Skocz do zawartości
krzysiek210

ustawieni punktów rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nam pytanie do znawców tematu, mianowicie wymieniam pasek rozrządu silnik 1,9tdi 90 KM AHH znalazlem wszystkie punkty na kolach pasowych tylko na kole zamachowym (na wale) z tylu silnika w tym okienku jak się kręci walem są widoczne znaki "0" i "1" teraz pytanie na którym znaku ma być ustawiony wal i czy jeden z tych znaków ma być na środku tego okienka bo nie ma żadnego punku odniesienia na obudowie,proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie swoje znaki farbą na kołach zębatych i bloku lub obudowach tak aby się pokrywały i przy składaniu trzymaj się ich. Ja tak robie zawsze i nie mam nigdy problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw na 0 i dopiero wtedy zauważysz że będziesz mógł wsunąć blokadę pompy wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymianie rozrządu, na wale ustawiłem punkt"0" pozostałe punkty się wszystkie zgrały auto odpaliło i śmiga aż miło, dzięki za cenne rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu w moim AFN. Znaki wszystkie mi się zgadzają. Starałem robić wg. opisu w książce ''Sam naprawiam". Mam tylko dwie wątpliwości:

1. Po co luzować o pół obrotu śrubę mocującą koło wałka rozrządu - czy tam nie ma klina na wałku? Co taka operacja daje :confused:. Nie zrobiłem tego bo nie mam tej blachy do zblokowania wałka od tyłu silnika.

 

2. Po naciągnięciu napinacza wg. znaków i dokręceniu po obróceniu wałem znaki na napinaczu rozjechały się tak jakby pasek był za luźny. Czy tak ma być ? A może znaki na napinaczu mają być cały czas jak na tym zdjęciu które znalazłem na forum: http://img236.imageshack.us/my.php?image=vwrozrzd0044qo2.jpg

 

Pasek wymieniłem metodą jaką zawsze stosuję w swoich samochodach tj. fabryczne znaki + własne tj. marker na kółkach, obudowie i osłonach.Niby wszystkie znaki pasują ale sam już nie wiem co z tym kółkiem rozrządu i czy pasek dobrze napięty :638:

Nie składałem jeszcze całości do końca i nie odpalałem silnika.

Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Po co luzować o pół obrotu śrubę mocującą koło wałka rozrządu - czy tam nie ma klina na wałku? Co taka operacja daje . Nie zrobiłem tego bo nie mam tej blachy do zblokowania wałka od tyłu silnika.

Bo przy napinaniu paska wszystkie elementy rozrządu typu wał, pompa i wałek rozrządu maja być nieruchomo, a właśnie to poluzowane kolo wałka ma się obrócić jeśli zajdzie taka potrzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeśli znaki ustawiły się po naciągnięciu paska tak jak przedtem to jest wszystko OK i tego kółka nie muszę odkręcać i robić korekty.

A co z napinaczem czy pasek dobrze napięty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności