dwaxp Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2008 witajcie no to mam zagadkę - passek z 2004, AVF (TDI, 131KM), 6stopniowa skrzynia manualna Zauważyłem, że w czasie jazdy, zaraz po włączeniu 5biegu, coś zaczyna bardzo lekko i cicho dźwięczeć/szumieć (przy włączonym radiu tego nie słychać - więc dość cicho). Jadąc na piątce ten dźwięk stale się utrzymuje - zmiana na 4 lub 6 powoduje zniknięcie tego dźwięku. Słychać to coś tylko z włączoną piątką - nie ma znaczenia położenie sprzęgła, czy mam wciśnięte sprzęgło, czy jest "wyciśnęte". Najciekawsze jest to, że wystarczy lekko dotknąć (jednym palcem) drążek zmiany biegów, aby ten dźwięk zniknął. Lekko dotykając - nie ma nic. Bez względu na położenie pedału sprzęgła. Ciekawe? Macie jakieś pomysły? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2008 witajcieno to mam zagadkę - passek z 2004, AVF (TDI, 131KM), 6stopniowa skrzynia manualna Zauważyłem, że w czasie jazdy, zaraz po włączeniu 5biegu, coś zaczyna bardzo lekko i cicho dźwięczeć/szumieć .... a jaki masz przebieg? pewnie lozysko w skrzyni halasuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dwaxp Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2008 195tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2008 Mysle ze powinienes sprawdzic mechanizm zmiany biegow (ew. weregulowac) - wskazuje na to fakt ze kiedy lekko przesuniesz drazek dzwiek ustaje i to ze wystepuje tylko na 5m biegu. Sprawdz drazki (zmiany biegow i wybieraka), polaczenia. Nie zwlekaj, samo sie nie naprawi - oszczedzisz sobie wymiany skrzynki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2008 Mysle ze powinienes sprawdzic mechanizm zmiany biegow (ew. weregulowac) - wskazuje na to fakt ze kiedy lekko przesuniesz drazek dzwiek ustaje i to ze wystepuje tylko na 5m biegu. Sprawdz drazki (zmiany biegow i wybieraka), polaczenia. Nie zwlekaj, samo sie nie naprawi - oszczedzisz sobie wymiany skrzynki. ...ale gdyby mechanizm zmiany biegow byl rozregulowany, to chyba bylyby problemy rowniez z przelaczaniem biegow.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2008 ...ale gdyby mechanizm zmiany biegow byl rozregulowany, to chyba bylyby problemy rowniez z przelaczaniem biegow.... Na poczatku nie, momentalnie nie bedziesz mial problemow ze wszystkimi biegami - to jest poczatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dwaxp Zgłoś #7 Napisano 15 Marca 2008 a jaki masz przebieg? pewnie lozysko w skrzyni halasuje... 100% trafna odpowiedz - niestety główne łożysko w skrzyni do wymiany, co spowodowało uszkodzenia kolejnych kół w skrzyni (tak się to chyba nazywa) - koszty wymiany zupełnie z kosmosu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #8 Napisano 15 Marca 2008 Mnie to czeka teraz we wtorek,a to koła zostały bardzo uszkodzone,napisz coś więcej jakie miałeś obiawy po uszkoszeniu kół zębatych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dwaxp Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2008 ten szum, o którym napisałem na poczatku posyu był coraz bardziej głośny - zrobiłem 3000km (narty i po powrocie było już mocno głośno - radio nie pomagało - jak wrzucałem luz przy np. 80km/h pięknie było ten mocny szum słychać prócz tego - przy mocniejszym przyspieszaniu - gdzieś w okolicach 2300obrotów, miałem dźwięczenie - już nie szum, ale jakby coś metalowego drżało skończyło się na wymianie skrzyni - wyszło taniej niż wymiana części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach