Skocz do zawartości
cinul

Turbina i świece

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy problem dotyczy turbiny. Otóż zaraz po zakupie swojego paska podczas jazdy zwłaszcza na niskich biegach lekkie wciśniecie pedału przyspieszenia powodowało, że auto dostawało przysłowiowego "kopa". Na wolnych obrotach jak się wciskało pedał gazu (około 1500 obr/min) słychać było pracę turbiny. Ale miałem problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego no i strzałka leżała na 0. Wymieniłem czujnik na nowy ale tym samym zauważyłem że auto nie ma już takiego kopa jak wcześniej. Dostaje go dopiero jak auto osiągnie 2000-2200 obr/min. Specjalistą nie jestem i nie wiem czy to tak powinno być po wymianie czujnika i dopiero teraz komputer widzi rzeczywistą temperaturę płynu i uruchamia turbo prawidłowo czy też jest coś nie tak jak powinno.

 

Drugi watek dotyczy świec. Nawet na ciepłym silniku 90 stopni podczas uruchamiania zapłonu lampka gaśnie mi dopiero po około 10 - 12 sekundach . Myslę że tak nie powinno być. Czy to wina swieć ?? Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Moim zdaniem wszyskto jest ok. U mnie turbina zbiera sie przy 1800 obr/min, a auto dostaje mocy własnie dopiero przy 2000 obr/min. Te silnki tak maja. Z reszta w tym tygodniu na TVN Turbo w programie "Na każdą kieszeń" sa porównywane dwa auta. VW Passat i Ford Mondeo. Obejrzyj ten odcinek, własnie w nim mówi gość ze te silniki do 2000 obr/min cieżko sie zbierają. Uwaga !!! O turbo trzeba dbac. Pamietajmy o tym. Nigdy nie cisnąć na nierozgrzanym silniku i po ostrej jeździe ochłodzic turbine. Inaczej czeka nas szybka wymiana lub regeneracja. A to juz nie mały koszt. Mam nadzeje ze cos pomogłem. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6

Mi się wydaje że na zepsutym czujniku komputer dostawał informacje że silnik jest cały czas zimny i podawał większą dawkę paliwa i dlatego miał lepszego kopa, ale nie jestem pewny to tylko moje domysły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi się wydaje że na zepsutym czujniku komputer dostawał informacje że silnik jest cały czas zimny i podawał większą dawkę paliwa i dlatego miał lepszego kopa, ale nie jestem pewny to tylko moje domysły

 

Z tym się zgadzam bo zauważyłem, że teraz o wiele mniej pali. Taka myśl też przeszła mi przez głowę, że komputer dostaje błędne informacje.

 

p.s. macie jakieś pomysły co do świec ?? lampka powinna gasnąć chyba po 3-4 sekundach na ciepłym silniku a nie po 10. Także myślę, że świece raczej do wymiany ale wolę zapytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli ci nie mryga kontrolka od swiec to ok(brak bledow )one w zaleznosci od temp wylaczaja sie gdy silnik cieply.sprawdz czy przy nagrzaniu dochodzi napiecie na swiece.jesli tak to moze przekaznik od swiec dostaje bledna informacje o temp silnika i caly czas zalacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności