Skocz do zawartości
Gość raf4

Wycieraczki po wyłączeniu zatrzymują sie w połowie szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Gość raf4

witam mam problem z wycieraczkami po uruchomieniu normalnie pracują,ale po wyłączeniu zostają na połowie szyby i nie chcą wrócić na miejsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprubuj wymienić przekaźnik masz go za bezpiecznikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość derek

Miałem to samo .Rozebrałem , przeczyściłem ośki wycieraczek , nasmarowałem i wszystko wróciło do normy

VW PASSAT 1,6 benzyna AHL 1997 sedan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem że z dnia na dzień wycieraczki zaczęły mi coraz wolniej pracować a po tygodniowym nie użytkowaniu mego auta, gdy ponownie je włączyłem, poprostu staneły w połowie jednego cyklu (przejścia). Mam jednak pytanie zanim wezmę się do roboty. Jeśli nie pomoże nasmarowanie ośki wycieraczek to bedę musiał chyba dobrać się do całego zespołu napędowego. Gdzieś na forum już czytałem opis jak tam sie dostać. Pisało tam miedzy innymi że przed odkręceniem pokrywy komputera trzeba odpiąć PLUSOWĄ klemę od akumulatora ale w innym miejscu napisane było że odpinanie klem akumulatora należy zawsze zaczynać od minusa. Jeśli faktycznie ma być odpięta tylko i wyłącznie plusowa klema to czy po ponownym założeniu jej zostaną samoistnie przywrócone dane z pamięci komputera? A może ktoś juz probował dobrać się do tego mechanizmu bez ruszania skrzynki komputera. Z góry dzięki za każdą pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

kolego tak jak pisał mój poprzednik. wyciągnij mechanizm przesmaruj i będzie działać. miałem to samo coraz wolniej działały wycieraczk az w trakcie jazdy stanęły całkiem. włączyłem na najszybszy bieg wycieraczki na postoju i się jakoś rozruszały. ale musisz poprostu nasmarować cały mechanizm. albo kupić nowy a to koszt 400-500 zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też tak miałem, ale u mnie nie była to wina mechanizmu lecz wcześniej zalanego silniczka który zaczął korodowac aż wkońcu się zatarł. Koszt 650zł, tylko ori nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skad macie takie ceny?

 

moja cena jest z ASO VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja również z aso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie pomaga tylko na jakis czas,bez powodu sie nie zatarlo.Ja to rozbieralem i czyscilem 2 x.Z a trzecim kupilem mechanizm,(150zl na allegro) i spokój od dwoch lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro

Czasami watro też zaglądnąć do silniczka na ślimak, może jest tak wyrobiony że poprostu wycieraczka samym swoim pędem napędza się dalej. Ja tak mam z przednią wycieraczką. Jak szyba mokra, wycieraczka przeleci czasem do 6 razy i dopiero się zatrzyma. Na sucho raczej bez problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kroolpaw

Witam wszystkich. Miałem podobny problem z tym, że po ustawieniu dźwigni wycieraczek w pozycji 0 nie zatrzymywały się tylko chodziły przez kilkadziesiąt sekund i dopiero zatrzymywały się gdzie popadnie. Wyjąłem przekaźnik zza bezpieczników czarny, bardzo szeroki o nr 377, rozebrałem i w środku znalazłem dwa małe przekaźniczki. Jeden z nich nie miał już w ogóle jednego styku i był bardzo w miejscu braku styku obkopcony. Wyczyściłem drobnym papierkiem, prysnąłem WD-40 i wycieraczki śmigają bez zarzutu. Pracują tak jak trzeba. Przy okazji rozglądam się na szrotach za takim przekaźnikiem bo wiadomo, że brak styku w przekaźniku i WD-40 na długo nie pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do mego problemu dot. wolno pracujących wycieraczek (nie funkcjonował też drugi bieg, wycieraczki stawały w połowie jednego przejścia) informuje że tak jak jeden z Was :) mi doradził, przesmarowałem ośki i wszelkie problemy zginęły, ale najpierw zanim wymontowałem cały mechanizm probowałem ośki ożywić srodkiem penetrującym - były tak zapieczone że nie pomogło nawet trzy dniowe moczenie w WD 40. Teraz wycieraczki śmigają jak nowe. Zespół napędowy wycieraczek udało mi sie wymontować bez konieczności rozłączania skrzynki komputera od akumulatora. Po prostu odkręciłem jej górną pokrywę, potem dwie śrubki mocujące korpus skrzynki, następnie wypiąłem klamrę mocującą główny modół i dwie kostki z dużymi bezpiecznikami - w takim układzie z poluźnionymi przewodami można korpus skrzynki odsunąć tak że jest luka (na tzw styk) do wyciągania. Wcześniej oczywiscie delikatnie trzeba wymontować podszybie. Stwierdziłem że od daty produkcji mego PASSATA tj 1998r nikt tam nie zglądał :(. Było tam całe mnóstwo zbitego wilgotnego syfu, oblepiającego między innymi silnik wycieraczek. Po rozkręceniu silnika w jego wnętrzu na szczęście wszystko było OK. Mając na uwadze powższe zakupiłem nowe podszybie (65 zł) do ktorego jest możliwość podpięcia do osłony (51 zł) całej grodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja w tym roku jak zasypało tam ładnie śniegiem zamiast szyby odśnieżyć włączyłem wycieraczki i najpierw zatrzymały się tak jak by nie miały siły tego śniegu zgarnąć a potem ruszyły i gdy się zatrzymały pozycja wycieraczek była na środku szyby. czy to wina przekaźnika ze się przegrzał ? co drodzy koledzy doradzacie aby zrobić dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. pojawił się problem z wycieraczkami przednimi. Pacjent to Passat B5 1998r sedan benzyna. A mianowicie gdy jest lato i ciepło, sucho wycieraczki działają bez zarzutu, natomiast gdy tylko przychodzi deszcz, jesień ,zima, wilgoć to po włączeniu wycieraczki "chodzą" cały czas i zatrzymują się kiedy i gdzie chcą. Oczywiście najczęściej na wysokości oczu. Wymieniłem przekaźnik- nie pomogło. Ktoś miał może podobny problem? Bo jeszcze pozostaje do wymiany manetka lub mechanizm tak mi się wydaje. Ale zanim znajdę przyczynę to pół samochodu rozbiorę i wymienię. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności