Skocz do zawartości
Remek

benzyna [B3 9A 1991r.] Kilka pytań z różnych dziedzin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Przesiedziałem dłuższy czas w szukajce i nie znalazłem... :(

Jest mnóstwo na temat silnika 2E i innych, ale o moim nic...:confused:

A zatem moje pytanie:

Jak się resetuje komputer w 9A?

Liczę, że w końcu poznam odpowiedź na to nurtujące mnie pytanie, i w przyszłości inni posiadacze tego motorka będą mieli podane na tacy...

Pozdrawiam

Remek

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarcz zdjac kleme najlepiej minusowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dodatkowe pytanie...

Jak się adaptuje komputer w 9A...??

 

Myślę, że teraz konkretniej wiadomo o co mi chodziło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę ciebie wprowadzić w błąd ale chyba robisz to tak samo jak w silniku 2E czyli zdjęcie klem odczekanie chwile(kilka minut) odpalenie i czekać na wolnych obrotach aż wiatrak od chłodnicy się załączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytania, a że dotyczą cały czas tego samego auta to odkopuję swój wątek.

 

Chodził mi po głowie remont silnika, ale doszedłem do wniosku, że to mi się zupełnie nie kalkuluje (i tak nie zwiększy wartości auta o 100% ;) )

Ale kilka rzeczy mnie czeka, i właśnie w przyszłym tygodniu będę robił zakupy:

- uszczelka miski olejowej

- termostat

- górny króciec płynu na silniku

Moje pytanie jest następujące: co przy wymianie w/w trzeba by jeszcze ew. sprawdzić/wymienić (zakupić). Na co zwrócić uwagę ...

Co prawda zabiorę się za to dopiero jak się konkretnie ociepli, ale zakupy już chcę mieć zrobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 9A ile jest tych króćców :?:

Ja bym wymienił już wszystkie ;)

Bo wymienisz teraz jeden, a za kilka miesięcy albo na drugi dzień padnie drugi, a wtedy znowu płyn wyleci i trzeba będzie dolewać itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejne pytania, a że dotyczą cały czas tego samego auta to odkopuję swój wątek.

 

Chodził mi po głowie remont silnika, ale doszedłem do wniosku, że to mi się zupełnie nie kalkuluje (i tak nie zwiększy wartości auta o 100% ;) )

Ale kilka rzeczy mnie czeka, i właśnie w przyszłym tygodniu będę robił zakupy:

- uszczelka miski olejowej

- termostat

- górny króciec płynu na silniku

Moje pytanie jest następujące: co przy wymianie w/w trzeba by jeszcze ew. sprawdzić/wymienić (zakupić). Na co zwrócić uwagę ...

Co prawda zabiorę się za to dopiero jak się konkretnie ociepli, ale zakupy już chcę mieć zrobione.

to jak masz miskę zdjętą to sprawdź stan ssaka pompy oleju wał korbowy i zaopatrz się w nowe uszczelki na ten kruciec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Króciec jest sprzedawany razem z oringiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ja słyszałem, że komp ma zasilanie i to nie wiele daje, trzeba zdjąc klemy a pomiędzy je dać żarówkę nie wiem jakiej mocy dokładnie. Sam miałem robić reset, ale wszystko działa więc nie sprawdzałem.

 

Kolejne pytanie jak nauczyć kompa, to słyszałem z kolei, że należy odpalić i przejechać w pełnym zakresie obrotów itd.

 

Ile w tym jest prawdy sam nie wiem, powtarzam to co słyszałem i sam cchiałem sprawdzić wydaje mi sie to za słuszne dlatego to piszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja o reset pytałem

20-02-08, 20:40
;)

 

Ale jeżeli już o tym mowa, to ja odłączam aku na min. kilka godzin, przed podłączeniem zwieram klemy. po odpaleniu czekam aż na jałowych obrotach wicherek dwa razy się włączy i wyłączy i wtedy gaszę autko. Chodzi po tym równiutko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale kilka rzeczy mnie czeka, i właśnie w przyszłym tygodniu będę robił zakupy:

- uszczelka miski olejowej

- termostat

- górny króciec płynu na silniku

Moje pytanie jest następujące: co przy wymianie w/w trzeba by jeszcze ew. sprawdzić/wymienić (zakupić). Na co zwrócić uwagę ...

-nowa uszczelka to nowy silikon i olej

-nowy termostat to silikon i najlepiej nowy płyn

- nowe króciec ten z boku silnika tylko ASO jest z oringiem jak nie to za rok znów wymiana bo zrobi się jajko i będzie ciekło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-nowa uszczelka to nowy silikon i olej

-nowy termostat to silikon i najlepiej nowy płyn

 

Trzeba dodatkowo tam dawać silikon :?:

 

Olej zamierzam ten sam wlać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- termostat

 

Zakupy na razie odłożyłem, i chyba dobrze... Silnik od jakiegoś czasu trzyma mi 75C (wg. wskaźnika), ostatnio też jałowe obroty zaczęły świrować. A właśnie w ETCE wypatrzyłem, że jeden z czujników jest odpowiedzialny za: "czujnik temperatury do wskaźnika temperatury wody układ stabilizacji biegu jałowego 0-125C M10*1 1 styk czarny 049 919 501". Czyli możliwe, że termostat jest :ok:, tylko ten czujnik ześwirował... Pewność da tylko termometr w zbiorniczku ...

 

czujniki.JPG

 

Tylko w którym miejscu u mnie on jest :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli moge cos doradzić to moj brat ma paska z takim silnikiem i jeśli chodzi o termostat to kasy na niego nie żałuj. my chcieliśmy obciąć troche koszta kupując jeden z tańszych.BŁĄD!!!! juz nie chodzi o tą kase jak o tą robote. po 2 tygodniach zawiesił się niestety w pozycji zamkniętej i prócz kolejnej wymiany termostatu doszły jeszcze wymiany wężów wody.

POZDRAWIAM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zdjęcie silnika nie wygląda mi na 9A,tylko jakieś digi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak będę kupował, to tylko wahlera :ok: Ale właśnie najpierw muszę dojść, czy to jednak termostat ...

 

Czy ktoś by mi mógł pokazać, gdzie w moim silniku (i ile) są czujniki temp. i za co odpowiadają ... :?:

 

 

 

:provw:

 

---------- Post added at 22:48 ---------- Previous post was at 22:48 ----------

 

to zdjęcie silnika nie wygląda mi na 9A,tylko jakieś digi

 

No ETKI dopiero się uczę :D, ale pokazywało mi w opisach 9A ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są z tyłu silnika pod aparatem zapłonowym, jeden powinien być biały z 2-pinową wtyczką - daje sygnał do komputera, a drugi chyba właśnie czarny na jedną wsuwkę i on jest od wskaźnika temperatury na desce. Tyle mi wiadomo, ale mogę sie mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do czujników to Radek masz rację, ale nie są one z tyłu, tylko z prawej strony silnika :ok:

 

Trochę odświeżę, bo jeszcze się za to nie zabrałem :/ Pogoda się poprawia, to walkę czas zacząć.

 

Ale takie pytanko: w jakiej temperaturze powinien zacząć się otwierać termostat (dolny wąż zaczyna się robić ciepły) :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do czujników to radek masz rację, ale nie są one z tyłu, tylko z prawej strony silnika :ok:

 

Trochę odświeżę, bo jeszcze się za to nie zabrałem :/ pogoda się poprawia, to walkę czas zacząć.

 

Ale takie pytanko: W jakiej temperaturze powinien zacząć się otwierać termostat (dolny wąż zaczyna się robić ciepły) :?:

87-102*c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Początek otwarcia 85 stopni, całkowite otwarcie 105 stopni, skok zaworu 7 mm; takie parametry powinien mieć fabryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności