Skocz do zawartości
Ojciec

zawór EGR w AWX - konkretnie (proszę o pozostawienie wątku)

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, ale jestem zmuszony odświeżyć temat zasranego zaworu EGR bo już mnie szlag trafia. Myślałem, że się przyzwyczaje ale nie daje rady. Non stop mam kontrolkę EMISSIONS WORKSHOP. Zakładam nowy wątek bo po przestudiowaniu wszystkich dotyczących tego problemu niewiele więcej się dowiedziałem niż wiedziałem, a w żadnym z nich nie ma do końca satysfakcjonująych i jasnych odpowiedzi.

 

1. Najpierw wyczyściłem zawór zgodnie z instrukcjami na forum (pare miesięcy temu) - było dobrze pare dni.

2. Jakieś 2 miesiące temu wziąłem od PawłaB6 jego stary zawór EGR. Paweł twierdzi, że jak miał zamontowany ten zawór to nie pokazywało żadnych błędów, więc dlatego wziąłem. Przeczyściłem - wyglądał jak nóweczka. Kupiłem nowe uszczelki, zamontowałem, podpiąłem pod kompa, skasowałem błąd... no i wytrzymał raptem 30km. Znowu wywalił błąd EMISSIONS WORKSHOP i pali się do dziś. Sporadycznie zgaśnie, ale zaraz znowu się pojawia. Na kompie cały czas błąd zaworu EGR. Wykasowywanie działa na pierwsze pare kilometrów. Logika mi podpowiada, że skoro u Pawła się nie świeciło, a tu się zaświeciło po 20km, więc problem może nie leży w samym zaworze :confused:

 

No i pytanie moje bo mam już dość. Niech ktoś mi w końcu odpowie konkratnie, BEZ ROZMYDLANIA TEMATU bo przestudiowałem wszystkie wątki o EGR i wcale nie jestem mądrzejszy -

 

a) czy wymiana zaworu na NOWY rozwiąże mój problem w 100%? Jedni co wymienili mówią, że problem zniknął, inni mówią, że problem nie leży w zaworze tylko w odmie i turbo więc wole zapytać niż wydać 500zł i problem mieć nadal.

 

b) czy jest możliwe PROGRAMOWE wyłączenie tego zasranego zaworu żeby nie zliczał błędów? Było to poruszane w którymś z wątków ale nie było jednoznacznej odpowiedzi. Silnik AWX.

 

c) co z tymi zaślepkami? Bawić się w to czy olać? Jednym pomaga, innymi nie pomaga.

 

Bardzo proszę o konkrente, jasne podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ci napisze tak, jak zaczął mi cieknąć gadałem z kolegą HHA i on mi odradził zaslepnie zaworu, że w PD się nie zaślepia:( wyczyściłem swój za jego rada ale po 5 tys znów wyglądał tak samo a może jeszcze bardziej zaczął chlapać. Zdecydowałem sie na wymianę koszt 730 zł plus 50 zł robocizna. Od tego momentu zrobiłem 15 tys km i suchutko wszędzie żadane błędy nie wystapuja. :) Jedni właśnie jak zauwazyles radzą wymianę inni szukają przyczyn skąd sie ten olej tam bierze. Dodam jeszcze ze po wykręceniu EGR miałem masę syfu takiej mazi w dolocie mechanik wykręcił przeczyścił i auto śmiga jak ta lala:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

W moim przypadku (1,9 tdi, 131 KM, AVF) wywalalo mi caly czas kontrolke spalin (pojawiala sie i znikala kiedy jej sie podobalo) i kodowalo blad 19586 - przekeoczony limit regulacji EGR, i tak co do kontrolki spalin od 1000 km po wymianie zaworu N18 i wykasowaniu bledu, ani blad ani kontrolka nie pojawily sie (oby juz nie wrocily), a to wlasnie zawor n18 steruje EGR-em jak masz dostep do jakiegos zaworku i masz pewnosc ze jest on ok to zamien go skasuj blad i sprawdz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam, ale jestem zmuszony odświeżyć temat zasranego zaworu EGR bo już mnie szlag trafia.

 

..sprawdz jeszcze zawor N18, on steruje EGR i moze on jest zrodlem bledu...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O i to jest już konkretna rada. Przynajmniej mam punkt zaczepienia. Sprawdzę i dam znać czy pomogło.

 

Tylko teraz muszę kogoś znaleźć z tym N18...

 

...PawelB6 gdzie jesteś???!!! :D

 

 

PS. Tak szukam na necie tego zaworu i na stronie INTERCARS znalazłem 2 podobne zawory: Konwerter ciśnienia układu wydechowego (1J0 906 627) i Zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin (1J0 906 283 A).

 

Który z nich to N75 a który to N18?

 

_____________________________

Przed chwilą zajrzałem pod maskę, odkręciłem osłonę nad filtrem powietrza i zrobiłem zdjęcie tego:

zawor.jpg

 

Jak się domyślam - i proszę o potwierdzenie - jest to zawór N75 sterujący turbiną, tak?

 

Gwoli ścisłości - gdzie w takim razie jest N18???

 

 

__________________________________________

 

Przed chwilą podłączyłem VAGa żeby zobaczyć kod usterki - 19586, czyli tak jak u Ciebie Cinek, więc chyba pokuszę się o wymianę zaworu N18, tylko niech ktoś mi napisze gdzie ON SIĘ DOKŁADNIE ZNAJDUJE?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hi :D

w AVB zawór N18 jest zamontowany w rurze powrotnej z interculera na wysokosci zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej ( przynajmniej tak pokazuje serwisówka ).

 

Zobacz u Siebie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Szklana. Mam nadzieję, że w AWX też jest gdzieś w tej okolicy. Dziś się zgadałem z PawłemB6 na próbną podmianę zaworku. Koszt na Allegro to 110zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że masz dawcę organów do diagnostyki :D

 

pozdrów Pawła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który z nich to N75 a który to N18?

 

N-18 TO TEN Z CZARNYM LBEM CZYLI 1J0 906 627

 

N-75 MA SZARY LEB I U MNIE MA NUMER 1J0 906 627 A

 

N18 w AVF tez jest umiejscowiony po lewej stronie zbiorniczka wyrownawczego z plynem chlodzacym (troche glebiej musisz wlozyc reke)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Ja mam problem z przeładowaniem...

3 miechy temu zdażyło mi się raz że przeszeł w tryb awaryjny

Od 2 tyg notorycznie jak przekorocze około 100km/h

 

Wyskakuje błąd 17965 (sprawdzam polskim VAG-COM 4.9 i 2.5)

 

Dziś wymieniłem zaworek N75 i nie dało efektu...

Jutro sprawdze N18...

 

Oby dało efekt...

Wężyki sprawdziłem i wyglądają i sądze że są oki.

Kierownicza turbo raczej sprawna. Bynajmniej rusza się cięgło od niej.

Zresztą do momentu przejścia w tryb awaryjny auto lata normalnie.

Na trasie przed kłopotami z trybem awaryjnym auto świtnie rozpędza się do 140km/h, potem spokojnie dolatuje do 180km/h i dałem rade polecieć 200km/h (dalej było by ciężko ale i tak nie miałem gdzie).

Do tego osiągi o których posze to 3 osoby na pokładzie + bagarze.

 

W sumie EGR mam spocony od oleju ale nie wygląda by strasznie z niego leciało.

Zresztą oleju za bardzo mi nie ubywa.

Choć z tego co czytałem to raczej i ja przeczyszcze ten układ.

 

Poza tym 3 dni temu wymieniłem kompletny rozrząd i wszystkie napinacze jakie są oraz olej i wszystkie filtry...

Spalanie z zakorkowanym Gdańsku w mieście 8.3L/100km (sprawdzone tankowaniem)

Wieczorem gdy nie ma korków jestem w stanie zejść do 6.7L/100km (sprawdzone taknkowaniem)

Trasa przy generalnie prędkości 140km/h pali 6.1L (sprawdzone tankowaniem)

Trasa powolutku przy max 120km/h pali 5.3L (odczyt z kompa który i tak minimalnie pokazuje wiecej)

Więc spalanie raczej jest spoko.

 

Jutro wiec test N18...

Sporo czytałem o tym problemie na forach ale jednoznacznie nigdzie dotarło do mnie co u mnie.

Wiadomo musze sprawdzić krok po kroku co mi dolega...

 

Mam nadzieję że i ja dam sobie z tym rade...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o EGR i to w dodatku w AWX.

Kolego EGR ma się nijak do przeładowania turbiny i nawet to, że sprawdzisz N18 nic ci nie da. Tematów o przeładowaniu turba jest od groma i naprawdę jest tam mnóstwo podpowiedzi jak to zdiagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po czyszczeniu EGR trzeba założyć nowe uszczelki? Czy w ASO można je dostać. Pytam, bo przymierzam się do przeczyszczenia zaworu bo troszkę spocony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosztuja kilka zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję wątek, ale poczułem się w obowiązku napisać, czy wymiana czujnika N18 pomogła. Otóż... NIE.

 

Nabyłem drogą kupna nowy zawór, wymieniłem, wykasowałem błąd i miałem spokój na 20km.

 

Nadal mam swoją kochaną kontrolkę i komunikat. Czasem mnie to drażni, ale pewnie już nic z tym nie będę robił bo nie mam siły. Komunikat i błąd jest tak ogólny, że można szukać i szukać, wymienić cały układ recyrkulacji, wydać kupę kasy a problem może i tak pozostać. Żebym wiedział jak, to bym wypierd.... czujnik odpowiedzialny za wyświetlanie tego błędu w kosmos. Przyznam się Wam, że powoli mam mieć dość "niemieckiej precyzji".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że czujnik temperatury sprawdziłeś? U mnie to był czujnik temperatury silnika (zapomniałem teraz symbol ..., ale jest on w innych postach - koszt ok. 70 zł), tyle, że lampka nie paliła mi się stale, tylko od czasu do czasu.

Jak podjechałem na wymianę tego czujnika to gość jeszcze wspominał o świecach żarowych, że jak jest przebicie czy coś takiego to też ten komunikat wywala. Oczywiście wywala go też jeszcze kilka innych przyczyn ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem, bo - odpukać - nie mam problemów ani z obrotami, ani z trzymaniem temperatury (przynajmniej wskaźnik pracuje prawidłowo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, bajer tego problemu (czujnika) polega na tym, że obroty są idealne i wskazanie temperatury na zegarach także. Dodam, że chodzi o czujnik umieszczony w bloku silnika (od tyłu, w sensie od strony przedziału pasażerskiego). Za wskazanie na zegarach odpowiada inny wskaźnik (tak wyczytałem z postów, jak mnie ten problem interesował).

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już czuję jak mi kieszeń zaczyna coś świdrować ;) Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika żeby wykluczyć niepotrzebny wydatek (miernikiem)?

 

Dodam, że czasami (raz na kilka rozruchów) kontrolka gaśnie, ale później w czasie jazdy znów daje o sobie znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już czuję jak mi kieszeń zaczyna coś świdrować ;) Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika żeby wykluczyć niepotrzebny wydatek (miernikiem)?

 

Dodam, że czasami (raz na kilka rozruchów) kontrolka gaśnie, ale później w czasie jazdy znów daje o sobie znać.

masz zjechane auto ,do żyda z nim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Pogadaj jeszcze to Ci spalę ten kiosk na towarowej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności