sergiusz- Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2006 Tak jak w pytaniu jak można zdiagnozować padające sprzęgło?? U mnie pojawił sie objaw typu jadąc przy spokojnym przyspieszaniu wszystko jest ok natomiast jak przyspiesze ,zmienie bieg i puszcze sprzęgło i dam ostro gaz żeby energicznie przyspieszyć to występuje objaw chwilowego zastoju w przyspieszaniu tak na 2 s ek i dopiero po tym czasie auto zaczyna przyspieszać. Czy to może byc wina sprzegła czy czegoś innego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość AIRWOLF Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2006 ja miałem podobnie w mondeo, wrzucam bieg, gaz do dechy, silnik juz na 6 tys.obrtów a samochod przyspiesza po 2 sek to oznacza że sprzegło sie zdeka ślizga ale jeszce powinienes pojeżdzic duzo km ja przynajmniej zrobiłme z takim sprzegłem 15 tys i auto sprzedałem nie wymieniając sprzegła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2006 Dokładnie tak jak kolega mówi. Sprzegła zaczyna się "ślizgać" czyli samochód reaguje na pracę gazu jakoś z opóźnieniem. Ponadto przy takich manewrach przyśpieszania możesz poczuć smród czegoś palonego czyli tarczy sprzęgła w tym przypadku. Jakby nie było to przy padającym sprzęgle możesz mieć problemy w wrzuceniem biegów. W wielu samochodach objawia się to niemożnością wrzucenia wstecznego po uprzeniej jeździe do przodu. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2006 Jak u mnie zaczeło slizgać sie sprzęgło, to od chwili gdy to zauwarzyłem wytrzymało około miesiąca i juz nie dało sie jeżdzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2006 Ślizga się i czasami łożysko oporowe brzęczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #6 Napisano 10 Maja 2006 Może to początek ślizgana sprzęgła ale nie mam jeszcze takich poważnych objawów że zmienie bieg i różnica np 1000obr/min i dopiero załapuje,u mnie to narazie odczuwam tak jakby po zminie biegu występowała dziura w gazie przez te 2sek i po tym upływie auto dopiero dostaje przyspieszenia czy to tez może być wina sprzęgła czy czegos innego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2006 podobno dobrym sposobem na sprawdzenie czy sprzeglo daje jeszcze rade jest proba ruszenia "po piskach" ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #8 Napisano 10 Maja 2006 Tak jak w pytaniu jak można zdiagnozować padające sprzęgło?? Na postoju wrzuć "trójkę" i spróbuj powoli ruszyć - będziesz wiedział, czy już się ślizga. Tylko nie rób tego na światłach w centrum miasta, bo zaraz ktoś Cię zbluzga :610: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chemik Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2006 Tak jak w pytaniu jak można zdiagnozować padające sprzęgło?? Jedziesz spokojnie na V biegu i wciskasz pedal gazu do oporu... Jesli obroty gwaltownie skocza (zwlaszcza po przekroczeniu obrotow maksymalnego momentu) a auto nie przyspiesza to znaczy, ze okladziny sprzegla sa juz wytarte... Najwyszy czas na zmiane... Przy takiej probie masz uczucie jakbys w zimie na lodzie cos podobnego robil - silnik wyje, a auto nie przyspiesza... Jesli jednak przy takiej probie auto nie przyspiesza i obroty nie rosna to jest to cos innego (czujnik polozenia pedalu gazu?)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79 Zgłoś #10 Napisano 19 Maja 2006 U mnie jest coś takiego że przy puszczniu sprzęgła samochód rusz dopiero kiedy pedał jest już na górze i zaczyna skakć (żabą).Samochód posiadam od wczoraj.Czy jest to normalne czy sprzęgło pada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damianos Zgłoś #11 Napisano 9 Czerwca 2006 miałem ten sam problem ale nie miałem odwagi tak jeździć skoro tarcza sie skończyła to się slizga a tarcza ma nity i jak te nity przejadą po docisku to koszt wymiany znacznie wzrośnie nie mówiąc o kole zamachowym przykład passat B3 1.8 i tarcza 130 zł a komplet 450 zł i ja tak miałem dodatkowo zimer na wale warto sprawdzić pozdro :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Entranger Zgłoś #12 Napisano 19 Lipca 2006 Moje objawy są nieco inne, chociaż również zastanawiam się nad wymianą sprzęgła. Podczas puszczania sprzęgła, czuję lekkie szarpnięcie, szczególnie odczuwalne na niższych biegach: I-III, przejście z IV na V jest w zasadzie nieodczuwalne. Chociaż, gdy bardzo, ale to bardzo ostrożnie puszczam sprzęgła, efekt "uderzenia mocy" jak nazywam to zjawisko, jest mniejszy. Znajomy, który rekomendował mi samochód od razu zaznaczył, że powinienem zwracać uwagę na sprzęgło. Oprócz opisanych wcześniej zjawisk, do kolekcji dochodzi jeszcze jedno: sprzęgło chwyta trochę za wysoko - mam porównanie z innymi samochodami, w tym z Golfem IV Variant 1.9 TDI, tam sprzęgiełko aż rwie się do pracy, chociaż oba pojazdy mają podobne przebiegi. Dodam przy tym, że samochód przyspiesza bez zarzutów. Czy moje objawy to sygnał do wymiany sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205 Zgłoś #13 Napisano 20 Lipca 2006 witajcie , Entranger u ciebie chyba pada docisk, u Jabol79 to samo 99% docisk ale tarcza też skoro pedał poszedł już do góry i zapewne czuć biće na nim , zresztą jak się wymienia sprzęgło to i tak taniej jest wymienić komplet tarcza i docisk + łożysko wtedy jest nowy komplet który zużywa się równomiernie . jestem dosłownie dzień przed wymianą sprzęgła :623: pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79 Zgłoś #14 Napisano 20 Lipca 2006 A czy przy wymianie tarczy i docisku trzeba wymienić też koło dwumasowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Entranger Zgłoś #15 Napisano 20 Lipca 2006 A czy ktoś z orientuje się, jak wygląda sprawa ze sprzęgłem w samochodach z napędem na 4 koła, czyli w passacie syncro? Czy jest to jakieś specjalne sprzęgło wymagające specjalnych części i wykwalifikowanego Specjalisty, czy też standardowe, takie jak w passatach z napędem na przednią oś? Będę wdzięczny za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość newpassatb5 Zgłoś #16 Napisano 29 Sierpnia 2006 U mnie sprzęgło łapie bardzo wysoko - na wysokości połowy, jeśli nawet nie wyżej. Nie mam żadnych oznak złego przyspieszania czyli tarcia itp. Czy to normalne w paskach że tak wysoko łapią? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shewush Zgłoś #17 Napisano 31 Sierpnia 2006 Zużyte sprzęgło poznasz po tym, że łapie ci dopiero pod koniec dociśnięcia pedała sprzęgła. Możesz sobie przetestować zaciagając ręczny, wrzucając dwójkę to silnik powinien zgasnąć od razu po popuszczeniu sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość barti_go Zgłoś #18 Napisano 1 Września 2006 POZNASZ PO TYM Iż SZYBKO NIE POJEDZIESZ!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #19 Napisano 1 Września 2006 barti_go, wyłącz CAPS LOCK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość newpassatb5 Zgłoś #20 Napisano 1 Września 2006 Aha rozumiem. Czyli nie chodzi o to czy łapie wysoko czy nisko tylko o to że jak już złapie to czy jedzie odpowiednio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach