Gość mariob25 Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2008 witam jestem tu pierwszy raz zakupilem niedawno passata 1.9tdi 81kw rok 1998 przebieg niby 190tyś .martwi mnie jednak żę na 1000km łyknol 0.5 l oleju . wyciekow niewidze odpala bez zarzutów spalanie w normie 6,2 przy spokojnej jezdzie.jest to mu pierwszy disel i niewim czy to normalne ze lyka tyle oleju, prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2008 troszke jakby duzo. pewnie turbo Ci zjada olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2008 Teoretycznie nie masz się czym martwić - mieścisz się w normie VW. Praktycznie mało kto dolewa tyle na 10tyś. Jak dawno wymieniałeś olej Może masz niedokręcony filtr, może śruba spustowa już puszcza. Najlepiej jakbyś umył silnik i obserwował czy nie ma żadnych wycieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariob25 Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2008 olej wymieniany niedawno . te 0.5 wydaje mnie sie troche dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Granwork Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2008 kolego sprawdz dokładnie czy nie ma wycieków , czy turbo jest zaolejone . A tak pozatym samochód równo chodzi dobrze zapala kopci ??? Wszystko niepokojace napisz to można lepiej coś o tym przypadku powiedzieć . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariob25 Zgłoś #6 Napisano 18 Lutego 2008 samochód zapala nawet w mrozy od pierwszego kopniecia .praca silnika tez jest wporzo równo i w miare cicho pdkladalem specjalnie tekture pod silnik tez wycieków niewidze . co do kopcenia dymek leci i to spory przy zimnym silniku tzn pierwsze odpalanie ale pożniej zero dymku . zabordzo tez wszystkiego niemoge okreslic tak jak wyzej pisałem pierwszy disel> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariob25 Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2008 co znaczy turbo zaolejone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2008 Witam, Nawet nowy samochód z silnikiem diesla ma prawo brać olej. Z tym przebiegiem to może przepuszczać trochę turbina, zobacz czy nie ma oleju w przewodach od coolera, jeśli są to łyka przez sprężarkę. Mój passek z podobnym przebiegiem bierze około 0,5l na 10tyś., ale 0,5l na 1tyś. to troszkę dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zuli Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2008 Mam taki sam problem. Otóż przedwczoraj jechałem z Anglii do Polski. Po ok 200km zaświeciła mi się kontrolka oleju(sprawdź poziom oleju). W holandii kupile olej na stacji i dolalem jakieś 0.5 litra. Ja juz zajechalem do odmu kontrolka znowu się zaświeciła. Trasa 1600km. Dodam, że na autostradzie cały czas jechałem 140-160 czsami więcej przy wyprzedzaniu. Pomimo tego wydaje mi się że taki apetyt na olej jest nienormalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gregor09 Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2008 mój ma przebieg 167tys z książka serwisową po przejechaniu prawie trzech tys km olej ma ten sam poziom, rozumie od wymiany do wymiany dolać 0,5l to ok, ale po 1000 to coś nie tak. pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #11 Napisano 16 Marca 2008 A może jak wymieniałeś olej to do nowego filtra oleju nie wlałeś tylko zakreciłes i luz ,zalałeś silniczek olejem do poziomy a dopiero po 1000km sprawdziłeś i patrzysz,że mało ,dolałeś 0,5 litra i jest jak przy wymienie oleju Sprawdz za następne 1000km jeśli znów ubywa to:niepewny: nie jest dobrze:zalamany: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zuli Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2008 Ja jeszcze nie wymienialem oleju. Dopiero zamierzam to zrobić w tym tygodniu. Auto kupiłem jakiś miesiąc temu. A że akurat wiedzialem, że będe jechał do Polski to wszelkie wymiany zostawiłem na później. Teraz czekam na olej, ma być w tym tygodniu. Mobil 1 5W40 syntetyk. Mam nadzieje, że dobry wybór. Zobaczymy jak będe wracał czy sytuacja sie powtórzy. Jeśli tak, trzeba będzie pomyśleć nad sprzedażą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość loofer Zgłoś #13 Napisano 17 Marca 2008 moj passat 1.9 tdi 90 kM+chip przebieg 236 tys km przejechalem nim 4tys km a poziom oleju jest bez zmian jerzdze na elfie turbo diesel 15w40. Moze masz wlany zly olej w stosunku do stanu silnika mialem kiedys taki problem w golfie tdi po zmianie oleju na polecany przez mechanika penzoil olej zaczol szybko znikac silnik glosniej chodzic itd.wlalem elf i wrocilo do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zuli Zgłoś #14 Napisano 17 Marca 2008 Tak jak już pisałem, olej zmieniam na dniach. Zobaczymy jak będe wracał czy dalej bedzie tyle brał. Nie mam pojęcia co jest wlane teraz. Nie ma żadnej kartki kiedy był wymieniany i na co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zuli Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2008 Witam. Dzis wrocilem z trasy. Pol godziny temu sprawdzilem stan oleju. No i niestety znowu ubywa. Bylo na maksa, teraz jest jakies mniej niż polowa z tego zaglebienia:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zuchnet Zgłoś #16 Napisano 30 Marca 2008 Witam ekspertem nie jestem ale jak czytam ze ubywa prawie 0,5 l na 1000km to chyba nie jest taka bardzo norma u mnie po 10tys dolałem 250ml heh liczac ze na 1tys wezmie 0,5 l to od wymiany do wymiany oleju kolega bedzie musiał zaopatrzec sie w druga banieczke 5l oleju a to juz tak mi sie wydaje o duzo za duzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #17 Napisano 30 Marca 2008 Stawiam na uszczelniacze zaworów i turbo .\ Ale przed tym sprawdź sprężanie na cylindrach ,to wszystko wyjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zuli Zgłoś #18 Napisano 9 Kwietnia 2008 Też czytałem o uszczelniaczach, ale czemu turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robuś Zgłoś #19 Napisano 9 Kwietnia 2008 Bo turbo też może "brać" olej. Sprawdź sobie, czy w przewodach intercolera masz olej, jak wewnątrz przewodów będzie tylko lekki nalot z oleju to spoko, ale jak olej z przewodów będzie się wylewał to niedobrze:602:, bo to oznacza, że olej Ci wycieka przez uszczelniacz na wałku turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach