Skocz do zawartości
Gość tomcio541

Passat B4 1.9TDI-1Z(90KM)-szarpie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomcio541

Witam,mojego Passata kupiłem niecałe trzy lata temu i już od początku było w nim kilka usterek z którymi nie mogę sobie poradzić do dziś.Ale po kolei.Jest to Passat kombi,rocznik `96,silnik 1.9TDI typu 1Z 90KM z przebiegiem 240tyś. km.W sierpniu zeszłego roku rozsypała mi się pompa wtryskowa.Wstawiłem go do serwisu silników diesla,króry wykonał regenerację pompy.Po odbiorze z warsztatu zauważyłem ze auto ma tendencję do szarpania w przedziale 1250-1500 obr.Czasami jest tak że jest to prawie niezauważalne,ale często bywa tak że mało mi silnika nie wyrwie.Najbardziej odczuwalne jest to wtedy gdy zwalniam i silnik osiągnie w/w obroty a ja staram sie utrzymać stałą prędkość przytrzymując delikatnie pedał gazu.Co gorsza auto ostatnio zaczeło przypadkowo gasnąć,lub ma trudności z utrzymaniem obrotów biegu jałowego (tuż po odpaleniu,ale barzdzo rzadko).Dzieje się tak przez moment a potem wszysko wraca do normy.Zauważyłem też że gdy silnik jest zimny to "wariują" delikatnie obroty biegu jałowego,tzn zaraz po odpaleniu jest ok a po przejechaniu kawałka i zatrzymaniu się np na światłach wskazówka obrotomierza delikanie się "chwieje" lub zatrzymuje sie nieco ponizej 1000obr.Poszperałem trochę w internecie i podobne przypadki to wina nastawnika dawki paliwa,możliwe że u mnie jest to samo.

Nie mam pojęcia gdzie z tym podjechać,do tego warsztatu gdzie byłem na regeneracji wolałbym nie jechac bo jak kolesiowi dzwoniłem że mi auto szarpie po jego naprawie to mi powiedział że "dopóki jeździ to nie ma się czym przejmować"-fachowe podejście do sprawy.

A co myślicie o serwisie BOSCH-a p.Adamczyka w Piekarach Śląskich?

Poradźcie coś bo jak jeszcze śmigam po mieście to w miare,ale jak mam jechać gdześ dalej to cały spocony jestem bo nie wiem kiedy mnie moje autko i czym zaskoczy

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z gliwic do Opola troche daleko jakbys byl na miejscu zrobilbym ci to. Prosta sprawa trzeba wyjac nastawnik rozebrac wyczyscic i ustawic dawke. Moglbys mi wyslac sam nastawnik do czyszczenia ale zapewne nie ustawisz sobie dawki sam na pompie bo to juz trzeba robic na silniku z zlozona pompa i Vagiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem swojego 1z z takimi samymi objawami.Sprzedajacy sugerowal ze pompa po regeneracji a silnik zachowywal sie identycznie jak u ciebie.Kupilismy z kumplem vaga i wyszlo ze dawka jest zawysoka 5,1 mg przestawilismy ja na 4,0 i problem calkowicie znikł,podobno komp prubuje ograniczyc ilosc wtryskiwanego paliwa i stad te szarpniecia.Wiec miej nadzieje ze to tylko to.Aha silnik miał niezłe kopyto w całym zakresie obrotów teraz po korekcie zaczyna sie zbierac okolo 1800 obr.gdzie czuc poczatek pracy turbiny, moze tylko dawke zadużą ci ustawili ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny przypadek okazało się że to sprzęgło szarpie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomcio zdejmij wtyk z czujnika,impulsatora,nadajnika prędkości na skrzyni biegów-różnie to nazywają i na droge ,jak objawy zanikną to na 99% czyszczenie nastawnika:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo od 1600 do około 2000 obr.szarpało ,wyczyściłem dzis nastawnik i nie szarpie,całkiem inna praca silnika,jesli ktoś jest zainteresowany to moge zrobić regeneracje nastawnika info na pw lub gg woj.opolskie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności