Pablo Zgłoś #1 Napisano 3 Marca 2008 (edytowane) Elo wszystkim mam taki mały denerwujący nie problem... Jadąc swoim paskiem przy zwiększaniu prędkości (wciskaniu pedału gazu) słyszę w aucie dziwne syczenie z metalicznym podźwiękiem nie wiem zbytnio co to jest?? Czy może ktoś ma albo miał podobny problem...? auto nie dymi i nie ma spadku mocy tak jak opisanych na innych forach przypadkach... //edytuj posty, zamiast pisać kilka pod rząd - Kubelt Edytowane 6 Listopada 2016 przez rainman777 łaczenie postów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 3 Marca 2008 A to nie przypadkiem załączajaca się turbina Lub też któryś węzyk spadł albo jest dziurawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #3 Napisano 3 Marca 2008 dodam jeszcze że to jakby jakiś płyn syczał nie wiem czy to nie przypadkiem wspomaganie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kass Zgłoś #4 Napisano 3 Marca 2008 a nie chodzi ci o miodzio dzwięk turbiny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bkolodz Zgłoś #5 Napisano 4 Marca 2008 hej u mnie w B5 3BG variant AVF 131 PS, tez to słychać ale to muzykqa dobiegająca z turbily Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #6 Napisano 4 Marca 2008 ...wiem jak syczy turbina, to jest taki cichutki syk a u mnie przy każdym depnięciu na pedał gazu tak jakby może łożysko albo coś czy może paski...nie wiem czy to już rozrządu nie trzeba robić, Niemiec robił przy 70tyś. teraz mam 140tyś. strasznie mnie to denerwuje. A jeśli chodzi o syczenie turbiny to im głośniej syczy tym jest bardziej uszkodzona (kierowniczki się zacierają). Wiec po każdej jeździe autem radze 1 minute na postoju po pykać tak żeby się turbina schłodziła jak wiadomo jest chłodzona olejem z silnika:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dlugi82 Zgłoś #7 Napisano 4 Marca 2008 znajmony mial podobny przypadek tylko ze w Audi A4 1,9 TDI, w jego wypadku syczenie bylo spowodowane przetarciem jednego z wezykow dochodzacych do turbiny(stalo sie to podczas zjezdzania z wysokiego kraweznika). Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2008 W szwagra golfie ASZ 1.9 tez tak syczalo aluminiowa rura ktora idzie do intercoolera sie rozszczelnila nowa + wymiana w ASO ok 300zl. powiem jeszcze ze turbina sie wylaczala poprostu nie pompowala od predkosci ok 120-130km/h lub nizszej jak sie jej deplo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dario84 Zgłoś #9 Napisano 7 Marca 2008 Sprawdz dokladnie caly dolot czy nie ma gdzies nieszczelnosci: turbo->IC->Kolektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gizyk Zgłoś #10 Napisano 7 Marca 2008 witam,watek byl juz poruszany wielokrotnie, chyba Ja mialem tak, zasysal lewe powietrze i kopcil.Zazwyczaj chodzi o zbrojony waz gumowy odchodzacy od Inter Coolera,w ksztalcie litery S, sprawdz go czy jest caly, czesto przedziera sie w miejscu gdzie moze stykac sie ze zle zalozona opaska filra paliwa. Ja tam tez szukalem,ale okazalo sie, ze to nie ten waz, jest jeszcze drugi maly(okolo 5 cm) miedzy plastikowym przewodem dochodzacym do przepustnicy bodajze. Mialem od dolu rozdarty. Zmienilem i pieknie jest:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #11 Napisano 25 Października 2008 U mnie slychac lekki szum przy nawet delikatnym przyspieszaniu w zakresie 1000-2000obr, pozniej zanika. Auto nie dymi, przyspiesza raczej normalnie, czasami odczuwam lekki brak mocy, max speed to tylko 180km/h, i lekko zwiekszone zuzycie paliwa. Nie jest to typowy dzwiek turbiny taki jak slychac na zewnatrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2008 Sprawdź doloty powietrza do turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #13 Napisano 25 Października 2008 O dziwo, przeładowanie może być spowodowane nieszczelnością. Nie wiem do końca jak to możliwe, ale już dwa takie przypadki sam zdiagnozowałem. Wykresy na VAG'u szaleją, ciśnienie wymyka się spod kontroli kompletnie. Dochodzą skoki mocy i tryb awaryjny od czasu do czasu. W tych też przypadkach winny był gumowy łącznik który łączy plastikową rurę dolotu z metalowym kolektorem ssącym tuż obok EGR'a. Pęka zazwyczaj od spodu żeby nie było widać i wyrzuca sporo oleju - wystarczy palcem sprawdzić, powinien być suchutki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiekbe Zgłoś #14 Napisano 29 Października 2008 (edytowane) Witam Także mam problem z syczeniem aczkolwiek nie jest to od turbiny... węże sprawdzone słychać to koło akumulatora a najlepiej koło pedałów jak drążek wchodzi w przekładnie zajechałem już 3 pompy wspomagania i wymieniłem wąż idący od pompy do maglownicy, ( oczywiście pompy zostały zajechane aż płyn gotowało w zbiorniczku ) przekładnia jest dobra przynajmniej tak sądzi kolo który mi tam grzebał, ale dalej mam to samo... jadąc prosto syczy , robiąc jakikolwiek ruch kierownicą ucicha, zauważyłem także ze bardzo gorące jest miejsce gdzie wchodzi drążek do przekładni ( aż oparzyłem palca ) nie wiem już co dalej robić :633: może ktoś coś poradzi, doradzi . opisałem to także tu 26.10... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4864&highlight=syczy&page=4 Edytowane 29 Października 2008 przez grzesiekbe dodanie nowej inf. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #15 Napisano 17 Marca 2015 U mnie slychac lekki szum przy nawet delikatnym przyspieszaniu w zakresie 1000-2000obr, pozniej zanika. Auto nie dymi, przyspiesza raczej normalnie, czasami odczuwam lekki brak mocy, max speed to tylko 180km/h, i lekko zwiekszone zuzycie paliwa. Nie jest to typowy dzwiek turbiny taki jak slychac na zewnatrz. Mam dokładnie ten sam problem. Ktoś wie o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #16 Napisano 17 Marca 2015 Ło matko. Auta juz nie mam od 3ech lat i zapomnialem o problemie. Nawet nie pamietam, ze taki mnie dotyczyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #17 Napisano 17 Marca 2015 No to może ktoś inny doradzi? Dodam tylko, że im wyższy bieg, tym niżej jest granica końca syczenia. Tzn. na 1 jest ~przy 2400 obr, zaś na 3 przy ~1600obr. Zaś zwiększonego zużycia paliwa nie zauważyłem, to samo z vmax. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #18 Napisano 19 Marca 2015 (edytowane) Naprawiłem. Okazało się, że to wąż od IC, w życiu bym się nie spodziewał Edytowane 21 Marca 2015 przez tomek1192 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #19 Napisano 22 Marca 2015 Naprawiłem. Okazało się, że to wąż od IC, w życiu bym się nie spodziewał duza dziura byla ? czy siedzial luzno na mocowaniach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2015 Nie było dziury. Wąż wyszedł i to dość znacznie. Bardzo dziwne, że przy większym obciażeniu nie syczało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach