rafael85 Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2008 Witajcie! Wczoraj wracajac do domu mialem nagle hamowanie gdzies z 70 do 20km/h, po czym odczulem brak mocy i twardy pedal hamulca. Nastepnego dnia wyjechalem nim na trase i co... pierwsze hamowanie ok, drugie juz slabsze, a przy trzecim juz prawie w ogole, tzn pedal z kazdym nasteponym hamowanie stawal sie co raz twardszy, do tego totalnie nie mam mocy silnika. Jakies 3 miesiace temu wymienilem wszystkie klocki i tarcze, nawet na przegladzie bylem pare tygodni temu i tez wszystko ok. Pedał gazu chodzi jakby troche ciezej przy koncu, nie wiem co to moze byc przejechalem tak z kilkadziesiat km i nadal to samo. Jak gazuje na jałowym biegu wsyzstko jest ok, obroty ladnie ida do gory i slychac swist turbosprezarki, nawet pedal gazu ladnie chodzi, ale przy paru razach nacisnietym hamulcu odrazu twardnieje jak kamien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passiak Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2008 Witam! Miałem podobny przypadek- zostawiłem samochód na 3 dni i po powrocie nadwozie było to samo , zaś koniki i heble gdzieś na łące. Zachowywał się jakby wszedł w tryb awaryjny (muł) i praktycznie brak hamulcy. Vagowanie pomogło. Uszkodzenie takiego dziwnego trójniczka który wysterowuje pompę hamulcową i ponoć turbinę. Popatrz dobrze za mieszkiem od EGR jest tam taki czarny sztywny wężyk o średnicy ok 10-12mm i rozgałęzienie (trójnik) na wężyk o średnicy ok. 4mm. W moim przypadku poprostu ten mały kikutek miał malutkie pęknięcie- i brak wysterowania. Stary został reanimowany - efekt - powrót hamowania i moc!!!!! Greg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael85 Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2008 WIlekie dzieki za pomoc:) a powiedz mi gdzie dokladnie mam tego uszkodzenia szukac? i czy to cos powaznego z wymiana i drogiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael85 Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2008 Passiak Bog zaplac za pomoc! U mnie byla ta sama usterka co u ciebie naszczescie, jedna linka odpiela sie od drugiej z mieszkiem i tylko tyle:) wsadzilem jedno w drugie, zabezpieczylem tasma i opaska. Auto jezdzi i hamuje jak wczesniej!!! Teraz przynajmniej wiem jak sie jezdzi bez turbiny w sumie do 2 tys obr nie ma wiekszej roznicy:) Dolaczam zdjecia usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2008 Ja w niedziele walczylem ze swoim "podcisnieniem" w PASSACIE. Wkoncu zebralem sie w sobie i wykrecilem 2pompe i ja rozebralem. Wczesniej jednak kupilem nowa uszczelke pomiedzy glowice a 2pompe i HERMETIK (klej do uszczelniania). Wedlog ETKI 2pompa jest nienaprawialnym elementem. Kosztuje ok 1000zl. Kiepsko dzialajace hamulce i sterowanie podcisnieniowe dmuchawki (TURBOSPREZARKI) jest spowodowane nieszczelnoscia w/w 2pompy. Rozebralem pompe paliwa i pompe podcisnienia, wyczyscilem powierzchnie styku, nanioslem warstwe HERMETIKU, skrecilem wszystko do kupy i zostawilem na noc, w garazu, zeby wyschlo. Rano...efekt oszalamiajacy !! HEBELKI dzialaja jak ta lala...nawet po wielokrotnym nacisnieciu hebelkow NIE MA EFEKTU twardego pedalu, TURBINA pracuje LEPIEJ !! auto lepiej ciagnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #6 Napisano 23 Lutego 2008 Mam pytanko a jak takie objawy są w 1,8 20V to gdzie szukac przyczyny? Tak samo twardy pedal hamulca i malo mocy. Kumpla bora 1,9 SDI 60 KM ciągnie lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #7 Napisano 23 Lutego 2008 mi od poczatku z hamowaniem cos tak,avf 2004r,na postoju wciskam pedal to prawie do zera spada, jak jade za 2 hamowaniem dopiero jakos sensownie lapie ale za 3 i 4 jest sztywny i nie hamuje prawie,jakbym bez wspomagania hamulcow jechal, co do tego czy fyra zamula czy nie to nie wiem czy mam tak od poczatku czyli okolo poltora miecha teraz dopiero zwrocilem uwage ze tak z hamulcami nie mzoe byc,przypuszczacie ze to samo co u was czy tylko zwykle odpowietrzenie badz moze pompa sie ham sie konczy, dodaz ze turbawka dmucha choc slyuchac ja dosc w zakresie 1600-2000 obr , albo powietrze do niej zasysane, ale to chyban ie ma powiazania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #8 Napisano 23 Lutego 2008 Panowie podepnę się pod temat. 1.6 AHL.Po wymianie przód + tył tarcze + klocki pedał hamulca stał się twardszy jednak że skuteczność hamowania "raczej" się poprawiła... Czy tak ma być Pozdrawiam:) No i pojechałem nawet sprawdzić i hamuje dobrze:D ABS moim zdaniem działa bez zarzutów:) Tylko "denerwuje" mnie to że pedał po wymianie "stwardniał"... Przed wymianą był "mięciutki" Passata mam od nie dawna więc chciałbym się dowiedzieć czy wszystko est ok:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #9 Napisano 26 Lutego 2008 i co cisza w temacie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd Zgłoś #10 Napisano 26 Lutego 2008 Mikan - wspomaganie hamulca - wsiądz do autka podpompuj hamulec, włącz silnik, jak po włączeniu odczujesz że hamulec staje sie miękki i troche opada to znaczy że wspomaganie działa. Jeżeli dopiero hamulec zaczyna ci działać po kolejnych wciśnięciach to może byc powodem zapowietrzenie układu. Rozwiązaniem jest odpowietrzyć a w najlepiej wymienić odrazu cały płyn w układzie. Jeżeli nie wiesz czy twój samochód ma odpowiedznie przyśpieszenie to sobie to sprawdź. Stoper, kamerka i rura do 100. Zmierz sobie czas rozpedzania do 100km/h i porównaj z danymi fabrycznymi.Jak masz coś nie tak z silnikiem to napewno będzie spora różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #11 Napisano 26 Lutego 2008 Mikan -Jeżeli nie wiesz czy twój samochód ma odpowiedznie przyśpieszenie to sobie to sprawdź. Stoper, kamerka i rura do 100. Zmierz sobie czas rozpedzania do 100km/h i porównaj z danymi fabrycznymi.Jak masz coś nie tak z silnikiem to napewno będzie spora różnica. Tak jak mój do setki to dobrze przyspiesza lecz gorzej jest pózniej np przy wyprzedzaniu tak przy np100km/h to wtedy na trójce juz bardzo nie chce pociągnąc a na czwórce przyspiesza jakby ciągnął wagon za sobą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #12 Napisano 26 Lutego 2008 nie no ogolnie jest dziwnu hamulec, na raz niedziala wcale, dopiero za 2 - 3 razem, pozniej jak juz troche przejade stoi wysoko i sztywny jest i potrzeba uzycia duzej sily zeby jakos zahamowac,czasem sie zdazy ze ladnie zahamuje ale zadkosc,bralem pod uwage zapowietrzenie,ale ze byl serwisowany w niemczech do konca z wpisem do kompa, wydrukowalem sobie w aso w bydzi i widzialem co bylo robiome,takze myslalem nad serwem,ale bardziej kladlem na cos z pompa.gdzies z tym musze jechac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #13 Napisano 30 Marca 2010 Ja w niedziele walczylem ze swoim "podcisnieniem" w PASSACIE. Wkoncu zebralem sie w sobie i wykrecilem 2pompe i ja rozebralem. Wczesniej jednak kupilem nowa uszczelke pomiedzy glowice a 2pompe i HERMETIK (klej do uszczelniania). Wedlog ETKI 2pompa jest nienaprawialnym elementem. Kosztuje ok 1000zl. Kiepsko dzialajace hamulce i sterowanie podcisnieniowe dmuchawki (TURBOSPREZARKI) jest spowodowane nieszczelnoscia w/w 2pompy. Rozebralem pompe paliwa i pompe podcisnienia, wyczyscilem powierzchnie styku, nanioslem warstwe HERMETIKU, skrecilem wszystko do kupy i zostawilem na noc, w garazu, zeby wyschlo. Rano...efekt oszalamiajacy !! MOzesz mi powiedziec czy ciezko sie to naprawia? Dostep do tego nie jest najlepszy jak patrzylem. Pompa paliwa i podcisnienia to 2w1? Bylbym wdzieczny o podanie dokladnej porady co i jak, bo mi cholerstwo chyba przecieka. Problem opisalem w inym temacie, post 6: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21057 Z gory big THX. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach