Skocz do zawartości
Gość MARYO_6

Samemu pasek rozrządu- B5 FL

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MARYO_6

Cześć,

czy ktoś z Was brał się własnoręcznie za wymianę paska rozrządu?

Czy faktycznie nie obejdzie się bez demontowania całego przodu auta? Ktoś z Was ustawiał przód w pozycji serwisowej? Na co trzeba zwracać uwagę? Jak wrażenia?

Mam dylemat: odchudzić portfel i odstawic na warsztat czy kupic kratę piwa i posiedziec weekend w garazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wlagos

Paska sam nie wymieniałem , ale asystowałem przy wymianie i trochę widziałem.Całego przodu nie trzeba demontować a tylko po wkręceniu dłuższych śrub odciągnąć ok 10-15 cm.Wtedy ciasno ale da się dobrać do reszty.przy zakładaniu trzeba mieć przyrządy do blokowania kół zębatych. Problemem jest też ustawienie napinacza paska. Roboty dużo i lepiej dać to fachowcom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MARYO 6 zadaj sobie troszke trudu i poszukaj, a znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MARYO_6

szukałem szukałem - ale dużo tych postow na temat 'zrób to sam' nie było niestety :(

i byłem ciekaw jak można się dostać nie demontując czoła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
szukałem szukałem - ale dużo tych postow na temat 'zrób to sam' nie było niestety :(

i byłem ciekaw jak można się dostać nie demontując czoła

 

Jazda takim samochodem z wymienionym rozrządem bez technologicznego demontażu przodu to jak zabawa w rosyjską ruletkę. W taki pseudo oszczędny sposób pozostaje bardzo miejsc, których nie sprawdzimy w trakcie standardowej wymiany rozrządu. Ponadto prawdopodobne pozostaje zbyt słabe dokręcenie odpowiednich śrub, niepoprawne spasowanie czy napięcie paska napinaczem. Wg. mnie to lepiej nie robić wymiany rozrządu w sposób inny niż przewidziała fabryka oraz napewno nie samemu bez odpowiednich materiałow pomocniczych, dokumentacji.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie paska rozrządu (+klimy, +alternatora, 2xrolki, 2xnapinacze, pompy) => jakoś nie wyobrażam sobie wymiany tego sam. Zabawy jest dużo - prawie 30-40 minut zajmuje rozebranie przodu. Zrobiłem to w warsztacie, ale nie ASO. Nie jestem mechanikiem, ale w mojej ocenie wymiana jest skomplikowana - odpowiednie rozebranie, wyciągniecie elementów, zmontowanie całości i ... chwila niepewności przy uruchomieniu silnika po wymianie - dla mechanika pestka, to on odpalał silnik - hehe, tak jak budowniczy mostu sam staje przy próbie ociążeniowej pod mostem przez siebie wybudowanym.

 

Przy okazji - dżizus, ale te nasze Paski to plastik fantastik...

 

Moryc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passat to b5 to chyba najszybszy rozrzad do zmienienia....pracuje obok goscia co robi go w 35 min, ale to nie jest nic w pospiechu.....po prostu sruby sie odkrecaja bez problemu.jednak samemu nie radze bo mozna duuuuuuuuuuuuzo napsuc !Trzeba odzalowac i jechac do kogos kto sie zna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
passat to b5 to chyba najszybszy rozrzad do zmienienia....pracuje obok goscia co robi go w 35 min, ale to nie jest nic w pospiechu.....po prostu sruby sie odkrecaja bez problemu.jednak samemu nie radze bo mozna duuuuuuuuuuuuzo napsuc !Trzeba odzalowac i jechac do kogos kto sie zna.

 

:D chyba jak ma wszystko zdemontowane, poluzowane itp. Niestety ja takiemu śpieszącemu się mechanikowi auta bym nie powierzył. Cała robota jak ma być dobrze zrobiona to trzeba do niej podchodzić spokojnie i z głową. 4h musi zająć bo wtedy o wszystkim się pamięta.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sie zaczynam bać, nie mowcie moim passatom ze to maja profesjonalisci robic, jeszcze sie ktorys wystraszy i paseku mu sie urwie ;-)

obydwa, coprawda b2 i b3... maja rozrzad zmieniany wlasnorecznie, naciag paska na oko, oczywiscie nowe rolki napinajace i uszczelniacze... :) dodam tylko ze dostepu do paska w b2 nie przebije nic - wyjac wiatrak chlodnicy i 20cm miejsca przed silnikiem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MARYO_6

ok - dzięki wielkie za porady. skutecznie mnie wystraszyliście - czeka mnie voyage na warsztat i nici z kraty piwa (a było to główne narzędzie do wymiany rozrządu w oplu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności