Gość harmoniusz_13 Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2008 Witam was! Jestem nowy na tym forum i korzystajac z waszego doswiadczenia szukam pomocy bo juz nie mam pomyslow. Sprawa wyglada tak. Posiadam Passata 1.9 TDI z 1999r. wyposazonego w climatronic. Moj problem polega na tym, ze ogrzewanie dziala nim bardzo slabo lub wogole. Silnik szybko nabiera temperatury i jest ona stabilna. Dzialaja wentylatory i wszystko wyglada ok. Jedynie po ustawieniu klimatronica na HI (przy malych obrotach dmuchawy) czuc delikatne ciepelko. Ale podkrecajac dmuchawe leci coraz zimniejsze. Czasami wogole nie grzeje i leci powietrze jak z dworu:) (dzis ok -8oC). Dzis wymienilem termostat i przeplukalem uklad specjalnym srodkiem PRESTONA. Ponownie zalalem plynem. Probowalem odpowietrzac uklad przy 1 z wezy nagrzewnicy. Jest tam mala dziurka. Czyli przy wlaczonym silniku sciagalem troszke przewod wylotowy z nagrzewnicy i spuszczalem powietrze dziurka. Nastepnie dolewalem plynu do ukladu zbiorniczkiem wyrownawczym. i tak kilkakrotnie. Wydawala mi sie ze w miare odpowietrzylem uklad ale dalej nic nie grzeje. Zauwazylem kilka rzeczy ktore moglyby wskazywac na przyczyne ale jestem w tym temacie laikiem: 1. Dolny przewod od chlodnicy jest wiecznie zimny, od strony silnika jest troche cieplejszy (moze tak powinno byc:). 2. Termostat wymienilem dzis na WEHLERA. 3. Gorny waz miedzy komora silnnika a chlodnica jest goracy ale miekki - latwo scisnac go miedzy palcami. 4. Wszystkie weze sa drozne. 5. Po zdjeciu weza wylotowego z nagrzewnicy (tego z dziurka) nie leci plyn - czyzby niepracowala pompa plynu???!!! Czy moze to normalne? Nie mam juz sily walczyc z tym a zima znow nas zaatakowala. Bede wam wdzieczny za kazda sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2008 1. Dolny przewod od chlodnicy jest wiecznie zimny, od strony silnika jest troche cieplejszy (moze tak powinno byc:). 2. Termostat wymienilem dzis na WEHLERA. 3. Gorny waz miedzy komora silnnika a chlodnica jest goracy ale miekki - latwo scisnac go miedzy palcami. 4. Wszystkie weze sa drozne. 5. Po zdjeciu weza wylotowego z nagrzewnicy (tego z dziurka) nie leci plyn - czyzby niepracowala pompa plynu???!!! Czy moze to normalne? 1.Przy tych temp. tak powinno być 2.ok 3.Tak powinno być 4.ok 5. naciśnij gaz do 2500obr i puść to poleci płyn Może przepłukanie nagrzewnicy by ci pomogło Poszukaj bo gdzieś na forum jest o tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość harmoniusz_13 Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2008 Nagrzewnica jest jak najbardziej drozna a cieple powietrze i tak nie leci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2008 a błędy w climatroniku masz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2008 zrób test climatronica i podaj nam błędy (jeśli takowe masz) Ja ostatnio miałem tak samo, można było sobie ustawić co się chciało na climatornicu, ale on i tak dmuchał bardzo leciutko letnim powietrzem. Tylko że podczas przekręcenia kluczyka pojawiały się wszystkie ikonki na wyświetlaczu i migały przez parę sekund. Winny był padnięty bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika (30A) Wszystko śmiga jak dawniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość harmoniusz_13 Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2008 Nie wiem jak je sprawdzic. Korzystajac z podpowiedzi forumowych niebardzo chce mi sie wyswietlic:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość harmoniusz_13 Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2008 Ok. Udalo mi sie. 444 00 czyli chyba nie ma bledow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2008 tu poczytaj moze cos ci pomoże http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17635&highlight=nagrzewnica http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18521&highlight=nagrzewnica http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=611&highlight=nagrzewnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2008 Skoro błędów nie masz, nagrzewnice masz czystą.... to może siłownik klapki od sterowania nawiewem sie zaciął. To jest chyba V70- ale nie jestem pewny. Pompe wody tez bym radził sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość harmoniusz_13 Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2008 W sumie probowalem wszystkiego. Brak bledow. Nagrzewnica wydaje sie ok. Mysle ze to chyba klapki sterowania nadmuchem-moze maja zle ustawione tempperatury? Ps a jak sprawdzic pompe wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość harmoniusz_13 Zgłoś #11 Napisano 17 Kwietnia 2008 Udalo sie. Wystarczylo przepuscic troche wody pod cisnieniem przez nagrzewnice. Bylo tam troche brunatnego nalotu. Ale udalo sie i znow grzeje jak powinien. Ehhh szkoda, ze juz wiosna;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #12 Napisano 17 Kwietnia 2008 Lepiej póżno niż wcale Mogłeś uważnie przeczytać jak zalecałem Ci płukanie nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość starwars2 Zgłoś #13 Napisano 17 Kwietnia 2008 ostatnio to naprawiałem więc po kolei wyjmij termostat i włóż palec do środka to poczujesz łopatki od pompy wody jeśli je obrocisz palcem to czeka cię wymiana pompy wody koszt ok 87zł ale wymian to koszt ok 150zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek89 Zgłoś #14 Napisano 21 Lipca 2008 Witam Mam ten sam problem z nagrzewnicą. Robiłem już 2 płukanki i za każdym razem wylatuje brunatny płyn. Ogrzewania brak. tzn. po tych płukankach trochę pomogło ale dalej zimno, Jakim ciśnieniem można płukać nagrzewnicę?? czy jest jakiś płyn udrażniający? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartheezzzz Zgłoś #15 Napisano 15 Września 2008 A ja mam podobny objaw - autko z 99' 1.9 TDI (110km) po wlaczeniu ogrzewania jest bez zmian - wieje lodowatym powietrzem (jak z dworu). weze te co ida do nagrzewnicy oba cieple (nawet bardzo) podobnie jak ten gruby waz wysoko kolo silnika (co dotyka alternator) - klima pokazuje brak bledow 444 00 - ratujcie co mam robic? Moze to te klapki ale jak je odblokowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartheezzzz Zgłoś #16 Napisano 15 Września 2008 Ale zanim jeszcze te klapki - to moze sprobuje wyplukac ta nagrzewnice... tylko powiedzcie mi co po kolei trzeba zrobic? 1. odlaczyc - wyciagnac akumulator 2. .... Te wezyki sa w takim plastiku (jak harmonijka) ktore mam odlaczyc i przeplukac ? Bede potrzebowal plynu? Jaki to plyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartheezzzz Zgłoś #17 Napisano 15 Września 2008 (edytowane) Juz zaczelo mi leciec cieple powietrze ale tylko przez chwilkę jak włącze ogrzewanie, potem już zimne wiec jednak chyba klapki dzialaja tylko moze byc ta nagrzewnica zawalona jak ja mozna wyczyscic ponawiam pytanie. Edytowane 15 Września 2008 przez bartheezzzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek89 Zgłoś #18 Napisano 17 Września 2008 Ja miałem tak samo - nagrzewnica przepłukana i zaczęło lecieć ciepło, trochę pochodził i znowu zimne- więc na włączonym silniku + nawiewy na full gorąco i pod maskę. na lewym węzu masz opaskę musisz ją poluzować i odpowietrzyć nagrzewnicę. u mnie po zluzowaniu opaski powietrze aż piszczało, po czym ciepełko ale tak trzeba było przy każdym odpaleniu - po badaniach wniosek- uszczelka pod głowicą. po wymianie+planowanie+spawanie (małe pęknięcie) wszystko pięknie i łooojjj gorąco Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartheezzzz Zgłoś #19 Napisano 17 Września 2008 Ja miałem tak samo - nagrzewnica przepłukana i zaczęło lecieć ciepło, trochę pochodził i znowu zimne- więc na włączonym silniku + nawiewy na full gorąco i pod maskę. na lewym węzu masz opaskę musisz ją poluzować i odpowietrzyć nagrzewnicę. u mnie po zluzowaniu opaski powietrze aż piszczało, po czym ciepełko ale tak trzeba było przy każdym odpaleniu - po badaniach wniosek- uszczelka pod głowicą. po wymianie+planowanie+spawanie (małe pęknięcie) wszystko pięknie i łooojjj gorącoPozdrawiam Myślę, że u mnie tylko zabrudzona nagrzewnica - co do uszczelki to wogóle mi nie ubywa płynu ani nie przybywa z olejem więc raczej uszczelka jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach