Skocz do zawartości
Gość omre

Czujnik temperatury-różnica między VAG a wskaźnikiem na desce rozdzielczej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość omre

Witam

Mam problem ze wskazaniem temperatury odczytujac dane Vagiem z komputera tzn. wartosc temperatury sie zmienia ale dochodzi maxymalnie do 70 stopni i na tym poziomie pozostaje nawet po dluzszej jezdzie.

Dodam ze wartosci wskazywanej temperatury na desce rozdzielczej sa normalne po przejechaniu dluzszego odcinka trasy zatryzmuje sie na 90 stopniach i trzyma (dane z vag/a wtedy ok 70)

 

Pytanie czy mam wymienic ten czujnik zespolony G2 i G62 czy moze co innego powodowac takie rozbieznosci ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to byla temp paliwa jesli diesel PD,temp powinna sie zgadzac z vaga i licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość omre

nie jest to PD silnik to AFN i jest to napewno wskazanie temperatury plynu chlodzacego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik niesprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Omre, a jakie masz spalanie srednie?? ile wychodzi ci na 100? auto czasem nie ma troche wiekszego "kopa", bo jesli ten czujnik jest uszkodzony to autko bedzie Ci palic nawet wiecej o 1-1,5litra. Poniewaz ECU wylicza bledna dawke mieszanki paliwa majac zafalszowany stan temperatury (70 st nie dogrzany silnik=bogatsza mieszanka). Jak spalanie wyglada u Ciebie?? bynajmniej ja tak mialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość omre

Zrobilem tak :

Porownalem dane temperatury z ECU ze sterownikow Engine i Instrument i ku mojemu zdziwieniu byly one przyblizone tyn ok 72 stopnie chociaz na desce pokazuje 90 stopni wiec chyba termostat sie zbyt szubko otwiera ...

 

lopsol

 

w spalaniu nie zauwazylem jakiegos wzrostu na baku przejezdzam zazwuczaj ponad 1 kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27

A czy to aby na pewno problem??Jak wskazówka ma Ci pokazac 83,5 C??Wg mnie to chyba normalne,ze temperatury na Vagu i na desce rozdzielczej lekko(jakies 5-10C) sie roznia,tak dlugo jest to normalne jak roznica nie jest wielka...Wskazowka nie da rady tak skakac(ze wzgledu na pewna bezwladnosc),jak wskaznia na Vagu.Patrzac z drugiej strony...dlaczego nie pytasz sie,dlaczego wskazówka pokazuje 50C,na zimnym silniku.....;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z czujnikiem g62. Tzn jest tak że nie miałem ogrzewania w kabinie. Więc dzisiaj wymiana czujnika g62 i termostatu. Wszystko pieknie grzeje. Temperatura na wyświetlaczu 91-92 stopnie a Vag pokazuje 93. Grzeje pięknie. Testowa jazda po mieście wszystko śmiga. Potem przerwa znowu jazda i nagle zimno w kabinie zegar na desce pokazuje 90 stopni i stoi a w Vagu rośnie aż do 120, oba węże od nagrzewnicy zimne. Odpowietrzyłem nagrzewnicę dolalem płynu i znowu śmiga. Po ponowym zapaleniu znowu zimne oba węże od nagrzewnicy i brak ogrzewania. Czy ma ktoś jakis pomysł bo ja już tracę nadzieję :(

Pozdrawiam Lisek

 

ps. po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównaczego płyn aż wyskakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Vag pokazuję temp 70 celcjuszy to masz zwalony termostat. Proponuję wymianę. Cena wahlera ok 70-80 złociszy. Wskaźnik zawsze będzie stał na 90 stopniach. Chyba, że temp ekstremalnie wzrośnie lub spadnie. Tak VW ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z temp na desce rozdzielczej 1,6 AHL 99 vw passat sedan przy jezdzie 100km/h temp spada do 75-80 stopni dobiero jak go przydusze na wyskoich obrotach temp rosnie do 90-ciu stopni, niestety niemam mozliwosci podlaczenia do VAG-a. Moze si ktos orientuje czy to normalne ??? chcialem dodac ze srednio jak jezdze to pali mi 7,6 l/100 km przy predkosci 100km/h a w miescie - paliwozerny do 10 l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym zapytać, bo jestem zielony :). Temperatura silnika wskazywana na desce rozdzielczej wynosi 0. Czujnik nie działa. Pytanie: który to czujnik i gdzie jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik też zielony i jest z tyłu silnika patrzac z przodu auta- a czujni to g62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli, kolory się zgadzają :) Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam paska 1.8 20V 97r. i auto na zimnym silniku ma problem z odpaleniem. JAk odpale to musze mu trzymac pedal gazu zeby nie zgasł. Jak sie juz troszke zagrzeje to idzie ok. Tak jakby ssanie sie nie właczało.I temp silnika maksymalnie wzrasta do 1 kreski od dołu. Silnik sie nie dogrzewa dosc duzo.Co to moze byc??czy czujnik odpowiada za ssanie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp.,termostat-sprawdzałeś?

U mnie był to niesprawny czujnik temperatury-ASO w Bielsku-koszt około 110 PLN lub zamiennik-około 40 PLN(czego nie polecam)

Dodam jeszcze że na forum jest opisane jak go sprawdzić.Pzdr.

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie jeszcze nic nie sprawdzałem.Kolega w golfie na dokladnie ten sam problem i dał do naprawy i czekam co mu powiedza.A jesli mozna spytac to miales podobne lub takie same objawy jak ja napisałem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No własnie jeszcze nic nie sprawdzałem.Kolega w golfie na dokladnie ten sam problem i dał do naprawy i czekam co mu powiedza.A jesli mozna spytac to miales podobne lub takie same objawy jak ja napisałem??

Dokładnie :) bo z tego czujnika ECU bierze sygnał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego czujnik bedziesz mial sprawny. u mnie byl ten sam problem. po ostrej jezdzie na desce non stop 90, na vagu 75 (normalnie okolo 70). wymienilem termostat i jest 90 na vagu tak jak powinno byc. na forum poczytaj ze licznik przeklamuje o kilkanascie stopni i chyba od 70 do 110 na liczniku bedziesz mial zawsze 90. wymien termostat bo to on napewno jest winny a wydatek minimalny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego czujnik bedziesz mial sprawny. u mnie byl ten sam problem. po ostrej jezdzie na desce non stop 90, na vagu 75 (normalnie okolo 70). wymienilem termostat i jest 90 na vagu tak jak powinno byc. na forum poczytaj ze licznik przeklamuje o kilkanascie stopni i chyba od 70 do 110 na liczniku bedziesz mial zawsze 90. wymien termostat bo to on napewno jest winny a wydatek minimalny ;)

A co napisałem w poście #15 pierwsza linijka? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem termostat i jest ok. czyli pewnie czujnik?? byłem u elektryka i mi doradził zeby odpiac ten czujnik i sprobowac zapalic wtedy. Mozna tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności