cervandes Zgłoś #1 Napisano 28 Lutego 2008 Witajcie, wymieniam w weekend pompę wody w 1,8 ABS bo mi jakoś tak dziwnie świergocze na łożysku i myślę, że wymienię aby być ze wszystkim na bieżąco. Wiem, że wymienia się tylko jeden moduł z wirnikiem, czyli obudowy pompy od auta odkręcać nie muszę. Czy mogę się spodziewać jakichś utrudnień, jest jakaś chytrówa - czy naprawa jest banalna? I na koniec pytanie o pompę: firmy SKF jest dobra? Bo mam okazję ją kupić za 75pln, a w sklepie za 102. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #2 Napisano 28 Lutego 2008 Looknij TU SKF - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #3 Napisano 28 Lutego 2008 A przy wymianie pompy wody nie trzeba rozpinać rozrządu? Twoje auto ma klimatyzację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #4 Napisano 28 Lutego 2008 mam klimę, ale zaraz zaraz... Pompa wody nie ma nic z rozrządem wspólnego. Znajduje się ona pod alternatorem, napędzana jest tym samym paskiem co pompa wspomagania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 28 Lutego 2008 No to dlaczego, zwykle w momencie wymiany rozrządu wymienia się także pompę wody? Pytam serio i niech ktoś to wyjaśni bo to dla mnie bardzo istotne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #6 Napisano 28 Lutego 2008 1,8 ABS ma pompę niezależną od rozrządu. I wymiana jednego z drugim nie ma nic wspólnego. Ormowiec kiedyś pisał, że w ABSach pompy wody są bardzo żywotne i nie ma potrzeby ich wymiany co ileśtam km, tylko jak zacznie padać. Mi właśnie pada, więc dlatego kupię i wymienię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #7 Napisano 28 Lutego 2008 Dobra, ale potrzebuję potwierdzenia z jakiejś ETKI albo czegoś innego. Jest możliwość, że w ABSie jednak pompa wody była montowana z rozrządem? Uwaga sprawa pilna bo aż mi ciśnienie podskoczyło! Dobra znalazłem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=17788&highlight=pompa+wody+rozrz%B1d+abs przeczytać cały temat! To widać że zależy co chcesz wymienić. Mi rozchodzi się o to, że wymieniałem ostatnio pompe wody bo hałasowała. Żeby to zrobić należało rozpiąć i zapiąć rozrząd no i taką usługę mi dodano do końcowej ceny. Podejrzewam, żę jak się robi samemu to może i można nie rozpinać rozrządu ale chyba jakiś taki "lepszy" (nie pan miecio) warsztat zrobi to tak jak trzeba (czyli z rozpięciem). Dobrze rozumuję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #8 Napisano 28 Lutego 2008 hmmm powiedziałbym ze to jakies opowiadanie o szopenie czy cos potrzebne narzędzia: nasadka 13/klucz oczkowy - nasadka wygodniejsza grzechotka, imbus 6 do odkrecenia kola pasowego - dobry, najlepiej nasadka do grzechotki zdjac pasek klinowy, plyn spuscic odkrecic całą obudowe pompy od bloku - 4 sruby M8 i wyjac pompe w calosci kluczem 10 odkrecic wklad od obudowy, jesli cos sie ukreci to spokojnie da sie zabka wykrecic badz w imadle - cwiczone wielokrotnie - zwykle sie głowki srub urywaja ;D wyczyscic, wlozyc w obudowe nowy oring w miejsce przylegania do bloku, zamontowac nowy wklad pompy na nowa uszczelke, zalozyc do auta, nalac plynu, zalozyc i naciagnac pasek i w droge przy okazji mozna obejrzec termostat - wtedy jeszcze jeden oring potrzeba taki jak pod pompe... jesli ma slady zatarcia to zmienic termostat robota na 30min-1h ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #9 Napisano 28 Lutego 2008 Mi rozchodzi się o to, że wymieniałem ostatnio pompe wody bo hałasowała. Żeby to zrobić należało rozpiąć i zapiąć rozrząd no i taką usługę mi dodano do końcowej ceny. Podejrzewam, żę jak się robi samemu to może i można nie rozpinać rozrządu ale chyba jakiś taki "lepszy" (nie pan miecio) warsztat zrobi to tak jak trzeba (czyli z rozpięciem). Dobrze rozumuję? źle rozumujesz, jeżeli masz pompę wodną na tym samym pasku co alternator, to pompę paliwa demontuje się (czyli ingeruje w rozrząd) tylko po to aby był lepszy dostęp do śrub. Nie ma konieczności ingerowania w rozrząd. wystarczy klucz nasadowy 13 z odpowiednio długą przedłużką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #10 Napisano 28 Lutego 2008 Pisałem w TYM że można wymienić pompę bez "grzebania" w rozrządzie. Robiłem to OSOBIŚCIE w SWOIM samochodzie - mam silnik ABS! Więc teksty że trzeba ruszać rozrząd to PIERDOŁY (co nie oznacza że taka metoda nie jes dopuszczalna czy możliwa - jak ktoś chce to może i w związky z tym odkręcić tylny zderzak)! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #11 Napisano 28 Lutego 2008 Ja was rozumiem, ale w warsztatach sieciowych a nie prywatnych robią widocznie tak jak mają w instrukcji, no nie? Jakbym sam wymieniał pompę to też bym nie ruszył rozrządu, problem w tym że tego robić pewnie nigdy nie będę dlatego "zdaję" się na serwis. Wiem, wiem drożej, ale cóż poradzić nie każdy ma zaplecze i odpowiednią wiedzę na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #12 Napisano 29 Lutego 2008 toz to robota do wykonania na chodniku pod blokiem naprawde rzędówki z taka pompa jak na fotkach maja demontowalna cala obudowe pompy wyjmujesz, zmieniasz wklad, przekladasz kolo pasowe, wkladasz, zalewasz, jedziesz dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #13 Napisano 29 Lutego 2008 święta racja, a dodatkowo kaska w kieszeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #14 Napisano 29 Lutego 2008 kurde bele, w poniedziałek albo wtorek zmieniam pompę. Do tej pory tylko świergotała, a teraz widać wilgoć na osłonie silnika w rejonie pompy. Obejrzałem miejsce, na 100% nie ma pompa wody nic wspólnego z rozrządem. Dobre klucze i roboty na 1 godzinkę W auto-max Gdańsk pompa SKF to koszt 102pln bez rabatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #15 Napisano 29 Lutego 2008 ja mam w b2 pompe marki pompa - zalegala od lat na polce, jakas najtansza, za darmo byla, wymiana tez za darmo to mozna zobaczyc ile wytrzyma ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2008 Wymiana pompy, bez ingerencji w rozrząd. Łatwiej wymienić pompę niż termostat. Co za fura ????? No ale, niby jeden plan, arabom wyszła rafineria, a ruskim DESTYLATOR.:585: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2008 kolego - silnik ABS ma pompę na oddzielnym pasku niż rozrząd, poza tym termostat jest w obudowie pompy a zmieniając pompę zmienia się sam jej wkład, który jest dobrze widoczny od zewnątrz (od strony pasków). Sprężara klimatyzacji nieco przesłania i nie mam 100% pewności, ale we wtorek będę wymieniał i napiszę co i jak mi się działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #18 Napisano 2 Marca 2008 Siem!!! Wymianę pompy już przerabiałem.Od strony pasków nawet się za to nie zabierałem (jestem aktualnie przy rozbiórce i zmianie silnika na inny wiec mogę potwierdzić że bez demontażu kola pośredniego rozrządu się nie obejdzie) Przy wyjęciu całej pompy z obudową (a jak sie doczytałem masz klime) trzeba zdemontować uchwyt,na którym jest zamocowany alternator i sprężarka,dodatkowo przeszkadza mocowanie pompy wspomagania.Jak pisałem wyżej,od strony pasków tego nie robiłem wiec nie wiem jaki czas i ile pracy może to zabrać.Przy wyciągnięciu całej pompy,ściągając altern. i sprężare+uchwyt i dysponując kanałem zeszło mi nie spiesząc sie... 2ie godziny! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler Zgłoś #19 Napisano 2 Marca 2008 E tam, wiem jak się wymienia. Źle mnie zrozumiałeś, chodzi mi o to, że zrobione jest extra, pompę można od góry wymienić, bez wypinania rozrządu. Sam termostat to już lipa, bo z kanału trzeba wymieniać, tak jest lepiej bo mniej roboty, no chyba, że furkę do góry i na leżance.. Odkręcić trzeba pompę wspomagania i termostat na wierzchu. Chodzi mi o to, że innych furkach termostat wymienia się w 10 minut. Na zdjęciach widać jak mocowana jest pompa oraz jej korpus do silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #20 Napisano 3 Marca 2008 wymieniłem. Od strony pasków nie ma mowy, bo trzeba byłoby rozbierać rozrząd. Odkręciłem uchwyt pompy wspomagania (2x13 śruby od naciągu paska + 3x13), potem pozdejmowałem paski od alternatora i pompy. Następnie odkręciłem alternator (4 nakrętki na szpilkach), potem odkręciłem całą pompę wykręcając szpilki na których trzyma się alternator. Do odkręcenia koła z pompy wody potrzeba dobrych, dobrze dopasowanych kluczy. Czas:3h jednym okiem zerkając w telewizor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach