marek85 Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2008 W zawieszeniu wszytsko jest ok, bylem dzisiej na trzepakach. Jak wylacze samochód i energicznie krece kierownica w lewo i prawo to slychac lekki stuk (tak jakby na podszybiu, ale od strony silnika), bylem u znajomego mechanika to powiedzial ze to moze byc "krzyzak", luzu w kierownicy nie ma, gałki na 99% tez sa ok... podczas jazy od czasu do czasu to slychac, samochód kupilem niedawno i nie wiem od kiedy cos takiego sie dzieje, jak najlepiej sprawdzic co to dokladnie jest? passat 3BG TDI 2002 AVB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2008 Być może to luzy na maglownicy przekładni lub tak jak piszesz krzyżaki.Dobrze byłoby zdjąć gumową osłonę z przekładni od góry i ''organoleptycznie ''sprawdzić ewentualne luzy powodujące stuki j.w. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2008 czyli co dokladnie? rozebrac od strony silnika czy od wewnatrz? bo jak sie maske otworzy to troche tam ciasno hehe, moze jest jakis prosty sposób na rozróżnienie czy to krzyzaki czy kolumna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2008 To o czym napisałem musisz ''wykonać'' z kanału , ''organoleptycznie''- znaczy przytrzymasz ręką końcówkę kolumny nad przekładnią a druga osoba wykona szybkie ruchy kierownicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2008 Najprawdopodobniej uszkodzona maglownica. Zdarza się nawet że jest pęknięta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2008 mialem samochód na podnosniku i dalej dokladnie nie wiem co to jest, stuki sa gdzies bardziej od lewego kola ( w sumie tam tez wchodzi przegub do maglownicy), tak jakby lewa wewnetrzna gałka, gdy podniosłem samochód to zauważylem ze stukało gdy szarpałem rękami lewe koło w prawą strone (tak jakbysmy skrecali w prawo), w odwrotną strone bylo ok. Krzyżaki wydają sie być dobre, mocno skręcone i nie ma tam luzów. Dodam jeszcze ze ogólnie kierownica nie ma zadnych luzów Ps. w razie czego ile kosztuje wymiana maglownicy i co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2008 luz listwy zebatej w obudowie przekladni (nie mylic z luzem na zebniku) stuki slychac a luzu nie ma wiekszosc poruszajacych sie po polskich drogach aut tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2008 hmmm nie za duzo mi to mówi, mozna cos z tym zrobic?? czy pozostaje wymiana maglownicy? w wtorek jade na warsztat, moze akurat sie okaze ze to wewnetrzna gałka... mam taka nadzieje.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 23 Marca 2008 Luz na maglownicy można spróbować zmniejszyć śrubą w obudowie przekładni; do pewnego stopnia oczywiście:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #10 Napisano 3 Kwietnia 2008 jechalem z tym do 2 mechanikow, jeden powiedzal ze to krzyzaki, okazalo sie ze sa ok, do drugiego umowilem sie na termin, w koncu przyszla moja kolej, posprawdzal zawieszenie, powiedzal ze ok, jechalismy sie przejechac i jak na zlosc nie stuklo ani razu przez 10KM!! dzisiaj przypadkowo rozwiazalem ten problem, wlozylem reke miedzy przednia szybe i kokpit (tak sie to chyba nazywa) i okazlo sie ze tam sa delikatne przemieszczenia i to jest te cale STUKANIE, czuc to wyraznie... moze mi ktos doradzic jak sie do tego zabrac? gdzie cos dociagnac? podregulowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach