Rodżer Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2008 Witam, bawiąc się w ulepszanie instalacji świateł (przekaźniki i reszta) zauważyłem, że silniczek regulacji prawej lampy jakoś dziwnie się zachowuje. Mianowicie bez przerwy brzęczy jakby gdzieś jakieś zwarcie było niezależnie czy poruszam pokrętłem regulacji czy nie (oczywiście po włączeniu świateł). Lewy działa prawidłowo - po przekręceniu regulacji słychać jak pracuje i przestaje a prawy ciągle "tryka". Pomierzyłem prądy na wtyczkach i są takie same na prawej i lewej stronie stąd wnoszę, że z samym silniczkiem musi być coś nie tak. Pytanie brzmi czy ktoś z Was już rozbierał to ustrojstwo? Jak go wymontować z lampy? (w którymś wątku widziałem coś o przekręcaniu?) I czy w ogóle warto w tym grzebac czy poszukać innego? Dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2008 przekręcasz go wokół osi "bagnetu", na końcu bagnetu jest kulka, którą trzeba wypiąć z klosza - ciśniesz w dół (do ziemi). Delikatnie, jeśli masz plastikowy - możesz połamać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2008 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13848&highlight=silniczek z wyjęciem nie ma problemów, przkręca się go do oporu w lewo lub prawo ( nie pamiętam ) i mocno ciągnąc wyjmujesz z lampy Po przeczytaniu mozna temat usunąc .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość metax Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2008 Po przekręceniu nie ciągnąć - można połamać uchwyt kulki - cervandes pisze dobrze , trzeba wypiąć pociskając w dół. Przyczyną ciągłej pracy jest kawałek blaszki dociskającej kołek opornika - przy opuszczaniu w doł. Przy podnoszeniu kolek popychany jest kółkiem ślimacznicy. Właśnie to przerabiałem /naprawiałem. Rozebranie banalnie proste - uwaga, nie połamać zaczepów i przeczyścić styki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rodżer Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2008 Ok, dzięki panowie. Jutro z tym zawalczę. A swoją drogą nie wiem jak koślawo szukałem, że nie znalazłem tematu podanego przez two pac Dzięki! No i już po sprawie Z wyjęciem nie było kłopotów, wszystko jak mówiliście. A w środku... slimaczek kręcący tym białym kółkiem na trzpieniu wytarł mu zęby bo to ostatnie (białe kółko znaczy ) zablokowało się w skrajnej pozycji.... A resztę sam zepsułem... Poczyściłem ten potencjometr i prysnąłem kontakt sprayem... i przy okazji na taką czarną kostkę na nóżkach- jakiś układ czy cóś - no i się zjarał Wie ktoś z Was jakie ma to oznaczenie? Może da się kupić i podmienić? Ten mój był fabrycznie spryskany jakąś białą farbą a potem tak jakoś zczerniał a nie chce mi się za bardzo rozdłubywać silniczka z drugiej strony - jest sprawny i może niech tak zostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rodżer Zgłoś #6 Napisano 12 Lutego 2008 No to znowu ja Ponawiam pytanko: układ scalony w silniczku regulacji świateł - nie wiecie jaki symbol ma ten układ? Ułatwiłoby mi to życie bo nie musiałbym rozbierać drugiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #7 Napisano 12 Lutego 2008 TDA 3629 Philipsa Siedzi prawie wszędzie, łatwiej chyba kupić inny sprawny silniczek niż szukać tego scalaka. Jeśli kupisz z grupy VW to prawdopodobnie całą płytkę da się przełożyć do Twojego mechanizmu. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=305546434 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rodżer Zgłoś #8 Napisano 12 Lutego 2008 Ale Kolega szybki To pewne? Bo nie wiem czy dobrze pamiętam ale na tym moim spalonym to była jakaś końcówka literowa, początek taki sam, ale to może jakiś zamiennik? Hmmm ale to do B5, tak na wygląd to nieco inny... chyba żeby gościa popytać... Na allegro szukałem i mieli takie cóś za jakieś 5 dyszek najmniej... to jakby scalaczek nie był drogi... No nic zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2008 Ale Kolega szybki To pewne? Bo nie wiem czy dobrze pamiętam ale na tym moim spalonym to była jakaś końcówka literowa, początek taki sam, ale to może jakiś zamiennik? Hmmm ale to do B5, tak na wygląd to nieco inny... chyba żeby gościa popytać... Na allegro szukałem i mieli takie cóś za jakieś 5 dyszek najmniej... to jakby scalaczek nie był drogi... No nic zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za pomoc! Jak kolega potrzebuje, to mogę sprzedać sztuka 10 zł, oryginalny, do Passata B3. Nie dłubany, działa OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rodżer Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2008 Kurczę 24 godziny za późno... Już kupiłem.... za 25 :667: No ale w każdym razie dzięki. A ten nieszczęsny układzik scalony (jakby kto jeszcze kiedyś potrzebował) to ma symbol TLE4201AI (siemens). W Krakowie znalazłem za 15 zł także chyba nie warto się bawić, no chyba że ktoś bardzo lubi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skorpion Zgłoś #11 Napisano 28 Września 2009 (edytowane) Ja mam takie pytanie. Jaki jest zakres ruchu takich silniczków [w mm] i średni czas reakcji (ile potrzeba silniczkowi na przesuw w pełnym zakresie ruchu)? Edytowane 30 Września 2009 przez Skorpion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2009 U mnie to ok 5 sekund ale jeden z silniczków kręci się wolniej i schodzi mu ~1sek. dłużej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juniorix Zgłoś #13 Napisano 11 Marca 2010 jaki macie nr silniczka?. Ostatnio kupiłem od Golfa III ale jest za krótki A nie niestety nie mam zaślepki i mi buja lampę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #14 Napisano 11 Marca 2010 jaki macie nr silniczka?. Ostatnio kupiłem od Golfa III ale jest za krótkiA nie niestety nie mam zaślepki i mi buja lampę Ja mam 1H0941295E. W golfie III jest identyczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juniorix Zgłoś #15 Napisano 12 Marca 2010 Wyczyściłem swój stary silniczek HELLA 007 282-20 8A0 941 295C a ten o GOLFA HELLA 007 282-32 1H0 941 295C i tak jak pisałem wcześniej jest troszkę krótszy . W trakcie opuszczania lampy wyskakuje z mocowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #16 Napisano 12 Marca 2010 Ten Twój stary jest chyba od audi B4 i dlatego ten od golfa nie pasuje. Masz ori reflektory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juniorix Zgłoś #17 Napisano 13 Marca 2010 Wcześniej były lampa hella ale powypalały się i kupiłem zamienniki. silniczki są z tamtych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xpamer Zgłoś #18 Napisano 14 Marca 2010 da się jakoś ręcznie ostawić wstępnie reflektory? Mam wrażenie ze mam za niskie światła. Silniczki pracują dobrze, acz kolwiek chciało by się żeby podciągnęły lampy troszkę wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #19 Napisano 14 Marca 2010 Na lampie masz dwa pokrętła, na forum jest gdzieś które jest od góra- dół a która od prawo-lewo. A najlepiej to podjedz na stacje diagnostyczną i tam Ci ustawią tak jak ma być i ty będziesz zadowolony i inni bo będziesz lepiej widział a inni kierowcy nie będą oślepiani;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xpamer Zgłoś #20 Napisano 14 Marca 2010 dzięki za info. a tak w ogóle to kiedyś mieszkałem w Świdnicy kolo Wałbrzycha. znam dość sporo twojego miasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach