Skocz do zawartości
Gość carrtman

silnik 1.9td

Rekomendowane odpowiedzi

Gość carrtman

witam kupilem passata w marcu zdazylem wymienic termostat uszczelke a na koncu glowice i spokoj do wczoraj a teraz wuszlo mi kolo pasowe wraz z kolem od rozrzadu przy 120 km/h wiec jutro bede wiedzial co mnie czeka z wydatkami. wiec niewiem czy to pech, moze mam za ciezka noge albo ten typ tak ma .to moj pierwszy passat i jak narazie same rozczarowania ;).

prosze o opinie o tym silniku

 

pasat 1.9td varint 93.r

 

 

Silnik prawdopodobnie AAZ?

Cieszę się, że opisałeś nam swoje wrażenia z bycia szczęśliwym posiadaczem Passata, ale zanim na dobre rozpiszesz się -do czego gorąco zachęcam przeczytaj cały, a zwłaszcza PUNKT 2.2e regulaminu /JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszło to znaczy odkręciło się jedno i drugie?

Może pękł pasek rozrządu, ale w obu przypadkach nie zazdroszczę Tobie.

 

 

Przy okazji załączam pliki z oznaczeniami i podstawowymi danymi silników grupy VAG, które "zapożyczyłem" od koleżanek i kolegów z http://www.vwgolf.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, mialem zrobic to samo bo razi jak cholera ale nie jestem kompetentny :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

panowie jesli chodzi o pisownie i styl to operuje xD 2 nie posiadam polskich znakow wiec ciezko jest pisac podczas jazdy patyczkiem po ekranie za wszelki pomylki z gory przepraszm i licze na wyrozumialosc . a co to za silnik aaz bo szukaj tez mi nie dziala :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

JAFO,

prosze o rozszyfrowanie znaczenia aaz niestety nie wiem co on oznacz

dzieki :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AAZ -jeden z typów silnika montowany w Twoim modelu i roczniku auta.

Dla pewności sprawdź numery silnika. Pierwsze 2-3 znaki w numerze silnika oznaczają jego typ.

Podając ten parametr ułatwiasz udzielenie odpowiedzi na zadane przez siebie pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

JAFO,

dzieki , sprawdze jak wroce z trasy ,a co do silnika mechanik mnie pocieszyl ,ze tylko cala hydraulike mam do wymian wiec nie wiem czy lepiej nie sciagnac silnika tdi za o kolo 300 euro?

co o wymianie myslicie panowie czy lepiej robic td czekam na opinie i rady pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

jafo

prosil bym cie o przeslanie mi jakis wiadomosci na temat mojego silnika jego typ to aaz sprawdzilem np. jaka ma wytrzymalosc czy mozna go meczyc na niskich biegach i cisnac max predkoscja ok 180 km tak wskazuje licznik . nie moge sciagnac zaloczonego pliku xda mi nie pobiera . a prosze o te wiadomosci bo juz druga glowice w ciagu 2 miechow wymienilem pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprawdziłeś i masz silnik AAZ, to:

 

pojemność..........1896ccm

moc ...................50 lub 55kW Turbodiesel

lata produkcji......3/90-10/96

sterownik silnika...Bosch VE

 

To są podstawowe dane silnika.

Co do warunków eksploatacji, to trudno mi cokolwiek powiedzieć. Napewno nie będziesz poruszał się ciągle z maksymalną prędkością, więc jeździsz, jak to uznasz za stosowne.

Co do jazdy na niskich obrotach, to dobry obyczaj mówi, że nie powinno sie schodzić poniżej 2000 obrotów podczas normalnej jazdy.

 

Jeśli chodzi o tę nieszczęsną głowicę, to faktycznie lepiej byłoby, gdybyś wymienił cały silnik na wolny od wad (jeśli na taki trafisz). Być może zaoszczędzisz sobie kłopotów.

Z drugiej jednak strony ciekawi mnie, jak przeprowadzana była operacja wymiany głowicy, bo poprawnie założona i właściwa głowica powinna być bezawaryjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

JAFO,

zgadzam sie z toba co do wymiany ale pierwsza pekla od przegrzaniu a druga zalatwily zawory jak kolo pasowe i rozrzadu mi wyjechalo ukrecilem srube wkrecana do walu coledwie ja wykrecili (chodzi o reszte gwintu co zostala w srodku) a z tymi niskim biegami chodzilo mi czy wyciskanie maxa z pod swiatel az tak go zabja :( nieraz ukrec komus nosa swojmi 55kW :D pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolo pasowe i rozrzadu mi wyjechalo ukrecilem srube wkrecana do walu coledwie ja wykrecili (chodzi o reszte gwintu co zostala w srodku)

 

U mnie ta śruba była luźna, koło zaczęło "bić" i wyrobiło końcówkę wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

U mnie ta śruba była luźna, koło zaczęło "bić" i wyrobiło końcówkę wału.

 

troche dziwne bo ta sruba niby jest tak zrobiona zeby sie dokrecala tak mi mechanik powiedzial a co do wyrobienia to jak to uleczyles ?? wymiana walu ;[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

Carrtman ja też po zakupie w grudniu 2005 paska, w marcu 2006 musiałem zmienić głowicę, także wiem co to znaczy :612:

Prze tę wymianę moje odczucia co do tego silnika są mieszane.

Na razie odpukać wszystko jest ok. z samochodem. U mnie prawdopodobną przyczyną popękania głowicy było to, że autko dostało na "dzień dobry" 1400km, (w tym pierwszych 700km ze średnią prędkością 140-150km) po dłuższym postoju w niemieckim komisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

NIEMEN,

ja swoim zrobilem juz 7000 i to w 2 miechy cisne go nie powiem ale nie wiem czy go to nie dobija a jezeli ma placic 8 stowek za kazdym raz i dodatki do tego : uszczelka itp. .

to mi sie ni podoba :[ pozdrawiam i dzieki za inf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

Ja zrobiłem w ciągu pół roku 10000 i też mam wrażenie, że to trochę go dobija. Ja głowicę wymieniłem na nową, co kosztowało mnie to razem z dodatkami ok. 2000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

NIEMEN,

gdzie dostales tak tania nowke ???? mi powiedzieli 5000 zl itak bedzie regenerowana tylko ,ze przez fabryke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

Napisze tobie jutro, mechanik mi załatwiał. Kosztowała 1450zł i była to cena promocyjna. Nie pamietam nazwy firmy producenta, jutro ci ją podam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

NIEMEN,

dzieki ci bardzo bede mial na przyszlosc oby mi sie nie musialo przydac przy tym passku ;) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

NIEMEN,

dzieki ci bardzo bede mial na przyszlosc oby mi sie nie musialo przydac przy tym passku ;) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności