Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mariusz13

WITAM! MAM PASSATA Z 2005R LIMUZYNA -105 KM TDI WYMIENIALEM OLEJ PO PRZEJECHANIU 1500 KM A PRZY STANIE 8500 KM ZASWIECILA SIE KONTROLKA OLEJU ZOLTA CZY TO NORMALEN ABY "JADL"AZ TYLE ? AUTO OCZYWISCIE NOWE SERWIS .MARIUSZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mariusz13, Nie krzycz :639:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AUTO OCZYWISCIE NOWE SERWIS

No to do servisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku nowych silnikow w pierwszym okresie eksploatacji mozna zauwazyc wyzsze zuzycie oleju. Troche w tym twoja wina, nie sprawdzales stanu oleju najwidoczniej. To, ze to jest nowy samochod nie znaczy, ze zuzycie oleju bedzie na poziomie 0.

Zapalenie sie kontrolki to ostatecznosc - musiales wysuszyc caly silnik tak wiec mam dla ciebie nadzieje, ze nie bedzie z tego punktu zadnych negatywnych konsekwencji.

Skontaktuj sie z ASO, byc moze cos z tego wyjdzie. Nie pamietam, jaka jest fabryczna tolerancja zuzycia oleju, przypadkiem nie 0,5l na 1000 km?

Zakladam oczywiscie, ze nie jest to wina awarii czujnika i na bagnecie rzeczywiscie nie ma oleju.

 

Nie uzywaj duzych liter w poscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luke

po pierwszej wymianie oleju zniknal twoje problemy - tak bylo w moim przypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cidik

mariusz13,

 

Powiem Ci ze tak ... mnie na 1000 km zjadl okolo 0,5 litra oleju ale to w niemczech byl na dotarciu cos tak ja twój ale to bylo przy pretkosciach powyzej 200 km/h, wiec jesli tak jezdzisz to normalen.

 

 

(P.S. dla ciekawskich nie w Polsce tylko na niemieckoch autostradach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
byl na dotarciu cos tak ja twój ale to bylo przy pretkosciach powyzej 200 km/h

A nie szkoda CI motorku :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekww

Zgodnie z informacjami podanymi przez producenta silniki z pompowtryskiwaczami biorą olej i jest to jak najbardziej naturalne. Różnica w jego zużyciu wynika tylko ze sposobu jazdy, wiadomo czym większe obroty tym więcej oleju. Producet podaje również że te siliniki po zatrzymaniu samochodu powinny kilka sekund pochodzić na wolnych obrotach, co powoduje najmniejsze zużycie oleju. Mam B6 z 2005 i przejechałem nim ponad 65000 km i po każdej wymianie po przejechaniu od 8-9 tys zapala się pomarańczowa kontrolka. Silnik na tym nic cierpi, po sprawdzeniu bagnetu w tym momencie widać że poziom oleju nie spadł poniżej minimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz13

wszystko jest tak jak piszecie po 8-9 tys pomarańczowa a pózniej juz ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Thommas

A czy ktoś wie, czy "branie oleju" to tylko przypadłość silników TDI czy także FSI, a konkretnie 2.0 TFSI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki

mi tez po 6,500km xapalila sie kontrolka oleju, ale po pierwsze, ostro zapiererrdzielalem kilka dni wczesniej z krakowa do warszawy, naprawde ostro, no i ogolnie po 5 tysiacach zaczolem sobie ostro popierdzielac, ostre przyspieszanie itd, teraz juz troszke sie uspokoilem po tej kontrolce, no i w karcie auta masz wyraznie napisane, ze auto moze brac nawet do 1l oleju na 1000km (wiec vw to dobrze wie i sie zabezpieczyl na takie wypadki tym zapisem, ) i podaja tez ze w pierwszych 5 tysiacach kilometrow auto zuzywa wiecej oleju i ze pozniej to sie poprawia lub znika, czy calkiem znika, no nie wiem, nie sadze, ale napewno jak bedziesz dawal po doopie paskowi w tdi to bedziesz dolewal oleju i tyle :/ podaja ze dopiero gdy zurzyce oleju jest ponad 1l na 1000km to remont silnika sie nalezy lub nowy silnik.

 

dlatego tez TDi (chociaz napewno nie tylko dlatego) odchodzi do lamusa i neidlugo w sprzedazy bedzie tylko diesel common-rail czy ja kto sie pisze, vw/audi tez juz idzie w ta strone i konczy przygode z tdi, tak jak bmw czy mercedes juz od dawna.

 

w commonrail takich problemow nie ma, chociaz to nie mozna nazwac problemem a raczej charakterystyka tego typu silników i tyle, jak ma sie wyduszone pompowtryskiwaczami i turbinką z 2 litrowego silnika 140 czy 170km to niestety, cos za cos.

 

ale jesli okazalo by sie ze w dalszym ciagu co 8 tysiecy bedzie m isie palic olej, to co by nie pisali sie wkurze! i to bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość p0is0n

Z tego co sie orientuje olej w naszych TDI jest takze smarowidlem dla pomp wtryskowych,ale spojrzcie jak to jest dopracowane - ja dzisiaj jechalem sobie z warszawy, na liczniku 6500 km, postoj na cpn, ide po kawe,wypijam,wsiadam,odpalam - a tu kontrolka oleju ;) moze tak maja w komputerze zaprogramowane ? ;) wiec pierwsze co zrobilem to tel. do serwisu i tam Pan mechanik oznajmil mi,ze norma volkswagena to nawet 1,5l na PIERWSZE 1000 km...

Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka juz sie nie swiecila,ale oczywiscie sprawdzilem bagnecik i dolalem ile trzeba...

Jednakze jestem zdania,ze sprzedawca powinien uprzedzic kupujacego o takiej przypadlosci,podobnie ze studzeniem turbiny i jazda z "zimnym silnikiem". Nie wiem jak u Was,ale mnie nikt o tym nie poinformowal i mysle,ze gdyby to byl moj pierwszy diesel to bym tego ot tak sobie sam nie wymyslil...a wiadomo-zle eksploatowany silnik skroca jego zywotnosc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karjoka

Thommas to dotyczy wszystkich silników z turbiną czyli TFSI również.

 

Ja, w przeciwieństwie do wielu z was, zostałam o tym poinformowana w salonie, ale... zapytałam dzięki mojej bytności tutaj na forum i czytaniu postów użytkowników nowego Passata z turbiną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość p0is0n

ALe jednak myslę,ze diesel wezmie wiecej oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

p0is0n, z uwagi na konstrukcję na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość coper

Napiszcie jakich olejow uzywacie do 2.0 TDI 170km ja nie wiem jaki mam zalany w salonie nie ma zadnej informacji ani w ksiazce serwisowej ani zadnej karteczki z informacja pod maska mam przejechane 800km dopiero :D i wole miec buteleczke oleju w bagazniku w razie jakiejs "pomaranczowej kontrolki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość p0is0n

w 2.0 140 km jest castrol 5w30,nie znajdziesz go na zadnej stacji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość beny2108

No witam,

trochę mnie nie było...

jeździłem passatem... :P

Za tydzień 2 przegląd (stan licznika 28'900km) a dziś zapaliła się żółta kontrolka oleju.

Przed pierwszym przeglądem musiałem w sumie dolać 1,2 litra oleju - niby norma przy nowym aucie. Po przeglącie, przy stanie licznika ok 23'000 km, po kontroli bagnecikiem, stwiedziłem, że trochę mało ojejku. Wlałen ok 0,7 litra...

Dziś znowu 0,5, co daje razem 1,2 litra.

Wieć chyba autko będzie ten olej żarło i żarło do końca swoich dni i trzeba mieć w bagażniku zapasowy literek :D

Wcześniej jeździłem nowym Mondeo TDCi (common rail) Nie wziął przez 170'000km ani kropli oleju (serwis co 20'000km), ale były kłopoty z turbiną, i regularnie z wtryskiwaczami.

 

Z dwojga złego wybieram Passata - przynajmniej mam pewność, że dojadę do celu. :ok:

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki
No witam,

trochę mnie nie było...

jeździłem passatem... :P

Za tydzień 2 przegląd (stan licznika 28'900km) a dziś zapaliła się żółta kontrolka oleju.

Przed pierwszym przeglądem musiałem w sumie dolać 1,2 litra oleju - niby norma przy nowym aucie. Po przeglącie, przy stanie licznika ok 23'000 km, po kontroli bagnecikiem, stwiedziłem, że trochę mało ojejku. Wlałen ok 0,7 litra...

Dziś znowu 0,5, co daje razem 1,2 litra.

Wieć chyba autko będzie ten olej żarło i żarło do końca swoich dni i trzeba mieć w bagażniku zapasowy literek :D

Wcześniej jeździłem nowym Mondeo TDCi (common rail) Nie wziął przez 170'000km ani kropli oleju (serwis co 20'000km), ale były kłopoty z turbiną, i regularnie z wtryskiwaczami.

 

Z dwojga złego wybieram Passata - przynajmniej mam pewność, że dojadę do celu. :ok:

Pozdro

 

o kurde, to sporo!

 

ja po wizycie w serwisie przy 30.000 dolalem przy 39.000km 0.5 litra i zanosi się na to że już nie doleję przed serwisem, z tego co pamiętam między 15.000 a 30.000 też dolalem tylko pół litra, a jeżdzę raczej ostro.

 

czyli wychodzilo by na to że sporo więcej ci mlaska tego oleju,

 

może różnica polega na tym że ja sporo robię długich tras (po 90km o raz, bez gaszenia silnika) a mało takich krótkich że nawet się silnik dobrze nie rozgrzeje? może ten olej idzie w pompo wtryskiwacze jak jest zimny silnik? ktos cos moze powiedziec w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość beny2108

Hej Piki,

ja głównie robię traski, takie po 300 - 400km, nie szarżuję (max to 160 -170 na autostradzie) 1x do Nemiec, 2x do Szczecina. Chyba nie powinien tak żłopać...

A może jeżdżę zbyt mułowato...

Wczoraj gadałem z kolejmym właścicielem Paska B6 TDI 4Motion - przed przeglądem 60'000. Mówił, że olejek też wozi w bagażniku i regularnie dolewa.

Co na to inni forumowicze???

Narka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności