Skocz do zawartości
Gość stokrotka78

samochód wzaraz po ruszeniu ( do 5minut) traci na mocy i gaśnie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stokrotka78

Witam

Mam problem z którym nikt nie może sobie poradzić, bo niby wszystko jest O.K.

Odpalam rano (benzyna) bez problemu, wyjeżdzam jedyneczka , dwójeczka, jadę jakieś 200-300metrów i jest okej, nagle samochód traci moc, tak jakbym zamiast dwójki wbyła czwórkę , zaczyna zwalniać, wciskając pedał gazu do końca obroty dojdą tylko do 30, nie wyżej, za chwilę gaśnie.Poczekam próbując go odpalić jakieś 2 minuty, odpala i dalej można dojechać na drugi koniec Polski i nic się nie dzieje. Podkreślę ,że takie coś dzieje się rano, po tym jak stoi całą noc i , jak kończę pracę, czyli jak auto stoi 8 godzin na parkingu.

W VW na kompyterze niczego się nie doszukali, nasi okoliczni mechanicy też mówią,że wszystko dobrze,że u nich to się nie działo i że samochód jest dobry, ale nie jest.Wczoraj rano było bez problemu ale po pracy znowu zgasł po jakiśc 300m przejechania, dziś rano też bez problemów ale już zastanawiam się co będzie popołudniu.

Dziękuję za pomoc, pozdrawam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 1 czy masz założony gaz ?

ogólnie stawiam na świece, kopułkę lub kochany przepływomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stokrotka78

Gazu w nim nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

mogą być świece , przepływomierz ale ja jeszcze bym zobaczył przepustnice,rozkręcicić i przeczyścić. troche ciężko na odległość... ale to troche też wygląda tak jakby nie dostawał powietrza, czyli może zacznij od filtra powietrza? i tak pokoleji aż do kolektora ssącego. mówisz jedzie,jedzie a potem puchnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... kochany przepływomierz

 

mogą być świece , przepływomierz ...

 

przepływomierz?

to RP ma przepływomierz?

cały czas myślałem że monowtryski nie mają przepływomierzy - no bo RP to chyba monowtrysk?

:cool:

...

stokrotka78

jak na mój nos to wygląda na problem z wilgocią i przebiciami

1. proponuję najpierw wymianę przewodów WN (czyli od kopułki do świec oraz z cewki do kopułki - komplet)

2. a) następnie wymiana świec jeśli nie pamiętasz kiedy były wymieniane i było to dawniej niż rok-dwa lata temu - b) ewentualnie wykręcenie i oczyszczenie świec jeśli są "młodsze"

3. następnie proponuję przyjrzeć się kopułce i palcowi rozdzielacza - wymiana czyni cuda

 

ale nie wszystko na raz bo nie będziesz wiedzieć co było przyczyną usterki - najlepiej w kolejności jak wymieniłem

poza tym to też jest dobra rada:

... ale to troche też wygląda tak jakby nie dostawał powietrza, czyli może zacznij od filtra powietrza...

filtr powietrza to podstawa, już nie mówiąc o filtrze paliwa

 

dodatkowo, jeśli samochód podczas jazdy dławi się, raz jedzie a raz nie, po przejechaniu gaśnie, to może to świadczyć o problemie z odprowadzaniem spalin - innymi słowy, zużyty (zaklejony) katalizator, o ile go masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

przepływomierz?

to RP ma przepływomierz?

cały czas myślałem że monowtryski nie mają przepływomierzy - no bo RP to chyba monowtrysk?

:cool:

a dlaczego nie?, zasilanie silników RP zpewnia układ wtrysku Mono-Jetronic, jest to wtrysk jednopunktowy (centralny) który jest zarazem gaźnikiem. informacje pochodzące z przepływomierza, potencjometru przepustnicy i innych czujników są wykorzystywane przez komputer któey steruje czasem trwania wtrysku;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem... jakoś mnie nie przekonałeś :)

wszystko inne tak ale przepływomierz... coś mi się nie kojarzy aby RP posiadał takowe coś - poszukam w jakiejś mądrej książce

...

w książce nie szukałem - szybciej było tu:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1803

RP, ABS nie posiadaja przepywki. info o ilosci powietrza dostarczanej do silnika biora z czujnika MAPsensor (czujnik podcisnienia) i czujnika temperatury zasysanego powuetrza. ...

 

teraz już jestem pewien :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

ja będe dalej twierdził że silniki RP mają przepływomież i znajduje się pod kolektorem ssącym. ja znam co prawda tylko 4 rodzaje silników w passatach (tych starszych) to są EZ (gaźnik typu pierburg) i ten napewno tego niema, RP jednopunkt, PB i 2E wielopunkt. będe obstawał przy swoim tak długo aż ktoś mnie przekona i naucze się czegoś nowego, po to jest to forum,nie? człowiek w końcu uczy się cały czas, a i tak głupi umiera....;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za małe OT, ale masz stokrotka78 chyba coś nie tak z datą produkcji Twojego Paska B3 w podpisie.

Pozdrawiam.

bez tytu?u.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... człowiek w końcu uczy się cały czas, a i tak głupi umiera....;)

święte słowa :D:564:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności