Skocz do zawartości
Martinez

Jak sprawdzić sondę lambda?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

 

Pytanie za 100pkt. Dużo mi ssie benzynki, dużo za dużo... Główną podejrzaną w sprawie jest sonda lambda... Jak sprawdzić poprawnośc jej działania, czy pokazuje właściwie czy też nie???

 

rok produkcji:91, 1,8 ABS (90KM)

 

Dzięki za pomoc!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V

Opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów

Kabel sygnału: czarny

Przewody elementu grzewczego: biały

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Element grzewczy:

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.

Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.

Sprawdzić uziemienie:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

 

Czujnik tlenu:

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:

Upewnić się, czy kabel czujnika nie ulega zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.

Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:

Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich!!!

 

Pytanie za 100pkt. Dużo mi ssie benzynki, dużo za dużo... Główną podejrzaną w sprawie jest sonda lambda... Jak sprawdzić poprawnośc jej działania, czy pokazuje właściwie czy też nie???

 

rok produkcji:91, 1,8 ABS (90KM)

 

Dzięki za pomoc!!

 

Witam. Przekłuwasz szpilką pomiarową czarny przewód sygnałowy sondy, podłączasz w tym miejscu dodatnią końcówkę woltomierza, końcówkę ujemną do masy, włączasz zapłon - napięcie powinno wynosić ok. 0,45 V. Następnie sprawdzasz to samo przy uruchomionym silniku. Po nagrzaniu silnika napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0,2 - 0,8 - 0,2 V z częstotliwością ok. 1 razu na sek. Powodzenia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj miernikiem analogowym, bo większość elektronicznych głupieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazol

a jak sprawdzic sonde z 1 przewodem wychodzącym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak sprawdzic sonde z 1 przewodem wychodzącym??

 

Tak, jak opisałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazol

oki dzieki myslałem że to jest opis do sondy z wieksza ilością przewodów wychodzących

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siasia

Witam,Jotes opisał fachowo jak trzeba:),a toldek1 też tylko dla czteroprzewodowej z podgrzewaniem(1.8 ABS ma jednoprzewodową)Ja mierzyłem u siebie cyfrowym i faktycznie trudno powiedzieć czy te zmiany to napięcie z sondy czy raczej mało dokładny miernik:)Idealnie byłoby mierzyć przebieg na oscyloskopie,wtedy bez problemy wyznaczy się amplitudę i częstotliwość zmian.Gdzieś już na forum był chyba poruszony temat sondy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednoprzewodowe sa to sondy rezystancyjne w odroznieniu od cyrkonowych.Cyfrowe mierniki sa zazwyczaj za wolne---chyba ze maja bargraf(chyba sie tak nazywa linijka ponizej)Ona szybciej reaguje.Tylko oscyloskop moze pokazac i zdiagnozowac sonde poprawnie.Czasem masa sondy moze sie roznic od masy pojazdu i wtedy jest masa odniesienia (sonda pracuje np 0.4-1.3)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość borysiątko

Witam u mnie pokazuje cały czas 0,64v,pali 18/100km,i przy przejsciu przez 2000obr/min dławi się i szarpie.Wskazuje wszystko chyba na sondę co?Ps ile może kosztować taka sonda?Jeszcze jedno jak odłącze sondę to komputer przejdzie w jakiś tryb awaryjny.Chodzi o to, aby do kupna nowej ograniczyć choć troche spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redas
Witam wszystkich!!!

 

Pytanie za 100pkt. Dużo mi ssie benzynki, dużo za dużo... Główną podejrzaną w sprawie jest sonda lambda... Jak sprawdzić poprawnośc jej działania, czy pokazuje właściwie czy też nie???

 

rok produkcji:91, 1,8 ABS (90KM)

 

Dzięki za pomoc!!

witam!znajomy doradzil mi co do sondy aby wczasie uruchomionego silnika odłączyc kostke od sondy i poczekac na reakcje silnika jeżeli sonda jest walnieta reakcji nie bedzie jeżeli jest sprawna po odłączeniu silnik powinin zareagować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności