Skocz do zawartości
Gość monique75

Olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość monique75

Kupiłem Passka2001 18T 20V i po ok 2 tygodniach zaglądam do zbiornika wyrównawczego i widze brązowa maź.Wylalem z niego płyn i wyjecialo sporo oleju. w silniku stan oleju sie zgadza i olej jest czysty a pod korkiem wlewu oleju nie ma nic (czysty) czyli do oleju woda nie leci.W pierwszej chwili zalamka :eek::669: poleciala uszczelka pod głowica, Ale nie wiem czy napewno a nie bardzo wiem jak to można sprawdzić(jak ktoś wie to bedę wdzięczny za info) Przez 2 tyg zrobiłem ok 1000km i w silniku nic nie widzę. Myśle że może to chłodnica oleju padła bo nie ubylo jakoś oleju w silniku. A moze ten olej zbierał sie juz jakiś czas w tym zbiorniczku?Mam zamiar wypłukac olej w chlodnicy i obserwować co sie bedzie działo.Pytanie jest takie czy i jaki wpływ na silnik i turbine miałoby ominięcie chłodnicy oleju???? Myśle że w ten sposób dowiem sie czy olej w wodzie jest bo padla uszczelka pod glowicą czy moze chlodnica oleju ma przeciek. Moze ktoś mial kiedys takie przeboje i doradzi co mam robić.. Z góryDzieki bardzo za wszelkie info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz automat czy manual?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Myśle że może to chłodnica oleju padła bo nie ubylo jakoś oleju w silniku.

 

Cisnienie oleju jest dosc duze, wiec przy nieszcelnosci chlodnicy na 100% bedzie ubywac oleju. Wiem bo mialem taka awarie. Stalo sie na trasie, zalalem olejem do gornej granicy miarki i przejechalem okolo 50km i nadal olej byl w silniku. Obieg chlodzenia byl plukany, mylem zbiornik wyrownawczy raz dziennie i maz nadal sie pojawia. Mozliwe ze poprzedniemu wlascicielowi tez padla chlodnica i nie wyplukal dokladnie ukladu chlodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a masz automat czy manual?

Podpinam się do pytania. Taki objaw jest przy uszkodzeniu chłodnicy oleju w automatycznej skrzyni biegów. Z tym że występuje wówczas dodatkowe ciśnienie w układzie chłodniczym i wywala nadmiar płynów wraz z brunatną mazią olejową. Objawia się to również problemami ze zmianą biegów co w konsekwencji naprawą automatycznej skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość monique75

Witajcie

Skrzynia jest manualna wiec nie ma związku z chłodzeniem. Zrobiłem tak; do ciepłego układu chłodzenia wlałem trochę płynu do naczyń który wcześniej przetestowałem w domu ( do słoika nalałem wrzątku i dolałem oleju silnikowego, oczywiście zrobił się rosół dolałem kilka kropel płynu który rozpuścił olej tak ze sie nie rozwarstwiał) przejechałem sie ok 2 km po mieście w celu rozmieszania w chłodnicy i wylałem roztwór, wcześniej na forum wyczytałem ze nie da sie zlać wszystkiego wiec postanowiłem wypłukać układ kilka razy. Nie chcąc narobić większego bałaganu i oszczędzając czas zalewałem układ gorąca wodą, czynność tą powtarzałem 4 krotnie i za każdym razem rozgrzewałem układ . Wymyłem dokładnie zbiornik wyrównawczy i już na "czysty" układ zalałem płynem. Po 4 razie woda wylatywała już czysta więc uznałem ze powinno być ok. Zeszło mi prawie 3,5 godziny. Miałem czas dokładnie sie przyjrzeć silnikowi i zauważyłem ze chłodnica oleju wygląda jakoś "za nowo" mam nadzieje ze to było wymienione wcześniej a ktoś sie nie przyłożył do wyczyszczenia układu chłodzenia i stad ten szlam w chłodnicy . Od 2 dni zaglądam do zbiornika i odpukać nic sie nie dzieje, niewielki szlamek koloru białego pojawił sie na korku zbiornika ale wiem ze wypłukanie oleju z układu chłodzenia w 100% jest niemal nie możliwe. Będę to kontrolował i za jakiś czas dowiem sie co jest grane. Dzięki wszystkim za pomoc i rady P O Z D R A W I A M G O R ą C O:607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mi chyba padla chlodnica oleju bo przedostaje sie olej do ukladu chlodzenia , uszczelka pod glowica jest dobra bo juz mechanik sprawdzil, mam pytanie czy ta chlodnica jest az taka potrzebna ,mozna jezdzic bez niej , i czy da sie naprawic ta chlodnice oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniłem tą chłodniczke i myśle, że raczej sie jej nie naprawi :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nikus26

(Ostatnio wymieniłem tą chłodniczke i myśle, że raczej sie jej nie naprawi )

Mam pytanko czy podczas wymiany tej chłodniczki były tam jakies uszczelki?

Chciałbym sie upewnic poniewarz jestem przed wymianą tej chłodniczki.

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko czy podczas wymiany tej chłodniczki były tam jakies uszczelki?

Tak uszczelka + 038 117 070

i uszczelniacz * 038 117 070 A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :)mam pytanko do was ktore nie daje mi spokoju.Opisze sprawe tak:kilka miesiecy temu mialem usterke chlodniczki oleju mianowicie olej dostal sie do zbiorniczka plynu chlodzacego bylo go duzo poziom plynu podniosl sie az pod sam korek.Mechanik doszedl do tego ze poszła chlodniczka oleju wymienilem na inna ze szrotu fakt faktem przez te kilka miesiecy jezdzilem tylko po miescie bez zadnej dluzszej trasy.Mechanik podobno przeczyscil caly uklad chlodniczy.Kilka dni temu przebylem trase 2 tys km bez przerwy i wczoraj zauwazylem ze mam brudny na sciankach zbiorniczek plynu chlodzacego.Poziom plynu w zbiorniczku nie podniosl sie.Moze tak byc ze mechanik oszukal mnie i prowizorycznie przeczyscil mi uklad chlodzenia z racji tej ze malo jezdzilem tylko po miescie samochod nie byl dosc rozgrzany ,a gdy ostatnio przebylem trase 2 tys km wszystkie zanieczyszczenia oleju pozostalego w chlodnicy i w wezach dopiero teraz wyszly na powierzchnie?Obawiam sie ze ponownie czeka mnie wymiana chlodniczki oleju:(Stan oleju sprawdzalem jest jak bylo nic nie ubylo nie widac zadnych oznak plynu chlodzacego w oleju.Z gory dzieki za odpowiedz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że nie masz co dramatyzować,bo skoro masz mało oleju w płynie chłodzącym to pewno wypłukało go z węży(z samej chłodniczki oleju trudno się go pozbyć).Mnie czeka wymiana właśnie chłodniczki oleju,bo spanikowałem,że mam padniętą uszczelkę pod głowicą(olej w zbiorniku płynu chłodzącego-i to sporo) itp,a po podłączeniu razem węży chłodniczki oleju(u mnie jest pod filtrem oleju,klucz 32mm),oraz podłączeniu węży "wodnych" ze sobą,po nagrzaniu się silnika,wywala mi olej do chłodniczki oleju.Sama (nowa)chłodniczka oleju to na Allegro jakieś (od)150zł,ale przeraża mnie czyszczenie przewodów chłodniczych z oleju,bo to dosyć gęsta maź i wszędzie jest jej pełno.Myślę,że twój mechanik to nie cudotwórca i że nie skasował cię za wymianę uszczelki pod głowicą,a nie wymienił tylko chłodnicy oleju,bo przypadki chodzą po ludziach,a mechanik z czegoś musi żyć.Powiem krótko:obserwuj rozwój wydarzeń w płynie chłodzącym,ale nie panikuj.2000 to sporo i coś ma prawo wypłynąć po takiej trasie,bo oliwa na wierzch wypływa.Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam :)mam pytanko do was ktore nie daje mi spokoju.Opisze sprawe tak:kilka miesiecy temu mialem usterke chlodniczki oleju mianowicie olej dostal sie do zbiorniczka plynu chlodzacego bylo go duzo poziom plynu podniosl sie az pod sam korek.Mechanik doszedl do tego ze poszła chlodniczka oleju wymienilem na inna ze szrotu fakt faktem przez te kilka miesiecy jezdzilem tylko po miescie bez zadnej dluzszej trasy.Mechanik podobno przeczyscil caly uklad chlodniczy.Kilka dni temu przebylem trase 2 tys km bez przerwy i wczoraj zauwazylem ze mam brudny na sciankach zbiorniczek plynu chlodzacego.Poziom plynu w zbiorniczku nie podniosl sie.Moze tak byc ze mechanik oszukal mnie i prowizorycznie przeczyscil mi uklad chlodzenia z racji tej ze malo jezdzilem tylko po miescie samochod nie byl dosc rozgrzany ,a gdy ostatnio przebylem trase 2 tys km wszystkie zanieczyszczenia oleju pozostalego w chlodnicy i w wezach dopiero teraz wyszly na powierzchnie?Obawiam sie ze ponownie czeka mnie wymiana chlodniczki oleju:(Stan oleju sprawdzalem jest jak bylo nic nie ubylo nie widac zadnych oznak plynu chlodzacego w oleju.Z gory dzieki za odpowiedz:)
olej to cholerstwo ktore ciezko wymyc 2 tys km zrobilo to za mechanika patrz czy ci poziom nie skacze i tyle puki co nie ma obawy moze cos gdzies zostalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mnie dopadła podobna dolegliwość.

Muszę wymienić chłodnice oleju.

Zamówiłem w serwisie wraz z uszczelkami za 724 zł. klik

Teraz tylko wymiana.

Mechanik na czas dostawy chłodnicy połączył węże płynu chłodzącego i tak przejechałem jakieś 4.000 km.

W czwartek odstawiam auto i ciekaw jestem ile mnie to będzie kosztowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy.mam pytanie.

Kupiłem paska ponad rok temu.okazało się po jakimś czasie ze chyba siedzi uszczelka pod głowica.Słychać przy lekkich dodaniach gazu lekkie bulgotanie w nawiewie centralnym,tak jakby sie powietrze dostawało do układu.Nie wiem czy to uszczelka czy może tez chłodzniczka oleju.Zrobiłem już 40tys km na tym i nic sie nie dzieje i nie wiem co to może być.Zbiorniczek jest lekko czarny widać ze olej tam sie przedostaje.Pierwsze co to biorę się za chłodniczke oleju może tam siedzi cały problem. Moze macie jakieś sugestie???

:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Koledzy.mam pytanie.

Kupiłem paska ponad rok temu.okazało się po jakimś czasie ze chyba siedzi uszczelka pod głowica.Słychać przy lekkich dodaniach gazu lekkie bulgotanie w nawiewie centralnym,tak jakby sie powietrze dostawało do układu.Nie wiem czy to uszczelka czy może tez chłodzniczka oleju.Zrobiłem już 40tys km na tym i nic sie nie dzieje i nie wiem co to może być.Zbiorniczek jest lekko czarny widać ze olej tam sie przedostaje.Pierwsze co to biorę się za chłodniczke oleju może tam siedzi cały problem. Moze macie jakieś sugestie???

:zeco

40 tys na takim czyms :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak na Twoim miejscu zwrocilbym uwage na uszczelke podglowica. Sam mialem taki przypadek w LandRoverze(na szczescie nie w pasku).

Na poczatku byl szlam, pozniej ok. 300km po wymianie spokoj az na koniec strzelilo tak, ze wymieszalo sie wszystko. Jednak moze to tez byc defekt pisany przez uzytkownikow wczesniej - skrzynia biegow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ula07@wp.pl

Wiatam. mi dzialo sie cos takiego jak wyzej opisujecie, chlodniczke kupilam ale nie wymienilam, a dzis zaswiecila mi sie informacja o malej ilosci plynu chlodzacego i jak odkrecilam korek to olej mi wylecial, sprawdzilam bagnet a tam slucho. myslicie ze to chlodniczka sie sypnela calkowicie czy moze cos innego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności