ogipio Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2008 Witam, w moim pasku pada pompa wspomagania. Bardzo głośno huczy przy skrętach i przecieka, w dodatku wspomaganie jest slabe. Byłem z tym u mechanika a on mi powiedział ze do wymiany są 2 łozyska i simering a koszt regeneracji wyniesie 130zl. Czy to mozliwe ze simering i lozyska zalatwią sprawe? bo jesli tak to mozna taki zabieg zrobic samemu w domu.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris166 Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2008 ja bym ci osobiście radzil kupić nowa pompe z allegro za ok.250zl.bedziesz mial pewnosc dobrego towaru i spokój ze wspomaganiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemo31_08 Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2008 witam. Kolego kris166 nie sądzę żeby za 250 zł kupił nową pompę. Mówisz raczej o regenerowanej pompie z 12 miesięczną gwarancją. I to w dodatku za taką cene jesli chcesz kupic to starą w rozliczeniu dajesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2008 oj kolego mylisz się, przejrzyj aukcje allegro http://moto.allegro.pl/item308977717_pompa_wspomagania_vw_golf_3_passat_seat_skoda.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2008 Na tej aukcji to chyba jakieś fachowe słownictwo...: "NISKA LUB ODZADZONA PIASTA KOŁA PASOWEGO" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2008 eee tam, powinno być "odsadzona" - poprostu literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2008 no tak.... Ale czy wymiana lozysk i simmeringu moze zalatwic sprawe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2008 U mnie załatwiła w zasadzie poza łożyskami i simeringiem tam nie ma sie co zepsuć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2008 mi tez w pompie poszlo lozysko az caly olej wylecial. wymienilem lozysko + simering (okolo10zl) i zaplacilem dla majstra 50 zl tylko ze przywiozlem mu juz wyjeta pompe. zamontowalem nalalem plynu i jest super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2008 jak sie dobrac do tej pompy? na prasie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #11 Napisano 15 Lutego 2008 Tak prasa jest do tego najlepsza (do zdjęcia koła pasowego). Ogólnie wymaga troche pojęcia majsterkowicza, załatwienie tej sprawy, bo można łatwo coś uszkodzić (zwłaszcza tylną obudowę, nabijając łożysko,szajbke). Właściwie wymienia się jedno łożysko (to od strony koła pasowego) + siering, wymienić można też drugie łożysko ale jest ono nietypowe i trudno dostępne. Reszta pompy, jest praktycznie niezniszczalna, jeśli dbamy o czysty olej i wymieniamy szybko łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #12 Napisano 15 Lutego 2008 hm to chyba po niedzieli sie tym zajmę ;] czy grozi czyms jazda bez pompy wogole? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #13 Napisano 15 Lutego 2008 hmto chyba po niedzieli sie tym zajmę ;] czy grozi czyms jazda bez pompy wogole? Lepiej zdjąć pasek i poćwiczyć biceps, niż jeździć z szumiejącym łożyskiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2008 A pamięta może ktoś z was rozmiar łożyka i simeringu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2008 wyjmij jedz do sklepu z czesciami i dopasuja tobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojt_n Zgłoś #16 Napisano 16 Lutego 2008 Dla wszystkich zainteresowanych zamieszczam poniżej instrukcję wymiany łożyska i uszczelniacza pompy wspomagania: Najpierw trzeba wymontować pompę,następnie odkręcić kółko pasowe i zdemontować tuleję (za pomocą uniwersalnego ściągacza do łożysk).W tym momencie ukaże się pierścień zabezpieczający i łożysko.Należy wyciągnąć pierścień i przed próbą wyciągnięcia łożyska (łożysko wyciągamy razem z wałkiem pompy-wymiana łożyska i uszczelniacza odbywa się bez rozbierania całej pompy-łożysko jest osadzone w obudowie pompy "lużno")należy dobrze oczyścić powierzchnię po której będzie się wysuwać łożysko-najlepiej papierem ściernym lub szczotką drucianą i potraktować jakimś odrdzewiaczem-penetratorem(CX-80 lub WD-40).Po tym zabiegu dobrze by było odczekać jakiś czas.Teraz przystępujemy do wyciągania łożyska razem z wałkiem.Należy wkręcić śrubę w wałek- Uwaga jest tam gwint calowy( UNC 3/8") i za pomocą dżwigni lub jakiegoś ściągacza wyciągnąć wałek razem z łożyskiem(powinno wyjść bez większych problemów).Wtedy ukaże się uszczelniacz,należy go usunąć- następnie zamontować nowy(montaż uszczelniacza to bardzo odpowiedzialne zadanie - należy go wbić równo bo jak się skrzywi to jest do wyrzucenia).Stare łożysko zbijamy z wałka i montujemy nowe.Montaż wałka do pompy (z wymienionym już łożyskiem) powinien odbywać się bardzo delikatnie(można potraktować go smarem aby zwiększyć poślizg) i z wyczuciem wcisnąć (powinien wejść przy wciśnięciu ręką ewentualnie należy go potraktować gumowym młotkiem)-należy zwrócić uwagę aby zębatka na wałku trafiła w odpowiednim położeniu - w wewnętrzną zębatkę wirnika pompy( chodzi o to żeby te dwa elementy zazębiły się). Następnie należy założyć pierścień zabezpieczający łożysko,tuleję,kółko pasowe i zamontować pompę w aucie. Rozbieranie całej pompy nie jest konieczne ponieważ pozostałe uszczelnienia(są tam jeszcze 3 oringi) nie mają wielkiego wpływu na pracę pompy - chyba że Twoja pompka np.: przecieka z tyłu. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojt_n Zgłoś #17 Napisano 16 Lutego 2008 Jeżeli chodzi o uszczelniacz to będzie prawdopodobnie(pod warunkiem że jest to taki sam model pompy jak moja) 19.05x36x6,7(metalowo-gumowy)- najlepiej zapytać o niego tam [email protected] - jest najtaniej i pewnie(ok. 15 do 18 zł + przesyłka) Chyba że ktoś może ma inne żródła - kupowałem to dosyć dawno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #18 Napisano 16 Lutego 2008 W dzial FAQ jest (było) o regeneracji pompy wspomagania - "link nieczynny" (jak większość) - ciekawe co się z nimi stało - http://www.forum.vw-passat.pl/tematy14/uklad-kierownicy-wspomaganie-vt2524,20.htm ? :646: TU trochę i TU, i TU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fazol Zgłoś #19 Napisano 17 Lutego 2008 z tego co sie orientowałem to regeneracja kosztuje 400 zł zamiennik od chińczyów 450zł(aluminiowy) a niemiecki oryginał żeliwny 1000zł wiec sam widzisz jakie ceny możesz pompe podpasować od opla:) u mnie chula Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #20 Napisano 17 Lutego 2008 Dla wszystkich zainteresowanych zamieszczam poniżej instrukcję wymiany łożyska i uszczelniacza pompy wspomagania: Najpierw trzeba wymontować pompę,.................................................................................... .....Następnie należy założyć pierścień zabezpieczający łożysko,tuleję,kółko pasowe i zamontować pompę w aucie. A jaką pompę w taki sposób regenerowałeś bo ja mam pompę typu ZF i w niej nie było żadnego pierścienia zabezpieczającego,. w sumie to dziwiło minie to jak to się wszystko trzyma, i dla bezpieczeństwa wbijałem łożysko na hermetic. Zrobiłem 100 km po mieście i na razie wszystko jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach