Skocz do zawartości
a.m.o.s

Problemy z bębnami

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety wyszukiwarka wyrzuca tylko FAQ, które nie działa, więc przytoczę mój problem.

 

Już przy zakupie pedał hamulca był dziwnie "tępy", a samo auto nie zwalniało najlepiej. Po wymianie tarcz i klocków z przodu oraz przetoczeniu bębnów (jajo) trochę się poprawiło. Po jakimś czasie bębny zaczęły piszczeć przy dochamowywaniu z małych prędkości. Zostały ponownie rozebrane, ale oprócz brudu nic nie było. Profilaktycznie wymieniłem jeszcze sprężynki. Hamulce raz piszczą, raz nie. Zauważyłem, że ręczny się haczy, tzn. po dłuższym postoju z zaciągniętym ręcznym, mimo spuszczenia dźwigni następuję przy ruszeniu szarpnięcie, tak jakby szczęki ciągle trzymały i dopiero przy obrocie koła puszczały. Siła hamowania wciąż jest nie satysfakcjonująca, chociaż może przesadzam bo dla porównania mam tylko 3-letnia corollę i 4-letnia A4.

Wiem, że bębny mają problemy z samoregulacją i pewnie tu jest hund begraben, ale czy jest na to jakaś rada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bębny mają to do siebie, że od środka bardzo szybko pokrywają się cienką warstwą rdzy podczas mokrej pogody. Szczególnie szybko kiedy drogowcy solą drogi. Bywa, że szczęka "przypiecze" się za pośrednictwem korozji do bębna, ale łatwo ruszyć takie koło. Piszczenie ma prawo wystąpić - w końcu występuje tam tarcie. Jakiej firmy masz szczęki/bębny?

Co do samoregulatora, to jego awaria lub wykończenie zakresu pracy objawia się tym, że trzeba bardzo wysoko podnieść dźwignię ręcznego. Ma tendencję do zapiekania się, warto czasem rozebrać i przesmarować mechanizm smarem wysokotemperaturowym (np miedziany). Generalnie w B3 hamulce chodzą nieco oporniej niż w najnowszych autach :) myślę że nie zaszkodzi sprawdzić skuteczność hamulców.

Jeśli się okaże że są słabe to do sprawdzenia regulator siły hamowania, serwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiej firmy masz szczęki/bębny?

 

nie wiem, nie ja to rozbierałem, ale podejrzewam, że fabryczne sądząc po stanie w jakim były.

 

Co do samoregulatora, to jego awaria lub wykończenie zakresu pracy objawia się tym, że trzeba bardzo wysoko podnieść dźwignię ręcznego. Ma tendencję do zapiekania się

 

dokładnie takie objawy są - łapie na dwóch ostatnich ząbkach i po dłuższym postoju zapieka się lekko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tendencję do zapiekania ma normalnie ;) musisz zrzucić bębny i zobaczyć co się dzieje. Na szczęście operacja prosta i szybka. Potrzebujesz smar litowy (10 zł za puszkę 0,6 l), klucz nasadowy 24, kombinerki, śrubokręt taki żeby wszedł w otwór po śrubie, szmaty lub papierowe ręczniki. Reszta opisana na forum.

Jeśli masz aparat ro zrób fotki szczęk jak to wygląda u Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności