zacek Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2008 Witam, jakiś czas temu kupiłem Passata B4 TDI i teraz gdy robi sie ciepło chciałem naprawić kilka rzeczy, mianowicie w tym temacie proszę o zdjęcie zamka. Chodzi mi o zdjęcie zamka od spodu, gdy bagażnik jest otworzony i zdjęta jest ta czarna osłonka, chciałbym zdjęcie gdy auto jest zamknięte przy użyciu centralnego zamka i gdy jest otwarte. Mój zamek niestety nie dział prawidłowo, przy użyciu kluczyka nie da sie go zamknąć a centralny zamek tez nie działa i muszę jeździć z otwartym bagażnikiem (byle kto może podejść nacisnąć guzik i go otworzyć). Bardzo proszę o pomoc Pozdrawiam P.S. Ile trzeba ladować akumulator w Passacie B4 TDI ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2008 Witam, jakiś czas temu kupiłem Passata B4 TDI i teraz gdy robi sie ciepło chciałem naprawić kilka rzeczy, mianowicie w tym temacie proszę o zdjęcie zamka. Chodzi mi o zdjęcie zamka od spodu, gdy bagażnik jest otworzony i zdjęta jest ta czarna osłonka, chciałbym zdjęcie gdy auto jest zamknięte przy użyciu centralnego zamka i gdy jest otwarte. Mój zamek niestety nie dział prawidłowo, przy użyciu kluczyka nie da sie go zamknąć a centralny zamek tez nie działa i muszę jeździć z otwartym bagażnikiem (byle kto może podejść nacisnąć guzik i go otworzyć).Bardzo proszę o pomoc Pozdrawiam P.S. Ile trzeba ladować akumulator w Passacie B4 TDI ? Napisz czy masz kombi czy sedana. A co do akumulatora to czas ładowania zalezy od rodzaju aku. Więc napisz tez jaki masz aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zacek Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2008 Samochodzik Sedan konkretnie taki A jeśli chodzi o akumulator, to z uwagi na to ze sie nie znam zrobiłem zdjęcie A na tym już stosunkowo starym prostowniku podczas Ładowania wyświetla sie takie napięcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2008 A na tym już stosunkowo starym prostowniku podczas Ładowania wyświetla sie takie napięcie Chyba natężenie A ogólna zasada jest taka, że się ładuje 1/10 pojemności czyli w tym przypadku powinno byc 8A. Prawidłowo jednak w miarę naładowywania akumulatora powinno się zmniejszac amperaż. Nowoczesne prostowniki już tak chyba mają, a ja (jako, że mam stary, ale z ręczną możliwością zmiany amperażu) gdzieś po połowie czasu zmniejszam ręcznie przyciskiem amperaż o połowę, a końcówkę ładuję już małym prądem 1-2 A i tyle. tu jeszcze podpowiedz kolegi: WitamPodczas ładowania akumulatora należy uważać żeby prąd ładowania nie przekraczał 0,1xQ20 (Q20-to dwudziestogodzinna pojemność akumulatora, czyli ogólnie pojemność aku.) Czyli dla aku. 50Ah prąd ładowania nie powinien przekroczyć 5A. Jak łatwo zauważyć, ładowanie "padniętego" aku powinno trwać około 10h. Przy mniejszym prądzie (korzystnie dla aku.)czas może się wydłużyć. Naładowanie aku poznajemy po gazowaniu- wzrokowo, po odkręceniu korków- jeśli są (z dużej odległości by nie ulec poparzeniu) lub "na ucho"- słychać gazowanie.Można również sprawdzić areometrem, ale w nowych aku "bezobsługowych" jest to nie możliwe. Odsiarczanie akumulatora wykonujemy specjalnym prostownikiem, który ładuje a następnie przez chwilę rozładowuje. Takie cykle powtarzane są przez cały proces ładowania. Dobre efekty daje również ładowanie małym prądem np 1A (50Ah=50h ładowania. Zresztą ktoś o tym już tu wcześniej napisał. Zalecane jest również doładowywanie aku nawet w często eksploatowanym pojeździe. Można oczywiście ładować aku w pojeździe (ale dla bezpieczeństwa zdjąć zacisk "--"). Bezwzględnie jednak prostownik musi stać obok samochodu- ew. przebicie 230V na obudowę prostownika może uszkodzić instalację samochodu. P.S. ty masz jak widzisz akumulator 80 Ah (amperogodzin), o prądzie rozruchowym 750 A (amper) P.S.2 Patrząc na ten radziecki sprzęt to uważaj, żeby cię jeszcze życia nie pozbawił (mam na myśli oczywiście prostownik) P.S.3 Lepiej zapomniec o ładowaniu akumulatora w aucie (lepiej dmuchac na zimne niż później pluc sobie w brodę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zacek Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2008 Wymontowałem akumulator i ładuję go w szopie. ALe Chyba coś jest nie tak, podczas lądowania słychać takie coś jak bulgotanie albo szumienie nie wiem, a dookoła tych dziur co je odetkałem są takie kropelki prawdopodobnie wyleciały ze środka:/, zresztą na zdjęciu wyżej widać te kropelki z tym ze teraz ich jest więcej, co o tym sądzicie? P.S Dla pewności tak sie zapytam. podczas ładowania akumulatora podłącza sie go do prostownika + do + a - do - ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zacek Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2008 Pomóżcie PROSZĘ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesio81 Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2008 Oczywiscie ze + do + a , - do - , bulgotanie jak wystepoje juz przy dluzszym ladowaniu to jest normalne , ale az tak ze chlapie na obudowe akumulatora to chyba troche zabardzo , moze przesadziles z pradem i zabardzo podkreciles na prostowniku ? Najlepiej jak sprawdzisz sobie areometr gestosc elektrolitu w kazdej celi czyli kazdej tej dziurce i jak masz dobrze naladowany akumulatoor to najprawdopodobniej ten plywaczek w aerometrze powinien sie podniesc tak do zielonego pola i w kazdej celi powinno byc podobna gestosc , jesli tak nie jest i sie strasznie gestosci roznia to pewno masz ktoras cele siadnieta i aku. do wyrzucenia . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zacek Zgłoś #8 Napisano 12 Lutego 2008 Czy będzie ktoś tak miły i zrobi mi zdjęcia o które prosiłem, tzn zamka tylnej klapy ? Bardzo proszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2008 Czy będzie ktoś tak miły i zrobi mi zdjęcia o które prosiłem, tzn zamka tylnej klapy ?Bardzo proszę. Zrobię Ci te zdjęcia, ale furę mi tak zawiało, że hej. Śniegu z pół metra, jutro ją odkopię. Pierwsza fotka otwarty, druga zamknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZUSTY18VW Zgłoś #10 Napisano 15 Grudnia 2010 Witam wszystkich. Mam passata B4 TDI. moje pytanie brzmi jakie aku powinno sie tam znajdowac.( ile ah i ile prądu rozruchowego.) Obecnie mam BANNERA 66 ah i 510A pradu rozruchowego. w aucie mam duzo elektryki i teraz sie to odczuwa. Czekam na odp. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazur123 Zgłoś #11 Napisano 16 Grudnia 2010 Witam u siebie mam Boscha 74AH 750A aku prawie 6 lat bez ładowania dalej kręci:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZUSTY18VW Zgłoś #12 Napisano 17 Grudnia 2010 DZIEKI Kolego za info... Pozdrawiam\ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #13 Napisano 17 Grudnia 2010 apropo zamka.... coś mi sie porobiło z włącznikiem lampki w bagażniku - włącznik jest chyba w zamku - jak lampka nie świeci czyli bagażnik zamknięty - ukłąd lampki robi zakłócenia w CB radiu... konkretnie- piszczy mój typ - zalało włacznik, zrobił się lód i teraz przy rozwarciu coś się tam dzieje... miał kto coś takiego?? wyjąłem żarówką z lampki i spokój ale drazni mnie to - lampka ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość BARAKUSIK Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2010 apropo zamka ja miałem ten sam problem nawet jak klape miałem zamkniętą to i tak sie lampka paliła . pomogło przemycie zamka i popsikanie WD40. Oczywiście mówimy o zamku na środku klapy(tym ryglu) bo tam jest włącznik lampki, a nie o samym zamku do kluczyka jaki pokazałeś na fotkach.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #15 Napisano 20 Grudnia 2010 tylko że u mnie lampka świeci ok tylko robi zakłócenia w radiu CB... ciekawy przypadek... na razie szukam co to 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach