Skocz do zawartości
Gość steryd81

przeładowanie turbiny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość steryd81

witam mam pytanie co do mojego paska a mianowicie czysciłem juz dwa razy kierownice w turbinie a i tak mi przechodzi w tryb awaryjny tzn muła ma po przekroczeniu pewnej predkosci na KTS wychodzi przeładowanie czy to mozliwe ze turbina jest do wyrzucenia czy moze to zawór N75 juz sam nie wiem prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Napewno ten elektrozaworek warto sprawdzić.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mezzoforte

U mnie było to samo i za sugestia kolegow z forum sprawdzalem wszystkie polączenia węży, Panowie!!! Od tego zawsze trzeba zacząc. Na opaskach luzy ze powietrze walilo lewe az milo. Poza tym sparciale węzyki. Koszt niewielki a efekt oczekiwany:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81

wezyki sprawdzałem jak sprawdzic czy n75 jest dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sprawdzic czy n75 jest dobry

 

musisz zdjąć trochę logów z silnika. pocisnąć, popatrzeć jak wygląda parametr "duty cycle" i jak na jego tle zachowuje się ciśnienie aktualne. Ale to jest trudne ;) Najszybciej będzie po prostu podmienić na 5 minut i się przejechać :P

 

btw. wężyków masz kilka... sprawdziłeś wszystkie? Najłatwiej spróbować któryś zgiąć - jak pęknie, to znaczy że i tak był tak sparciały, że dmuchał całą długością...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mezzoforte

To malo. Ja bym jeszcze sprawdził polączenia rur choćby od IC pod samochodem. To powietrze moze byc naprawde szalone z powodu nieszczellnosci na łaczeniach. Turbo to ostatecznosc bo kosztuje słono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81

ale które te wezyki podmienic na 5 min i spróbowac sory nie bardzo wiem o które wezyki chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marko7652

spróbuj przeczyścić kolektor ssący o mnie byl zawalony nagarem i objawy były takie że przy pewnych obrotach tracił moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale które te wezyki podmienic na 5 min i spróbowac sory nie bardzo wiem o które wezyki chodzi

Mowa była o tym aby podmienić zaworek N75, a nie wężyki ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81

a cha

gdziesz przeczytałem ze koles czyscił n75

tzn wd40 popsikał do srodka zrobiłe to samo ale nic nie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chodi

W moim przypadku wężyki wyglądał dobrze lecz i tak koledzy wymienili i teraz nie przeładowuje. Czasem na pierwsze looknięcie wygląda wszystko dobrze a szczelinka może być mikroskopijna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jako, że na forum jest już od groma wątków dotyczących przeładowania turbiny, nie chcę zakładać nowego tematu tylko podpinam się pod ten. Od około tygodnia mój pasek przechodzi w tryb awaryjny gdy obroty na 3,4,5, biegu dochodzą do 4 tys. Podpiąłem go pod vaga i wywaliło mi błąd 17965. Nie zwlekając długo zabrałem się za diagnozę tego zjawiska, przeczytałem praktycznie każdego posta na tym forum i zacząłem od wymiany wężyków (były trochę w kiepskim stanie, ale szczelne, teraz na bank nie ma nieszczelności), potem wyczyściłem zaworek N75, a gdy to nie pomogło wymieniłem go na nowy i to oryginalny za 350zł..nic...Zrezygnowany zabrałem się więc za to czego najbardziej się obawiałem czyli turbinę. Wyciągnąłem ją i zabrałem do diagnosty, który stwierdził, że sztanga chodzi ciężko i trzeba ją rozruszać. Tak też zrobiłem i teraz chodzi luźniutko, a turbina wizualnie jest w dobrym stanie. Nic to jednak nie dało, bo dalej przechodził w tryb awaryjny. Więc znowu odwiedziłem diagnostę , sprawdzaliśmy samą turbinę i okazało się,że ona nie przeładowuje i chodzi cacy, zaworek jest nowy, ale mechanik stawia,że to on jest przyczyną bo za wolno reaguje czasami (ale do cholery jest nowy!!). Zrobiliśmy kilka testów dynamicznych i nagle jakby ręką odjął, szedł jak burza...niestety jak postoi trochę i potem chcę go przetestować to za pierwszym razem wpada w tryb awaryjny po czym odpalam go ponownie i po problemie, znowu śmiga jak tralala. Sam już nie wiem o co chodzi...opadam z sił... dodam, że nie ma mowy, żeby był to przepływomierz bo byłby mułem cały czas, a tak nie jest, no i skoro turbina nie przeładowuje bez zaworka N75 (chyba bez niego bo do końca nie wiem) to tez jest sprawna (samoistnie też nie przeładowuje). Także nie wiem, jestem zdesperowany, to auto kosztowało mnie już kupę siana i nerwów. Wywód trochę długi ale mam nadzieję, że jakiś kolega fachowiec (tu szczególny ukłon w stronę Marka:))będzie w stanie mi pomóc.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników:)

 

P.S. A może zawór N75 musi się dotrzeć, żeby działać poprawnie? Wchodzi coś takiego w grę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81

u mnie sztanga tez chodzi ciezko ale tak musi chyba byc wypsikałem całego WD 40 na ta sztange dodam ze dwa razy czysciłem juz kierownice w turbince a i tak przeładowuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81

jeszcze jest jedna rzecz czasami jak np cisne go na tróce to odcina go czuje to ze nie ma mocy ja dalej go cisne nie zdejmuje nogi z gazu i zaraz tak jak by sie przepchał i dalej ma moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81

a i kolezka ma zawór to jest chyba n 75 chciałem go podmienic i zobaczyc tylko łepek ma inny CZARNY u mnie jest BIAŁY ale te same numery ma co mój czy mozna taki załozyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a i kolezka ma zawór to jest chyba n 75 chciałem go podmienic i zobaczyc tylko łepek ma inny CZARNY u mnie jest BIAŁY ale te same numery ma co mój czy mozna taki załozyc

 

 

 

zdaje sie, ze jak ten sam numer to i czesc taka sama :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kolor opaski to nie jest jakaś forma dopasowania czujnika do komputera czy czegokolwiek innego siedzącego w samochodzie? Nie mówię, że na pewno ale kiedyś przy okazji wymiany czujnika w passacie B3 usłyszałem taką opinię w sklepie z częściami (nie traktujcie tego jako pewnej podpowiedzi a raczej "tropu").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak silnik jest ciepły to przyśpieszając jest taki moment jakby chciał wpaść w tryb awaryjny (ułamek sekundy) ale nie wpada tylko śmiga dalej, jak jest niedogrzany dobrze to za pierwszym razem wpadnie w tryb awaryjny:/A co do tego zaworka to nie radziłbym podmieniać go na czujnik EGR gdyż jest on po prostu słabszy i nie będzie wyrabiał normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81

czyli zawór z białym łepkiem sie różni od zaworu z czarnym czarny jest od egr czy tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, czarny jest od recyrkulacji spalin a biały (n75) reguluje ciśnienie doładowania.

 

Czy są jakieś inne przyczyny sprawiające, że auto mające normalne przyśpieszenie, nie dymi, a przy wysokich obrotach przechodzi jednak w tryb awaryjny?Pomijając samą turbinę, zawór n75, nieszczelności wężyków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności