sergiusz- Zgłoś #1 Napisano 7 Maja 2006 Zakupiłem nowy alarm i ogólnie podłączenie wyglądało ok tylko dzisiaj sie zdziwiłem otóż alarm sie zamyka i otwiera tak jak powiniem czujki i wstrząsówka działa ok tylko problem wystepuje w podpięciu centralnego zamka wszystko podpiąłem zgodnie ze schematem używając przewodów z poprzedniego alarmu Prestige. Problem polega na tym że przestał działać centralny od strony kierowcy zamyka i otwiera tylko te drzwi od strony pasażera wszystko jest ok zamyka i otwiera wszystkie drzwi i szyby z zamka w klapie otworzy zamiki i szyby zamknie zamki ale nie domyka szyb. Problem wystąpił juz przy podłaczeniu na przewodach od centralnego powinno pojawiać sie sterowanie "-" na 1 lub 3 s (opcja) co steruje działaniem centralnego ale na przewodach występuje cały czas "+" i każdo razowe zamkniecie i otwarcie alarmu dawało skutek otwierania i zamykania szyb za każdym razem jak zaminiłem biegunowość to szyby przestały sie zamykac i otwierac ale występuje objawy które opisałem. Dotego przy przekrecaniu stacyjki słychac stuk w zamkach ale ich nie zamyka i po wyłaczeniu stacyjki tez krótkie stuk i nie otwiera po nie ma czego Alarm ma funkcje zamykania i otwierania zamka po stacyjce i nareszcie moje pytanie czy to moze byc sprawa zamiany biegunów na kablach od centralnego może ktoś wie jakie powinny byc kolory kabli podpiete po centralny i skąd ten stały "+" na tych przewodach ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2006 rany czytam to chyba 3 raz i nic nie kumam napisz to powoli i porozdzielaj tematy, co dziala, co nie dziala, i gdzie, sorki bym ci pomogl, ale trudno to skumac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2006 dszyszko spróbuje jaśniej :)Alarm to Magicar 440. Na pierwszy rzut oka alarm działa prawidłowo z pilota zamyka i otwiera.Ale jak podpinałem centralny zamek to na przewodach wystepowaL cały czas "+" (anie powinno go być) pojawia sie na chwile "-" który steruje centralnym zamkiem ale przy dobrym podpieciu tak przewodów jak maja być przy kazdym otwarciu i zamkniecu auta z pilota zamykaja i otwieraja sie szyby.Jak zamieniłem przewody od centralnego na odwrót "+" z "-" to alarm zamyka sie normalnie (nie otwiera i zamyka szyb).Do zamykania szyb jest osobny przewód którego jeszcze nie podpiąłem.i niby wszystko ok alarm zamyka działa itp,ale problem jest nastepujacy przestał działc centralny w drzwiach kierowcy z kluczyka(zamyka tylko te drzwi i nie otwiera i zamyka szyb) przy przełaczaniu stacyjki słychac krótki impuls na centralny zamek tyk ale zamek sie nie zamyka (a jest taka opcja w alarmie) po wyłaczeniu stacyjki jest znowu sygnał tyk ale nie otwiera zamka) Podejrzewam że problem moze byc w zamianie tych przewodów ale ska przy prawidłowym podpieciu ciagły sygnał na przewodach ze otwiera i zamyka szyby.Dlatego chciałem żeby ktoś podał do jakich kolorów w aucie trzeba sie podpiąc bo przy straym Prestigu była zrobiona jakaś pętelka z przewodów a teraz nie umiem do tego dojść. Schemat alarmu zamieniłem przewody "+" i "-" od centralnego ponieważ w normalnym podpieciu wystepuje mi na któryms z przewodów stały "+" Jeszcze jedna sprawa to podpiecie kabla zielonego albo fioletowego (drzwi "+" i "-") któryś z nich musi być podpiety pod krańcówki drzwiowe czy wiecie gdzie najlepiej je podłaczyc zeby działały wszystkie drzwi (krańcówek nie miałem podpietych wogóle chyba ktoś wcześniej też nie wiedział gdzie je podpiąc) ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2006 A wiec tak: zamkniecie/otwarcie centralnego polega na podanie krotkiego 1s impulsu dodatniego na przewody ktore wychodza z modulu J386, ktory jest w drzwiach kierowcy (w silniku od podnoszenia szyb) do modulu F220 (centrlny w samym zamku). Jest tam wiazka w ktorej poszukaj dwa przewody: 1. czerwono-zielony (pin 24 w module J386) sluzy do zamykania centrala 2. czerwono-niebieski (pin 4 w module J386) sluzy do otwierania centrala zeby zamknac szyby musisz w alarmie wydluzyc czas na zamknieciu powyzej 1s, najlepiej jak dobrze pamietam na 7s to wtedy od max otwartej szyby zamknie sie calkowicie dodatkowa w tej wiazce co powyzej jest przewod od krancowki w zamku - jest to: czarno-brazowy (pin 18 w module J386) sluzy jako kontaktron zamkniecia drzwi Troche nie rozumiem tylko u Ciebie wyjscia w tym Twoim alarmie do centrala, dlaczego tyle przewodow? Dwa widze daja na zamkniecie i otwarcie, ale po co sa tam zmostkowane jeszcze przewody + i - co one daja ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2006 Dzieki dszyszko bede sie z tym bawił w środe może coś wyjdzie ale skoro piszesz ze "+" wskakuje na 1 sek to tak u mnie chyba tak jest tylko teraz nie pamietam czy "+" czy "-" wskakuje na 1 sek a tak cały czas mam napiecie ktore powodowało zamykanie i otwieranie szyb dopiero jak zamieniłem biegunowość "+" i "-" to przestało zamykać pokombinuje z tymi przewodami o których mi napisałes .Tylko jeszcze jedno pytanko czy ten przewód czarno-brazowy (pin 18 w module J386) odpowiada za sygnał ze wszystkich drzwi czy tylko od kierowcy ( wiem że w nie których autach trzebabyło ciągnąć pprzewody od każdej krańcówki osobno ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2006 Ten przewod jest tylko od drzwi kierowcy, ale to dobrze, bo opcje samouzbrajania czy blokady centrla po uruchomieniu tylko jest dezaktywowana jak tylko otworzysz drzwi kierowcy, tak samo z antynapadem, natomiast pozostale drzwi podlaczasz pod lamke oswietleniowa jako dodatkowy sygnal, tak samo jak klapa silnika, czy bagaznik, czy wstrzasowke. Przewod ten wchodzi do modulu komfortu. Jak nie wiesz w co sie wpiac to daj znac to Ci pozniej dopiesz bo teraz nie mam czasu szukac w schematach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #7 Napisano 9 Maja 2006 Ale jak podłacze drzwi pod lampke wewnętrzna to odrazu po wyłączeniu alarmu bedzie sygnał jakby drzwi były już otwarte i wtedy samouzbrojenie nie będzie się załączać (chyba dobrze myślę) musze tak pokombinować żeby drzwi były pod wszystkie krańcówki. Lampke wewnętrzna mam podłączona pod centralny zamek i w chwili otwarcia zamka juz sie zapala także takie połączenie drzwi odpada.Jutro od rana bede się z tym bawił dalej.(kurde w Espero miałem dobrze jeden wspólny przewód od wszystkich drzwi i po kłopocie było ) Najwazniejsze to musze rozpracować ten centralny będę próbował po tych kablach co mi podałeś gorzej jeżeli centralny jest właśnie pod nie podciągnięty wtedy zaczną sie schody!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2006 Sorki nie dopisalem tego w poprzednim poscie, pozostale srzwi podlaczasz za pomoca lampki ale pod dodatkowy sygnal z alarmu, ten co np klapa silnika, i wtedy to nie wplywa na samouzbrajanie alarmu, ja tak mam i dziala bez problemu, sam montowalem alarm wiec na pewno tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2006 Niestety nic nie wymyśliłem skupiłem się głównie na tym centralnym zamku i nic.Problem polega natym że na przewodach zielonym i niebieskim (sterowanie centralnym) już z centralki wychodzi stały "+" i najprawdobodobniej przez to wysiadł siłownik od strony kierowcy (tak podejrzewam) przewody od centralnego wychodza tak jak napisałem (czer-ziel zamykanie i czer-nieb otwieranie) przy normalnym podpieciu wg schematu przy każdym otwarciu i zamknieciu otwieraja i zamykaja sie szyby jak zamienie biegunami "+" z "-" od centralnego to zamyka i otwiera zamek bez szyb.A chciałem podłaczyć domykanie szyb tak jak mi doradziłeś ale na tym przewodzie (szaro-czarny) wogóle nie moge wywołać impulsu ani automatycznie przy zamykaniu ani recznie z pilota.Nadal nie wiem co jest grane wiec będe musiał skoczyć do jakiegoś fachowca i to chyba specjalisty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #10 Napisano 10 Maja 2006 Ale poczekaj powoli, piszesz o dwoch rzeczach naraz, zrob najpierw central pozniej bedziesz sie bawil kontaktronem. Po pierwsze na tych twoich przewodach: zielony i niebieski jesli sa do zamykania centrla powinien byc plkus (i jest jak mowisz), tyle ze nie znika? Pewny jestes? Moze masz ustawiny maksymalny czas impulsu na tych przewodach, 30s.? i dopiero pozniej znika sygnal! Spalic silownika raczej nie dasz rady no chyba ze cos pozwierales. Zasada tego silownika jest ze jesli podasz dlugi czas plus to wtedy zamkna sie szyby!!! jak podasz tylko na chwile to tylko zamknie drzwi. A po drugie jesli juz go chesz podlaczyc to najpierw podlacz sam alarm do samochodu POPRAWNIE!!! dlatego ze moze jak teraz probujesz zamknac central a alarm widzi np otwarte drzwi to sygnalizuje to i ich nie zamyka!!! Zostaw central na sam koniec, podlacz alarm tak zeby spelnial swoja role samego alarmu, czujniki, dodatki a na samym koncu dopnij drzwi, musi chodzic, chyba ze masz go zwalonego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #11 Napisano 10 Maja 2006 Dobra, juz sie troche zapoznalem z modelem Twojego alarmu i powinno dzialac, tzn: CO do kostki w alarmie do centralnego: - pod przewody czarny, bialy podlaczasz minus - pod przewody rozowy, pomaranczowy podlaczasz + - zielony i niebieski (nie wiem ktory zamyka/otwiera) podlaczasz poprzez dwa osobne przekazniki lub modul (dostepny na allegro) do przewodow (opisane w porzednim poscie) do zamykania drzwi (chodzi o to ze ten alarm steruje masa, natomiast Pasio steruje drzwi plusem, wiec chodzi o zamiane biegunowosci) To jest jakby jedna sprawa. Druga sprawa: co do przewodu szary/czarny (kanal 3) powinienes go rowniez podlaczyc jako sterowanie zamykania drzwi, gdyz on tylok moze wystawic czy dlugi impuls masy, a co za tym idzie na zamkniecie szyb. Zasada dzialania: PO pierwsze ustaw w trybie serwisowym: pozycja 2: czas sterowania zamka na 2 sec pozycja 6: kanal 3komfort na ZAWSZE I tak po uzbrojeniu z pilota auta central musi sie zamknac, jednak 3 sec nie wystarcza na zamkniecie calkowite szyb (od max opuszczonej), ale modul komfortu zadziala i wysteruje ci zamkniecie szyb do konca. Jedno mnie tylko zastanawia czy jesli ten sygnal 3sec podczas otwierania nie spowoduje Tobie otwarcia szyb? Jesli tak to po prostu w serwisie ustaw ta opcje 2 na 1 sec i po klopocie (ta opcja jest tylko do silownikow hydraulicznych). Ja w swoim alarmie mam opcje ze jak dluzej przytrzymam to tez mi sie okna otworza, ale to jest jako dodatek, wiec u siebie musisz sprawdzic, zeby przypadkiem zawsze sie nie otwieraly (wtedy zmien ta opcje co wyzej opisalem). Chyba wszystko, po takim podlaczeniu powinno wszystko hulac. JAk cos jeszcze to pisz, moze ktos inny ci jeszcze pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #12 Napisano 10 Maja 2006 dszyszko nic by to nie dało już po problemie ale niestety w naszych Passatach nie można tego tak podłaczyc jak jest na schemacie.Na szaro-czarnym jest sygnał przez 30 sek także wystarczy na zamkniecie szyb i dlatego trezba było go podpiąć.Ale centralny nie może byc podpięty pod "+" i "-" bo beda wychodziły takie anomalie jak u mnie i bedzie albo cały czas "+" albo "-" na przewodach wychodzacych z centralki.Trzba podpiąc tylko 4 przewody z 6 my odpuściliśmy biały i czarny i wszystko działa. Dzieki za pomoc !!! Zostało jeszcze tylko podpiecie krańcówki (ale od tego stałego "+" chyba szlag trafił siłownik od centralnego bo nawet na Vag-u go nie widac) i podpiecie klapki wlewu pod pilota i bedzie full wypas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #13 Napisano 10 Maja 2006 NIe rozumiem, a gdzie cos wspomnialem o minusie? Na obu przewodach w alarmie masz podany w "czasie pracy" minus i masz go poprzez przekaznik przesterowac na plus, bo tak jest sterowany w PAsiu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #14 Napisano 19 Lipca 2009 (edytowane) witam Alarm Magicar 440 to bardzo dobry alarm do passata ponieważ można nim sterować jako: -sterowanie "+" -sterowanie "-" -sterowanie zamkami starego typu Alarm ten ma w sobie przekaźniki, którymi steruje się przy pomocy przewodów, które są wyprowadzone poza obudowę alarmu, przez co można projektować różne schematy. Przewody niebieski i zielony idą do drzwi kierowcy tak jak pisano wyżej. Natomiast przewód z napięciem +12V idzie na styki normalnie otwarte "NO - czyli na omomierzu nie powinno pokazywać przejścia, brak przejścia". Kolory przewodu to różowy i pomarańczowy lub biały i czarny. Należy to sprawdzić. Np: sprawdzić przejście między zielonym i czarnym, a następnie między zielonym i różowym. Powinno być na jednej parze NO normalnie otwarty, a na drugiej NC - normalnie zamknięty. Drugą sprawą jest czy nie jest uszkodzony zamek centralny, czyli czy nie jest informowany moduł komfortu że są drzwi otwarte - uszkodzona krańcówka w drzwiach może to powodować załączanie się alarmu bez powodu - BARDZO WAŻNE Trzecią sprawą jest sprawdzenie lub przestawienie długości czasu impulsu jest to opisane w pkt. 3.2 instrukcji magiccar cyt: 3.2 Programowanie ustawień systemu (przy wyłączonym alarmie) Włącz i wyłącz stacyjkę W ciągu 10 sekund naciśnij wyłącznik serwisowy 3 razy Po 2 sekundach syrena potwierdzi wejście w tryb programowania. ■ W ciągu kolejnych 10 sekund naciśnij wyłącznik serwisowy tyle razy, którą funkcję chcesz zaprogramować. Po wybraniu kanału syrena piknie 1 lub 2 razy w zależności od ustawienia opcji, jeżeli chcesz zmienić ustawienie przekręć stacyjkę. Przejście do ustawień następnej funkcji realizujemy przez przyciśnięciewyłącznika serwisowego. - Wyjście z trybu programowania następuje automatycznie po 10 sek. będzie potwierdzone syreną UWAGA: Jeżeli rezygnujesz z zamykania zamka ustaw funkcję nr. 1 na 1 x piknięcie (ze stopem) i n P.S Jeżeli ma ktoś jakieś pytania to chętnie odpowiem oraz jeżli ktoś sprawdzi na których przewodach jest NO i NC to mogę przygotować schemat w postaci rysunkowej Edytowane 19 Lipca 2009 przez sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katazipen Zgłoś #15 Napisano 20 Lipca 2009 NO ???? Co to znaczy??? Co oznacza normalnie??????? Powiem tak jak znalazłem te pzewody odpowiedzialne za sterowanie zamkiem zamykanie/otwieranie i dotykam którego kolwiek do masy to albo się zamykają albo otwieraja! Więc jest to możliwe że sterowanie jest masą? A co się stanie jak podłączę różowy i pomarańczowy pod +12V ? Teraz mam podpięte czarny i biały pod masę i mam ten problem co kolega sergiusz !??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #16 Napisano 20 Lipca 2009 alarm steruje masa, natomiast Pasio steruje drzwi plusem, wiec chodzi o zamiane biegunowosci) Tak nie do kończ się wczytałem w wątek, ale to mnie uderzyło... Co to kolega za dziwne rzeczy wypisuje? Impuls do zamykania/otwieranie zamka w passacie jest MINUSOWY. Nie piszcie też prosze o tym, że Magicar 440 to dobry alarm. Poczytajcie trochę na branżowych forach alarmowców. Ja po kilku montażach tego "pożądnego" chińczyka za miskę ryżu pogoniłem handlowca z placu i Wam też tak radzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #17 Napisano 20 Lipca 2009 cześć jeżeli chodzie o tą sprawę to wszystkie te alarmy na psu budę się godzą, 99,9% to i tak made in gu.... Jeżeli ktoś chce mieć dobrze zabezpieczony samochód i spać spokojnie to: 1)przeczytać wątki na tym forum jak zabezpiczyć passata http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1083 Alarm - chcieli ukraść Paska: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1083 Alarm - montaż - gdzie się wpiąć: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=529 2)nie kupować gotowców z różnych firm, tylko samemu co skonstruować np: dobre odcięcie zapłonu 3)zapłacić AC w dobre firmie 4)pozostawienie samochodu tam gdzie lawetą trudno dojechać, bo na lawetę nie ma szans, choćby nie wiadomo jaki alarm był zamontowany w naszych passkach. P.S Jeżeli chodzi o magic car to dobrze się go montuje w różnych samochodach bo nie trzeba się obawiać, że będzie problem współpracy z c. zamkiem (sterowanie +, sterowanie -, czy też zamki starego typu) Jeżeli chodzi o opis normalnie zamknięty NC – z ang. Normal close – chodzi o stan styków w czasie spoczynku, czyli jak nie ma prądu na cewce stycznika, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katazipen Zgłoś #18 Napisano 25 Lipca 2009 Jeśli ktoś ma problem taki JA chętnie pomogę! Podpinamy tylko cztery przewodyZielony i Niebieski pod masę stałą np; do blachy a różowy i pomarańczowy podpinamy pod przewody odpowiadające za zamykanie i otwieranie! I wszystko śmiga jak trza! Nadal nie mogę znaleźć przyczyny dlaczego nie mam sygnału masy na szaro czarnym - komfort 3 kanał ? Może ktoś wie? Kiedy ten sygnał powinien być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 77jaca Zgłoś #19 Napisano 20 Grudnia 2010 chcialby podłaczyc alarm w mojm pasku prosiłbym o instrukcje kolorki kabelków i ich lokalizacje [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #20 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam. Chciałbym podłaczyć blokadę zapłonu. W instrukcji wszystko jest jasne oprócz podłaczenia jednego kabelka, który trzeba podłaczyć do centralki alarmowej (ja mam paska z fabrycznym alarmem czyli do modułu komfortu) a dokładniej do wyjścia czujników dodatkowych. Napisane jest że na przewodzie tym powinna być masa gdy alarm jest uzrbrojony. Czy mógłby ktoś mi pomóc w zlokalizowaniu tego przewodu w module komfortu, jaki to miałby być kolor kabelka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach