Skocz do zawartości
Gość kokosz4

Zapalanie Passata B5 115KM-pompowtryskiwacze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kokosz4

Mam problem tego typu, że po zapaleniu silnika na zimno czyli temp. poniżej 10stopni, ten strasznie dymi na biało lub błękitnawo, obroty troszkę skakają w okolicy 950 i chodzi troszkę nierówno.Odpalić nie ma problemu pali na rys. Objawy te znikają po około 2-3 minutach i jest wszystko ok.Dodam że spaliny mają ostry zapach drażniący nos.Dzieje się tak za każdym razem jak układ chłodzenia ostygnie do temperatury otoczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to być:

:!: Niedrożny przewód ssący do turbosprężarki lub pomiędzy kolektorem ssącym

:!: Może być nieszczelność układu dolotowego, zapchany zawór zwrotny lub pęknięty lub wężyk gumowy - lużna opaska - nieczystości w układzie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo tylko jeszcze trzeba dodać kiepskie odpalanie-świece wymienione. Co myślicie o czujniku temperatury cieczy? Poza tym wie ktoś może jakie czujniki odpowiadają za pracę przekażnika od świec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie ubywa plynu chlodzącego w zbiorniczku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym wie ktoś może jakie czujniki odpowiadają za pracę przekażnika od świec?

 

ECU steruje zasilaniem świec poprzez przekaźnik tylko i wyłącznie na podstawie wskazań z czujnika G62, który odpowiada za podgrzewanie świec przed rozruchem zimnego silnika poniżej 5*C oraz za dogrzewanie komór spalania do czasu aż temperatura płynu chłodzącego osiągnie 30*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, ze AJM/ATJ daje na błękitno po odpaleniu to normalne w tym silniku. Biały dym tez.

 

Obroty moga sie bujac na poczatku jak nie masz sprawnych wszystkich świec zarowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to normalne w tym silniku
no nie wiem czy jest to normalne, bo ja tak nie mam ... hmm może konstrukcja motoru się różni, ale kiedyś miałem MK3 1Z i też miałem taką przypadłość, że jak motor się wyziębił przez noc to rano kopcił jak lokomotywa, problemem były uszczelniacze zaworów (starość), po nocy przepuszczały olej do cylindra i po odpaleniu był taki a nie inny efekt wizualny :D jak motor troszkę się rozgrzał do 3-4 min wszystko wracało do normy. Ale tak jak pisałem nie wiem jak jest w PD ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To, ze AJM/ATJ daje na błękitno po odpaleniu to normalne w tym silniku.

potwierdzam, po kilku minutach jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem, rano świeczki grzeją bo słychać jak przekaźnik "pstryka" lecz auto czasami nie odpala od "strzału" czasami trzeba troszeczkę dłużej pokręcić ok 2-3 sec a ostatnio nawet kręciłem troszeczkę dłużej, odpuściłem, ponowna próba i auto odpaliło od strzała. Dodam że spalanie na FISie mam ok 1l czasami 0,8 czasami 1,1 to zależy. Gdy dojeżdżam z puszczonym gazem na biegu na FISie mam różne spalania czasami nawet 0,2 0,5 0,6... Jedna pompka zaczyna lać??? Może spróbować preparatu do czyszczenia pompek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość snajper75

A może kont wtrysku źle ustawiony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Najlepiej, odpalając AJM'a, zaczekać aż przekaźnik pod kolumną kierownicy rozłączy świece żarowe. Słychać takie charakterystyczne cyknięcie, czasem w tej chwili rozjaśnieje podświetlenie wyświetlacza komputera pokładowego na liczniku. Wtedy natychmiast zakręcić rozrusznikiem. U mnie skutkuje to tym, że auto odpala łatwiej, a po odpaleniu nie falują obroty :) Od przekręcenia kluczyka w pozycję grzania, do "cyknięcia" przekaźnika mija jakieś 15 sekund. Wyraźnie to słychać.

Inną kwestią są uszczelki na pompowtryskach, które prawdopodobnie nadają się już do wymiany. A też będą powodowały takie objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaczekać aż przekaźnik pod kolumną kierownicy rozłączy świece żarowe. Słychać takie charakterystyczne cyknięcie, czasem w tej chwili rozjaśnieje podświetlenie wyświetlacza komputera pokładowego na liczniku. Wtedy natychmiast zakręcić rozrusznikiem. U mnie skutkuje to tym, że auto odpala łatwiej, a po odpaleniu nie falują obroty Od przekręcenia kluczyka w pozycję grzania, do "cyknięcia" przekaźnika mija jakieś 15 sekund. Wyraźnie to słychać.

Tak go odpalam :) kąt wtrysku możliwe bo podczas vag'owania to wyszło, nie wiele ale jednak jest do ponownego ustawienia, uszczelki? Powodowały by takie objawy oraz wskazania na FIS'ie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam taki problem, rano świeczki grzeją bo słychać jak przekaźnik "pstryka" lecz auto czasami nie odpala od "strzału" czasami trzeba troszeczkę dłużej pokręcić ok 2-3 sec a ostatnio nawet kręciłem troszeczkę dłużej, odpuściłem, ponowna próba i auto odpaliło od strzała. Dodam że spalanie na FISie mam ok 1l czasami 0,8 czasami 1,1 to zależy. Gdy dojeżdżam z puszczonym gazem na biegu na FISie mam różne spalania czasami nawet 0,2 0,5 0,6... Jedna pompka zaczyna lać??? Może spróbować preparatu do czyszczenia pompek?

 

Co do odpalania to potwierdzam to co napisali koledzy powyżej (do "pstryknięcia" przekaźnika a później odpalamy).

Jak jest zimno, u mnie, pojawia się dymek siwy/biały -> ale też uważam, że to normalne.

Co do spalania na FISie -> po bezpośrednim ruszeniu po odpaleniu pojawia się nawet ... 50 :) później już pojawiają się

"normalne wartości" 8/9l (automat). Jednak po puszczeniu gazu przy jeździe zawsze mam 0.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie ubywa plynu chlodzącego w zbiorniczku??

Właściwie to trochę ubywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właściwie to trochę ubywa.
uszczelka pod głowicą. odkrec korek i zobacz czy plyn nie smierdzi spalinami aha i jeszcze jedno jak masz odpalone autko to widac jak plyn wraca węzykiem do zbiorniczka czy nic nie leci a po odkręceniu korka wali jak z szampana ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszczelka pod głowicą. odkrec korek i zobacz czy plyn nie smierdzi spalinami aha i jeszcze jedno jak masz odpalone autko to widac jak plyn wraca węzykiem do zbiorniczka czy nic nie leci a po odkręceniu korka wali jak z szampana ??

Dzięki kolego ale uszczelkę wykluczam. Nie widać ,,szampana" i nic nie leci, płyn nie śmierdzi tylko ze zbiorniczka wyrównawczego wylatuje dymek, ale chyba to normalne po rozgrzaniu silnika?

Poza tym zauważyłem minimalne spadki wskazówki od temp. cieczy tzn. nie zawsze wchodzi na 90 C-ale to naprawdę minimalnie być może tak musi być?

Edytowane przez pitoleko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim kupilem paska jednego takiego oglądałem i mial te same objawy co twój no i niestety tam byla walnieta uszczelka a ty mozesz miec czujnikt temp zepsuty albo termostat najlepiej sprawdzic na vagu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM, BRAKUJE JUZ POMYSŁÓW. MÓJ PASEK OD 2 TYGODNI SŁABO ODPALA MUSZE KRĘCIĆ Z 10 SEKUND, TAK JAKBY PALIWO UCIEKŁO I CZEKAĆ AŻ ZACIĄGNIE...POWYMIENIAŁEM FILTRY, PALIWA 2 RAZY, SPRAWDZIŁEM AKUMULATOR (OK), SPRAWDZIŁEM ŚWIECE(OK), ZAMONTOWAŁEM ZAWOREK ZWROTNY NA PRZEWODZIE PALIWOWYM ...CO JESZCZE POSPRAWDZAĆ ŻEBY WKOŃCU ZACZĄŁ PALIĆ JAK DAWNIEJ...ZACZĘŁO SIĘ PO WYMIANIE FILTRÓW I OLEJU... <br><br>2 PROBLEM: TROCHE PRZERYWA JAK SIE DEPNIE NA WYŻSZYM BIEGU, A DZISIAJ JAK DEPNĄŁEM NA MAKSA NA 5 BIEGU PRZY 2500 OBROTÓW PRZESTAŁ CIĄGNĄĆ...PO PONOWNYM URUCHOMIENIU ZNOWU CIĄGNIE...<br><br>MAM AUTO OD MIESIACA , MA NIBY NOWE TURBO...<br><br>POMOCY!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM, BRAKUJE JUZ POMYSŁÓW. MÓJ PASEK OD 2 TYGODNI SŁABO ODPALA MUSZE KRĘCIĆ Z 10 SEKUND, TAK JAKBY PALIWO UCIEKŁO I CZEKAĆ AŻ ZACIĄGNIE...POWYMIENIAŁEM FILTRY, PALIWA 2 RAZY, SPRAWDZIŁEM AKUMULATOR (OK), SPRAWDZIŁEM ŚWIECE(OK), ZAMONTOWAŁEM ZAWOREK ZWROTNY NA PRZEWODZIE PALIWOWYM ...CO JESZCZE POSPRAWDZAĆ ŻEBY WKOŃCU ZACZĄŁ PALIĆ JAK DAWNIEJ...ZACZĘŁO SIĘ PO WYMIANIE FILTRÓW I OLEJU... <br><br>2 PROBLEM: TROCHE PRZERYWA JAK SIE DEPNIE NA WYŻSZYM BIEGU, A DZISIAJ JAK DEPNĄŁEM NA MAKSA NA 5 BIEGU PRZY 2500 OBROTÓW PRZESTAŁ CIĄGNĄĆ...PO PONOWNYM URUCHOMIENIU ZNOWU CIĄGNIE...<br><br>MAM AUTO OD MIESIACA , MA NIBY NOWE TURBO...<br><br>POMOCY!!!

To po co założyłeś nowy temat jak się podpinasz pod ten ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość AdamM

Witam

Mój problem zaczął się jakoś dwa dni temu, przedtem mój passat (b5 r.1997 1.9 tdi 110 KM) zapalał normalnie od pierwszego razu, nawet na dużych mrozach nie było z nim problewmów, w ogóle niekopcił.Lecz wczoraj rano kiedy to go odpaliłem, odpalił za pierwszym ale jak dałem mu troche wiecej gazu do 2000 obr na jałowym biegu nagle zgasł, przekręciłem kluczyk drugi raz odpalił, lecz cała buda się trzęsła tak jakby w silniku chodziły tylko dwa tłoki, obroty było w miarę ok 900-950, kopcił tak mocno że nie ma pytań, buda się trzęsła jak w jakimś Starze, zgasiłem silnik, po kilkukrotnych próbach odpalania i lekkiego przygazowywania zaczął normalnie chodzić, dzisiaj rano było to samo ;/ lecz jak już się nagrzeje to normalnie chodzi i odpala, podejrzewam że mogą to być pompowtryski ?? Prosze o pomoc !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności