Skocz do zawartości
wicher123

Problem z chlodnica,prosze o pomoc szybko!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Paska B5 1.9 TDI 90KM AHU i od pewnego czasu delikatnie pocila sie chlodnica i pompa wody.Zamowilem te czesci i bede niedlugo wymienial(z racji wykonywanego zawodu niestety nie moge tego robic od reki-brak czasu) dzis chcialem z żoną wyruszyć na wycieczke i zobaczylem OGROMNA plame pod autem srednicy ok pol metra na pol metra i w zbiorniku wyrownawczym zero plynu.. zauwazylem tez slad wody jakies 20 metrow za moim autem widac ze jadac na parking juz leciala woda ,stanalem i polecialo do konca :(

Teraz tak... dolalem troszke plynu ale on odrazu delikatnie ucieka(chyba przez chlodnice) jak mam sie dostac do mechanika ok 3 km od mojego domu?Zalac do pelna plynem i szybko jechac czy moge taki kawalek pomalutku dojechac do mechanika bez plynu w chlodnicy?Teraz auto stoi a ja nie wiem co mam robic..We wtorek planuje jakos do mechanika te 3km przejechac tylko jak?Na line, czy spokojnie moge smiganac??

Prosze o porade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę ryzykowne posunięcie.

Przy -10 mógłbyś zaryzykować. Teraz nie radzę.

Lepiej zawiąż sznurek i pociągnij go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej poproś kogoś znajomego żeby cię zaciągnął do tego mechanika. Ja bym nie ryzykował. Postawisz browara lub flaszkę sąsiadowi i będziesz spokojniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba ze sprawdzic,zalac do pelna i popatrzec jak dlugo bedzie ubywac?Jak przez jakies 20-30minu to spokojnie moge jechac?Czy zle kombinuje?Z tym holowaniem moze byc problem wlasnie .. no ale jak nie bedzie wyjscia ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem ostatnio dziurawa chlodnice a do mechanika bylo jakies moze 5 km, moze wiecej. Pogadalem ze znajomymi i jedni mowili, ze bez wody lepiej nie jechac, a drudzy z kolei, ze przez taki kawalek nic sie nie stanie, zwlaszcza ze pogoda zimowa - w okolicach 0 stopni . I mialem wlasciwie na uwadze to, zeby temperatura nie skoczyla ponad 90 stopni. Trzeba unikac stania w korkach, nie przeciagac na biegach. Najlepiej to caly czas jechac wlasciwie i nie powinno sie nic stac. Chyba ze sa jeszcze jakies inne skutki uboczne o ktorych nie wiem ?? U mnie sie nic nie stalo, dojechalem, wyciek zlokalizowano, zalano plyn i smiga

 

jakto ?? 3 km do mechanika i chcesz jechac pol godziny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Zrób test ile czasu zabierze opróżnienie się zbiorniczka wyrównawczego. Jednak zrób to z pełnym zborniczkiem i na pracującym silniku. Jak płyn zejdzie ze zbiorniczka to gaś silnik lub uzupełniaj wodę no i licz czas. Jesli wycieka 15 minut to zajedziesz na jednym zbiorczniku. Jeśli zajmuje to np. mniej niż 10 minut to zawsze po drodze możesz zatrzymac śie i dolać wody. Na 3 kilometrach to silnik nie powinien osiągnąc nawet 60C przy spokojnej jeździe.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak,Panowie prosze Was znowu o pomoc...Wymieniłem chłodnice,pompe wody i termostat.Nagle na zegarze licznika pokazuje sie temp. 110-120 stopni,czy miasto czy trasa,obojętnie.Co dziwne gdy wyjde z auta a będzie ono stało na słońcu czy normalnie na podwórku(ciepły dzień) to nawet po wejsciu do Paska po KILKU godzinach wskazówka pokazuje 90 stopni,to nie jest dziwne??

Gdy włącze silnik wiatrak od chłodnicy się kręci więc chyba jest OK

Dzis jest ciepło,po zrobieniu po mieście ok 30km(zegar oczywiście pokazuje 120st) Podotykałem chłodnice,górna jej część była mocno ciepła by nie powiedziec gorąca(ale nie wrzątek) a jej dół ciepły(nie zimny) ale taki mocno Letni(na bank byl mniej gorący niż góra chłodnicy) czy tak ma być,czy to normalne??

Jeśli chodzi o czujnik temp.(brałem pod uwage fakt,że jest popsuty) kupiłem nowy zielony 4 pinowy ALE Elektronik który mi będzie kodować immo powiedział że NIE MA SENSU wymieniac czujnika temp.płynu bo VAG który pokazuje temp 90stopni(więc prawidłową) bierze pomiar właśnie z czujnika....

Więc pytanie,skoro VAG pokazuje 90stopni,licznik 120-130,plyn chlodzacy sie nie gotuje.. chłodnica góra bardzo gorąca,dół ciepły.. to co... zły termostat,niez znam się... źle działa.. ??

Jeżdże juz tak od dłuższego czasu,powiem tak, jest OK ale BARDZO źle psychicznie się z tym czuje.. wole jak mam wszystko sprawne... Mechanik który mi to montował,mówi że temp. płynu chłodzącego jest OK więc to coś z licznikiem który źle wskazuje..Mam sie tego trzymac??Powiem jeszcze,że przed zmiana chłodnicy,pompy wody,termostatu,auto bylo niedogrzane,nie grzalo,temp. byla niższa niz 90stopni(uciekała woda z chłodnicy i pompy wody,wieć to wymieniłem)

Macie jakies sugestie??

POMOCY!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak jest w B5 ale w B3 (diesel) jest tak że czujnik ma 4 piny, czyli tak naprawdę w jednej obudowie siedzą dwa - jeden dla wskaźników, drugi dla sterownika świec. Może właśnie jeden z nich jest uszkodzony. Na 99% jest osobny czujnik dla zegarów i dla ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem dokładnie jak jest w B5 ale w B3 (diesel) jest tak że czujnik ma 4 piny, czyli tak naprawdę w jednej obudowie siedzą dwa - jeden dla wskaźników, drugi dla sterownika świec. Może właśnie jeden z nich jest uszkodzony. Na 99% jest osobny czujnik dla zegarów i dla ECU.

 

W B5 na 100% tak jak pisze ormowiec G2/G62 czujka temperatury cieczy- dwu funkcyjna : ECU i wskaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra a jak jest z temp. chlodnicy powinno byc tak jak jest u mnie? Góra bardzo gorąca-dół cieply ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wicher123 przyglądnij się układowi chłodzenia Twojego silnika na rys.

ukchodzeniadieselum3.th.png

 

Wygląda na to , że pozostaje wymienić Ci jeszcze czujnik temperatury,Możesz to zrobić sam w ciągu 10 minut (warunek zimny płyn chłodzący w układzie).Należy przygotować sobie szmatkę , którą zaślepisz otwór po wyciągniętym uszkodzonym czujniku.Odpinasz wtyczkę z czujki, wyciągasz zabezpieczenie z drutu następnie czujkę wraz z o-ringiem, zaślepiasz gniazdo czujki przygotowaną wcześniej szmatką. Sprawdzasz czy wraz z czujką wyciągnąłeś o-ring, zakładasz nowy czujnik wraz z nowym o-ringiem , zabezpieczasz zapinką czujnik podłączasz wtyczkę .Nie powinno być dużego ubytku płynu chłodzącego .Sprawdzasz poziom płynu. Wskaźnik temperatury powinien wskazywać cały czas 90 st. C.Powodzenia

 

Możesz też poczytać na Forum o czujniku temperatury płynu chłodzącego

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5935&highlight=czujnik+g2%2Fg62&page=5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobra a jak jest z temp. chlodnicy powinno byc tak jak jest u mnie? Góra bardzo gorąca-dół cieply ??

Tak powinno być zawsze ciepło idzie do góry (nawet w przyrodzie) powierzchnia jeziora ciepła a jak dasz nura to zimno.:JC_fan:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności