barman.m Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2008 Witam... Pisze bo juz nie wiem co robic. Dzisiaj odebralem mojego paska od mechanika. Jest po wymianie uszczelki pod glowica (uszczelka-Victor Reinz) oraz po planowaniu glowicy i wymienionym G12. Powodem tej naprawy byly objawy wystepujace przy padnietej uszczelce. Czyli: - twardy waz od chlodnicy; - uciekajacy plyn G12; - slynne bulgotanie w kokpicie; Odebralem autko z mysla ze stare czasy mam za soba. Jednak nic mylnego... Wszystko co wystepowalo wystepuje nadal. Waz twardy, slysze bulgoanie, ubytkow plynu jeszcze nie widze bo malo km zrobilem. W weekend przejade ponad 100 km to sie dowiem. Wiec pytanie do was... Co moze byc jeszcze nie tak?! Mysle ze uszczelka zostala zalozona profesjonlnie (robil mi to znajomy mechanik u ktorego robie wszystko zwiazane z naprawa aut). Pomozcie, doradzcie bo jestem zalamany. Z gory dzieki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #2 Napisano 14 Lutego 2008 glowica byla sprawdzana na szczelność płaszcza wodnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2008 Wiem ze byla planowana ale czy jeszcze sprawdzana w jakis sposob to nie mam pojecia. Czy uwazasz ze to jest nadal wina nieszczelnosci glowicy?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2008 Wiem ze byla planowana ale czy jeszcze sprawdzana w jakis sposob to nie mam pojecia. Czy uwazasz ze to jest nadal wina nieszczelnosci glowicy?! twrde przewoy wodne - dwie przyczyny 1 - uszczelka 2 - głowica po demontażu głowicy - przynajmniej ja(kiedy są takie objawy) zawsze sprawdzam szczelność główki(czasami pękają-mikroszczeliny) dziwię się że twój mechanik nie sprawdził główki na szczelność - a tak chyba Cię czeka ponowne jej rwanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2008 twrde przewoy wodne - dwie przyczyny1 - uszczelka 2 - głowica po demontażu głowicy - przynajmniej ja(kiedy są takie objawy) zawsze sprawdzam szczelność główki(czasami pękają-mikroszczeliny) dziwię się że twój mechanik nie sprawdził główki na szczelność - a tak chyba Cię czeka ponowne jej rwanie Bylem przekonany ze po wymianie uszczelki i splanowaniu glowicy wszystko wroci do normy. Wiekszosc przypadkow (awarii) na tym forum konczyla sie na wymianie uszczelki. I wszystko wracalo do normy. Po pracy jade do mechanika. Zobaczymy co wymysli. Ale moze gdzie indziej tkwi przyczyna?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2008 najglupsza przyczyna to nieodpowietrzony uklad lub walniety korek zbiorniczka. obydwie latwo sprawdzic i wyeliminowac. tylko, ze: jesli temp jest w normie, plyny w normie, to w czym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2008 najglupsza przyczyna to nieodpowietrzony uklad lub walniety korek zbiorniczka. obydwie latwo sprawdzic i wyeliminowac. tylko, ze: jesli temp jest w normie, plyny w normie, to w czym problem? Temp. jak najbardziej OK. Płyn mi uciekal ale teraz przy wymianie uszczelki mechanik znalazl miejsce gdzie waz nie byl dostatecznie wsadzony w krociec. Mam nadzieje ze kwestia plynu jest wyeliminowana. Martwi mnie to ze mam duze cisnienie w ukladnie chlodzenia (twardy waz przy chlodnicy). Wysokie cisnienie jest nawet po 10h postoju w garazu. A wlasnie dlatego wymianialem glowice bo bylem swiecie przeekonany ze tam jest przyczyna... I co... I dupa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2008 a czy po 10h postoju odkrecales korek? cisnienie uszlo, czy tylko odnosisz takie wrazenie, ze weze sa twarde? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2008 Tak odkresalem korek. Cisnienie bylo tak duze ze wyplulo mi plyn gdzies chyba spod jakiegos zaworka w dolnej tylnej czesci zbiorniczka od G12. I po odkreceniu korka waz nagle stal sie miekki. Mialem takie same objawy przed wymiana uszczelki. Wniosek jeden ze albo nie jest to wina uszczelki tylko czegos innego albo po prostu zle splanowana glowica i zalozona uszczelka! Pewnie wiekszosc z was bedzie za tym drugim. W morde..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2008 wymien korek zbiorniczka. koszt smieszny w porownaniu do uszczeli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagiel Zgłoś #11 Napisano 15 Lutego 2008 na moje to wina korka. korek ma w sobie 2 zaworki. jeden zapobiega wzrostowi ciśnienia w układzie ponad wartość dopuszczalną. w momencie wzrostu ciśnienia otwiera się (upuszcza powietrze z układu) co powduje obniżenie ciśnienia w układzie. drugi zaworek zapobiega powstawaniu podciśnienia w układzie podczas stygnięcia silnika i umożliwia powrót powietrza do układu. w innym przpadku węże zrobią się wklęsłe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #12 Napisano 15 Lutego 2008 Przed momentem korzystajac z przerwy dolalem wody destylowanej (z racji tego ze gdy odkrecalem wczesniej korek to troche plynu sie ulalo) i zauwazylem ze powierzchnia plynu jest cala w pianie??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #13 Napisano 15 Lutego 2008 Ktoś wcześniej pisał o sprawdzeniu szczelności głowicy. Wymień najpierw korek tak jak radził kolega, zeby wyeliminować najtańszą usterkę. A jak nic się nie poprawi niestety czeka cię albo naprawa głowicy albo kupno drugiej (ok 400zł - do mojego). Koszt będzie duży ale nie masz wyjścia. Długo nie czekaj. Ile kosztowała Cię wymiana uszczelki wraz ze wszystkimi kosztami? Dobrze by było, żeby taka informacja na forum była. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #14 Napisano 15 Lutego 2008 Dzisiaj jade kupic nowy korek (niestety uzywany bo w calej Polsce u dostawcy VW nie maja i trzeba czekac 2 tyg na sprowadzenie z Niemiec)- moze akurat pomoze. Calkowity koszt to 700 zł. Uszczelka 140zł, planowanie 180zł, robocizna 380zł. Jak korek nie pomoze to sie zalamie. Szczelnosci nie robilem bo chcialem zaoszczedzic 200zł- i chyba to sie teraz msci!! Fak.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #15 Napisano 15 Lutego 2008 Ano fak(t). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #16 Napisano 15 Lutego 2008 kupiles auto za duzo pieniedzy, a oszczedziles na sprawdzeniu szczelnosci. cycki mi opadly w jednej chwili. naucz sie na przyszlosc, ze kazde sciagniecie glowicy z wyraznego powodu oznacza jej sprawdzenie: szczelnosc, plaszczyzna. u sprawki podstawowy remoncik glowicy 300+vat i masz to wszystko zrobione w tej cenie + pare innych rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #17 Napisano 15 Lutego 2008 kupiles auto za duzo pieniedzy, a oszczedziles na sprawdzeniu szczelnosci. cycki mi opadly w jednej chwili. naucz sie na przyszlosc, ze kazde sciagniecie glowicy z wyraznego powodu oznacza jej sprawdzenie: szczelnosc, plaszczyzna. u sprawki podstawowy remoncik glowicy 300+vat i masz to wszystko zrobione w tej cenie + pare innych rzeczy. Wporzadku. Masz racje. Przed podjeciem decyzji na temat wymiany uszczelki pod glowica przesledzilem sporo postow na tym forum. Oddajac paska do mechanika spytalem czy moze po splanowaniu nie zrobic tez szczelnosci. On odpowiedzial ze to sa niepotrzebne koszta. Wiec zrezygnowalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #18 Napisano 15 Lutego 2008 barman.m A jeśli mogę spytać to u kogo " naprawiasz " Paska.W Żarowie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #19 Napisano 15 Lutego 2008 Nie pytaj!! Dobry fachowiec. Na niego żadnego slowa zlego nie moge powiedziec. Pogadamy na zlocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #20 Napisano 15 Lutego 2008 barman.m Ja tam nie widzę problemów żeby nawet dzisiaj pogadać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach