Skocz do zawartości
Gość alkor

Czujnik temperatury płynu (VR6, błąd 2312, climatronic)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość alkor

Objawy:

- błąd climatronica 2312 (wyświetlacz nie miga po włączeniu jak przy innych błędach),

- wskazania 'wartości rzeczywistych' na climatronicu ([temp-]+[off]) dla pola 2312 to -73 stopnie (zawsze było plus/minus temperatura płynu),

- od razu po odpaleniu wieje na nogi zimnym, ociepla się w miarę nagrzewania silnika (wcześniej jak był zimny to w ogóle nie wiało, zaczynało jak się trochę nagrzał),

- wskaźnik temperatury na desce (ten wskazówkowy) pokazuje dobrze, włącza się wentylator gdy potrzeba.

 

Pytanie:

Gdzie jest ten czujnik w B3 VR6 z climatronikiem, jak go sprawdzić (czy to on czy kable), jakiś jego numer katalogowy i gdzie i za ile ewentualnie można go kupić?

 

Porobiłem parę zdjęć różnych potencjalnych 'czujników' :D

 

img15561jn8.th.jpg

 

img15571kq9.th.jpg

 

img15601vk4.th.jpg

 

Raczej wykluczam czujniki na chłodnicy bo 'wartość rzeczywista' pokazywała temperaturę począwszy 'od zera' i od razu po uruchomieniu silnika a chłodnica nagrzewa się dopiero po uchyleniu się termostatu.

Z pierwszej fotki ten pierwszy z lewej (zółty - 4 piny) odpowiada za wskazówkowy wskaźnik temperatury - odpinałem. Środkowy (niebieski - 2 piny) i prawy (pomarańczowy - 4 piny) nie wiem do czego są. Ten ostatni jak się wypnie to lekko spadają obroty silnika.

 

Sorki że tak długo ale chciałem wszystko wyjaśnić. Znalazłem na forum trochę o tym czujniku ale nie znalazłem gdzie go szukać w VR6.

Jest jeszcze taka opcja że czujnik ten jest przy nagrzewnicy a nie przy silniku... :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź miernikiem ten czujnik: http://img225.imageshack.us/my.php?image=img15571kq9.jpg

Sprawdź też czy w tej kostce jest jakieś napięcie przy włączonym climatroniku. U mnie był naderwany kabelek przy kostce i wywalało taki sam błąd

Przy nagrzewnicy nie ma żadnych czujników temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alkor

I to jest to. Urwany kabel przy wtyczce.

 

Dla przyszłych pokoleń: czujnik przy zimnym płynie (koło 0st) ma 1300Ohm, przy około 90st ma 130Ohm. Napięcie na wtyczce 5V

 

Dziękuję bardzo za pomoc.

 

Dodatkowe pytanie: do czego są pozostałe czujniki na fotkach? Tak z ciekawości na przyszłość :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)

 

Niebieski to jest czujnik temperatury dla komputera silnika (ssanie) (Engine Coolant Temperature sensor -G62- For Motronic)

 

Brązowy jest dla klimy (również włącza wentylator) w wersji bez klimy w tym miejscu jest zaślepka (A/C Cut-Out Thermal switch -F163- and Third Speed Coolant Fan Control Thermal switch -F165- on vehicles with A/C)

 

http://img225.imageshack.us/my.php?image=img15601vk4.jpg- to jest elektryczna pompa wody wspomagająca obieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Objawy:

- błąd climatronica 2312 (wyświetlacz nie miga po włączeniu jak przy innych błędach),

- wskazania 'wartości rzeczywistych' na climatronicu ([temp-]+[off]) dla pola 2312 to -73 stopnie (zawsze było plus/minus temperatura płynu),

- od razu po odpaleniu wieje na nogi zimnym, ociepla się w miarę nagrzewania silnika (wcześniej jak był zimny to w ogóle nie wiało, zaczynało jak się trochę nagrzał),

- wskaźnik temperatury na desce (ten wskazówkowy) pokazuje dobrze, włącza się wentylator gdy potrzeba.

 

Mam te same objawy :) ale jakoś mi to nie przeszkadzało....Jak wrócę to się tym zajmę.

 

 

Mam poblokowany net i nie wyświetla mi imageshacka ale domyślam się że chodzi o niebieski czujnik, który jest koło podszybia po środku komory silnikowej. Dobrze myślę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u mnie jest niebieski, na zdjęciu Alkora jest on czarny. Ale jest on przy podszybiu, po środku komory silnika, dobrze myślisz :) . Dokładniej to na przewodzie do nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jest on przy podszybiu, po środku komory silnika, dobrze myślisz . Dokładniej to na przewodzie do nagrzewnicy.

__________________

 

No to ten ;) U mnie jest niebieski i jest taki sam jak od G62 a w zamienniku występują własnie czarne o takich samych parametrach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 212

Witam,włącze Się Do Tematu Z Pytaniem:który Czujnik Klimatronika W Passacie B4 Załącza Wentylatory.przy Jakiej Temperaturze I Przy Której Funkcji.(panel Klimatronika Bez Funkcji Econ).bardzo Proszę O Pomoc W Rozwikłaniu Takiej Małej Zagadki.dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alkor
Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)

 

A wiesz może jak się włączają (w jakiej kolejności i które) wentylatory w VR6? Ja mam auto po lekkich przeróbkach :D

Wentylator od strony akumulatora włącza się z czujnika w chłodnicy (tego trzypinowego). Zwarcie dwóch z nich go włącza. Zwarcie innej kombinacji włącza elektryczną pompkę.

Drugi wentylator (od strony alternatora) włącza się zawsze ze sprężarką klimy (dorabianym według forumowej receptury przyciskiem 'eco').

Innych biegów wentylatorów podobno nie ma (u mnie znaczy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

212 wentylator w b4 włącza się razem ze sprężarką jak temperatura zewnętrzna jest powyżej 4stC. Do tego są 2 czujniki temp powietrza, w zderzaku i w podszybiu przy nawiewie. Jak nie ma przycisku econ znaczy że sprężarka i wentylator pracuje zawsze gdy włączony jest nawiew. Jest czujnik który wyłącza wentylator i sprężarkę gdy ciecz chłodząca ma zbyt wysoką temperaturę (brązowy - A/C Cut-Out Thermal switch F163)

 

Alkor nie wiem jak się włączają i w jakiej kolejności wentylatory po przeróbkach. Powinien być jeden 3 biegowy silnik który napędza oba wentylatory, włącza go sterownik przy akumulatorze na podstawie sygnału z czujnika w chłodnicy, czujnika żółtego przy termostacie i sygnału ac on-off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alkor
nie wiem jak się włączają i w jakiej kolejności wentylatory po przeróbkach. Powinien być jeden 3 biegowy silnik który napędza oba wentylatory

Po przeróbkach wiem jak się włączają. Nie wiem jak powinny oryginalnie. Na forum jest głównie o dwóch biegach wentylatora (pierwszy 92-95st, drugi 97-105st). Czy trzy biegi wentylatora oznaczają trzy różne zakresy temperatur i prędkości wiatraka czy jest to po prostu do tych dwóch doliczony ten 'bieg' przy włączonej klimie?

 

-- edit --

Już znalazłem: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=9601

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z ta popka dodatkowego obiegu i wentylatorami.

Na desce mam ok 105-110 stopni a na kompie mi pokazuje okolo 93-98 plyn sie nie gotuje

Gdy sobie pojezdze to wentylatory chodza, zatrzymuje sie i wylacze zaplon i wentylatory buuu i cisza, nie chodzą, czyzby to oznaczalo ze 1 bieg chodzil tylko na klime i wylaczajac silnik i zaplon wylaczaja sie wentylatory

Bo nie zdazylo mi sie zeby wentylatory po wylaczeniu silnika chodzily

Co do pompki to jest nowa i na pewno dziala, ale jak ona ma dzialac od ilu stopni, wogole wydaje mi sie ze ona dziala jedynie po zaplonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wylaczajac silnik i zaplon wylaczaja sie wentylatory

Bo nie zdazylo mi sie zeby wentylatory po wylaczeniu silnika chodzily

Co do pompki to jest nowa i na pewno dziala, ale jak ona ma dzialac od ilu stopni, wogole wydaje mi sie ze ona dziala jedynie po zaplonie

Masz uwalony sterownik wentylatorów.

Po wyłączeniu zapłonu(gorący silnik) wentylator powinien pracować razem z pompką, a sama pompka powinna zawsze pracować przy włączonym zapłonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sterownik wentylatorów zmieniony na nowy pompka dziala ale co zauwazylem to ze silnik wentylatorów dziala tylko na 2 biegu wypialem wtyczke z czujnika z chlodnicy i dziala tylko jeden bieg ten szybszy, gdzie szukac dalej przyczyny? czyzby silnik wentylatora sie zespul bo nie podejrzewam ze drugi modul wentylatorów sie zrabal

Jak i co sprawdzic:)

 

no i sie okazalo podlaczylem sam wentylator pod akumulator no i dzialaja 2 biegu a 3 nie

podlaczylem braz i czerwono czarny nie dziala najgorsze jest to ze wentylator ma wtyczke 4 pinowa i ciezko o taki w normalnej cenie

Edytowane przez uszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności