Skocz do zawartości
Gość tomo-1978

Spadek mocy przy ~2500 obr. - 00515 P0340 Czujnik pozycji wału krzywkowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomo-1978

Witam

mam problem ze swoim paskiem 1,6 AFT 101 KM, gaz. Przy około 2500 obrotów czuję jak by silnik nie dostawał dostatecznej ilości paliwa lub powietrza traci moc a po osiągnięciu 3500 obrotów ciągnie owiele lepiej. Dziś wymieniłem przepływomierz i nic nie dało. Diagnozowano VAG-iem i nie pokazało istotnych błędów. Czy ktoś ma lub miał podobny problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomo-1978

Zdiagnozowałem paska VAG-iem pomógł mi kolega jasiek83 www.vag-olsztyn.prv.pl i wyszło coś takiego (00515 P0340 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor B) Wymieniłem więc czujnik Halla i co nic:( tak jak przed wymianą. Mam pytanie czy trzeba po takiej wymianie adoptować ten czujnik przy pomocy VAG-a? Został tam błąd halla i chyba on sam się nie wykasuje ale czy to miało by taki wpływ na brak efektów po zmianie halla? Może ktoś z Was wie coś na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Sprawdz czy do czujnika dochodzi napiecie po wlaczeniu zaplonu i podczas zwiekszania obrotow Powinno byc 5V+-0,5V.jesli jest OK to sprawdzczy do sterownika dochodzi sygnal z tego czujnika.Po wymianie trzeba przy pomocy Vag-a lub oscyloskopu dwukanalowego zsynchronizowac ten czujnik z czujnikiem polozenia walu korbowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cristof napisal-

Sprawdz czy do czujnika dochodzi napiecie po wlaczeniu zaplonu i podczas zwiekszania obrotow Powinno byc 5V+-0,5V.jesli jest OK to sprawdzczy do sterownika dochodzi sygnal z tego czujnika.Po wymianie trzeba przy pomocy Vag-a lub oscyloskopu dwukanalowego zsynchronizowac ten czujnik z czujnikiem polozenia walu korbowego.

 

 

dojscie do czujnika napiecia 5V nie oznacza ze do sterownika dochodzi sygnal.mozna sprawdzic to oscyloskopem na przewodzie sygnalowym.,o tej synchronizacji pierwszy raz slysze.Mozna co prawda sprawdzic ale synchronizowac raczej nie mozna.jesli rozrzad jest przestawiony bedzie wyrzycac blad synchronizacji walka.sprawdz na poczatek rozrzad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomo-1978

Dzięki za sugestie. Jeszcze pytanie na których przewodach ma być napięcie? Podłączyłem paska po wymianie pod vaga i skasowałem błąd halla po ok. minucie pojawił się jeszcze raz i też został skasowany. Po tem pojawił się błąd 00537 normalnie ręce opadają. Zrobiłem zrzuty bloków może to coś komuś powie. Są w innym moim wątku postaram się je tu zapodać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robmaz10

Witam i pozdrawiam.Według mojej dokumentacji zasilanie czujnika ok.10V.Zmierz czy impulsy z czujnika dochodzą do sterownika silnika(pin 44).Sygnał prostokątny o amplitudzie ok.10V.Rozumiem.że wymieniłeś halla w rozdzielaczu zapłonu.Powodzenia.

Pozdrawiam Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomo-1978

Witam

PROPBLEM ROZWIĄZANY :):):) Przyczyną tego wszystkiego był nieodpowiedni aparat zapłonowy założony napewno przez jakiegoś psełdo mechanika. Podawał on inne dane do komputera samochodu i ten nie mógł tego jakoś przetrawić i samochód kulał. To jest w wielkim skrucie to co mi powiedział diagnosta. A najwazniejsze odkryli to w firmie BARANOWSKI w Wujtowie koło OLSZTYNA. Naprawdę polecam. Nie są najtańsi ale jak bym szukał dalej sam lub u jakichś mechaników to napewno bym wydał więcej. A wszystko mnie kosztowało 500 zł (diagnostyka komputerowa 200 + 300 aparat zapłonowy używany oczywiście). Teraz mam na zbyciu aparat zapłonowy. Może ktoś będzie zainteresowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiatm mam passata 1.8 B5 kupilem czujnik walu ale moze ktos mi powiedziec gdzie on jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności