krzysiek210 Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2008 Witam, nam pytanie do znawców tematu, mianowicie wymieniam pasek rozrządu silnik 1,9tdi 90 KM AHH znalazlem wszystkie punkty na kolach pasowych tylko na kole zamachowym (na wale) z tylu silnika w tym okienku jak się kręci walem są widoczne znaki "0" i "1" teraz pytanie na którym znaku ma być ustawiony wal i czy jeden z tych znaków ma być na środku tego okienka bo nie ma żadnego punku odniesienia na obudowie,proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2008 Zrób sobie swoje znaki farbą na kołach zębatych i bloku lub obudowach tak aby się pokrywały i przy składaniu trzymaj się ich. Ja tak robie zawsze i nie mam nigdy problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2008 Ustaw na 0 i dopiero wtedy zauważysz że będziesz mógł wsunąć blokadę pompy wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek210 Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2008 Witam, jestem po wymianie rozrządu, na wale ustawiłem punkt"0" pozostałe punkty się wszystkie zgrały auto odpaliło i śmiga aż miło, dzięki za cenne rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LucasL Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2009 Zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu w moim AFN. Znaki wszystkie mi się zgadzają. Starałem robić wg. opisu w książce ''Sam naprawiam". Mam tylko dwie wątpliwości: 1. Po co luzować o pół obrotu śrubę mocującą koło wałka rozrządu - czy tam nie ma klina na wałku? Co taka operacja daje . Nie zrobiłem tego bo nie mam tej blachy do zblokowania wałka od tyłu silnika. 2. Po naciągnięciu napinacza wg. znaków i dokręceniu po obróceniu wałem znaki na napinaczu rozjechały się tak jakby pasek był za luźny. Czy tak ma być ? A może znaki na napinaczu mają być cały czas jak na tym zdjęciu które znalazłem na forum: http://img236.imageshack.us/my.php?image=vwrozrzd0044qo2.jpg Pasek wymieniłem metodą jaką zawsze stosuję w swoich samochodach tj. fabryczne znaki + własne tj. marker na kółkach, obudowie i osłonach.Niby wszystkie znaki pasują ale sam już nie wiem co z tym kółkiem rozrządu i czy pasek dobrze napięty :638: Nie składałem jeszcze całości do końca i nie odpalałem silnika. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 10 Kwietnia 2009 1. Po co luzować o pół obrotu śrubę mocującą koło wałka rozrządu - czy tam nie ma klina na wałku? Co taka operacja daje . Nie zrobiłem tego bo nie mam tej blachy do zblokowania wałka od tyłu silnika. Bo przy napinaniu paska wszystkie elementy rozrządu typu wał, pompa i wałek rozrządu maja być nieruchomo, a właśnie to poluzowane kolo wałka ma się obrócić jeśli zajdzie taka potrzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LucasL Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2009 To jeśli znaki ustawiły się po naciągnięciu paska tak jak przedtem to jest wszystko OK i tego kółka nie muszę odkręcać i robić korekty. A co z napinaczem czy pasek dobrze napięty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #8 Napisano 12 Kwietnia 2009 (edytowane) Na tej podanej fotce jest OK ! Tu znajdziesz : Tu znajdziesz : TU"]http://figurel.dl.interia.pl/10-13-1...1-26_10.97.pdf Edytowane 12 Kwietnia 2009 przez marek664 LINKI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach