Skocz do zawartości
cervandes

wymiana pompy wody ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

wymieniam w weekend pompę wody w 1,8 ABS bo mi jakoś tak dziwnie świergocze na łożysku i myślę, że wymienię aby być ze wszystkim na bieżąco.

 

Wiem, że wymienia się tylko jeden moduł z wirnikiem, czyli obudowy pompy od auta odkręcać nie muszę.

 

Czy mogę się spodziewać jakichś utrudnień, jest jakaś chytrówa - czy naprawa jest banalna?

 

I na koniec pytanie o pompę: firmy SKF jest dobra? Bo mam okazję ją kupić za 75pln, a w sklepie za 102.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Looknij TU

SKF - :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy wymianie pompy wody nie trzeba rozpinać rozrządu? Twoje auto ma klimatyzację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam klimę, ale zaraz zaraz... Pompa wody nie ma nic z rozrządem wspólnego. Znajduje się ona pod alternatorem, napędzana jest tym samym paskiem co pompa wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dlaczego, zwykle w momencie wymiany rozrządu wymienia się także pompę wody? Pytam serio i niech ktoś to wyjaśni bo to dla mnie bardzo istotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,8 ABS ma pompę niezależną od rozrządu. I wymiana jednego z drugim nie ma nic wspólnego. Ormowiec kiedyś pisał, że w ABSach pompy wody są bardzo żywotne i nie ma potrzeby ich wymiany co ileśtam km, tylko jak zacznie padać. Mi właśnie pada, więc dlatego kupię i wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale potrzebuję potwierdzenia z jakiejś ETKI albo czegoś innego. Jest możliwość, że w ABSie jednak pompa wody była montowana z rozrządem?

 

Uwaga sprawa pilna bo aż mi ciśnienie podskoczyło!

 

Dobra znalazłem:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=17788&highlight=pompa+wody+rozrz%B1d+abs

 

przeczytać cały temat!

 

To widać że zależy co chcesz wymienić. Mi rozchodzi się o to, że wymieniałem ostatnio pompe wody bo hałasowała. Żeby to zrobić należało rozpiąć i zapiąć rozrząd no i taką usługę mi dodano do końcowej ceny. Podejrzewam, żę jak się robi samemu to może i można nie rozpinać rozrządu ale chyba jakiś taki "lepszy" (nie pan miecio) warsztat zrobi to tak jak trzeba (czyli z rozpięciem). Dobrze rozumuję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm powiedziałbym ze to jakies opowiadanie o szopenie czy cos :P

potrzebne narzędzia: nasadka 13/klucz oczkowy - nasadka wygodniejsza

grzechotka, imbus 6 do odkrecenia kola pasowego - dobry, najlepiej nasadka do grzechotki

zdjac pasek klinowy, plyn spuscic

odkrecic całą obudowe pompy od bloku - 4 sruby M8 i wyjac pompe w calosci

kluczem 10 odkrecic wklad od obudowy, jesli cos sie ukreci to spokojnie da sie zabka wykrecic badz w imadle - cwiczone wielokrotnie - zwykle sie głowki srub urywaja ;D

wyczyscic, wlozyc w obudowe nowy oring w miejsce przylegania do bloku, zamontowac nowy wklad pompy na nowa uszczelke, zalozyc do auta, nalac plynu, zalozyc i naciagnac pasek i w droge :) przy okazji mozna obejrzec termostat - wtedy jeszcze jeden oring potrzeba taki jak pod pompe... jesli ma slady zatarcia to zmienic termostat

robota na 30min-1h ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi rozchodzi się o to, że wymieniałem ostatnio pompe wody bo hałasowała. Żeby to zrobić należało rozpiąć i zapiąć rozrząd no i taką usługę mi dodano do końcowej ceny. Podejrzewam, żę jak się robi samemu to może i można nie rozpinać rozrządu ale chyba jakiś taki "lepszy" (nie pan miecio) warsztat zrobi to tak jak trzeba (czyli z rozpięciem). Dobrze rozumuję?

 

źle rozumujesz, jeżeli masz pompę wodną na tym samym pasku co alternator, to pompę paliwa demontuje się (czyli ingeruje w rozrząd) tylko po to aby był lepszy dostęp do śrub. Nie ma konieczności ingerowania w rozrząd. wystarczy klucz nasadowy 13 z odpowiednio długą przedłużką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem w TYM że można wymienić pompę bez "grzebania" w rozrządzie.

Robiłem to OSOBIŚCIE w SWOIM samochodzie - mam silnik ABS!

Więc teksty że trzeba ruszać rozrząd to PIERDOŁY (co nie oznacza że taka metoda nie jes dopuszczalna czy możliwa - jak ktoś chce to może i w związky z tym odkręcić tylny zderzak)!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja was rozumiem, ale w warsztatach sieciowych a nie prywatnych robią widocznie tak jak mają w instrukcji, no nie? Jakbym sam wymieniał pompę to też bym nie ruszył rozrządu, problem w tym że tego robić pewnie nigdy nie będę dlatego "zdaję" się na serwis. Wiem, wiem drożej, ale cóż poradzić nie każdy ma zaplecze i odpowiednią wiedzę na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:|

toz to robota do wykonania na chodniku pod blokiem :) naprawde

rzędówki z taka pompa jak na fotkach maja demontowalna cala obudowe pompy -> wyjmujesz, zmieniasz wklad, przekladasz kolo pasowe, wkladasz, zalewasz, jedziesz dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

święta racja, a dodatkowo kaska w kieszeni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde bele, w poniedziałek albo wtorek zmieniam pompę. Do tej pory tylko świergotała, a teraz widać wilgoć na osłonie silnika w rejonie pompy. Obejrzałem miejsce, na 100% nie ma pompa wody nic wspólnego z rozrządem. Dobre klucze i roboty na 1 godzinkę :)

 

W auto-max Gdańsk pompa SKF to koszt 102pln bez rabatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam w b2 pompe marki pompa - zalegala od lat na polce, jakas najtansza, za darmo byla, wymiana tez za darmo to mozna zobaczyc ile wytrzyma ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler

Wymiana pompy, bez ingerencji w rozrząd. Łatwiej wymienić pompę niż termostat. Co za fura ????? No ale, niby jeden plan, arabom wyszła rafineria, a ruskim DESTYLATOR.:585:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego - silnik ABS ma pompę na oddzielnym pasku niż rozrząd, poza tym termostat jest w obudowie pompy a zmieniając pompę zmienia się sam jej wkład, który jest dobrze widoczny od zewnątrz (od strony pasków). Sprężara klimatyzacji nieco przesłania i nie mam 100% pewności, ale we wtorek będę wymieniał i napiszę co i jak mi się działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Wymianę pompy już przerabiałem.Od strony pasków nawet się za to nie zabierałem (jestem aktualnie przy rozbiórce i zmianie silnika na inny wiec mogę potwierdzić że bez demontażu kola pośredniego rozrządu się nie obejdzie) Przy wyjęciu całej pompy z obudową (a jak sie doczytałem masz klime) trzeba zdemontować uchwyt,na którym jest zamocowany alternator i sprężarka,dodatkowo przeszkadza mocowanie pompy wspomagania.Jak pisałem wyżej,od strony pasków tego nie robiłem wiec nie wiem jaki czas i ile pracy może to zabrać.Przy wyciągnięciu całej pompy,ściągając altern. i sprężare+uchwyt i dysponując kanałem zeszło mi nie spiesząc sie... 2ie godziny!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler

E tam, wiem jak się wymienia. Źle mnie zrozumiałeś, chodzi mi o to, że zrobione jest extra, pompę można od góry wymienić, bez wypinania rozrządu. Sam termostat to już lipa, bo z kanału trzeba wymieniać, tak jest lepiej bo mniej roboty, no chyba, że furkę do góry i na leżance.. Odkręcić trzeba pompę wspomagania i termostat na wierzchu. Chodzi mi o to, że innych furkach termostat wymienia się w 10 minut. Na zdjęciach widać jak mocowana jest pompa oraz jej korpus do silnika.

Kopia DSC08806.JPG

Kopia DSC08810.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem. Od strony pasków nie ma mowy, bo trzeba byłoby rozbierać rozrząd.

 

Odkręciłem uchwyt pompy wspomagania (2x13 śruby od naciągu paska + 3x13), potem pozdejmowałem paski od alternatora i pompy. Następnie odkręciłem alternator (4 nakrętki na szpilkach), potem odkręciłem całą pompę wykręcając szpilki na których trzyma się alternator. Do odkręcenia koła z pompy wody potrzeba dobrych, dobrze dopasowanych kluczy.

 

Czas:3h jednym okiem zerkając w telewizor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności