Skocz do zawartości
kubotek

Wymiana filtra paliwa TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymierzam się do wymiany filtra paliwa ale jak się do tego zabrać czy taki laik może to wymienić jakie czynności trzeba wykonać Pomóżcie :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

kubotek przeważnie na warsztatach jest tak że jak zakupisz u nich filtr to wymina gratis. Ja tak zrobiłem i ręce były czyste i koszt ten sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Witam przymierzam się do wymiany filtra paliwa ale jak się do tego zabrać czy taki laik może to wymienić jakie czynności trzeba wykonać Pomóżcie :647:

 

Trudno i nie trudno

 

Jak masz odrobinę zmysłu technicznego to wymiana trudna nie jest. W passkach jest umiejscowiony po prawej stronie tuż przy silniku (patrząd od przodu pojazdu).

Trzeba mieć w miarę konkretne narzędzia by poluzować opaskę przytrzymującą filtr paliwa.

 

Do odpięcia przewodów paliwowych potrzebne są kombinerki. Potem odpina się zawleczkę i wyciągasz filtr. W jego miejsce wkładasz nowy filtr paliwa. i wszystkie czynności wykonać odwrotnie.

Najważniejszą sprawą jest oczywiście odpowietrzenie filtra. Jeżeli nie masz do tego pompki, a zapewnie nie masz to proponuję Ci prosty zabieg, który łatwo pozwoli odpowietrzyć filtr. Poprostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą. Zalej oczywiście pod "korek".

 

Po zapaleniu silnika przez dłuższą chwilę utrzymuj silnik na poziomie min. 2000rpm.

Po parunastu sekundach możesz zgasić motor i operacja wymiany filtra zakończyła sie powodzeniem.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poprostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą.

Przez ten otwór od zawleczki mogę wlać też świeżą ropkę ???

 

A po odpięciu tych przewodów nie będzie ropka lecieć ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jak odczekasz kilkanaście minut przed demontażem filtra to nie będzie się lało. Poleci może malutka ilość ropki ale to naprawdę niewielka :)

 

Wlewać ropę do świeżego filtra musisz od góry czyli tylko przez ten od drucianej zawleczki. Możesz ze starego filtra do nowego zlewać ropę przez otwór zlewowy w starym tylko odczekać chwilę po odkręceniu koreczka czy przypadkiem nie zlewają się z ropą jakieś brudy. Jeśli leci paliwo czyste to podstawiasz nowy filtr i wlewasz doń przez ten otwór przy którym jest druciana zawleczka. To ten otwór co widać taki przeźroczysty plastik.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Najważniejszą sprawą jest oczywiście odpowietrzenie filtra. Jeżeli nie masz do tego pompki, a zapewnie nie masz to proponuję Ci prosty zabieg, który łatwo pozwoli odpowietrzyć filtr. Poprostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą. Zalej oczywiście pod "korek".

 

HHA

 

Mam pytanie do kolegi bo w książce typu "Sam naprawiam passata B5" jest opis wymiany filtra paliwa, ale tam jest napisane że on się w tych samochodach samoczynnie odpowietrza. Jeśli nie zaleje tego filtra i odpale samochód jakie bedą, lub mogą być tego następstwa?

Ostatnim razem ponieważ wymieniałem w warsztacie(razem z olejem) na 99% jestem przekonany że nie zalewał gość filtra. Załozył i odpalił (no ale ten sam gość zalał mi olej z norma 505.00 i twierdził ze będzie ok - więc zaufanie do jego wiedzy jest u mnie znikome)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DigiTech
Możesz ze starego filtra do nowego zlewać ropę przez otwór zlewowy

 

ile chcesz zaoszczędzić na paliwie 100-150ml?

 

Czystość przede wszystkim w TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

czy w silniku AFN nie zalanie filtra paliwa ropą grozi jakimiś konsekwencjami?

 

czy jak założę filter "czysty", nie zalany to czy coś się stanie? czy jak będę kręcił rozrusznikiem to zassa paliwo i odpali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpalic odpali ale bedzie straszie przerywal, gasl i bedziesz robil kangurki. Kolega w a4 z tym silnikiem zrobil tak ostatnio i musial go pozniej dobrze przegonic. Lepiej zalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jezior_19

najlepiej zalać filtr swierza ropą

jak nie zalejesz moze wogóle nie zapalic ja tak mialem nie chcialem sie brudzic pojechalem do mechanika i pozałowalem tego

nie zalal ropa auto odpalilo tylko na chwile zgaslo i trzebabylo popuszczac wtryski zeby odpowieczyc

tylko nerwów stracilem duzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ajaką markę filtru najlepiej zamontować.Gość w serwisie powiedział że z boschem mieli problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DigiTech

Knehtt, Mann tak.

Filtron zdecydowanie nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie się zastanawiam i szukam co ile km należy wymieniać filtr paliwa ? I jak on sie zwie po niemiecku w książce serwisowej niemieckiej? 60 000 km ? katalogowo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

wolfik, co drugą wymianę oleju - nasze paliwo jest fatalnej jakości, więc warto się poświęcić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rottik

To i ja sie podpinam pod temat, czeka mnie wymiana filtra paliwa byłem dziś w Inter cars i gośc powiedział że sa dwa rodzaje i mam zmierzyc jaki jest u mnie :zalamany:

I mam do was pytanko czy znacie jakieś oznaczenie katalogowe dla tego filtra mam silnik B5(3BG) 1.9TDI-PD 130KM (AWX)

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
To i ja sie podpinam pod temat, czeka mnie wymiana filtra paliwa byłem dziś w Inter cars i gośc powiedział że sa dwa rodzaje i mam zmierzyc jaki jest u mnie :zalamany:

I mam do was pytanko czy znacie jakieś oznaczenie katalogowe dla tego filtra mam silnik B5(3BG) 1.9TDI-PD 130KM (AWX)

:vw:

 

Podaj VIN na priva. Do wyboru masz KC80 lub KL147D. Powienienieś mieć KL147D bo ten drugi był raczej stosowany w latach 2000-2001

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekło mi paliwo z nad filtra paliwa (tzw podstawy filtra) podstawa do takie dwa nieduże talerze, okazało się, że między nimi powinien (podobno) byc jakis oring lub uszczelka, nie było i dlatego się lało paliwo, gosc wsadził mi jakies byleco i się nie leje ale kazał jechac do serwisu i dokupic taki oring. Pytanie czy faktycznie między tymi dwoma częsciami podstawy ma byc jakis oring bo w serwisie mi powiedzieli, że nie mają mają tylko cała podstawę z filtrem za jedyne 800zł, troche duzo jak za jedna małą gumkę :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

hekri, w całym tym zestawie jest tylko jeden uszczelniacz o mumerze 3B0 201 844 za całe 4zł.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie dzisiaj wymienialem m.in. filtr paliwa. Gosc tez mowil ze nie powinno byc problemu z zapowietrzeniem bo jest jakas pompa cos tam:) nie pamietam dokladnie co mowil. Na poczatku zapalil cacy pochodzil troche na wyzzych obratach. POzniej jak wyjezdzalem trzeba bylo troche pokrecic. Poszedlem zaplacic i sie pytalem dlaczego tak salobo pali, to powiedzieli ze to normalne jak sie wymienia ten filtr a na dodatek jeszcze filtr powietrza. Jak wyjezdzalem z serwisu znow trzeba bylo troche pokrecic a pozniej po godzinnym postoju palil jak trzeba:) zobaczymy jutro:)

 

pozdrawiam,

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hha powiedz mi czy to jest wlasnie mala uszczelka laczaca obie częsci podstawy filtra?

 

Gdzie o to pytac, w serwisie skody (tylko taki mam w miescie) powiedzieli, ze maja tylko cały zestaw.

 

Tak czy siak dzięki Ci za odpowiedź, zadzwonie do jakiegos serwisu VW i zobaczymy czy tam pomogą :)

 

 

Dzwonilem do VW powiedzieli ze ten uszczeniasz jest na śróbę od góry (może gośc nie potrafił mi tego poprawnie wytłumaczyc.

 

Chodzi mi o uszczeniacz, który zaznaczyłem na rysunku, gosc w serwisie stwierdził, że to chyba nie ten co numer podałes bo ten według niego jest na sróbę zakładany od góry a nie między dwie podstawy filtra.

 

 

filtr.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności