Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Elo wszystkim mam taki mały denerwujący nie problem...:confused:

 

Jadąc swoim paskiem przy zwiększaniu prędkości (wciskaniu pedału gazu) słyszę w aucie dziwne syczenie z metalicznym podźwiękiem nie wiem zbytnio co to jest??

 

Czy może ktoś ma albo miał podobny problem...?

 

auto nie dymi i nie ma spadku mocy tak jak opisanych na innych forach przypadkach...

 

//edytuj posty, zamiast pisać kilka pod rząd - Kubelt

Edytowane przez rainman777
łaczenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie przypadkiem załączajaca się turbina :?: Lub też któryś węzyk spadł albo jest dziurawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze że to jakby jakiś płyn syczał nie wiem czy to nie przypadkiem wspomaganie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kass

a nie chodzi ci o miodzio dzwięk turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bkolodz

hej u mnie w B5 3BG variant AVF 131 PS, tez to słychać ale to muzykqa dobiegająca z turbily :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...wiem jak syczy turbina, to jest taki cichutki syk a u mnie przy każdym depnięciu na pedał gazu tak jakby może łożysko albo coś czy może paski...nie wiem czy to już rozrządu nie trzeba robić, Niemiec robił przy 70tyś. teraz mam 140tyś. strasznie mnie to denerwuje.

 

A jeśli chodzi o syczenie turbiny to im głośniej syczy tym jest bardziej uszkodzona (kierowniczki się zacierają).

Wiec po każdej jeździe autem radze 1 minute na postoju po pykać tak żeby się turbina schłodziła jak wiadomo jest chłodzona olejem z silnika:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dlugi82

znajmony mial podobny przypadek tylko ze w Audi A4 1,9 TDI, w jego wypadku syczenie bylo spowodowane przetarciem jednego z wezykow dochodzacych do turbiny(stalo sie to podczas zjezdzania z wysokiego kraweznika).

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W szwagra golfie ASZ 1.9 tez tak syczalo aluminiowa rura ktora idzie do intercoolera sie rozszczelnila nowa + wymiana w ASO ok 300zl.

powiem jeszcze ze turbina sie wylaczala poprostu nie pompowala od predkosci ok 120-130km/h lub nizszej jak sie jej deplo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dokladnie caly dolot czy nie ma gdzies nieszczelnosci: turbo->IC->Kolektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,watek byl juz poruszany wielokrotnie, chyba

 

Ja mialem tak, zasysal lewe powietrze i kopcil.Zazwyczaj chodzi o zbrojony waz gumowy odchodzacy od Inter Coolera,w ksztalcie litery S, sprawdz go czy jest caly, czesto przedziera sie w miejscu gdzie moze stykac sie ze zle zalozona opaska filra paliwa. Ja tam tez szukalem,ale okazalo sie, ze to nie ten waz, jest jeszcze drugi maly(okolo 5 cm) miedzy plastikowym przewodem dochodzacym do przepustnicy bodajze. Mialem od dolu rozdarty. Zmienilem i pieknie jest:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie slychac lekki szum przy nawet delikatnym przyspieszaniu w zakresie 1000-2000obr, pozniej zanika. Auto nie dymi, przyspiesza raczej normalnie, czasami odczuwam lekki brak mocy, max speed to tylko 180km/h, i lekko zwiekszone zuzycie paliwa.

 

Nie jest to typowy dzwiek turbiny taki jak slychac na zewnatrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź doloty powietrza do turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O dziwo, przeładowanie może być spowodowane nieszczelnością. Nie wiem do końca jak to możliwe, ale już dwa takie przypadki sam zdiagnozowałem. Wykresy na VAG'u szaleją, ciśnienie wymyka się spod kontroli kompletnie. Dochodzą skoki mocy i tryb awaryjny od czasu do czasu.

 

W tych też przypadkach winny był gumowy łącznik który łączy plastikową rurę dolotu z metalowym kolektorem ssącym tuż obok EGR'a. Pęka zazwyczaj od spodu żeby nie było widać i wyrzuca sporo oleju - wystarczy palcem sprawdzić, powinien być suchutki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Także mam problem z syczeniem aczkolwiek nie jest to od turbiny... węże sprawdzone

słychać to koło akumulatora a najlepiej koło pedałów jak drążek wchodzi w przekładnie :(

zajechałem już 3 pompy wspomagania i wymieniłem wąż idący od pompy do maglownicy, ( oczywiście pompy zostały zajechane aż płyn gotowało w zbiorniczku ) przekładnia jest dobra przynajmniej tak sądzi kolo który mi tam grzebał, ale dalej mam to samo...

jadąc prosto syczy , robiąc jakikolwiek ruch kierownicą ucicha, zauważyłem także ze bardzo gorące jest miejsce gdzie wchodzi drążek do przekładni ( aż oparzyłem palca :( )

nie wiem już co dalej robić :confused::633:

może ktoś coś poradzi, doradzi .

 

opisałem to także tu 26.10...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4864&highlight=syczy&page=4

Edytowane przez grzesiekbe
dodanie nowej inf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie slychac lekki szum przy nawet delikatnym przyspieszaniu w zakresie 1000-2000obr, pozniej zanika. Auto nie dymi, przyspiesza raczej normalnie, czasami odczuwam lekki brak mocy, max speed to tylko 180km/h, i lekko zwiekszone zuzycie paliwa.

 

Nie jest to typowy dzwiek turbiny taki jak slychac na zewnatrz.

 

Mam dokładnie ten sam problem. Ktoś wie o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ło matko. Auta juz nie mam od 3ech lat i zapomnialem o problemie. Nawet nie pamietam, ze taki mnie dotyczyl ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może ktoś inny doradzi?

Dodam tylko, że im wyższy bieg, tym niżej jest granica końca syczenia. Tzn. na 1 jest ~przy 2400 obr, zaś na 3 przy ~1600obr.

Zaś zwiększonego zużycia paliwa nie zauważyłem, to samo z vmax.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem. Okazało się, że to wąż od IC, w życiu bym się nie spodziewał :P

Edytowane przez tomek1192

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naprawiłem. Okazało się, że to wąż od IC, w życiu bym się nie spodziewał :P

 

duza dziura byla ? czy siedzial luzno na mocowaniach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było dziury. Wąż wyszedł i to dość znacznie. Bardzo dziwne, że przy większym obciażeniu nie syczało :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności