwumasowe

a okazalo sie ze padlo sprzegielko na alternatorze i po draganiach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GLOWA_CK

niby zdiagnozowal ale jak nadal chrubocze to jednak sie pomylil:(fakt chrubocze wtedy jak wbije 1 i zaczynam ruszac.dzwiek jest taki jakby jakies 2 metale tarly o siebie.a powiedzcie mi jaki jest koszt wymianytych czesci co wymieniliscie jako usterki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GLOWA_CK

to nie sa przeguby!!wie ktos co to moze byc???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973
Nie niestety, trzba było od razu zacząć od przegubów a nie od najdroższych rzeczy. Ja wogóle ostatnio widzę, że większość osób tutaj wymiania koła 2-masowe. Przecież to wcale nie jest awaryjny element, więc co go tak wszyscy wymieniają na potęgę. Na tym sie na łatwo zarobić bo tylko tak mogę to sobie tłumaczyć. Jeszcze klika lat temu było wiele Passatów z przeróżnymi przebiegami i nie było słychać o wymianach tych kół. Być może teraz zjechało więcej wysłużonych pojazdów i niestety wymiany takie są nieodzowne.

 

Niech kolega dokładnie zdiagnozuje przy ruszaniu ze skręconymi kołami czy to przegub, a jak tak to który z nich chrobocze i go wymiani w całymi komplecie a na dodatek jeśli drugi jest sprawny to wymienić mu samą osłone i smar.

 

HHA

 

HHA jak w wielu sprawach masz rację i często się z Tobą zgadzam to w tym przypadku jednak nie mogę.

Koło dwumasowe nie tylko w VW ale i w innych markach to element który dość często ulega uszkodzeniu i to przy dość niedużych przebiegach.

Mam styczność z samochodami włoskiego koncernu i od czasu do czasu pojawiają się samochody z uszkodzonymi kołami dwumasowymi.

Najczęściej Alfa Romeo.

 

Przed Świętami wpadła do nas właśnie taka :) model 159.

Klient miał szczęście bo jest jeszcze na gwarancji,a przebieg?Tylko 59tysięcy

 

Obok mam serwis Peugota i tam chyba jeszcze częściej do tego zaglądają.

 

Z rozmów z kolegami z branży motoryzacyjnej często słyszę,że w naszych paskach taka przypadłość też lubi się pokazać:(

Przebiegi aut najczęściej w granicach 200-250 tys km.

 

Na pocieszenie ta impreza jest u nas dużo tańsza niż w Peugocie,bo o Alfie to nie wspomnę:)

 

Co do usterki autora postu to ja bym stawiał na coś ze skrzynią biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to chyba pan pawulon nie zauważył różnicy między 60 kkm a 300kkm, czy np. w fordach ok 150kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973
no to chyba pan pawulon nie zauważył różnicy między 60 kkm a 300kkm, czy np. w fordach ok 150kkm.

 

Kolego nie wiem do czego zmierzasz.

Różnicę jak najbardziej widać.Mi chodziło o co innego,że nie jest do końca tak jak to napisał kolega HHA,że koło dwumasowe rzadko siada.

 

Czy myślisz,że w aucie ze zwykłym kołem wymieniłbyś je przy przebiegu 150-300 tys km???

 

Nie sądzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze jest jest to częsc, która ulega awariom, jednak nie jakos nagminnie w vw. A na tle konkurencji wcale nie wypada tak najgorzej. A to chyba normalne ze starsze auta byly mniej awaryjne nic w tym nadzwyczajnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GLOWA_CK

ktos ma jeszcze jakies propozycje co moglo sie uszkodzic bo szczerze mowiac to mnie denerwuje to chrubotanie i przy ruszaniu ma taki dzwiek jak najgorsza padlina :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktos ma jeszcze jakies propozycje co moglo sie uszkodzic bo szczerze mowiac to mnie denerwuje to chrubotanie i przy ruszaniu ma taki dzwiek jak najgorsza padlina

 

Generalnie na teorię szukał bym przyczyny w przeniesieniu napędu lub samej skrzyni biegów - choć takie usterki ciężko wyczuć na odległość.

 

Czy robiliście test na podnośniku?? jeden rusza drugi słucha i patrzy co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzesiek70

Witam.Jestem od niedawna posiadaczem vw turana 2.0 tdi 140ps 2005r .Ma przejechane 160000 tyś kl ,obawiam sie ze pada mu koło dwu masowe.Na wolnych obrotach na nieregularne drgania,bardziej dokuczliwe na ciepłym silniku ,faluje w czasie jazdy na 1,2,3 na obrotach od 1300 -2000 tyś,przy spokojnej jeździe ,ale nie zawsze to , czasami tego nie na .Przy zmianie biegu jak odejmuje gazu jest takie dziwne wycie raz mocniejsze raz słabsze .A co dziwne raz odpala normalnie a drugim razem bardzo nie równo .Koszmar ,może ktoś przerabiał ten nieprzyjemny temat i jest w stanie mi doradzić.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktos ma jeszcze jakies propozycje co moglo sie uszkodzic bo szczerze mowiac to mnie denerwuje to chrubotanie i przy ruszaniu ma taki dzwiek jak najgorsza padlina :)

 

Mam podobny problem. Chrubotanie bo jak to inaczej nazwać, tyle że na każdym biegu. W mojej sytuacji sprawa wygląda tak:

 

Ostatnio kilka modyfikacji i Pasek ma 184KM z tym, że wstawiłem od razu wzmocnione sprzęgło Clutchmasters (komplet) z lekkim kolem zamachowym (1mas). Wszystko bylo git ale po paru dniach! ostrej jazdy zaczeło się to chrubotanie... W piątek jade z tym tematem do mechanika. Wydaje mi sie, że coś z tym sprzęgłem nie tak... Jak wciskam pedał sprzęgła- chrubotanie zanika. Każdy bieg - chrubotanie. Co myślicie o tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM!!!!czytam to forum na biezaco bo bardzo duzo moge sie dowiedziec o moim PASKU 1.9 TDI 115KM z silnikiem ATJ.ale teraz mam problem i potrzebuje waszej pomocy.nie wiem gdzie zamiescic to pytanie wiec wybralem ten temat.wiec tak:-Przy ruszaniu bylo slychac takie srednio glosne chrubotanie.mechanik stwierdzil ze jest to kolo dwumasowe wiec wymienilem komplet razem ze sprzeglem bo tez bylo na wykonczeniu.wczoraj odebralem samochod po wymianie sprzegla i kola dwumasowego i nadal jest to chrubotanie tylko troszke cichsze.czy jest jeszcze jakas czesc ktora odpowiada za ruszanie??POMOZCIE!!!!

 

 

Mam ten sam problem teraz wyczaiłem że jak ruszam bez gazu to nie zawsze chrubocze, a jak dodaje gazu to zawsze kolega pracuje w servisie vw to może coś wymyślą dam znać,ale sam osobiście coś mi się zdaje,że to będzie coś w stylu jakiegoś łożyska w skrzyni i trochę mnie to martwi ale obadamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności