Skocz do zawartości
Rodżer

Silniczek regulacji świateł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, bawiąc się w ulepszanie instalacji świateł (przekaźniki i reszta) zauważyłem, że silniczek regulacji prawej lampy jakoś dziwnie się zachowuje. Mianowicie bez przerwy brzęczy jakby gdzieś jakieś zwarcie było niezależnie czy poruszam pokrętłem regulacji czy nie (oczywiście po włączeniu świateł). Lewy działa prawidłowo - po przekręceniu regulacji słychać jak pracuje i przestaje a prawy ciągle "tryka". Pomierzyłem prądy na wtyczkach i są takie same na prawej i lewej stronie stąd wnoszę, że z samym silniczkiem musi być coś nie tak. Pytanie brzmi czy ktoś z Was już rozbierał to ustrojstwo? Jak go wymontować z lampy? (w którymś wątku widziałem coś o przekręcaniu?) I czy w ogóle warto w tym grzebac czy poszukać innego?:confused:

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekręcasz go wokół osi "bagnetu", na końcu bagnetu jest kulka, którą trzeba wypiąć z klosza - ciśniesz w dół (do ziemi). Delikatnie, jeśli masz plastikowy - możesz połamać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13848&highlight=silniczek

 

z wyjęciem nie ma problemów, przkręca się go do oporu w lewo lub prawo ( nie pamiętam ) i mocno ciągnąc wyjmujesz z lampy

 

Po przeczytaniu mozna temat usunąc ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metax

Po przekręceniu nie ciągnąć - można połamać uchwyt kulki - cervandes pisze dobrze , trzeba wypiąć pociskając w dół.

Przyczyną ciągłej pracy jest kawałek blaszki dociskającej kołek opornika - przy opuszczaniu w doł. Przy podnoszeniu kolek popychany jest kółkiem ślimacznicy.

Właśnie to przerabiałem /naprawiałem.

Rozebranie banalnie proste - uwaga, nie połamać zaczepów i przeczyścić styki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki panowie. Jutro z tym zawalczę. A swoją drogą nie wiem jak koślawo szukałem, że nie znalazłem tematu podanego przez two pac :)

Dzięki!

 

No i już po sprawie ;) Z wyjęciem nie było kłopotów, wszystko jak mówiliście. A w środku... slimaczek kręcący tym białym kółkiem na trzpieniu wytarł mu zęby bo to ostatnie (białe kółko znaczy :) ) zablokowało się w skrajnej pozycji.... A resztę sam zepsułem...:krzeslem: Poczyściłem ten potencjometr i prysnąłem kontakt sprayem... i przy okazji na taką czarną kostkę na nóżkach- jakiś układ czy cóś - no i się zjarał :eek: Wie ktoś z Was jakie ma to oznaczenie? Może da się kupić i podmienić? Ten mój był fabrycznie spryskany jakąś białą farbą a potem tak jakoś zczerniał :wstyd: a nie chce mi się za bardzo rozdłubywać silniczka z drugiej strony - jest sprawny i może niech tak zostanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to znowu ja :):cisza: Ponawiam pytanko: układ scalony w silniczku regulacji świateł - nie wiecie jaki symbol ma ten układ? Ułatwiłoby mi to życie bo nie musiałbym rozbierać drugiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDA 3629 Philipsa

Siedzi prawie wszędzie, łatwiej chyba kupić inny sprawny silniczek niż szukać tego scalaka. Jeśli kupisz z grupy VW to prawdopodobnie całą płytkę da się przełożyć do Twojego mechanizmu.

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=305546434

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale Kolega szybki ;) To pewne? Bo nie wiem czy dobrze pamiętam ale na tym moim spalonym to była jakaś końcówka literowa, początek taki sam, ale to może jakiś zamiennik?

 

 

Hmmm ale to do B5, tak na wygląd to nieco inny... chyba żeby gościa popytać... Na allegro szukałem i mieli takie cóś za jakieś 5 dyszek najmniej... to jakby scalaczek nie był drogi... No nic zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler
Ale Kolega szybki ;) To pewne? Bo nie wiem czy dobrze pamiętam ale na tym moim spalonym to była jakaś końcówka literowa, początek taki sam, ale to może jakiś zamiennik?

 

 

Hmmm ale to do B5, tak na wygląd to nieco inny... chyba żeby gościa popytać... Na allegro szukałem i mieli takie cóś za jakieś 5 dyszek najmniej... to jakby scalaczek nie był drogi... No nic zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za pomoc!

 

Jak kolega potrzebuje, to mogę sprzedać sztuka 10 zł, oryginalny, do Passata B3. Nie dłubany, działa OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurczę 24 godziny za późno... Już kupiłem.... za 25 :667: No ale w każdym razie dzięki. A ten nieszczęsny układzik scalony (jakby kto jeszcze kiedyś potrzebował) to ma symbol TLE4201AI (siemens). W Krakowie znalazłem za 15 zł także chyba nie warto się bawić, no chyba że ktoś bardzo lubi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie. Jaki jest zakres ruchu takich silniczków [w mm] i średni czas reakcji (ile potrzeba silniczkowi na przesuw w pełnym zakresie ruchu)?

Edytowane przez Skorpion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to ok 5 sekund ale jeden z silniczków kręci się wolniej i schodzi mu ~1sek. dłużej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki macie nr silniczka?. Ostatnio kupiłem od Golfa III ale jest za krótki :(

A nie niestety nie mam zaślepki i mi buja lampę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki macie nr silniczka?. Ostatnio kupiłem od Golfa III ale jest za krótki

A nie niestety nie mam zaślepki i mi buja lampę

 

Ja mam 1H0941295E. W golfie III jest identyczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem swój stary

silniczek HELLA 007 282-20

8A0 941 295C

 

a ten o GOLFA

HELLA 007 282-32

1H0 941 295C

i tak jak pisałem wcześniej jest troszkę krótszy . W trakcie opuszczania lampy wyskakuje z mocowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Twój stary jest chyba od audi B4 i dlatego ten od golfa nie pasuje. Masz ori reflektory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej były lampa hella ale powypalały się i kupiłem zamienniki. silniczki są z tamtych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

da się jakoś ręcznie ostawić wstępnie reflektory? Mam wrażenie ze mam za niskie światła. Silniczki pracują dobrze, acz kolwiek chciało by się żeby podciągnęły lampy troszkę wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na lampie masz dwa pokrętła, na forum jest gdzieś które jest od góra- dół a która od prawo-lewo.

A najlepiej to podjedz na stacje diagnostyczną i tam Ci ustawią tak jak ma być;) i ty będziesz zadowolony i inni bo będziesz lepiej widział a inni kierowcy nie będą oślepiani;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. a tak w ogóle to kiedyś mieszkałem w Świdnicy kolo Wałbrzycha. znam dość sporo twojego miasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności