Skocz do zawartości
rafael85

Brak siły hamowania i mocy silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Wczoraj wracajac do domu mialem nagle hamowanie gdzies z 70 do 20km/h, po czym odczulem brak mocy i twardy pedal hamulca. Nastepnego dnia wyjechalem nim na trase i co... pierwsze hamowanie ok, drugie juz slabsze, a przy trzecim juz prawie w ogole, tzn pedal z kazdym nasteponym hamowanie stawal sie co raz twardszy, do tego totalnie nie mam mocy silnika. Jakies 3 miesiace temu wymienilem wszystkie klocki i tarcze, nawet na przegladzie bylem pare tygodni temu i tez wszystko ok. Pedał gazu chodzi jakby troche ciezej przy koncu, nie wiem co to moze byc przejechalem tak z kilkadziesiat km i nadal to samo. Jak gazuje na jałowym biegu wsyzstko jest ok, obroty ladnie ida do gory i slychac swist turbosprezarki, nawet pedal gazu ladnie chodzi, ale przy paru razach nacisnietym hamulcu odrazu twardnieje jak kamien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passiak

Witam!

Miałem podobny przypadek- zostawiłem samochód na 3 dni i po powrocie nadwozie było to samo , zaś koniki i heble gdzieś na łące. Zachowywał się jakby wszedł w tryb awaryjny (muł) i praktycznie brak hamulcy. Vagowanie pomogło. Uszkodzenie takiego dziwnego trójniczka który wysterowuje pompę hamulcową i ponoć turbinę. Popatrz dobrze za mieszkiem od EGR jest tam taki czarny sztywny wężyk o średnicy ok 10-12mm i rozgałęzienie (trójnik) na wężyk o średnicy ok. 4mm. W moim przypadku poprostu ten mały kikutek miał malutkie pęknięcie- i brak wysterowania. Stary został reanimowany - efekt - powrót hamowania i moc!!!!!

Greg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WIlekie dzieki za pomoc:) a powiedz mi gdzie dokladnie mam tego uszkodzenia szukac? i czy to cos powaznego z wymiana i drogiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passiak Bog zaplac za pomoc! :) U mnie byla ta sama usterka co u ciebie naszczescie, jedna linka odpiela sie od drugiej z mieszkiem i tylko tyle:) wsadzilem jedno w drugie, zabezpieczylem tasma i opaska. Auto jezdzi i hamuje jak wczesniej!!! :) Teraz przynajmniej wiem jak sie jezdzi bez turbiny :P w sumie do 2 tys obr nie ma wiekszej roznicy:) Dolaczam zdjecia usterki

P18-02-08_14.53.jpg

P18-02-08_14.54.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w niedziele walczylem ze swoim "podcisnieniem" w PASSACIE. Wkoncu zebralem sie w sobie i wykrecilem 2pompe i ja rozebralem. Wczesniej jednak kupilem nowa uszczelke pomiedzy glowice a 2pompe i HERMETIK (klej do uszczelniania). Wedlog ETKI 2pompa jest nienaprawialnym elementem. Kosztuje ok 1000zl. Kiepsko dzialajace hamulce i sterowanie podcisnieniowe dmuchawki (TURBOSPREZARKI) jest spowodowane nieszczelnoscia w/w 2pompy. Rozebralem pompe paliwa i pompe podcisnienia, wyczyscilem powierzchnie styku, nanioslem warstwe HERMETIKU, skrecilem wszystko do kupy i zostawilem na noc, w garazu, zeby wyschlo. Rano...efekt oszalamiajacy !!

 

HEBELKI dzialaja jak ta lala...nawet po wielokrotnym nacisnieciu hebelkow NIE MA EFEKTU twardego pedalu, TURBINA pracuje LEPIEJ !! auto lepiej ciagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko a jak takie objawy są w 1,8 20V to gdzie szukac przyczyny? Tak samo twardy pedal hamulca i malo mocy. Kumpla bora 1,9 SDI 60 KM ciągnie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

mi od poczatku z hamowaniem cos tak,avf 2004r,na postoju wciskam pedal to prawie do zera spada, jak jade za 2 hamowaniem dopiero jakos sensownie lapie ale za 3 i 4 jest sztywny i nie hamuje prawie,jakbym bez wspomagania hamulcow jechal, co do tego czy fyra zamula czy nie to nie wiem czy mam tak od poczatku czyli okolo poltora miecha teraz dopiero zwrocilem uwage ze tak z hamulcami nie mzoe byc,przypuszczacie ze to samo co u was czy tylko zwykle odpowietrzenie badz moze pompa sie ham sie konczy, dodaz ze turbawka dmucha choc slyuchac ja dosc w zakresie 1600-2000 obr , albo powietrze do niej zasysane, ale to chyban ie ma powiazania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się pod temat.

 

1.6 AHL.Po wymianie przód + tył tarcze + klocki pedał hamulca stał się twardszy jednak że skuteczność hamowania "raczej" się poprawiła...

 

Czy tak ma być:confused:

 

Pozdrawiam:)

 

No i pojechałem nawet sprawdzić i hamuje dobrze:D ABS moim zdaniem działa bez zarzutów:) Tylko "denerwuje" mnie to że pedał po wymianie "stwardniał"...

Przed wymianą był "mięciutki"

Passata mam od nie dawna więc chciałbym się dowiedzieć czy wszystko est ok:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd

Mikan -

wspomaganie hamulca - wsiądz do autka podpompuj hamulec, włącz silnik, jak po włączeniu odczujesz że hamulec staje sie miękki i troche opada to znaczy że wspomaganie działa.

 

Jeżeli dopiero hamulec zaczyna ci działać po kolejnych wciśnięciach to może byc powodem zapowietrzenie układu. Rozwiązaniem jest odpowietrzyć a w najlepiej wymienić odrazu cały płyn w układzie.

 

Jeżeli nie wiesz czy twój samochód ma odpowiedznie przyśpieszenie to sobie to sprawdź. Stoper, kamerka i rura do 100. Zmierz sobie czas rozpedzania do 100km/h i porównaj z danymi fabrycznymi.Jak masz coś nie tak z silnikiem to napewno będzie spora różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mikan -

Jeżeli nie wiesz czy twój samochód ma odpowiedznie przyśpieszenie to sobie to sprawdź. Stoper, kamerka i rura do 100. Zmierz sobie czas rozpedzania do 100km/h i porównaj z danymi fabrycznymi.Jak masz coś nie tak z silnikiem to napewno będzie spora różnica.

 

 

Tak jak mój do setki to dobrze przyspiesza lecz gorzej jest pózniej np przy wyprzedzaniu tak przy np100km/h to wtedy na trójce juz bardzo nie chce pociągnąc a na czwórce przyspiesza jakby ciągnął wagon za sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

nie no ogolnie jest dziwnu hamulec, na raz niedziala wcale, dopiero za 2 - 3 razem, pozniej jak juz troche przejade stoi wysoko i sztywny jest i potrzeba uzycia duzej sily zeby jakos zahamowac,czasem sie zdazy ze ladnie zahamuje ale zadkosc,bralem pod uwage zapowietrzenie,ale ze byl serwisowany w niemczech do konca z wpisem do kompa, wydrukowalem sobie w aso w bydzi i widzialem co bylo robiome,takze myslalem nad serwem,ale bardziej kladlem na cos z pompa.gdzies z tym musze jechac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w niedziele walczylem ze swoim "podcisnieniem" w PASSACIE. Wkoncu zebralem sie w sobie i wykrecilem 2pompe i ja rozebralem. Wczesniej jednak kupilem nowa uszczelke pomiedzy glowice a 2pompe i HERMETIK (klej do uszczelniania). Wedlog ETKI 2pompa jest nienaprawialnym elementem. Kosztuje ok 1000zl. Kiepsko dzialajace hamulce i sterowanie podcisnieniowe dmuchawki (TURBOSPREZARKI) jest spowodowane nieszczelnoscia w/w 2pompy. Rozebralem pompe paliwa i pompe podcisnienia, wyczyscilem powierzchnie styku, nanioslem warstwe HERMETIKU, skrecilem wszystko do kupy i zostawilem na noc, w garazu, zeby wyschlo. Rano...efekt oszalamiajacy !!

MOzesz mi powiedziec czy ciezko sie to naprawia? Dostep do tego nie jest najlepszy jak patrzylem. Pompa paliwa i podcisnienia to 2w1?

Bylbym wdzieczny o podanie dokladnej porady co i jak, bo mi cholerstwo chyba przecieka.

 

Problem opisalem w inym temacie, post 6:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21057

 

Z gory big THX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności