Skocz do zawartości
Gość ares1980

Brak podświetlenia zegarów i przycisków

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ares1980

Witam Serdecznie problem jest następujący w czasie włączania świateł powinno się włączyć podświetlenie zegarów i przycisków a tak się nie dzieje. Czy ktoś wie gdzie leży problem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wogole jakie kolwiek podswietlanie sie wlacza? moze masz poprostu potencjometr od regulacji uszkodzony - lub sam wlacznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Serdecznie problem jest następujący w czasie włączania świateł powinno się włączyć podświetlenie zegarów i przycisków a tak się nie dzieje. Czy ktoś wie gdzie leży problem ??

 

A sprawdź czy oświetlenie tablicy rejestracyjnej też Ci nie padło ?

 

Jeśli tak, to niedawno przerabiałem : styk we włączniku świateł do przeczyszczenia. Bezpieczniki mam nadzieję sprawdziłeś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj jeżeli sprawdziłeś to co pisze RomanS to stawiam na potencjometr i to prosto sprawdzic wypinając wtyczkę od tych regulatorów i masz dwa rzędy jeden trzy i dwa styki i tam dokonujesz pomiaru , a odpowiednie zwierając oświeci ci sie wszystko bez regulacji natężenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ares1980

Dziś sprawdzę potencjometr bo oświetlenie tablicy świeci czy ktoś zna parametry tego potencjometru ?? wartość rezystancji i moc bo jeżeli jest walnięty to włożę rezystor lub inny potencjometr i ustawię go we wnętrzu deski wcale nie muszę mieć regulacji z zewnątrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ares1980

już naprawione styki zaśniedziałe już delikatnie nawet przytopiło wtyczkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Mam podobny problem tzn brak podświetlenia, potencjometr przy kręceniu nim grzeje sie na maxa.

Jak odpiąłem go i zwarłem kable to świeci wszystko ale taki prąd płynie że kable sie topią.

Czy cała ta instalacja nie ma bezpieczników??? jeżeli nie ma to hmm niezła prowizorka troche niebezpiecznie...

 

Odłączałem narazie radio i oświetlenie klimatronika ale ciągle kable na maxa sie grzeją i topią.

 

Wiecie mniej więcej jak ten schemat jest skonstruowany, gdzie idą kable od potencjometru z regulacją, bo u mnie gdzieś w podłogę, w moduł komfortu??? Nie wiem od czego zacząć, a nie chce rozbierać całego auta :)

 

A może ten potencjometr powinien mieć zawsze pewną oporność i jak zwieram kable to jest za mała i prąd za duży idzie, a wystarczy go wymienić?

 

Mam nadzieje że ktoś ten wątek czyta czasem, bo widze dawno był ostatni wpis...

Edytowane przez savoldelli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam taki sam problem właśnie .. więc co tu zrobić ?? nie podświetla mi .. regulacja jest bardzo nagrzana .. oświetlenie rejestracji działa ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Napisał mielke

samo podłaczenie zegarów i pokerteł nawiewów moze cos nie łaczyc lub zarówki (diody) poszły sie wietrzyc

 

To może być prawda posłuchaj kolegi. Robiłem Passata(nie swojego) i był ten sam problem poprostu tamten był jak sie okazało walony i poprostu miał nie dobrany przełącznik ;p i (u kolegi może z 3 miesiące po zakupie sie zepsuł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana tej regulacji i sprawdznie bezpieczników i samego podswietlenia czy jest dobrze podłaczone i czy zarówki (diody) sa sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diodz s dobre na pewno bo jak wancyam swiatla to mi lekko mrgnie wsyzstko i zaraz przygasa ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj nawiewy powyjmowałem poodłączałem i dalej lipa - kabel przy potencjometrze grzeje sie na maxa.

 

Chyba zabiorę się za wyjmowanie zegarów, chociaż nie chciałem tego robić ale kabelek z tego co wyczaiłem idzie od pokrętła najpierw właśnie do zegarów a przynajmniej w tym kierunku.

 

A kable przy oświetleniu nawiewów nie grzeją się po włączeniu, lampki sie świecą więc pewnie wcześniej jest zwarcie.

 

Kurcze szkoda że nie ma schematu tego oświetlenia, a może słabo szukałem...? znalazłem tylko schemat oświetlenia wnętrza na forum.

 

Kurcze w ciągu roku tyle rzeczy mi padło (silnik wycieraczek przód, tył dał sie zregenerować, alternator, górne wahacze przód, odpowietrzenie baku, wentylator klimy, elektryka tylnej klapy, osłona przegubu i inne drobne...) że się zastanawiam skąd te samochody mają taką opinię pozytywną hmm... troche niesmaku załapałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobny problem tzn brak podświetlenia, potencjometr przy kręceniu nim grzeje sie na maxa.

Jak odpiąłem go i zwarłem kable to świeci wszystko ale taki prąd płynie że kable sie topią.

Czy cała ta instalacja nie ma bezpieczników??? jeżeli nie ma to hmm niezła prowizorka troche niebezpiecznie...

 

Odłączałem narazie radio i oświetlenie klimatronika ale ciągle kable na maxa sie grzeją i topią.

 

Wiecie mniej więcej jak ten schemat jest skonstruowany, gdzie idą kable od potencjometru z regulacją, bo u mnie gdzieś w podłogę, w moduł komfortu??? Nie wiem od czego zacząć, a nie chce rozbierać całego auta

 

A może ten potencjometr powinien mieć zawsze pewną oporność i jak zwieram kable to jest za mała i prąd za duży idzie, a wystarczy go wymienić?

Jak na mój gust, to w którymś elemencie jest zwarcie. Przy ominięciu potencjometru na krótko lampki powinny dostać normalne 12-14V, więc nie mają od czego się grzać. Spróbuj odpinać po kolei wszystkie podświetlane elementy w desce, może tak trafisz na ten ze zwarciem.

 

Kurcze w ciągu roku tyle rzeczy mi padło (silnik wycieraczek przód, tył dał sie zregenerować, alternator, górne wahacze przód, odpowietrzenie baku, wentylator klimy, elektryka tylnej klapy, osłona przegubu i inne drobne...) że się zastanawiam skąd te samochody mają taką opinię pozytywną hmm... troche niesmaku załapałem.

Obecnie większość samochodów jest projektowanych na określony przebieg. Po przekroczeniu go następuje lawina usterek.

Przerabiałem to w Peugeocie. Jak w końcu go wyremontowałem i odstąpiłem braciakowi, to u niego znowu jeździ bezproblemowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idę właśnie do auta uzbrojony w miernik, śrubokręty, nożyczki i kostki, albo ja albo on, znajdę i ubiję albo padnę ! Dzięki LukD za słowa wsparcia :)

 

---------- Post added at 00:30 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

 

Po ponownym zdemontowaniu radia, klimatronika, wszystkich nawiewów, regulacji szyb od strony kierowcy zostały tylko podświetlenia el. szyb z tyłu i popielniczka - wszystkie sie świeciły kable do nich idące nie grzały się.

 

Zapomniałem że tylnia popielniczka na tylną kanape też ma lampkę, a kable idące do niej można sprawdzić przez schowek pod podłokietnikiem - u mnie sie grzały na maxa, a podświetlenia brak.

 

Po odłączeniu kostki w podłokietniku przed całą tą popielniczką z zapalniczką i nie wiem czym tam jeszcze jak ręką odjął wreszcie wszystko działa. Ale ile narozkręcałem przód to moje :/ (najgorzej chyba nawiewy wsadzić z lampkami - koszmar)

 

Dziwne ale nie wygląda jakby tam ktoś majstrował, kable wyglądają na oryginalne.

Teraz musze się napić ech...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się pod temat bo nie znalazłem innego bardziej zbliżonego, posiadam Passata 2002r i nie mam podświetlenia panelu climatronika, przepoiłem panel do innego Passata i tam świeci:/ bezpieczniki raczej też dobre, wiec sprawa w przewodach lub czymś innym? miał ktoś może taki przypadek jak to naprawić? wie ktoś które przewody z climatronika są odpowiedzialne za podświetlenie? są 4 złącza które się wpina do panelu i w każdym w ciul przewodów z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregmotoe398

czy przyciski w panelu climatronika sa podswietlane? jesli tak to jak wymienic żaróweczki? Jak wyciągnać panel climaronika?

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź, jestem laikiem w tych sprawach i nie mam zielonego pojecia co i jak :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przyciski powinny być podświetlane.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40058

 

Trzeba zdjąć (podważyć) ramkę Climatronic'a - http://img338.imageshack.us/i/img5837s.jpg/ .Pod nią znajdują się cztery śruby (torx'y) mocujące Climatronic, które należy odkręcić. Ale zanim zaczniesz, to trzeba zdjąć klemę z akumulatora, żeby w razie czego nie zrobić zwarcia.

Edytowane przez Prezes Bogacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem to samo problem tkwi w wyłączniku swiateł trzeba je przeczyścić i blaszki dogiąć daje linka jak to zrobić

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73467&highlight=naprawa+w%B3%B1cznika+%B6wiate%B3

 

żeby wyłącznik wyciągnąć trzeba przekręcić w lewo wcisnąć i w prawo wysuwamy wyłącznik do siebie.

Edytowane przez mr_blant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość james007

Witam. Miałem ten sam problem z podświetleniem deski oraz wszystkich przycisków. Bezpieczniki były o.k. Wymieniłem główny włącznik świateł oraz potencjometr... i dalej nic nie świeciło. Jak się okazało włącznik i potencjometr był o.k. Przyczyna tkwiła w gnieździe zapalniczki przy włączaniu ładowarki od komóry coś się stało z gniazdem i zwierało. Usterkę zlokalizowałem po odgłosie dobiegającym właśnie od popielniczki ( ciche buczenie słyszalne przy wyłączonym silniku a włączonych światłach postojowych) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobny problem z oświetleniem lecz dotyczy on podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej gdzie cały czas sie świecą żarówki... Tzn. gdy włożę kluczyk do stacyjki w celu np. słuchaniu radia na postoju z wyłączonymi światłami żarówki nadal sie pala. Po wyjęciu kluczyka jest ok... Wiecie może w czym tkwi problem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności